F1: Τα παράπονα των οδηγών για τις κατατακτήριες δοκιμές

Έπειτα από την ολοκλήρωση των κατατακτήριων δοκιμών του GP Άμπου Ντάπι της Formula 1, αρκετοί οδηγοί είχαν παράπονα για τα προσπεράσματα στο pit lane, τη μορφή της διαδικασίας και την επόπτευση των ορίων πίστας.

F1: Τα παράπονα των οδηγών για τις κατατακτήριες δοκιμές

Έπειτα από την ολοκλήρωση των κατατακτήριων δοκιμών του GP Άμπου Ντάπι της Formula 1, αρκετοί οδηγοί είχαν παράπονα για τα προσπεράσματα στο pit lane, τη μορφή της διαδικασίας και την επόπτευση των ορίων πίστας.

Οι οδηγοί της Formula 1 αναμετρήθηκαν για τελευταία φορά φέτος σε κατατακτήριες δοκιμές στο Grand Prix Άμπου Ντάμπι, αλλά αρκετοί από αυτούς είχαν παράπονα για διάφορα περιστατικά. Έπειτα από τα προσπεράσματα που πραγματοποίησε ο Max Verstappen επί των Mercedes στο στενό τούνελ της εξόδου του pit lane, o διευθυντής αγώνων της F1, Niels Wittich, τα απαγόρευσε σε αυτό το σημείο της πίστας.

Αυτό σήμαινε ότι οι οδηγοί μπορούσαν να επιβραδύνουν όσο ήθελαν στην έξοδο του pit lane για να δημιουργήσουν απόσταση από το προπορευόμενο μονοθέσιο, καθυστερώντας αυτούς που βρίσκονταν πίσω τους. Ο Verstappen δήλωσε ότι οι οδηγοί συμφώνησαν στη συνάντηση ενημέρωσης με τον Wittich να απαγορευθούν τα προσπεράσματα στην έξοδο του pit lane, «ειδάλλως, νομίζω ότι θα είχατε δει ξανά αυτό που συνέβη την Παρασκευή», όπως ανέφερε ο Ολλανδός.

«Αυτή τη στιγμή, τίποτα δεν είναι ακόμη τέλειο, οπότε πρέπει να βρούμε μια καλύτερη λύση. Αλλά θα συνεχίσουμε να σκεφτόμαστε ποια είναι αυτή» κατέληξε ο Verstappen. Ο Pierre Gasly συμφώνησε ότι πρέπει να ληφθούν μέτρα μετά το πρόβλημα που παρατηρήθηκε την Παρασκευή: «Την Παρασκευή, παραλίγο να δούμε εμπρος αεροτομή και πίσω ελαστικά να έχουν επαφή. H είσοδος και η έξοδος των pits δεν είναι μέρη που πρέπει να χρησιμοποιούνται για να παλέψουμε για θέσεις ή να αγωνιζόμαστε».

«Δοκιμάζουμε διαφορετικές διαδικασίες για να αποφύγουμε την παρεμπόδιση στην πίστα. Αλλά αυτό πυροδοτεί άλλες καταστάσεις, όπως βλέπουμε αυτή τη στιγμή. Όλοι είναι αργοί στα pits για να βεβαιωθούν ότι θα περάσουν τη γραμμή στην έξοδο 6 δευτερόλεπτα πίσω από το προπορευόμενο μονοθέσιο. Είναι απλά ένα είδος παρενέργειας από αυτό που κάνουμε. Έτσι, στο τέλος της χρονιάς είμαι σίγουρος ότι θα επανεξετάσουμε τα πάντα και θα δούμε τι είναι καλύτερο για την επόμενη χρονιά», κατέληξε ο Gasly.

Ο Lando Norris είδε ιδιαίτερα αρνητικά την αναθεώρηση των κανονισμών: «Νομίζω ότι είναι ένας απαίσιος κανονισμός. Το θέμα είναι ότι πρέπει να έχουμε τον κανονισμό λόγω του άλλου ανόητου κκανονισμού που μας ανάγκασαν να ακολουθούμε» (αυτόν του ανώτατου ορίου χρόνου για όλους τους γύρους κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών).

«Αν έχει προηγηθεί κόκκινη σημαία και απομένουν τρία λεπτά, θα υπάρχουν τρία μονοθέσιο που θα μπορούν να κάνουν γύρο. Οπότε δεν ξέρω, θα πρέπει απλά να επιστρέψει στον τρόπο που ήταν πριν», δήλωσε ο Norris. Παράλληλα, ο Carlos Sainz κατηγόρησε τους συναδέλφους του ότι φέρνουν επίτηδες σε μειονεκτική θέση τους αντιπάλους τους, με το διαταραγμένο αέρα που αφήνουν πίσω τους στις στροφές.

F1 - Lando Norris (McLaren), GP Άμπου Ντάμπι 2023

Κριτική για τη μορφή κατατακτήριων δοκιμών

Πέραν από τα παράπονα του Sainz, ο άλλος Ισπανός του grid, o Fernando Alonso, επέκρινε το knock out σύστημα κατατακτήριων δοκιμών με τρία σκέλη, αναφέροντας ότι είναι αγχωτικό και βεβιασμένο για τους οδηγούς: «Αυτή η μορφή κατατακτήριων δοκιμών είναι ξεπερασμένη. Δεν μπορούμε να έχουμε αυτά τα πράγματα και αυτό το άγχος».

«Ήταν η καλύτερη διαδικασία του Σαββατοκύριακου, όπου τα μονοθέσια ζωντανεύουν. Και τώρα είναι η χειρότερη περίοδος του Σαββατοκύριακου για τις ομάδες, τους οδηγούς, τη διαχείριση της κυκλοφορίας, τα όρια της πίστας, να πηγαίνεις στους αγωνοδίκες, να μη σέβεσαι τον ανώτατο χρόνο, να παρεμποδίζεις τον κόσμο, να διαγράφεις χρόνους. Είμαστε όλοι ευτυχείς που τελείωσε και δεν θα έπρεπε να είναι έτσι».

«Δυστυχώς ρισκάρεις περισσότερο, γιατί δεν υπάρχει περίπτωση να είσαι λίγο πιο ήρεμος σε μια στροφή και να χάσεις ένα δέκατο του δλ. Δεν έχεις πλέον την πολυτέλεια να το κάνεις αυτό, γιατί θα βρεθείς εκτός διαδικασίας. Οπότε νομίζω ότι είναι πολύ αγχωτικό για όλους. Επίσης, τα όρια πίστας είναι ένα πολύ επώδυνο θέμα που περνάμε σε κάθε γύρο. Αλλά είναι το ίδιο για όλους, οπότε προσπαθούμε να το εκτελούμε καλύτερα».

F1 - Fernando Alonso (Aston Martin), GP Άμπου Ντάμπι 2023

Όρια πίστας

O Sergio Perez, είδε στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Άμπου Ντάμπι το χρόνο της τελικής του προσπάθειας στο Q3 να διαγράφεται λόγω υπέρβασης ορίων πίστας, με αποτέλεσμα να πέσει από την 5η στην 9η θέση εκκίνησης. Ο Μεξικανός δήλωσε ότι πρέπει να υπάρξουν βελτιώσεις στον τρόπο καθορισμού και επόπτευσης των ορίων πίστας.

Ο Perez σχολίασε: «Πάντα είναι απογοητευτικό, ειδικά όταν είναι για τόσο λίγο, αλλά πρέπει να βασίζεσαι στους αγωνοδίκες. Πραγματικά ελπίζω ότι κατά τη διάρκεια του χειμώνα θα μπορέσουμε να βρούμε μια καλύτερη λύση, για τους οδηγούς, αλλά και για τον κόσμο που παρακολουθεί, γιατί είναι μπερδεμένο για όλους».

«Δε νομίζω ότι φαίνεται ωραίο, να τελειώνεις τις κατατακτήριες δοκιμές και μετά να έχεις ομάδες που διαφωνούν όλο το απόγευμα για τις ποινές. Απλά αισθάνομαι ότι έχουμε λίγη δουλειά μπροστά μας για να προσπαθήσουμε να βρούμε μια καλύτερη λύση για τα όρια της πίστας». Η FIA ανακοίνωσε ότι του χρόνου θα επιστρατεύσει τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης για τον καθορισμό των πιο εύκολα ανιχνεύσιμων παραβάσεων ορίων πίστας.

Όταν ο Perez ρωτήθηκε αν έχει προτάσεις για μια πιθανή λύση, απάντησε: «Δεν έχω ιδέα. Θα πρέπει να βρουν μια καλύτερη λύση από αυτή που έχουμε τώρα, και να κάνουν εργασίες στις πίστες. Νομίζω ότι δημιουργούμε αυτά τα προβλήματα στους εαυτούς μας μόνο και μόνο από τον τρόπο με τον οποίο είναι διαμορφωμένες οι πίστες».

F1 - Sergio Perez (Red Bull), GP Άμπου Ντάμπι 2023

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!