F1-GP Άμπου Ντάμπι: Ο Max Verstappen τελευταίος poleman της σεζόν

Ο Max Verstappen κατέκτησε την pole position για τον τελευταίο αγώνα του φετινού Πρωταθλήματος της Formula 1, με το Charles Leclerc να τον πλαισιώνει στην πρώτη σειρά εκκίνησης και τον Oscar Piastri 3ο, αλλά υπό έρευνα με κατηγορία παρεμπόδισης.

F1-GP Άμπου Ντάμπι: Ο Max Verstappen τελευταίος poleman της σεζόν

Ο Max Verstappen κατέκτησε την pole position για τον τελευταίο αγώνα του φετινού Πρωταθλήματος της Formula 1, με το Charles Leclerc να τον πλαισιώνει στην πρώτη σειρά εκκίνησης και τον Oscar Piastri 3ο, αλλά υπό έρευνα με κατηγορία παρεμπόδισης.

Ο Max Verstappen φαίνεται ότι έβαλε πίσω του τα προβλήματα ισορροπίας που αντιμετώπισε στις ελεύθερες δοκιμές, για να κατακτήσει τη 12η φετινή του pole position (32η συνολικά στην καριέρα του) και την 4η συνεχόμενη στο Άμπου Ντάμπι, που φιλοξενεί το τελευταίο Grand Prix της φετινής σεζόν της Formula 1. Αμφότεροι οι γύροι του Verstappen στο Q3 θα μπορούσαν να του αποφέρουν την pole position, αλλά ο Ολλανδός δεν κατάφερε να βελτιώσει την επίδοσή του στην τελική του προσπάθεια.

Ο Max Verstappen ήταν ο μοναδικός οδηγός με δύο καινούργια σετ ελαστικών μαλακής γόμας στο Q3, έχοντας χρησιμοποιήσει μόνο ένα σετ στο πρώτο σκέλος, σε αντίθεση με όλους τους υπόλοιπους αντιπάλους του, που αναγκάστηκαν να χρησιμοποιήσουν και δεύτερο. Καθώς ο Verstappen επέστρεφε στα pits, o μηχανολόγος αγώνα του, Gianpiero Lambiase, του είπε ότι χρωστά μία συγγνώμη στην ομάδα, έχοντας ίσως υπερβάλει στις αντιδράσεις του καθώς η Red Bull έψαχνε το ιδανικό στήσιμο. Ο Verstappen δήλωσε ότι με τα μικρά γλιστρήματα κατά τη διάρκεια του γύρου που είχε στις ελεύθερες δοκιμές έχανε πολύ χρόνο, αλλά το μονοθέσιο αισθανόταν πολύ πιο «συνδεδεμένο» στις κατατακτήριες.

Ο Charles Leclerc εξασφάλισε την 5η συνεχόμενη εκκίνηση σε αγώνα από την πρώτη σειρά, πλησιάζοντας την επίδοση του Verstappen στα 0,139 δλ., κάτι που αποτέλεσε έκπληξη για τον ίδιο, καθώς ανησυχούσε ότι δεν θα κατάφερνε να προκριθεί από το Q1 και το Q2 δεδομένης της απόδοσης της Ferrari. O Μονεγάσκος δήλωσε ότι γλιστρούσε πολύ στην τελική του προσπάθεια, αλλά έκανε έναν πολύ καλό γύρο, με την ιδιότροπη SF-23 να λειτουργεί σωστά τη στιγμή που ήταν απαραίτητο, δηλαδή στα τελευταία λεπτά του Q3, με διαφορετική προσέγγιση στο γύρο προετοιμασίας. Στον αντίποδα, ο έτερος οδηγός της Scuderia, Carlos Sainz, αποκλείστηκε από τη διαδικασία στο Q1, όντας 16ος.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις κατατακτήριες δοκιμές του GP Άμπου Ντάμπι

Την 3η επίδοση των κατατακτήριων δοκιμών σημείωσε ο Oscar Piastri με τη McLaren, ο οποίος ανέφερε ότι είχε δύσκολο τριήμερο μέχρι στιγμής, με αρκετά λάθη, και βρέθηκε υπό έρευνα από τους αγωνοδίκες, για δύο διαφορετικά περιστατικά. Αν και στο Q1 σημειώθηκε υπέρβαση του ανώτατου ορίου χρόνου που έχει τεθεί από τη διεύθυνση αγώνων για τον Piastri, ο Αυστραλός απέδειξε ότι το έκανε για να μην εμποδίσει τρεις αντιπάλους του, που βρίσκονται σε γρήγορο γύρο.

Ωστόσο, ο Piastri αντιμετώπιζε και την κατηγορία ότι παρεμπόδισε τον Pierre Gasly στη στροφή 3 στο Q3, καθώς δεν ενημερώθηκε από το pit wall της McLaren ότι τον προσέγγιζε ο Γάλλος σε γρήγορο γύρο. Ωστόσο, ο Piastri δεν τιμωρήθηκε από τους αγωνοδίκες, καθώς αποδείχθηκε ότι ο Gasly δε σήκωσε το πόδι του από το γκάζι και δεν έχασε χρόνο.

Μεταξύ των δύο McLaren κατάφερε να τοποθετήσει τη Mercedes του ο George Russell, μόλις 0,006 δλ. πίσω από τον Piastri. Ο Βρετανός δεν ήταν ευχαριστημένος, καθώς η γερμανική ομάδα δεν έκανε αντίστοιχο άλμα απόδοσης από τις ελεύθερες στις κατατακτήριες δοκιμές με τους αντιπάλους της. Ο 25χρονος Βρετανός όμως αισθανόταν πιο άνετα στο μονοθέσιο από τον team-mate του, Lewis Hamilton, ο οποίος αποκλείστηκε από τη συνέχεια της διαδικασίας στο Q2, έχοντας βρεθεί στην 11η θέση. Η Mercedes θα κληθεί αύριο να δώσει μάχη για τη 2η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών και πολύ σημαντικό ρόλο θα διαδραματίσει η διαχείριση των ελαστικών στον αγώνα.

Ο Lando Norris, που βρέθηκε στην 5η θέση, θα μπορούσε να είχε ένα πολύ καλύτερο αποτέλεσμα αν δεν είχε κάνει ένα ακόμη λάθος σε κατατακτήριες δοκιμές (όπως στο Μεξικό και στο Κατάρ), καθώς στην τελική του προσπάθεια στο Q3 (τη μοναδική με φρέσκο σετ ελαστικών), πάτησε άτσαλα στο kerb της εσωτερικής της 13ης στροφής και στη συνέχεια έχασε το πίσω μέρος του μονοθεσίου στη 14η στροφή, ενώ έως εκείνη τη στιγμή ήταν ταχύτερος από τον Piastri. O Norris ήταν απογοητευμένος με τον εαυτό του, καθώς πιστεύει ότι θα μπορούσε να διεκδικήσει την pole position.

Με εκπληκτική επίδοση, ο Yuki Tsunoda κατάφερε να ανεβάσει την AlphaTauri (που έχει αναβαθμισμένο δάπεδο αυτό το Σαββατοκύριακο) στην 6η θέση, πράγμα πολύ σημαντικό για τη μάχη της μικρής ιταλικής ομάδας για την 7η θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, σε μία ημέρα που η Williams ίσως μπορούσε να έχει κάνει κάτι καλύτερο. Πίσω από τον Ιάπωνα θα εκκινήσει αύριο ο Fernando Alonso με την Aston Martin, η οποία δεν έχει καταφέρει να δείξει τον καλύτερο εαυτό της στη Yas Marina.

Αυτή είναι η πρώτη φορά που ο Nico Hulkenberg κατάφερε να βρεθεί στο Q3 από το GP Σιγκαπούρης, με το Γερμανό οδηγό της Haas να πλασαρίζεται στην 8η θέση, εμπρός από το Sergio Perez με τη δεύτερη Red Bull, o οποίος είδε το χρόνο της τελικής του προσπάθειας να διαγράφεται λόγω υπέρβασης ορίων πίστας στη 17η στροφή. Το ίδιο συνέβη και στον Pierre Gasly με την Alpine (για υπέρβαση ορίων της πίστας στην 1η στροφή), που συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα. Επίσης, ο Γάλλος παρεμποδίστηκε από τον Piastri στην τελική του προσπάθεια, αλλά δεν έχασε χρόνο.

Q2

Το μεγάλο σοκ του δεύτερου σκέλους της διαδικασίας των κατατακτήριων δοκιμών ήταν ο αποκλεισμός του Lewis Hamilton (11ος), ο οποίος ανέφερε στον ασύρματο ότι κάτι δεν πήγαινε καλά με το μονοθέσιό του. Ο 7 φορές Πρωταθλητής δεν είχε το ρυθμό του team-mate του στη Mercedes, George Russell, σε καμία διαδικασία αυτού του τριημέρου, μην έχοντας συμμετάσχει στο FP1.

Ο Hamilton δήλωσε ότι η Mercedes έχει υιοθετήσει το ίδιο στήσιμο σε αμφότερα τα μονοθέσιά της, αλλά στο δικό του δε λειτουργούσε όπως σε αυτό του Russell. Ο Hamilton δυσκολεύτηκε με την ισορροπία του μονοθεσίου, δεν έβρισκε πρόσφυση στην πίστα και δεν είχε απαντήσεις στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων. Η Mercedes θα διερευνούσε το αίτιο της διαφοράς, ξεκινώντας την αποσυναρμολόγηση του μονοθεσίου του Hamilton αμέσως μετά το τέλος των κατατακτήριων δοκιμών.

F1 - Lewis Hamilton (Mercedes), GP Άμπου Ντάμπι 2023

Μαζί με το Hamilton, από τη συνέχεια της διαδικασίας αποκλείστηκαν οι Esteban Ocon (Alpine), Lance Stroll (Aston Martin), από του οποίου τα χέρια έφυγαν από το τιμόνι στην έξοδο της στροφής 5, ο Alex Albon (Williams), που έδειχνε ότι μπορούσε να κάνει κάτι παραπάνω στο Q1, με πίσω του τον Daniel Ricciardo (AlphaTauri), που δεν κατάφερε να αξιοποιήσει τη μέγιστη πρόσφυση του μονοθεσίου του. Ο Verstappen ακολούθησε αντίθετη στρατηγική από όλους τους αντιπάλους του, τοποθετώντας καινούργιο σετ ελαστικών μαλακής γόμας στο ξεκίνημα του δεύτερου σκέλους, ενώ όλοι οι υπόλοιποι χρησιμοποίησαν μεταχειρισμένο σετ.

Q1

Το μεγάλο σοκ του πρώτου σκέλους των κατατακτήριων δοκιμών ήταν αποκλεισμός του Carlos Sainz με τη Ferrari, ο οποίος κατηγόρησε την κυκλοφοριακή συμφόρηση για την κακή του προσπάθεια, κατά τη διάρκεια της οποίας συνάντησε την Alpine του Gasly. Λόγω ενός προβλήματος στην εμπρός αεροτομή, ο Sainz βγήκε από τα pits τελευταίος, με αποτέλεσμα να καθυστερήσει στην έξοδο του pit lane, και να συναντήσει πιο αργούς συνδυασμούς στην τελική του γρήγορη προσπάθεια. Στον ασύρματο, ο Ισπανός κατηγόρησε τους οδηγούς της Mercedes (με την οποία μάχεται η Ferrari στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών) ότι τον εμπόδισαν επίτηδες. Αυτός είναι ο πρώτος αποκλεισμός του Sainz από Q1 από το GP Βραζιλίας του 2019.

F1 - Carlos Sainz (Ferrari), GP Άμπου Ντάμπι 2023

Μαζί με τον Ισπανό αποκλείστηκαν από τη συνέχεια της διαδικασίας ο Kevin Magnussen (Haas) και οι δύο οδηγοί της Alfa Romeo, παρά την καινούργια εμπρός αεροτομή που έφερε στο GP Άμπου Ντάμπι. Αμφότερες οι προσπάθειες του Logan Sargeant διαγράφηκαν λόγω υπέρβασης ορίων πίστας στην 1η στροφή, συνεπώς δεν καταχώρησε έγκυρο χρόνο, παρότι είχε βρεθεί στην πρώτη δεκάδα με το δεύτερο γρήγορο γύρο του.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!