Ταξιδέψαμε στη Φρανκφούρτη για να συναντήσουμε το ολοκαίνουργιο Kia EV3. Mετά το EV6 και το πολυβραβευμένο EV9, η κορεάτικη φίρμα παρουσιάζει το μικρότερο SUV της οικογένειας αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων. Με όπλα του το τολμηρό design, το οποίο αντλεί πολλά στοιχεία από το EV9, καθώς και την εξαιρετική πρακτικότητα στο εσωτερικό, το EV3 δείχνει έτοιμο να διευρύνει την απήχηση του κοινού στο συγκεκριμένο segment.
Όπως μας ανέφερε και ο “δικός” μας Αλέξανδρος Παπαπετρόπουλος, Product Director της Kia Europe, το EV3 είναι ένα All-Arounder ηλεκτρικό όχημα, δηλαδή μπορεί να καλύψει μία οικογένεια τόσο για καθημερινή χρήση όσο και για πιο μακρινές αποδράσεις παρά τις κόμπακτ διαστάσεις του. Να είναι το μοναδικό της αυτοκίνητο! Πώς είναι κάτι τέτοιο εφικτό;
Φυσικά έχουμε την αυτονομία…
Το Kia EV3 υπόσχεται με την έκδοση Long Range μια εκτιμώμενη αυτονομία έως και 600 χιλιόμετρα (WLTP). Εδώ να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με την Kia, οι τεχνικοί είναι ιδιαίτερα αυστηροί με την ανακοίνωση της αυτονομίας και υπάρχουν περιπτώσεις που ίσως να ξεπεραστεί σε πραγματικές συνθήκες. Αυτή η αυτονομία λοιπόν, δίνει μία μεγάλη σιγουριά για τα μακρινά ταξίδια.
- Ηλεκτρικό SUV από 23.900 €, με χαμηλό επιτόκιο 4,9% & 8ετή εγγύηση
- Audi: Επιδότηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων με όφελος έως 18.000 €
- OMODA & JAECOO: Όφελος έως 3.500 ευρώ για προ-παραγγελίες
- Δίλημμα Citroen C3: Βενζίνη με 16.900 € ή ηλεκτρικό με 18.900 €
- Τι πρέπει να έχει ένα μοντέλο για να αναδειχθεί "Αυτοκίνητο της χρονιάς";
- Πλούσιο, αυτόματο και χαρισματικό Premium C-SUV με τιμή 37.980 €
Όταν η μπαταρία του EV3 χρειαστεί επαναφόρτιση, οι επιβάτες μπορούν να χαλαρώσουν στο άνετο σαλόνι, καθώς το προηγμένο σύστημα διαχείρισης φόρτισης του EV3 επιτρέπει τη φόρτιση της μπαταρίας για το 10-80% σε περίπου 31 λεπτά.

Παράλληλα, το EV3 είναι το πρώτο μοντέλο που επωφελείται από τη νέα τεχνολογία i-Pedal 3.0 της Kia, η οποία επιτρέπει στον οδηγό να ρυθμίζει το επίπεδο της ανάκτησης ενέργειας κατά το ρολάτισμα χωρίς γκάζι, ανάλογα με τις προτιμήσεις του, επιτρέποντας ακόμη και την οδήγηση με ένα πεντάλ. Κάτι που μεγιστοποιεί την ενεργειακή απόδοση και μειώνει αισθητά την κούραση στις μεγάλες διαδρομές, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να ταξιδέψει περισσότερο με μία μόνο φόρτιση και να κάνει το ταξίδι πιο ευχάριστο και άνετο.
Στην καλή αυτονομία συμβάλλει και ο εντυπωσιακά χαμηλός συντελεστής οπισθέλκουσας. Χάρη στην τεχνογνωσία που εφαρμόστηκε στο EV9, οι σχεδιαστές του EV3 κατάφεραν να κρατήσουν το Cd στο 0,269.
Φυσικά τίποτα από τα παραπάνω δεν θα ήταν εφικτά χωρίς τις μπαταρίες υψηλής τάσης που εφοδιάζεται το νέο μοντέλο της Kia. Το EV3 φέρει είτε μια μπαταρία 58,3 kWh είτε μια μεγαλύτερη 81,4 kWh για τη Standard και Long Range αντίστοιχα. Αρχικά θα είναι διαθέσιμο με έναν ηλεκτροκινητήρα 150 kW (204 ίπποι) και 283 Nm ροπής, ενώ αργότερα θα προστεθεί ακόμα μία -πιο ισχυρή- έκδοση. Για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 7,4 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα είναι 170 χλμ./ώρα.
Πρακτικότητα και άνεση
Εκτός από την αυτονομία, σημαντικός παράγοντας είναι και οι χώροι και από την πρώτη μας συνάντηση, το Kia EV3 δείχνει να ξεπερνάει τους ανταγωνιστές του. Έχει μήκος 4,3 μέτρα, πλάτος 1,85 μέτρα, ύψος 1,56 μέτρα και μεταξόνιο 2,68 μέτρα. Αυτά έχουν ως αποτέλεσμα μια ευρύχωρη καμπίνα, ειδικά για τους πίσω επιβάτες.
Η κεντρική κονσόλα ενσωματώνει ένα συρόμενο τραπεζάκι και έναν αποθηκευτικό χώρο. Από κάτω υπάρχει επιπλέον χώρος, ακόμα και για μικρά σακίδια, ενώ τα προσωπικά ηλεκτρονικά αντικείμενα – όπως φορητοί υπολογιστές και tablet – μπορούν να τοποθετηθούν, όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο, στο τραπεζάκι.
Με ένα frunk 25 λίτρων μπροστά και ένα πορτμπαγκάζ 460 λίτρων πίσω, το EV3 προσφέρει το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών στην κατηγορία του. Η ρυθμιζόμενη σε δύο επίπεδα βάση στο δεύτερο, εξασφαλίζει ευελιξία ύψους 140 χιλιοστών καθιστώντας το πορτμπαγκάζ ιδανικό για δραστηριότητες όπως οι οικογενειακές εκδρομές για κάμπινγκ.
Το EV3 είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο που διαθέτει την τεχνολογία AI Assistant της Kia, η οποία παρουσιάστηκε πρόσφατα στο sedan K4. Η τεχνολογία αυτή παρέχει στους επιβάτες καινοτόμους τρόπους αλληλεπίδρασης και ελέγχου των λειτουργιών του αυτοκινήτου, άμεσα και διαισθητικά, ενισχύοντας την ευκολία και βελτιστοποιώντας την παραγωγικότητα κατά τη διάρκεια της παραμονής τους. Η Kia θα ξεκινήσει σύντομα την εφαρμογή αυτών των χαρακτηριστικών και σε άλλα ηλεκτρικά μοντέλα.
Σχεδιαστικά, το EV3 ακολουθεί – επί τω πλείστον – τα χνάρια της ναυαρχίδας της Kia, του EV9. Μια πολύ δυναμική μάσκα και το Tiger Face της Kia ενσωματώνουν την πιο πρόσφατη λογική φωτισμού Star Map της μάρκας.

Η μακριά, κεκλιμένη και με κομψή γραμμή οροφή καταλήγει σε μια πίσω πόρτα ανάλογη ενός hatchback. Αυτή η δυναμική σιλουέτα δεν θυσιάζει καθόλου από την ευρυχωρία της καμπίνας. Η Kia προσφέρει το EV3 σε 9 χρώματα αμαξώματος – δύο από τα οποία έχουν δημιουργηθεί αποκλειστικά για αυτό: τα Aventurine Green και Terracotta.
Στην έκδοση GT-Line που είδαμε στην Φρανκφούρτη, το EV3 δείχνει πιο δυναμικό, σπορ και περιπετειώδες ταυτόχρονα.
Στο εσωτερικό, μια ευρεία οθόνη σχεδόν 30 ιντσών, η οποία αποτελείται από έναν πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, μια οθόνη για το σύστημα κλιματισμού 5,0 ιντσών και μια ακόμη οθόνη αφής AVN 12,3 ιντσών η οποία εκτείνεται προς το κέντρο του ταμπλό, παρέχοντας και στον συνοδηγό πρόσβαση στις λειτουργίες ψυχαγωγίας και πλοήγησης. Αξίζει να σημειωθεί ότι το λογότυπο στο τιμόνι τοποθετήθηκε στο πάνω δεξιά άκρο του, παραπέμποντας στο σήμα ενός επώνυμου ρούχου.
Το Kia EV3 αναμένεται να έρθει στην Ελλάδα τον Νοέμβριο, σε άγνωστες προς το παρόν τιμές.