Τρικυμίες στα σχέδια της Audi για την F1

Αναφέρεται ότι τα σχέδια της Audi να προσχωρήσει στη Formula 1 με δική της ομάδα (τη Sauber) μονάδα ισχύος το 2026 συναντούν αντίσταση στο διοικητικό της συμβούλιο, έπειτα από την αλλαγή διευθύνοντα συμβούλου.

Τρικυμίες στα σχέδια της Audi για την F1

Αναφέρεται ότι τα σχέδια της Audi να προσχωρήσει στη Formula 1 με δική της ομάδα (τη Sauber) μονάδα ισχύος το 2026 συναντούν αντίσταση στο διοικητικό της συμβούλιο, έπειτα από την αλλαγή διευθύνοντα συμβούλου.

Ο γερμανικός Τύπος αναφέρει ότι η προσπάθεια της Audi να εισέλθει στη Formula 1 το 2026 με δική της μονάδα ισχύος και εργοστασιακή ομάδα τη Sauber (νυν Alfa Romeo), ενδέχεται να τερματιστεί πριν καν ξεκινήσει. Η Der Spiegel αναφέρει ότι το ζήτημα σιγοβράζει από τον περασμένο Ιούνιο, που ο διευθύνων σύμβουλος της Audi, Markus Duesmann, αντικαταστάθηκε από τον Gernot Dollner. Τότε ξεκίνησαν και οι φήμες ότι ο νέος επικεφαλής της γερμανικής μάρκας ενδέχεται να βάλει φρένο στο εγχείρημα της F1.

Είναι γνωστό ότι ο Duesmann ήταν οπαδός του μηχανοκίνητου αθλητισμού και είχε την υποστήριξη του CEO του ομίλου της Volkswagen Oliver Blume, καθώς και του προέδρου του εποπτικού συμβουλίου Hans-Dieter Pοtsch. Ο Dollner εργάστηκε υπό τον Blume στην Porsche, αλλά τα συναισθήματά του για την πολυέξοδη εμπλοκή στη Formula 1 αποτελούν μέρος των εικασιών. Αυτοί που υποστηρίζουν ότι η Audi θα τερματίσει το εγχείρημα της F1 ισχυρίζονται ότι ο Dollner έχει ελάχιστη σχέση με το μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Η Audi πρέπει επειγόντως να βελτιώσει τη γκάμα των μοντέλων της και τα οικονομικά της. Υπό αυτό το πρίσμα, δεν υπάρχει χώρος για μια πολυέξοδη δέσμευση στη Formula 1. Την περασμένη Δευτέρα (23/10), σε συνεδρίαση των κορυφαίων στελεχών της Audi, συζητήθηκε ότι η εταιρεία θα πρέπει να επενδύσει όλους τους πόρους της στην ανανέωση των προϊόντων της και ότι τα σκληρά μέτρα λιτότητας ήταν κατάλληλα. Το εγχείρημα της F1 δεν αναφέρθηκε ρητά, αλλά τα προαναφερθέντα ερμηνεύτηκαν ως κακή είδηση τα σχέδια της Audi για συμμετοχή στο Πακόσμιο Πρωτάθλημα από ορισμένα μέλη του διοικητικού συμβουλίου που είναι εναντίον αυτή της κίνησης.

Ο Dοllner, από την πλευρά του, είναι υποχρεωμένος από το νόμο να τηρεί σιγή ιχθύος. Η περίοδος εχεμύθειας των πρώτων 100 ημερών του στην Audi θα λήξει στις 9 Δεκεμβρίου. Κάποιοι εντός της Audi εκτιμούν ότι ο νέος διευθύνων σύμβουλος θα σχολιάσει το εγχείρημα της F1 πριν από το τέλος του έτους, για να δημιουργήσει σαφήνεια εντός και εκτός της εταιρείας. Αναφέρεται ότι ο Dollner επισκέφθηκε τις εγκαταστάσεις της Audi Sport στο Neuburg και ζήτησε να ενημερωθεί για την πρόοδο του εγχειρήματος της μονάδας ισχύος για την F1.

Δεδομένου ότι η Sauber και το τμήμα μονάδων ισχύος της Audi προσλαμβάνουν συνεχώς προσωπικό, οι εικασίες τερματισμού του εγχειρήματος ενισχύονται και από τις αντίπαλες ομάδες, οι οποίες υποστηρίζουν τις φήμες για να αποτρέψουν τους ανθρώπους τους να κατευθυνθούν προς το Hinwil (Ελβετία) ή το Neuburg (Γερμανία), όπου εδρεύουν οι δύο οργανισμοί, αντίστοιχα.

Audi F1

H Formula 1 κατάφερε να προσελκύσει την Audi (και αρχικά και την Porsche, πριν καταρρεύσουν οι διαπραγματεύσεις της με τη Red Bull), αλλάζοντας τους κανονισμούς που θα διέπουν τις μονάδες ισχύος από το 2026, παρουσιάζοντας budget cap για τους κατασκευαστές, καταργώντας τον πολυέξοδο στην εξέλιξή του δεύτερο ηλεκτροκινητήρα (MGU-H), επιτρέποντας τη χρήση αλουμινίου (παράλληλα με χάλυβα) για την κατασκευή των εμβόλων του V6, μειώνοντας τη σχέση συμπίεσης από 18:1 σε 16:1 και θέτοντας ανώτατο όριο για την πίεση του turbo στα 4,8 bar.

Οι λόγοι εναντίον μίας πρόωρης εξόδου

Η Audi θα πρέπει να σκεφτεί πολύ σοβαρά αν θα εγκαταλείψει την προσπάθεια να εισέλθει στη Formula 1 ενάμιση χρόνο αφότου την ξεκίνησε. Πρώτα από όλα, δε θα ήταν καλό για τη φήμη της, καθώς θα αποτελούσε μία αποτυχία για την οποία θα έπρεπε να δοθούν εξηγήσεις. Επιπλέον, θα πήγαιναν χαμένες επενδύσεις που έχουν ήδη γίνει, ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ και η συνολική απώλεια θα μπορούσε να φτάσει έως και το 1 δισ. ευρώ.

Η αναβάθμιση των εγκαταστάσεων της Audi Sport στο Neuburg, με την προσθήκη τριών πάγκων δοκιμών για το μονοκύλινδρα μοντέλα και πλήρεις κινητήρες, ένα για τη μετάδοση και δύο για τα εξαρτήματα του υβριδικού συστήματος εκτιμάται στα 140 εκατ. ευρώ. Οι κανονισμοί επιτρέπουν στην Audi να επενδύσει 105 εκατομμύρια δολάρια φέτος για την εξέλιξη της μονάδας ισχύος του 2026.

Audi F1

Το προσωπικό της Audi Sport έχει αυξηθεί, με 350 άτομα να εργάζονται στο εγχείρημα της F1. Παράλληλα, πολλή δουλειά έχει γίνει και για τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων της Sauber στο Hinwil, με τις επενδύσεις για την αεροδυναμική σήραγγα, τον προσομοιωτή, πάγκους δοκιμών πλαισίου και λογισμικό να ανέρχονται σε 65 εκατομμύρια δολάρια. H Sauber έχει προσλάβει επίσης 50 άτομα πρόσφατα και ο στόχος της είναι το συνολικό προσωπικό της να φτάσει τα 900 άτομα.

Αρκετοί γνωστοί μηχανολόγοι της Formula 1 διανύουν αυτή τη στιγμή μία περίοδο εκτός εργασίας που προέβλεπε το συμβόλαιό τους με τις προηγούμενες ομάδες τους πριν προσχωρήσουν στη Sauber. Όλοι αυτοί θα πρέπει να  Έως το Δεκέμβριο, αναμένεται ότι η Audi θα κατέχει το 50% της Sauber, το οποίο κοστολογείται στα 300 εκατ. ευρώ. Τελικός στόχος είναι η Audi να κατέχει το 75% της ελβετικής ομάδας (έως το Δεκέμβριο του 2024), με τη νυν ιδιοκτήτρια εταιρεία Longbow Finance του Σουηδού δισεκατομμυριούχου Finn Rausing να διατηρεί το υπόλοιπο 25%.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες του Auto Motor und Sport, ο Rausing έχει υπογράψει δεκαετές συμβόλαιο με την Audi. Το ενδεχόμενο πρόωρης λύσης αυτού του συμβολαίου, θα κόστιζε τριψήφιο αριθμό εκατομμυρίων στην ομάδα και αυτός που θα καλούνταν να πληρώσει το λογαριασμό θα ήταν ο Rausing, οπότε είναι λογικό να έχει φροντίσει να προστατεύσει τον εαυτό του από ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

Υπάρχει επίσης και η φήμη ότι θα μπορούσε η Porsche να αναλάβει το εγχείρημα της F1, καθώς αντιμετωπίζει λιγότερη πίεση όσον αφορά τα οικονομικά της εντός του ομίλου της Volkswagen. Ωστόσο, η ιδέα να κληρονομήσει απλά το εγχείρημα που εξέλιξαν οι μηχανολόγοι της Audi δεν θα ήταν ιδανική για την εικόνα της Porsche.

Audi F1

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!