F1-GP Άμπου Ντάμπι FP3: Ο George Russell στην κορυφή

Ο George Russell με τη Mercedes σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην τελική περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Άμπου Ντάμπι, με τους δύο οδηγούς της McLaren να τον ακολουθούν.

F1-GP Άμπου Ντάμπι FP3: Ο George Russell στην κορυφή

Ο George Russell με τη Mercedes σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην τελική περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Άμπου Ντάμπι, με τους δύο οδηγούς της McLaren να τον ακολουθούν.

Όπως συνέβη και στο FP1, o George Russell με τη Mercedes ήταν ο ταχύτερος οδηγός του FP3, της τελικής περιόδου ελεύθερων δοκιμών του GP Άμπου Ντάμπι, τελευταίου αγώνα της φετινής σεζόν της Formula 1. Ο Βρετανός οδηγός και η W14 ήταν πολύ γρήγορος συνδυασμός στο 3ο sector της πίστας της Yas Marina με τις αργές στροφές, όπως ήταν αναμενόμενο για το γερμανικό μονοθέσιο. Ωστόσο, η διαδικασία του FP3 (όπως και του FP1) πραγματοποιήθηκε σε μη αντιπροσωπευτικές συνθήκες, με πολύ υψηλές θερμοκρασίες.

Στη και 3η θέση του πίνακα των χρόνων βρέθηκαν οι δύο οδηγοί της McLaren, με το Lando Norris να είναι 0,3 δλ. ταχύτερος από τον Oscar Piastri. Τα μονοθέσια της McLaren έβγαζαν καπνούς από τις εξαγωγές αέρα των εμπρός φρένων στην αρχή της διαδικασίας και ίσως υπήρχε κάποια ανεπιθύμητη υπερθέρμανση εκεί. O Norris είχε μία μεγάλη πλαγιολίσθηση στην έξοδο της τελευταίας στροφής όταν σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο του, που ήταν 0,095 δλ. μακριά από την κορυφή.

Στην 4η θέση βρέθηκε με έναν πολύ δυνατό γύρο ο Alex Albon με τη Williams. Ο Albon βγήκε εκτός ορίων πίστας στην τελευταία στροφή στην ταχύτερη προσπάθειά του, η οποία θα είχε διαγραφεί από τη διεύθυνση αγώνων αν είχε σημειωθεί κατά τη διάρκεια κατατακτήριων δοκιμών. Ωστόσο, την πολύ καλή επίδοση της Williams επιβεβαίωσε και η 8η θέση του Logan Sargeant. Κανείς δε γνωρίζει το φορτίο καυσίμου και τις ρυθμίσεις κινητήρα που χρησιμοποιήθηκαν όμως.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP3 του GP Άμπου Ντάμπι

Στην 5η θέση πλασαρίστηκε ο Charles Leclerc με τη Ferrari, ενώ ο team-mate του, Carlos Sainz, βρέθηκε στην τελευταία θέση. Η Ferrrari αποφάσισε να χρησιμοποιήσει για το ξεκίνημα του FP3 το σετ ελαστικών μέσης γόμας που δε χρησιμοποίησε εχθές, σε αντίθεση με την πλειονότητα των ομάδων, πραγματοποιώντας προσομοιώσεις αγώνα. Στην πρώτη του γρήγορη προσπάθεια Ο Leclerc έχασε 4 δέκατα του δλ. στο τελευταίο sector σε σύγκριση με το χρόνο του Russell.

Όταν ενημερώθηκε για τις διαφορές, ο Μονεγάσκος δεν καταλάβαινε πού έχανε όλο αυτό το χρόνο, καθώς φαίνεται από την –όχι και τόσο υψηλήτελική ταχύτητα της Ferrari, ίσως η ιταλική ομάδα είχε επιλέξει στήσιμο με υψηλότερο αεροδυναμικό φορτίο, το οποίο θα πρέπει να βοηθά στο τελευταίο sector, που αποτελεί αχίλλειο πτέρνα για την SF-23, χωρίς όμως αυτό να λειτουργεί για τη Scuderia. Ο Leclerc ανέφερε επίσης ότι οι διοργανωτές έκαναν καλή δουλειά για να εξομαλύνουν την ανομοιομορφία στην 3η στροφή που προκάλεσε το ατύχημα του Sainz στο FP2 εχθές.

F1 - GP Άμπου Ντάμπι 2023, FP3

Μετά το χθεσινό FP2, oι οδηγοί της Red Bull είχαν παράπονα όσον αφορά την υποστροφική ισορροπία του μονοθεσίου, ιδίως στο 3ο sector της πίστας. Η ομάδα έκανε αρκετή δουλειά στο μεσοδιάστημα στον προσομοιωτή του εργοστασίου, αλλά οι αλλαγές στο στήσιμο που προέκυψαν από αυτή, φαίνεται ότι δεν είχαν ικανοποιήσει το Verstappen.

O Ολλανδός ανέφερε λίγο μετά το πρώτο 20λεπτο ότι το πίσω μέρος του μονοθεσίου του γλιστρούσε πολύ και εν γένει δεν ήταν ευχαριστημένος με τη στήσιμο. Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, η Red Bull άλλαξε ρυθμίσεις στην εμπρός ανάρτηση (ράβδος στρέψης, που άλλαξε δύο φορές), το κάμπερ των εμπρός τροχών και την κλίση των πτερυγίων της εμπρός αεροτομής της RB19 του Verstappen.

Στον πρώτο του γρήγορο γύρο με το δεύτερο σετ ελαστικών μαλακής γόμας, ο Verstappen βγήκε -πολύ- εκτός πίστας στην πρώτη στροφή και δεν είχε καθόλου πρόσφυση στη στροφή 5, αμέσως μετά την οποία εγκατέλειψε την προσπάθεια. Στη συνέχεια, ανέφερε ότι το μονοθέσιο ακουμπούσε στο έδαφος και αναπηδούσε, προσθέτοντας ότι δεν ήξερε τι συνέβαινε. Η συμπεριφορά της Red Bull έμοιαζε πολύ καλύτερη στην τελική προσπάθεια του Ολλανδού, η οποία όμως απείχε 0,735 δλ. από αυτήν του Russell και τον έφερε στην 6η θέση.

Παρότι ο Sergio Perez κατέληξε πολύ πιο πίσω, στην 11η θέση, αν και ήταν μόλις 0,1 δλ. πιο αργός από τον team-mate του, ο Μεξικανός έδειχνε να αντιμετωπίζει λιγότερα προβλήματα με την ισορροπία του μονοθεσίου του. Ωστόσο, κανείς δεν θα πρέπει να ξεγράψει τη Red Bull από τώρα. Ίσως η κατανόηση του μονοθεσίου έχει γίνει πιο δύσκολη για τη Red Bull επειδή αμφότεροι οι αγωνιστικοί οδηγοί ήταν εκτός δράσης στο FP1.

Στην 7η θέση κατετάγη ο Esteban Ocon με την Alpine, ενώ την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Yuki Tsunoda και Guanyu Zhou με τις αναβαθμισμένες AlphaTauri (δάπεδο) και Alfa Romeo (εμπρός αεροτομή), αντίστοιχα. Στη 12η θέση, πίσω από τον Perez, κατέληξε ο Lewis Hamilton (που δε συμμετείχε στο FP1), 0,874 δλ. πίσω από τον επικεφαλής team-mate του στη Mercedes, ενώ ο Fernando Alonso ήταν μόλις 14ος με την Aston Martin, ακριβώς μπροστά από τον team-mate του, Lance Stroll.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!