H Alpine παρουσίασε και επίσημα το νέο της hot hatchback, το A290, το οποίο θα συμπληρώσει την γκάμα της εταιρείας μαζί με το A110. Στόχος της Alpine ήταν να συμπυκνώσει την ουσία του A110 – δηλαδή την καλή οδηγική αίσθηση, το χαμηλό βάρος και το ευέλικτο σασί – σε ένα πρακτικό σπορ αυτοκίνητο, ικανό να μεταφέρει και τα ψώνια μιας μέσης οικογένειας.
Εξωτερικά θυμίζει αρκετά το Renault 5, το αυτοκίνητο στο οποίο βασίζεται. Όμως έχει αρκετές παρεμβάσεις ώστε να μπορεί να αποκτήσει τον δικό του χαρακτήρα. Η πλατφόρμα AmpR έχει φαρδύνει κατά 60 χιλιοστά, κάνοντας το A290 πιο πλατύ.
Τα φαρδιά φτερά και το σπορ κιτ αμαξώματος, σε συνδυασμό με τις ζάντες 19 ιντσών, συνθέτουν ένα μυώδες hatchback, το οποίο θυμίζει τον «παππού» του, το Renault 5 Turbo. Τα φωτιστικά σώματα συμπληρώνουν το αισθητικό κομμάτι, με τους προβολείς σε σχήμα Χ να θυμίζουν φώτα από αυτοκίνητα ράλλυ.
Το εσωτερικό επικεντρώνεται στον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου. Το οδηγοκεντρικό ταμπλό έχει εμπνευστεί από το Α110 και ενσωματώνει δύο οθόνες: μία 10,25 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και μία 10,1 ιντσών για το infotainment.
Το τιμόνι είναι τριάκτινο, με επίπεδη βάση και αλουμινένια κουμπιά, θυμίζοντας τιμόνι μονοθεσίου Formula 1, ενώ στο πάνω μέρος του υπάρχει, μεταξύ άλλων και ένα -πολλά υποσχόμενο- κόκκινο κουμπί «Overtake». Τα καθίσματα είναι σχεδιασμένα ώστε να παρέχουν υποστήριξη στους επιβάτες, ενώ στις εκδόσεις GT Premium και GTS τόσο τα καθίσματα όσο και το ταμπλό και οι επενδύσεις στις πόρτες είναι επενδεδυμένες από μπλε και γκρι δέρμα.
Οι παρεμβάσεις της Alpine δεν είναι μόνο αισθητικές. Το κιτ αμαξώματος που αναφέραμε συμβάλλει στη μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης και, ως αποτέλεσμα, την βελτιστοποίηση της αυτονομίας. Η πίσω ανάρτηση είναι πολλαπλών συνδέσμων και η μπαταρία λειτουργεί ως δομικό στοιχείο στο σασί.
Το βάρος περιορίζεται στα 1.479 κιλά, εν μέρει λόγω της εκτεταμένης χρήσης αλουμινίου στο πλαίσιο και εν μέρει λόγω του περιορισμένου μεγέθους της μπαταρίας. Όλα τα παραπάνω συνθέτουν ένα hot hatchback το οποίο σύμφωνα με την Alpine ενσωματώνει πλήρως την οδηγική φιλοσοφία του A110.
Κάτω από το καπό υπάρχει η επιλογή δύο αμιγώς ηλεκτρικών συνόλων. Στην βασική έκδοση και την GT Premium αποδίδει 183 ίππους, ενώ στις κορυφαίες εκδόσεις GT Performance και GTS αποδίδει 223 ίππους.
Οι τελευταίες εκδόσεις με την χρήση του Launch Control επιταχύνουν από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 6,4 δευτερόλεπτα. Η απόκριση του γκαζιού έχει ρυθμιστεί από την Alpine με τέτοιο τρόπο ώστε να κάνει την οδήγηση του A290 εύκολη σε όλους τους οδηγούς.
Το κουμπί Overtake που προαναφέραμε παρέχει έξτρα ισχύ από τον κινητήρα για 10 δευτερόλεπτα, ενώ χρειάζεται 30 δευτερόλεπτα για να ξαναφορτίσει πλήρως. Για την ενίσχυση της οδηγικής εμπειρίας, η Alpine χρησιμοποιεί ένα σύστημα το οποίο συνθέτει συχνότητες και ήχους οι οποίοι ταιριάζουν με αυτούς που παράγει ο ηλεκτροκινητήρας.
Η μπαταρία του Alpine A290 είναι 52 kWh και του προσφέρει θεωρητική αυτονομία έως 380 χιλιόμετρα, ενώ φορτίζει σε ταχυφορτιστή από το 15 στo 80% σε 30 λεπτά.
Οι τιμές για το ταχύτατο μικρό Alpine θα ανακοινωθούν μέσα στο 2024.