To νέο ηλεκτρικό Citroen e-C3 υπόσχεται αυτονομία 320 χλμ. – Πότε έρχεται στην Ελλάδα

Η Citroen παρουσίασε το e-C3, το οποίο στοχεύει να γίνει το πρώτο οικονομικά προσιτό, ευρωπαϊκό, αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

To νέο ηλεκτρικό Citroen e-C3 υπόσχεται αυτονομία 320 χλμ. – Πότε έρχεται στην Ελλάδα

Η Citroen παρουσίασε το e-C3, το οποίο στοχεύει να γίνει το πρώτο οικονομικά προσιτό, ευρωπαϊκό, αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Για την τέταρτη γενιά του C3, η Citroen μεταβαίνει σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, με το λανσάρισμα του e-C3 για το 2024 στην αγορά των supermini. Στην Ελλάδα, θα καταφθάσει το δεύτερο εξάμηνο του 2024 και στόχος του είναι να αποτελέσει μία πολύ σοβαρή πρόταση με χαμηλό κόστος στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Βασισμένο στην πλατφόρμα Smart Car Platform της Stellantis, το μοντέλο καταφθάνει με μια εντελώς νέα σχεδιαστική γλώσσα σε σχέση με τον προκάτοχό του.

Ουσιαστικά, το νέο e-C3 σηματοδοτεί το άνοιγμα ενός νέου κεφαλαίου για τη Citroen. Αυτό που πριν ήταν ένα παραδοσιακό μικρό hatchback έχει πλέον εξελιχθεί σε ένα αυτοκίνητο που θυμίζει περισσότερο crossover, με τους τροχούς τοποθετημένους όσο το δυνατόν πιο κοντά στα άκρα για διευρυμένο μεταξόνιο και πολύ μικρούς προβόλους. Το νέο e-C3 στέκεται σε απόσταση από το έδαφος 163 χλστ., αυξημένη κατά 28 χλστ. σε σχέση με τον προκάτοχό του. Σε συνδυασμό με την υψηλή γραμμή οροφής, που στέκεται στα 1,57 μ. (10 εκατοστά υψηλότερα από το παλιό μοντέλο), δημιουργεί μια σημαντικά πιο ευρύχωρη καμπίνα επιβατών, παρότι είναι μόλις 19 χλστ. μακρύτερο (4,01 μ.), και 6 χλστ. φαρδύτερο (1,76 μ.).

Χάρη στον ηλεκτροκινητήρα των 83 kW (113 ίππων) και το αυτόματο κιβώτιο, η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί περίπου 11 δλ., ενώ η εκτιμώμενη τελική ταχύτητα αγγίζει τα 135 χλμ./ώρα. Χρησιμοποιεί μία μπαταρία LFP (Lithium Ferro Phosphate), ισχύος 44 kWh, η οποία εξασφαλίζει αυτονομία έως και 320 χλμ. (WLTP), και δυνατότητα ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος 100 kW. Αυτό επιτρέπει τη φόρτιση από το 20 έως το 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας σε μόλις 26 λεπτά. Η στάνταρ φόρτιση από παροχή εναλλασσόμενου (AC) ρεύματος, διαρκεί περίπου 4 ώρες και 10 λεπτά από παροχή ισχύος 7 kW από 20 έως 80%, ή 2 ώρες και 50 λεπτά με wall box 11kW.

Για πρώτη φορά στην ιστορία του C3, η γαλλική μάρκα τοποθετεί στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων το σύστημα ανάρτησης Citroen Advanced Comfort με Progressive Hydraulic Cushions, μια αποκλειστική τεχνολογία με 20 πατέντες ευρεσιτεχνίας. Η εισαγωγική έκδοση «You» διαθέτει υψηλό επίπεδο βασικού εξοπλισμού όπως εμπρός φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης, head up display, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους πλευρικούς καθρέπτες, αυτόματα φώτα, πίσω αισθητήρες στάθμευσης, πίσω αεροτομή, cruise control, air conidition και 6 αερόσακους.

Η έκδοση You, διαθέτει επίσης στο βασικό εξοπλισμό μία ενσωματωμένη βάση smartphone, που δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να «κουμπώσει» τη συσκευή του και να ενεργοποιεί αυτόματα μια αποκλειστική νέα εφαρμογή, χρησιμοποιώντας ασύρματη τεχνολογία NFC (Near Field Communication). Μέσω αυτής της εφαρμογής, ο οδηγός χρησιμοποιεί τη συσκευή του για πρόσβαση σε συντομεύσεις για υπηρεσίες τηλεφώνου, ραδιοφώνου, πλοήγησης και Music Apps.

Το head-up display αντικαθιστά τον πίνακα οργάνων

Στο εσωτερικό, το C-Zen Lounge, με head-up display και μικρής διαμέτρου τιμόνι, είναι μία έξυπνη προσέγγιση στην επανεφεύρεση του ταμπλό. Απουσιάζει πλήρως ο παραδοσιακός πίνακας οργάνων, καθώς έχει αντικατασταθεί από το head-up display, παρέχοντας εύκολη πρόσβαση σε όλες τις βασικές πληροφορίες, χωρίς ο οδηγός να χρειάζεται να τραβήξει ούτε μία στιγμή το βλέμμα του από το δρόμο.

Στο βασικό εξοπλισμό κορυφαίας της έκδοσης «Max», δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό η οθόνη 10.25 ιντσών του συστήματος infotainment, η οποία είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό. Η κορυφαία έκδοση διαθέτει επιπλέον ζάντες αλουμινίου 17″ diamond cut, οροφή Bi-Ton, διακοσμητικές μπάρες οροφής, προστατευτικές ποδιές εμπρός και πίσω, καθίσματα Citroen Advanced Comfort, αυτόματη λειτουργία καθαριστήρων, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέφτες, τιμόνι με επένδυση σε υφή δέρματος, ασύμμετρη αναδίπλωση (60/40) πίσω καθίσματος, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο σε ύψος, LED πίσω φωτιστικά σώματα, πίσω φιμέ τζάμια, ταπετσαρίες καθισμάτων TEP/ύφασμα, αυτόματο κλιματισμό, πλοήγηση με 3D απεικόνιση, σύστημα ασύρματης φόρτισης smarthphone, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτροχρωμικό εσωτερικό καθρέφτη και πίσω ηλεκτρικά παράθυρα.

Περισσότερος χώρος στο εσωτερικό

Το ελαφρώς καμπυλωτό κάτω οριζόντιο τμήμα του ταμπλό σε στυλ «Sofa Design», καλύπτεται από ύφασμα. Με την υιοθέτηση του C-Zen Lounge, οδηγός και συνοδηγός έχουν ανεμπόδιστη ορατότητα προς τα εμπρός, χάρη στο μεγάλο παρμπρίζ και την οριζόντια διάταξη της πρόσοψης του ταμπλό, που εκτείνεται σε ολόκληρο το πλάτος του αυτοκινήτου.

Το εσωτερικό πλάτος στο ύψος των αγκώνων των επιβατών είναι μεγαλύτερο κατά 19 χλστ. για τους πίσω επιβάτες και κατά 21 χλστ. για τους εμπρός επιβάτες από το μέσο όρο της κατηγορίας. Ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών είναι η κορυφαία τιμή της κατηγορίας, κατά 20 τουλάχιστον χιλιοστά μεγαλύτερη από το Μ.Ο. Τα πίσω καθίσματα έχουν δυνατότητα ασύμμετρης αναδίπλωσης 60-40 ενώ χάρη στο πλάτος μεταξύ των θόλων των τροχών που φτάνει τα 1,015 μ., ο χώρος αποσκευών διαμορφώνεται στα 310 λίτρα.

Τεχνολογία και χρώματα

Με την επιλογή του προαιρετικού συστήματος «Connect Plus» υπάρχει η δυνατότητα χρήσης μίας σουίτας νέων και αποκλειστικών εργαλείων. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται η εφαρμογή Citroen e-Routes, για την αποτελεσματική σχεδίαση ενός δρομολογίου, με εύκολη παρακολούθηση του επιπέδου φόρτισης της μπαταρίας, και απευθείας ζωντανά δεδομένα του δικτύου φόρτισης. Επίσης, το Ε-Remote δίνει τη δυνατότητα χρήσης της εφαρμογή MyCitroen App σαν τηλεχειριστήριο του e-C3, προγραμματίζοντας τη θερμοκρασία στο εσωτερικό, το χρονοδιάγραμμα και την κατάσταση της φόρτισης της μπαταρίας, αλλά και προβάλει τη θέση στάθμευσης του αυτοκινήτου.

Όλα τα νέα ë-C3 θα προσφέρονται σε 5 επιλογές χρωμάτων αμαξώματος: Polar λευκό, Montecarlo μπλε, Elixir κόκκινο, Mercury ασημί και Perla Nera μαύρο. Η χαρακτηριστική διχρωμία με αντίθεση στην οροφή, θα προσφέρεται στο βασικό εξοπλισμό, σε μαύρο ή άσπρο στην έκδοση Max, με το χρωματικό διαχωρισμό της οροφής να συνεχίζεται και στην τρίτη κολώνα.

Οικονομική λύση

Το νέο e-C3 στοχεύει να είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της κατηγορίας Β που θα προσφέρεται σε αυτό το επίπεδο τιμής από μία ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Έχει σχεδιαστεί στο στούντιο της Citroen στις εγκαταστάσεις της Stellantis Automotive Design Network στο Velizy-Villacoublay κοντά στο Παρίσι, και θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Stellantis στην Trnava της Σλοβακίας.

Για τους πελάτες που αναζητούν ακόμη χαμηλότερη τιμή για την αμιγώς ηλεκτρική αστική αυτοκίνηση, το νέο μοντέλο αυτονομίας 320 χλμ. θα πλαισιωθεί το 2025 με μια έκδοση αυτονομίας 200 χλμ., καθιστώντας ακόμα πιο προσιτό το νέο Citroen e-C3.

Δείτε τις τιμές όλων των μοντέλων της Citroen στην Ελλάδα

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!