F1-GP Άμπου Ντάμπι: Ωράρια και Προεπισκόπηση

Η φετινή σεζόν της Formula 1 έρχεται στο τέλος της αυτό το Σαββατοκύριακο, με το Grand Prix Άμπου Ντάμπι. Διαβάστε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε ενόψει του αγώνα.

F1-GP Άμπου Ντάμπι: Ωράρια και Προεπισκόπηση

Η φετινή σεζόν της Formula 1 έρχεται στο τέλος της αυτό το Σαββατοκύριακο, με το Grand Prix Άμπου Ντάμπι. Διαβάστε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε ενόψει του αγώνα.

Ερχόμενο από τα πρωτόγνωρα νυχτερινά ωράρια του GP Λας Βέγκας, το προσωπικό της Formula 1 έχει να αντιμετωπίσει τον 5ο αγώνα του σε 6 εβδομάδες για να ολοκληρώσει τη φετινή σεζόν στην οποία ταξίδεψε περίπου 13.000 χλμ., με το GP Άμπου Ντάμπι, το οποίο αποτελεί από το 2014 το φινάλε του Πρωταθλήματος. Οι διοργανωτές έχουν πληρώσει… κάτι παραπάνω για να εξασφαλίσουν την πολυπόθητη θέση στο πρόγραμμα αγώνων της F1.

Έχοντας σπάσει πολυάριθμα ρεκόρ φέτος, ο Πρωταθλητής Max Verstappen κυνηγά μία ακόμη νίκη, με τη Red Bull να έχει εξασφαλίσει εκτός από αμφότερους τους τίτλους και τη δεύτερη θέση στο Πρωτάθλημα Οδηγών, με το Sergio Perez. H Πρωταθλήτρια ομάδα αποτελεί το αδιαφιλονίκητο φαβορί και σε αυτό τον αγώνα, όπου πολύ μεγάλο ενδιαφέρον έχουν μάχες για άλλες θέσεις στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών αλλά και Οδηγών.

Η πιο συναρπαστική εξ αυτών θα είναι η μάχη των Mercedes και Ferrari για τη 2η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, με τη γερμανική ομάδα να προηγείται με μόλις 4 βαθμούς και να έρχεται στο φινάλε της σεζόν έπειτα από δύο κακές εμφανίσεις. Οι δύο μεγάλες ευθείες του 2ου sector της πίστας αναμένεται να ευνοήσουν το μονοθέσιο της Ferrari, ενώ η Mercedes αναμένεται να είναι δυνατή στο 3ο sector της πίστας, που αποτελείται κυρίως από αργές στροφές.

Με τον αγώνα να διεξάγεται σε σχετικά χαμηλές θερμοκρασίες, και τα χαρακτηριστικά της χάραξης πίστας, η καταπόνηση των ελαστικών αναμένεται να διαδραματίσει λιγότερο σημαντικό ρόλο, κάτι που ενδέχεται να βοηθήσει τη Ferrari στον αγώνα. Ο λείος ασφαλτοτάπητας όμως ίσως επιτρέψει στη Mercedes να πετύχει ένα καλύτερο στήσιμο για την W14 από αυτό που έχουμε δει στους τελευταίους αγώνες. Πέρυσι, η Ferrari σημείωσε 30 βαθμούς έναντι 10 της Mercedes στο GP Άμπου Ντάμπι, και ο George Russell είχε δηλώσει ότι το Λας Βέγκας και η Yas Marina δεν θα ευνοήσει το γερμανικό μονοθέσιο.

Αρκετά μικρή βαθμολογική διαφορά (11 βαθμών) έχουν και οι δύο ομάδες που μάχονται για την 4η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, αν και η McLaren, που θα αγωνιστεί με ειδικό χρωματισμό στο GP Άμπου Ντάμπι, που προηγείται, αναμένεται να έχει το πλεονέκτημα έναντι της Aston Martin, η οποία θα συνεχίσει τα πειράματα για να κατανοήσει καλύτερα την αεροδυναμική συμπεριφορά του μονοθεσίου της, με τους δύο οδηγούς της να δοκιμάζουν πίσω αεροτομή διαφορετικών προδιαγραφών στο FP1.

Μεγάλη μάχη θα δούμε και για την 4η θέση στο Πρωτάθλημα Οδηγών, όπου ο Carlos Sainz ισοβαθμεί με το Fernando Alonso στους 200 βαθμούς, με το Lando Norris να τους ακολουθεί στους 195 και το Charles Leclerc να έχει ακόμα κάποιες ελπίδες με 188 βαθμούς. Ενδιαφέρον έχει και η μάχη για τις τελευταίες θέσεις του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών (από την 7η και κάτω), με την AlphaTauri να παρουσιάζει ένα καινούργιο δάπεδο σε μία ύστατη προσπάθεια να αποσπάσει την 7η θέση από τη Williams.

Οριστικά αντίο

Αυτός θα είναι ο τελευταίος αγώνας που η ομάδα της Sauber θα αγωνίζεται με την ονομασία Alfa Romeo, καθώς η εμπορική συμφωνία μεταξύ τους έρχεται στο τέλος της, πριν από την αγορά της πλειονότητας της ομάδας από την Audi. Τα μονοθέσια θα φέρουν την αναγραφή «Η Alfa Romeo στην καρδιά μας» για τον τελευταίο αγώνα της σεζόν. Σε ανακοίνωσή της, η Alfa Romeo ανέφερε ότι θα επιστρέψει στη Formula 1 «όταν οι συνθήκες θα είναι σωστές», γεγονός που σημαίνει ότι μάλλον δεν πρόκειται να συνάψει συμφωνία με τη Haas για να μετονομάσει τις μονάδες ισχύος της Ferrari, όπως είχε φημολογηθεί.

Επίσης, αυτός θα είναι και ο τελευταίος αγώνας της AlphaTauri με αυτή την ονομασία, πιθανότατα υιοθετώντας το όνομα Racing Bulls το 2024. Aυτός είναι ο τελευταίος αγώνας του Franz Tost ως επικεφαλής της ομάδας, ρόλο τον οποίο κατείχε από το 2006.

Νεαροί οδηγοί στο FP1

Στο FP1 το μισό grid θα αποτελείται από νεαρούς οδηγούς. Στα μονοθέσια της Red Bull θα βρίσκονται οι Jake Dennis (28χρονος Βρετανός Πρωταθλητής της Formula E φέτος) και Isack Hadjar (19χρονος Γάλλος, 14ος στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Formula 2). Τη Ferrari του Charles Leclerc θα οδηγήσει ο 24χρονος Ρωσο-Ισραηλινός Robert Shwartzman και τη Mercedes του Lewis Hamilton ο 21 ετών Δανός Frederik Vesti (2ος στη βαθμολογία της Formula 2 αυτή τη στιγμή).

Πίσω από το τιμόνι του μονοθεσίου της Alpine με το οποίο θα αγωνιστεί ο Esteban Ocon, ο οποίος όμως δεν βρισκόταν στην πίστα την Πέμπτη επειδή δεν αισθανόταν καλά, θα βρεθεί ο 20χρονος Αυστραλός Jack Doohan (4ος στη βαθμολογία της Formula 2). Στο cockpit της McLaren του Lando Norris θα είναι ο 24χρονος Μεξικανός Patto O’Ward (4ος φέτος στο Πρωτάθλημα IndyCar), ενώ την Aston Martin του Fernando Alonso θα οδηγεί ο 23χρονος Βραζιλιάνος Felipe Drugovich, Πρωταθλητής πέρυσι στη Formula 2.

Τη θέση του Alex Albon στη Williams θα πάρει ο 18χρονος Βρετανός Zak O’Sullivan (2ος φέτος στο Πρωτάθλημα Formula 3), την Alfa Romeo του Valtteri Bottas θα οδηγήσει ο 20χρονος Γάλλος Theo Pourchaire (επικεφαλής της βαθμολογίας του Πρωταθλήματος Formula 2), ενώ ο 18χρονος Oliver Bearman θα αναλάβει το μονοθέσιο του Nico Hulkenberg στη Haas.

Χαρακτηριστικά πίστας

Tο GP Άμπου Ντάμπι είναι αγώνας σούρουπου, καθώς ξεκινάει λίγο πριν νυχτώσει, δημιουργώντας μία εκπληκτική ατμόσφαιρα καθώς αλλάζει ο φωτισμός από φυσικό σε τεχνητό. Από τα μοναδικά χαρακτηριστικά της πίστας της Yas Marina είναι και η έξοδος του pit lane, η οποία είναι ένα υπόγειο τούνελ, το οποίο περνάει κάτω από την κανονική χάραξη και οδηγεί στη στροφή 3.

Το 2021, η πίστα της Yas Marina δέχθηκε εκτεταμένες αλλαγές στη χάραξή της, οι οποίες βελτίωσαν τη ροή του γύρου και τον έκαναν λιγότερο stop & go, αλλά ίσως απομάκρυναν και ορισμένες ευκαιρίες προσπεράσματος. Η πίστα έγινε ταχύτερη, με πιο σύντομο χρόνο γύρου, καλύτερη ροή, λιγότερες στροφές, και επιβαρύνει λιγότερο πλέον τα συστήματα πέδησης. Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά στοιχεία της πίστας είναι η ευθεία 1,2 χλμ. μεταξύ των στροφών 5-6, και στο τέλος της γίνονται αρκετά προσπεράσματα.

τρία sector της Yas Marina έχουν αρκετά διαφορετικά χαρακτηριστικά μεταξύ τους, καθώς το πρώτο αποτελείται κυρίως από γρήγορες στροφές, όπου η αεροδυναμική απόδοση έχει τον πρωταρχικό ρόλο. Το δεύτερο sector ξεκινάει από τη φουρκέτα (στροφή 5) και είναι ουσιαστικά δύο ευθείες ενωμένες με ένα chicane, όπου απαιτείται όσο το δυνατόν υψηλότερη τελική ταχύτητα. Το τρίτο sector αποτελείται κυρίως από αργές στροφές (εκτός από την ταχύτατη 15), κάποιες με ανάποδη κλίση, που δυσκολεύουν τους οδηγούς, καθώς το πίσω μέρος του μονοθεσίου πλαγιολισθαίνει στην έξοδο, δυσχεραίνοντας την επιτάχυνση.

Οι ομάδες επιλέγουν μέσα επίπεδα αεροδυναμικού φορτίου. Η κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται σε μέσα επίπεδα, ενώ λίγο πιο σκληρό έργο έχουν τα συστήματα πέδησης. Οι τροποποιήσεις στη χάραξη εξισορρόπησαν τις διαμήκεις και πλευρικές απαιτήσεις από τα ελαστικά, αλλά ο περιοριστικός παράγοντας εξακολουθεί να είναι συνήθως η καταπόνηση αυτών του πίσω άξονα. Φέτος έχουν ασφαλτοστρωθεί εκ νέου τα τμήματα μεταξύ των στροφών 6-7 και 10-11.

Η Pirelli έχει φέρει τις πιο μαλακές γόμες ελαστικών (C3 σκληρή, C4 μέση, C5 μαλακή), με κατώτατο όριο πίεσης 22 psi εμπρός και 20 psi στον πίσω άξονα, σε θερμοκρασία 70 βαθμών Κελσίου. Η πρόσφυση που παρέχει ο ασφαλτοτάπητας κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα και τα φορτία στα οποία υπόκεινται τα ελαστικά είναι χαμηλού επιπέδου.

Η και η 3η περίοδος ελεύθερων δοκιμών θα πραγματοποιηθούν πριν από τη δύση του ηλίου, σε συνθήκες οι οποίες δεν είναι αντιπροσωπευτικές, λόγω των υψηλότερων θερμοκρασιών που θα επικρατούν. Συνεπώς, το FP2 θα είναι η πιο σημαντική από τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών. Επίσης, φέτος η πίστα της Yas Marina θα έχει βάθρο τύπου Monza, το οποίο θα εκτείνεται έως την πίστα στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού, όπου έχουμε δει πολλές φορές τους οδηγούς να κάνουν donuts μετά τον τερματισμό.

Πρόγραμμα τριημέρου

Παρασκευή 24 Νοεμβρίου
Ελεύθερες δοκιμές 1: 11:30
Ελεύθερες δοκιμές 2: 15:00
Σάββατο 25 Νοεμβρίου
Ελεύθερες δοκιμές 3: 12:30
Κατατακτήριες δοκιμές: 16:00
Κυριακή 26 Νοεμβρίου
Αγώνας: 15:00

GP Άμπου Ντάμπι

22ος γύρος του Πρωταθλήματος F1 2023
Πίστα: Yas Marina
Μήκος πίστας: 5.281 μ.
Γύροι: 58
Συνολική απόσταση αγώνα: 306,183 χλμ.
Ρεκόρ γύρου (σε αγώνα): 1:26.103 (220,800 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) – M. Verstappen (Red Bull), 2021
Απόλυτο ρεκόρ γύρου: 1:22.109 (231,541 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) – M. Verstappen (Red Bull), 2021
Στροφές: 16 (6 αριστερές, 10 δεξιές)
Ζώνες DRS: 2 (μεταξύ των στροφών 5-6, 8-9)
Μήκος pit lane με περιοριστή ταχύτητας: 358 μ.
Θέση pole position: Δεξιά
Απόσταση pole position – 1ης ζώνης πέδησης: 201 μ.
Χρόνος στο γύρο με τέρμα γκάζι: 62%
Απόσταση γύρου με τέρμα γκάζι: 73%
Χρόνος πέδησης στο γύρο: 16%
Αλλαγές σχέσεων ανά γύρο: 60
Μέγιστη πλευρική επιτάχυνση: 4,3 G (στροφή 15)
Μέγιστη ταχύτητα: 327 χλμ./ώρα
Κατανάλωση καυσίμου: Μέση
Καταπόνηση φρένων: Μέση
Πιθανότητα αυτοκινήτου ασφαλείας: 60%
Πιθανότητα βροχής: 2%

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!