F1: Ενώνοντας μία «κατακερματισμένη» Mercedes

Ο James Allison επέστρεψε φέτος στο ρόλο του τεχνικού διευθυντή της Mercedes στη Formula 1 και δήλωσε ότι παρέλαβε μία «κατακερματισμένη» ομάδα, την οποία προσπαθεί να ενώσει ξανά.

F1: Ενώνοντας μία «κατακερματισμένη» Mercedes

Ο James Allison επέστρεψε φέτος στο ρόλο του τεχνικού διευθυντή της Mercedes στη Formula 1 και δήλωσε ότι παρέλαβε μία «κατακερματισμένη» ομάδα, την οποία προσπαθεί να ενώσει ξανά.

Με περισσότερους από 7 μήνες να έχουν περάσει από την επιστροφή του James Allison στο ρόλο του τεχνικού διευθυντή της ομάδας της Mercedes στη Formula 1, τι έχει κάνει ο Βρετανός τεχνικός για να βελτιώσει τα πράγματα στη βασιζόμενη στο Brackley ομάδα; Ο Allison ανέλαβε ξανά τα ηνία του τεχνικού τμήματος έπειτα από τη διετία υπό την ηγεσία του Mike Elliott, ο οποίος ανακοίνωσε πρόσφατα την αποχώρησή του από την ομάδα.

Η πρόοδος της Mercedes στην πίστα δεν αποτελεί ένδειξη για τη δουλειά που έχει κάνει ο Allison, δεδομένου χρόνου που απαιτούν οι αλλαγές σε μία ομάδα για να να φανούν στην πράξη, καθώς και των περιορισμών του budget cap, που δε θα επέτρεπαν στη γερμανική ομάδα να εξελίξει το μονοθέσιό της σε βαθμό που να διεκδικεί νίκες ξανά φέτος, έχοντας διαπιστώσει από την αρχή της χρονιάς ότι είχε ακολουθήσει λανθασμένη φιλοσοφία σχεδιασμού για την W14.

O ρόλος του τεχνικού διευθυντή έχει να κάνει περισσότερο με τον εντοπισμό των ελαττωμάτων που κρατούν την ομάδα πίσω και στη συνέχεια να εφαρμόσει τις απαραίτητες αλλαγές για την αντιμετώπισή τους. Αυτός είναι ο βασικός τομέας στον οποίο έχει εστιάσει ο Allison, ο οποίος δήλωσε στο podcast Performance People ότι βρήκε μία «κατακερματισμένη» Mercedes όταν επέστρεψε στο ρόλο του τεχνικού διευθυντή έπειτα από δύο χρόνια.

Ο Allison δήλωσε: «Στην πραγματικότητα, ο ρόλος που μπορώ να παίξω είναι πολύ λιγότερο τεχνικός και πολύ πιο ανθρώπινος από ό,τι μπορεί να υποθέτει ο κόσμος. Η ομάδα είναι γεμάτη από πολύ δυνατούς μηχανολόγους και πολύ υψηλού επιπέδου τεχνική επάρκεια. Έτσι, δε χρειάζεται να διδάξω τίποτα σε κανέναν και στις περισσότερες περιπτώσεις, δε θα μπορούσα να το κάνω ακόμη και αν το ήθελα».

«Έτσι, δεν πρόκειται για μια τεχνική συνεισφορά που παρέχω εγώ ή όποιος έχει την τύχη να βρεθεί στη θέση μου. Το πιο πολύτιμο πράγμα για κάποιον στον ρόλο του τεχνικού διευθυντή, είναι αν μπορούμε να βρούμε μέσα μας τον τρόπο να εργαστούμε επιτρέποντας την αποτελεσματική αξιοποίηση όλων των τεχνικών δεξιοτήτων».

«Όταν μια ομάδα βρίσκεται σε ένα πολύ υψηλό επίπεδο για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα και στη συνέχεια κάνει μια βουτιά, για οποιονδήποτε λόγο, είναι πολύ αποπροσανατολιστικό. Είναι πολύ δυσάρεστο να αισθάνεσαι ξαφνικά ότι αυτό που ένιωθες προηγουμένως για τον εαυτό σου ως ομάδα έχει κλονιστεί, τα θεμέλια αυτού έχουν χαλαρώσει από την πραγματικότητα του χρονομέτρου και του γεγονότος ότι σε κερδίζει μια άλλη ομάδα».

«Κλονίζει την εμπιστοσύνη ενός οργανισμού και ασκεί επίσης πολλές βραχυπρόθεσμες πιέσεις σε μια εταιρεία που έχει συνηθίσει να σκέφτεται μακροπρόθεσμα. Οι βραχυπρόθεσμες πιέσεις είναι ότι το μονοθέσιο είναι κακό, όπως και τα αποτελέσματα και πρέπει να βελτιωθούν. Αυτό το κάλεσμα είναι πολύ δυνατό, εντελώς φυσικό, αλλά πολύ δυνατό, παρ’ όλα αυτά».

«Διεγείρει τους ανθρώπους να δράσουν, αλλά μπορεί όλοι οι κλάδοι της εταιρείας, η αεροδυναμική, η δυναμική του οχήματος, το σχεδιαστικό γραφείο, όλες οι ειδικότητες που είναι απαραίτητες και συνεργάζονται για να δημιουργήσουν ένα καλό μονοθέσιο, ο καθένας από αυτούς μπορεί να διασκορπιστεί από τους 4-5-6 ανέμους στις επιμέρους γωνίες, για να κάνει ό,τι μπορεί να κάνει ή να συμβάλει με τον τρόπο που θεωρεί καλύτερο, οδηγούμενος από αυτό το πολύ δυνατό κάλεσμα ότι το μονοθέσιο πρέπει να βελτιωθεί».

«Και αν δεν είσαι προσεκτικός, τότε αυτές οι ομάδες μπορεί να σταματήσουν να μιλάνε μεταξύ τους, επειδή είναι όλοι με το κεφάλι κάτω, προσπαθώντας να διορθώσουν αυτό που θεωρούν ως το δικό τους ρόλο ώστε να κάνουν τα πράγματα καλύτερα. Και ίσως το πιο καταστροφικό μοτίβο στο οποίο μπήκαμε ως ομάδα κατά τη διάρκεια αυτής της δύσκολης περιόδου, από τότε που ο τίτλος μας διέφυγε για πρώτη φορά, ήταν ότι κατακερματιστήκαμε περισσότερο από ό,τι έπρεπε».

«Όχι επειδή κάποιος τσακώθηκε με κάποιον, κάθε άλλο. Στην πραγματικότητα, το πνεύμα σε αυτή την ομάδα, λαμβάνοντας υπόψη την πίεση που δέχτηκε, ήταν απίστευτα ανθεκτικό. Αλλά η φυσική επιθυμία όλων να συμβάλουν στην ανάκαμψη, ήταν λίγο κατακερματισμένη και θα έλεγα ότι αν είχα κάποια θετική επίδραση, αυτή ήταν να προσπαθήσω να τη συνδέσω ξανά. Να προσπαθήσω να κάνω τους μηχανολόγους που ηγούνται των κύριων τμημάτων της εταιρείας να μιλήσουν περισσότερο μεταξύ τους».

«Να προσπαθήσω να αφαιρέσω από τους ώμους τους μέρος της άμεσης πίεσης, και απλώς να αμβλύνω την κραυγή που προέρχεται από το μονοθέσιο και να επικεντρωθώ στο συντονισμό της δουλειάς μας, διότι αν το κάνουμε αυτό, η κατάσταση θα βελτιωθεί και η κραυγή από το μονοθέσιο θα ησυχάσει από μόνη της».

«Με αυτό ασχολούμαι κυρίως από τότε που επέστρεψα στο ρόλο του τεχνικού διευθυντή. Αυτό δεν έχει καμία σχέση με παξιμάδια, μπουλόνια, ελατήρια, αμορτισέρ, πτερύγια και δάπεδα. Είναι μόνο πράγματα ανθρώπινης φύσεως. Παρότι αυτά τα ανθρώπινα πράγματα γίνονται όλο και πιο σημαντικά, όσο πιο ψηλά βρίσκεσαι στην τροφική αλυσίδα και όσο πιο τυχερός είσαι με τον ρόλο που σου δίνεται στην εταιρεία».

«Με τους ανθρώπους που έχουν στα χέρια τους σημαντικές θέσεις της εταιρείας, όπως ο Shov (Andrew Shovlin) που φροντίζει για την αγωνιστική πλευρά των πραγμάτων, ο Loic (Serra) που φροντίζει για τα δυναμικά πράγματα του οχήματος, ο John Owen που ηγείται του σχεδιαστικού γραφείου, ο Jarrod Murphy που φροντίζει για όλα τα αεροδυναμικά θέματα, και άλλα ονόματα επίσης, όπως ο (επικεφαλής του τμήματος απόδοσης στην πίστα) Riccardo Musconi, ο ρόλος μου είναι να φέρνω αυτούς τους σημαντικούς ανθρώπους κοντά, και να τους κάνω μερικές ερωτήσεις».

«Οι απαντήσεις είναι δυνατές μόνο αν περάσουν λίγο χρόνο μιλώντας μεταξύ τους. Και το γεγονός ότι στη συνέχεια περνούν το χρόνο τους μιλώντας μεταξύ τους, σημαίνει αυτόματα ότι θα συσπειρωθούν γύρω από ένα από κοινού συμφωνημένο πρόγραμμα δραστηριοτήτων, για να πάρουν αυτές τις απαντήσεις. Δεν χρειάζεται πολύς χρόνος για να επιστρέψουν οι άνθρωποι στη συνήθεια να στηρίζονται ο ένας στον άλλον, αντί να εργάζονται ατομικά, επειδή στην πραγματικότητα, έτσι είναι πολύ πιο διασκεδαστικό».

«Έτσι, δεν είμαι εγώ που έρχομαι και λέω, “Λοιπόν, πρέπει να τοποθετήσουμε το μονοθέσιο 3 χιλιοστά χαμηλότερα και το ελατήριο πρέπει να προσαρμοστεί σε αυτό”, ξέρουμε πώς να το κάνουμε αυτό, επειδή αυτό απαιτεί ανθρώπους που βρίσκονται στο βάθος της λεπτομέρειας, οι οποίοι αποτελούν πόρους που βρίσκονται υπό τον έλεγχο αυτού του στρώματος των ανώτερων στελεχών που μόλις περιέγραψα».

«Πρέπει να δοθεί σε αυτούς τους ανθρώπους που βρίσκονται στην καρδιά της ομάδας η εμπιστοσύνη από τους δικούς τους ηγέτες, να εργαστούν σε τομείς που ίσως πρόκειται να βοηθήσουν, και να το κάνουν με τρόπο που να συνδέεται με όλη την εταιρεία».

F1 - George Russell (Mercedes), GP Άμπου Ντάμπι 2023

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!