F1: O James Allison ξανά τεχνικός διευθυντής της Mercedes

H Mercedes ανακοίνωσε ότι τα δύο πιο υψηλόβαθμα τεχνικά στελέχη της, ο Mike Elliott και ο James Allison αντάλλαξαν θέσεις, με τον τελευταίο να αναλαμβάνει και πάλι τεχνικός διευθυντής της γερμανικής ομάδας.

F1: O James Allison ξανά τεχνικός διευθυντής της Mercedes

H Mercedes ανακοίνωσε ότι τα δύο πιο υψηλόβαθμα τεχνικά στελέχη της, ο Mike Elliott και ο James Allison αντάλλαξαν θέσεις, με τον τελευταίο να αναλαμβάνει και πάλι τεχνικός διευθυντής της γερμανικής ομάδας.

Μόλις 20 μήνες διήρκεσε η παραμονή του Mike Elliott στη θέση του τεχνικού διευθυντή της Mercedes, έπειτα από δύο απογοητευτικές σεζόν, με μονοθέσια που δεν είναι αντάξια της πορείας της γερμανικής ομάδας τα τελευταία χρόνια στη Formula 1. Συνεπώς, ο Mike Elliott θα αναλάβει το ρόλο του επικεφαλής τεχνικού στελέχους (CTO), που ασχολείται με την μακροπρόθεσμη ανάπτυξη της ομάδας καθώς και εξωτερικά εγχειρήματα και στη θέση του τεχνικού διευθυντή θα επιστρέψει ο James Allison.

O Allison επιστρέφει στη θέση του που κατείχε στη γερμανική ομάδα από το 2017 έως το 2021. Ως CTO, ο Allison εργαζόταν μόνο τρεις ημέρες την εβδομάδα, ενώ για τον Elliott προβλέπεται πλήρης απασχόληση. Επίσης, ο Allison θα συνεχίσει να ασχολείται με το εγχείρημα του ιστιοπλοϊκού για το America’s Cup. Αναφέρεται ότι ο Allison ταιριάζει περισσότερο στο ρόλο του τεχνικού διευθυντή, καθώς ασχολείται πιο ενεργά από τον Elliott στην εξέλιξη του μονοθεσίου.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της ομάδα της Mercedes, Toto Wolff, η πρωτοβουλία για αυτή την ανταλλαγή θέσεων ήταν του ίδιου του Elliott: «Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο ότι ο Mike Elliott κατέχει τη διαδικασία. Έτσι, αντιστρέψαμε τους ρόλους. Ο Mike ανέβηκε σε CTO, καθώς έχει ένα λαμπρό επιστημονικό μυαλό. Και ο James Allison επέστρεψε στη θέση του τεχνικού διευθυντή, αναφερόμενος στον Mike».

«Η εκτίμηση του Mike ήταν, και η ενδοσκόπηση είναι πραγματικά αξιοθαύμαστη, ότι με τον James έχουμε έναν μονομάχο στο γήπεδο και οι στρατιώτες θα περάσουν από τη φωτιά για αυτόν. Ο Mike κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο τρόπος με τον οποίο προσεγγίζει τα πράγματα, το σύνολο των ικανοτήτων του, αξιοποιείται καλύτερα στην ανάπτυξη του οργανισμού για το μέλλον: από τις τεχνικές ικανότητες μέχρι τις ανθρώπινες ικανότητες και τη συγκρότηση της δομής που μπορεί να είναι επιτυχημένη για πολλά χρόνια».

«Πρόκειται για τη δημιουργία μιας δομής που θα μπορεί να είναι βιώσιμα επιτυχημένη για την επόμενη γενιά. Βλέπουμε τεράστιες αλλαγές στις τεχνικές εξελίξεις, την τεχνητή νοημοσύνη και τη μηχανική μάθηση. Και ταυτόχρονα, εξετάζουμε πώς θα οργανωθεί και θα δομηθεί μια σύγχρονη ομάδα της Formula 1: τι είδους καινοτομία μπορεί να εισαχθεί».

«Ο Mike βλέπει τον εαυτό του σε πολύ καλό σημείο εκεί και προφανώς είναι ένας εξαιρετικά ικανός μηχανολόγος, πολύ αξιόπιστος και σεβαστός στον οργανισμό. Θα είναι προπονητής και παρτενέρ των πιο υψηλόβαθμων ανθρώπων. Και είμαι πραγματικά πολύ χαρούμενος που ο Mike πήρε μόνος του αυτή την απόφαση να τοποθετηθεί σε αυτόν τον ρόλο, με τον ίδιο και τον James να καταλήγουν σε αυτό το συμπέρασμα, καθώς έχουμε και τους δύο και την ιδιοφυΐα τους».

Παράλληλα, για να προσαρμοστεί το τεχνικό τμήμα της Mercedes στην αλλαγή, θα υπάρξουν μερικές τροποποιήσεις και σε άλλους ρόλους, όπως εξήγησε ο Wolff: «Ο John Owen, ως διευθυντής σχεδιασμού μονοθεσίων είχε ένα πολύ διαφορετικό προφίλ εργασίας υπό το ανώτατο όριο κόστους, διότι, εκτός από το δημιουργικό μέρος του σχεδιασμού ενός μονοθεσίου, έχεις και πολλή πρόσθετη εργασία που το συνοδεύει αυτό».

«Αυτό που συνέβη είναι ότι ο επικεφαλής σχεδιαστής έγινε διαχειριστής του ανώτατου ορίου κόστους. Έτσι, χωρίσαμε το ρόλο. Ο John παραμένει ως επικεφαλής σχεδιαστής, αλλά δώσαμε εντολή στον (αναπληρωτή του) Giacomo Tortora να γίνει διευθυντής μηχανολογίας. Αυτό σημαίνει ότι ο John μπορεί να επικεντρωθεί στις ιδιαιτερότητες του σχεδιασμού του μονοθεσίου και ο Giacomo θα φροντίζει το γραφείο σχεδιασμού και την οργανωτική ανάπτυξη».

Αυτές οι αλλαγές εντός της Mercedes, στοχεύουν περισσότερο στο 2024, παρά στη φετινή σεζόν. Ίσως ήταν ατυχία για τον Elliott να ξεκινήσει τη θητεία του ως τεχνικός διευθυντής πέρυσι, στη σεζόν με τις μεγαλύτερες αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς της Formula 1 τα τελευταία 40 χρόνια, όπου τίποτα από τις προηγούμενες γενιές -πολύ επιτυχημένων- μονοθεσίων δεν μπορούσε να χρησιμοποιηθεί.

Η καλή πορεία της Mercedes στο τέλος της περυσινής σεζόν, συγκάλυψε τους αεροδυναμικούς περιορισμούς που είχε ο σχεδιασμός με πολύ μικρά καλύμματα ψυγείων (zero-pod). H Mercedes τον αντιλήφθηκε αυτό πριν το φετινό μονοθέσιο βρεθεί καν στην πίστα, αλλά ήταν ήδη πολύ αργά για να κάνει κάτι. Πέραν των ήδη δρομολογημένων αλλαγών στο φετινό μονοθέσιο, ο πραγματικός στόχος της Mercedes είναι πλέον να επιστρέψει στη διεκδίκηση τίτλων το 2024.

Από όλες τις αλλαγές τεχνικών διευθυντών που έχει πραγματοποιήσει τα τελευταία χρόνια η Mercedes, η τοποθέτηση του Mike Elliott σε αυτό το ρόλο ήταν σίγουρα αυτή που λειτούργησε λιγότερο σωστά από οποιαδήποτε άλλη. Ο συγχρονισμός της κίνησης και πιθανότατα οι ικανότητες του Elliott δεν λειτούργησαν υπέρ της Mercedes, αλλά με τις τελευταίες αλλαγές, η ομάδα θα εξακολουθεί να εκμεταλλεύεται τις ικανότητές του, γλιτώνοντας το ενδεχόμενο απόλυσης και ενδεχόμενης μετάβασής του σε αντίπαλη ομάδα.

F1 - Lewis Hamilton (Mercedes), GP Αυστραλίας 2023

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!