Είναι από τις περιπτώσεις που οι φωτογραφίες αδικούν το μοντέλο. Μόνο αν δεις τη νέα Alfa Romeo Junior από κοντά, με τα δικά σου μάτια, μπορείς να διαπιστώσεις πόσο όμορφη είναι, μπορείς να αντιληφθείς στο 100% την ευφυΐα του design. Να ανακαλύψεις τις διακριτικές γραμμές που ρέουν αβίαστα στο αμάξωμα, ενώνοντας με αρμονία τις καμπύλες επιφάνειες και τις τολμηρές λεπτομέρειες.
Το λέμε αυτό, καθώς είχαμε την ευκαιρία να «πεταχτούμε» μέχρι το Τορίνο, στο φημισμένο Centro Stile και να κάνουμε μια δια ζώσης γνωριμία με το πρώτο B-SUV της Μιλανέζικης φίρμας, το οποίο είναι ταυτόχρονα το πρώτο της μοντέλο που θα προσφέρεται και ως αμιγώς ηλεκτρικό.
Η ολοκαίνουρια Junior έχει ένα διττό και διόλου εύκολο ρόλο . Εκτός από το να μεταφέρει τις αξίες της Alfa Romeo σε μια εξαιρετικά σημαντική κατηγορία, στην οποία το κόστος αποτελεί σημαντικό παράγοντα, έχει επίσης την σημαντική αποστολή να φέρει νέους αγοραστές στις εκθέσεις της μάρκας. Ένα νέο κοινό που πιθανότατα δεν είχε σκεφτεί μέχρι σήμερα να αγοράσει μια Alfa Romeo.
Διαφορετική μα όμορφη και γνήσια Alfa
Εκ πρώτης όψεως, η Junior δεν έχει την απόλυτη ισορροπία μεταξύ σπορτίφ αύρας και κομψότητας που παραδοσιακά διακρίνει τις Alfa Romeo. Εδώ πρωταγωνιστής είναι ο δυναμισμός, επιλογή που, όπως μας εξήγησε ο επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος της εταιρίας, Alejandro Mesonero-Romanos, αποσκοπεί στη δημιουργία ενός αυτοκινήτου που δεν θα γοητεύει απλώς, αλλά θα προκαλεί έντονα τη ματιά σου στο δρόμο και θα ξεχωρίζει από οτιδήποτε κι αν κινείται δίπλα του.
Με μήκος 4,17 μ., πλάτος 1,78 μ. και ύψος 1,5 μ,. η Junior κάθεται χαμηλά, με αυτοπεποίθηση στο δρόμο και τους τροχούς της ακροβολισμένους στα άκρα. Θα ήταν πιο σωστό να μιλάμε για ένα crossover, παρά για SUV.
Η επιβλητική εμπρός όψη χαρακτηρίζεται από τη θυμωμένη ματιά των 3+3 προβολέων Full LED Matrix και τη νέα, ευρηματική υλοποίηση του Scudetto, του τριγωνικού θυρεού στη μάσκα, το οποίο μάλιστα θα έχει τη δυνατότητα εξατομίκευσης.
Και πίσω όμως, η έντονη προσωπικότητα της Junior ενισχύεται από την κοφτή ουρά με την μαύρη καμπύλη στο επάνω μέρος. Σχεδίαση που οι Ιταλοί αποκαλούν ‘coda tronca’ και θυμίζει την Giulia TZ της δεκαετίας του ’60 αλλά και την μεταγενέστερη Alfasud (1971).
Και όμως, όπως μας εκμυστηρεύτηκε ο Giovanni Ribotta που είχε τη συνολική επίβλεψη εξωτερικού και εσωτερικού σχεδιασμού της Junior, η μεγαλύτερη πρόκληση για τους σχεδιαστές του Centro Stile ήταν το πλαϊνό μέρος, το οποίο χαρακτηρίζεται από ρέουσες γραμμές και καμπύλες επιφάνειες, όπου οι έντονες αντανακλάσεις του φωτός παίζουν το δικό τους παιχνίδι.
Συνολικά έχουμε να κάνουμε με ένα πολύ όμορφο και εξαιρετικά δυναμικό κόμπακτ αυτοκίνητο, που από τη μία δεν θυμίζει κανένα άλλο μοντέλο της μάρκας, από την άλλη κάνει ξεκάθαρο ότι πρόκειται για Alfa Romeo.
Μοντέρνο εσωτερικό με σεβασμό στον οδηγό
Περνώντας στην καμπίνα και συγκεκριμένα στο αριστερό εμπρός μπάκετ, η πρώτη εικόνα είναι αυτή ενός ιδιαίτερα μοντέρνου σχεδιασμού με έντονη την αύρα της ψηφιακής τεχνολογίας, και σεβασμό όμως στον οδηγό που θέλει να απολαμβάνει την οδήγηση.
Το μικρής διαμέτρου τιμόνι έχει πίσω του έναν πανέμορφο, ευανάγνωστο και διαμορφώσιμο ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25’’. Στα δεξιά, στη μέση του ταμπλό και με κλίση προς τον οδηγό, βρίσκεται η επίσης μεγάλη οθόνη αφής 10,25’’ για το infotainment.
Το interface της βασίζεται σε widgets και διαδραστικά γραφικά που διαμορφώνονται πανεύκολα μέσω λογικής “Drag and Drop”, προκειμένου ο κάθε χρήστης να προσαρμόζει το σύστημα στα μέτρα του και να χτίζει τη δική του homepage.
Από εκεί και πέρα, ξεχωρίζουν η υπερυψωμένη κονσόλα με τον επιλογέα κίνησης, τα ελαφριά μπάκετ της Sabelt, οι αεραγωγοί με το έμβλημα της μάρκας στο κέντρο και τα πολυτελή υλικά στο μεγαλύτερο μέρος του εσωτερικού. Μικρή παραφωνία αποτελεί το σκληρό πλαστικό στο επάνω μέρος του ταμπλό.
Οι χώροι δεν είναι από τους καλύτερους στην κατηγορία, ωστόσο στις πίσω θέσεις θα χωρέσουν δύο ψηλοί επιβάτες, έχοντας στη διάθεσή τους πλούσιο χώρο για το κεφάλι και επαρκή για τα γόνατά τους. Αντίστοιχη η εικόνα και για το πορτμπαγκάζ των 400 λίτρων με το πρακτικό σχήμα και το διπλό πάτωμα.
Πλήρης εξηλεκτρισμός με σπορ DNA
Η Junior θα είναι διαθέσιμη είτε ως αμιγώς ηλεκτρική, είτε ως υβριδική. Η έκδοση Elettrica επωφελείται από το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης τελευταίας γενιάς και τη νέα μπαταρία ιόντων λιθίου 54 kWh. Θα είναι διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις, με ισχύ 156 και 240 ίππων. Η πρώτη δίνει έμφαση στην αυτονομία, έχοντας τη δυνατότητα για 410 χλμ. με μία πλήρη φόρτιση κατά μέσο όρο, ενώ η ισχυρότερη Elettrica Veloce αναλαμβάνει τον σπορ ρόλο στη γκάμα, προσφέροντας εκρηκτικές επιδόσεις.
Γρήγορη είναι και η φόρτιση που υποστηρίζει έως 100 kW σε ταχυφορτιστή DC, κάτι που συνεπάγεται λιγότερο από 30’ για αναπλήρωση από το 10 έως 80% της ενέργειας.
Δύο είναι και οι υβριδικές εκδόσεις της Junior, με την ονομασία Ibrida. Η μία διαθέτει βενζινοκινητήρα 1.2 Turbo που συνδυάζεται με 48βολτο υβριδικό σύστημα (mild hybrid), αυτόματο κιβώτιο και εμπρός κίνηση. Η δεύτερη, με την ονομασία Q4 Ibrida, είναι τετρακίνητη και προσθέτει στο σύστημα έναν δεύτερο ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους πίσω τροχούς. Η μέγιστη ισχύς και στις δύο περιπτώσεις είναι 136 ίπποι.
Στόχος της Alfa Romeo είναι η Junior ήταν να αποτελέσει το σπορ σημείο αναφοράς στην κατηγορία των B-SUV. Αιχμή του δόρατος αποτελεί η έκδοση Veloce η οποία διαθέτει χαμηλωμένη κατά 25 χιλ. ανάρτηση συγκριτικά με την έκδοση των 156 ίππων, αντιστρεπτικές ράβδους με αναθεωρημένη σκληρότητα, μηχανικό μπλοκέ διαφορικό Torsen που φροντίζει για την τέλεια κατανομή της ροπής, αναβαθμισμένα φρένα με εμπρός αεριζόμενους δίσκους 380 χιλ. και μονομπλόκ τετραπίστονες δαγκάνες, 20άρες ζάντες με ειδικά εξελιγμένα ελαστικά και εμπρός σύστημα το οποίο έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να διακρίνεται σε αμεσότητα και ακρίβεια.
Σύμφωνα με τους Ιταλούς, η Junior διαθέτει το γρηγορότερο τιμόνι στην κατηγορία της και ξεχωρίζει για την συναρπαστική οδηγική εμπειρία που προσφέρει, κάτι που μένει να διαπιστώσουμε όταν με το καλό την οδηγήσουμε. Τα φθαρμένα ελαστικά του ενός από τα δύο αυτοκίνητα που είδαμε από κοντά, μαρτυρούν σκληρές δοκιμές στην πίστα του Μπαλόκο…
Φυσικά το παρών δίνει και το Alfa DNA που διαμορφώνει τα υποσυστήματα του αυτοκινήτου ανάλογα με το επιθυμητό στυλ οδήγησης. Στην επιλογή “Dynamic” η χαρτογράφηση στην υποβοήθηση του τιμονιού και την απόκριση του γκαζιού δίνει προτεραιότητα στις κορυφαίες επιδόσεις και την οδηγική απόλαυση, η επιλογή “Natural” είναι η ενδεδειγμένη για την καθημερινή χρήση συνδυάζοντας το σπορ με το άνετο και το οικονομικό, ενώ η “Advanced efficiency” προορίζεται για μέγιστη αποδοτικότητα.
Ένα ακόμα πρόγραμμα με την ονομασία “Q4” είναι αποκλειστικότητα των τετρακίνητων υβριδικών εκδόσεων και ρυθμίζει το σύστημα κίνησης ώστε να μεγιστοποιεί την πρόσφυση σε ολισθηρούς δρόμους.
Στο υψηλό επίπεδο ασφάλειας συμβάλει και η πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης. Σε αυτά περιλαμβάνονται η αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2 καθώς και οι αισθητήρες παρκαρίσματος 360ο που μαζί με την πίσω κάμερα 180ο επιβλέπουν τον περιβάλλοντα χώρο για λογαριασμό του ημιαυτόματου συστήματος παρκαρίσματος.
Στην Ελλάδα μέχρι το φθινόπωρο
Η νέα Junior αναμένεται στην ελληνική αγορά στα τέλη του καλοκαιριού, αρχικά στην ηλεκτρική εκδοχή των 156 ίππων. Αργότερα, μέχρι το τέλος του έτους, περιμένουμε και την υβριδική έκδοση με την κίνηση στους εμπρός τροχούς και τους 136 ίππους. Όπως και κάθε Alfa Romeo, θα καλύπτεται από 4ετή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη και αντίστοιχης διάρκειας οδική βοήθεια.
Η γκάμα έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την απλοποίηση της επιλογής, συνδυάζοντας τις συνολικά τέσσερις εκδόσεις του συστήματος κίνησης (136 HP Ibrida, 136 HP Q4 Ibrida, 156 HP Elettrica και 240 HP Elettrica Veloce) με τα πακέτα εξοπλισμού “Techno”, “Premium”, “Sport” καθώς και το “Speciale” που θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά στο λανσάρισμα του ιταλικού B-SUV.
Ο εξοπλισμός θα είναι πλούσιος και θα μπορεί να περιλαμβάνει στοιχεία όπως σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών με λειτουργία handsfree, αυτόματο κλείδωμα/ξεκλείδωμα, ειδικά σπορ φινιρίσματα στο αμάξωμα και ζάντες αλουμινίου έως 20”.
Η καμπίνα θα μπορεί να αναβαθμιστεί με σπορ επενδύσεις “Spiga” από ύφασμα και βινύλιο, σπορ δερμάτινο τιμόνι, κρυφό φωτισμό στους αεραγωγούς, την κεντρική κονσόλα και τον πίνακα οργάνων, αλλά και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού με μασάζ.
Τελικά, η Alfa Romeo Junior μας άφησε άριστες εντυπώσεις στην πρώτη μας – στατική – επαφή. Είναι όμορφη και ιδιαίτερα τολμηρή, διαθέτει αποδοτικά υβριδικά και ηλεκτρικά συστήματα κίνησης και προδιαγραφές που υπόσχονται δυναμική οδική συμπεριφορά, επαρκείς χώρους για την κατηγορία και πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.
Το μιλανέζικο κόμπακτ SUV ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο για τη μάρκα, το μέλλον της οποίας είναι συνυφασμένο με την ηλεκτροκίνηση. Άλλωστε, και οι νέες Stelvio και Gulia που αναμένονται στα τέλη του 2025 και αρχές του 2026 αντίστοιχα, θα προσφέρονται ως αμιγώς ηλεκτρικές. Και όπως μας εκμυστηρεύτηκε ο Alejandro Mesonero, η σχεδίασή τους έχει οριστικοποιηθεί και είναι ιδιαίτερα συναρπαστική.
Συμπερασματικά, η νέα Junior, έχει τα φόντα να προσελκύσει νέους πελάτες στις εκθέσεις της Alfa Romeo, αλλά και να ικανοποιήσει παράλληλα στο έπακρο τους κλασικούς Alfisti. Αρκεί οι τελευταίοι να μην αρκούνται στο να δηλώνουν λάτρεις της μάρκας και της παράδοσής της, αλλά να δώσουν έμπρακτα ψήφο εμπιστοσύνης – και έχουν κάθε λόγο να το κάνουν.