F1: Μέτρα για τους αγώνες στο βρεγμένο και άλλες ιδέες της FIA

Η Formula 1 εξετάζει το ενδεχόμενο προσθήκης εξαρτημάτων αμαξώματος που θα περιορίζουν τη δημιουργία σπρέι σε βροχερές συνθήκες, καθώς και άλλα μέτρα για τη βελτίωση του θεάματος, σύμφωνα με ανακοίνωση της FIA.

F1: Μέτρα για τους αγώνες στο βρεγμένο και άλλες ιδέες της FIA

Η Formula 1 εξετάζει το ενδεχόμενο προσθήκης εξαρτημάτων αμαξώματος που θα περιορίζουν τη δημιουργία σπρέι σε βροχερές συνθήκες, καθώς και άλλα μέτρα για τη βελτίωση του θεάματος, σύμφωνα με ανακοίνωση της FIA.

H FIA εξετάζει το ενδεχόμενο εφαρμογής πρόσθετων εξαρτημάτων αμαξώματος γύρω από τους τροχούς των μονοθεσίων της Formula 1 από το 2024, για να μειωθεί το σπρέι που ανασηκώνουν τα ελαστικά σε βρεγμένο οδόστρωμα και ακραίες καιρικές συνθήκες. Επίσης, εξετάζει το ενδεχόμενο να κάνει στο μέλλον πιο αυστηρές τις ποινές για χρήση επιπλέον εξαρτημάτων μονάδων ισχύος, ώστε να αποτρέπουν τις ομάδες να κάνουν τακτικές αλλαγές εξαρτημάτων σε πίστες που τις συμφέρουν.

Το 2023, στα έξι σπριντ που θα διεξαχθούν, η Formula 1 θα ενεργοποιεί δοκιμαστηκά 1 γύρο νωρίτερα το DRS, για να εφαρμόσει το μέτρο αυτό σε όλους τους αγώνες το 2024. Συνεπώς, στα σπριντ του χρόνου, το DRS θα ενεργοποιείται 1 γύρο (και όχι 2) μετά την εκκίνηση ή την επανεκκίνηση. Αυτές και άλλες αλλαγές συζητήθηκαν στη συνεδρίαση της Επιτροπής της Formula 1 πριν από τις ελεύθερες δοκιμές του GP Άμπου Ντάμπι.

Η Επιτροπή της Formula 1 ενημερώθηκε ότι η FIA προβαίνει σε συνολική αναθεώρηση των αγωνιστικών κανονισμών για το 2024. Η Διεθνής Ομοσπονδία θα συμβουλεύεται τη FOM και τις ομάδες καθ’ όλη τη διάρκεια της αναθεώρησης, ενώ όποιες αλλαγές προκύψουν, αναμένεται να εγκριθούν έως τα τέλη Απριλίου του 2023, σύμφωνα με τους όρους διακυβέρνηση της Formula 1 από τη FIA. Επιπλέον, η Διεθνής Ομοσπονδία θα προβεί σε γενική αναθεώρηση της δικαστικής διαδικασίας της για το 2024.

Βροχερές καιρικές συνθήκες

Τα σχόλια των οδηγών υποδηλώνουν ότι με την τελευταία γενιά μονοθεσίων έχει μειωθεί η ορατότητα σε εξαιρετικά βρεγμένες συνθήκες, η οποία αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για την εκκίνηση ή την ανάγκη αναστολής των περιόδων δοκιμών. Ως εκ τούτου, η FIA ξεκίνησε μια μελέτη για τον καθορισμό εξαρτημάτων που θα έχουν στόχο την καταστολή του σπρέι που δημιουργείται κατά την οδήγηση στο βρεγμένο.

Η μελέτη επικεντρώθηκε στον καθορισμό ενός τυποποιημένου πακέτου αμαξώματος, με στόχο την καταστολή του σπρέι των ελαστικών κατά την οδήγηση σε βρεγμένες συνθήκες με τη χρήση του ελάχιστου δυνατού αμαξώματος επάνω από τους τροχούς. Επίσης, στη διασφάλιση ότι ο σχεδιασμός δεν εμποδίζει αδικαιολόγητα την αλλαγή ελαστικών στα pit stop. Εξαρτήματα που θα πρέπει να τοποθετούνται μόνο είτε πριν από έναν αγώνα είτε κατά τη διάρκεια κόκκινης σημαίας λόγω ακραίων καιρικών συνθηκών.

Επιδιώχθηκαν πρόσθετα πλεονεκτήματα, όπως επιπλέον φώτα ώστε να διακρίνονται πιο εύκολα τα προπορευόμενα μονοθέσια. Επίσης, έγινε προσπάθεια κατανόηση της συμβολής του επιφανειακού νερού που ανασηκώνουν τα τούνελ Venturi των δαπέδων των μονοθεσίων. Οι προκαταρκτικές εργασίες και μια αρχική ιδέα παρουσιάστηκαν στην Επιτροπή, και η FIA θα συνεχίσει να εργάζεται για την τελειοποίηση των προτάσεων, με περαιτέρω ενημερώσεις που αναμένονται το 2023.

Ενεργοποίηση DRS

Η Επιτροπή ενέκρινε μια πρόταση για την αξιολόγηση μιας μεθόδου που θα διατηρεί το grid πιο κοντά μεταξύ του και θα ενθαρρύνει περισσότερες μάχες στους αγώνες, φέρνοντας την ενεργοποίηση του DRS έναν γύρο νωρίτερα στην εκκίνηση ενός αγώνα (ή σπριντ) και μετά από επανεκκίνηση λόγω παρέμβασης αυτοκινήτου ασφαλείας. Αυτό θα δοκιμαστεί κατά τη διάρκεια των σπριντ του 2023, με σκοπό να εισαχθεί σε όλους τους αγώνες το 2024.

F1 - DRS

Ποινές στη σειρά εκκίνησης για τη μονάδα ισχύος

Η Επιτροπή συζήτησε πιθανές αναβαθμίσεις των ποινών που αφορούν παραβάσεις λόγω χρήσης επιπλέον εξαρτημάτων μονάδας ισχύος κατά τη διάρκεια της σεζόν. Συμφωνήθηκε ότι το ισχύον σύστημα δεν αποτελεί αρκετά ισχυρό αποτρεπτικό παράγοντα ώστε να μην δελεάζονται οι ομάδες να προβούν σε στρατηγικές αλλαγές μονάδων ισχύος και ενθαρρύνει την αντικατάσταση περισσότερων στοιχείων από ό,τι χρειάζεται, όταν ένας οδηγός έχει συγκεντρώσει μεγάλη ποινή.

Αυτό τελικά οδηγεί σε υψηλότερο κόστος ανταλλακτικών και υπονομεύει τους ετήσιους περιορισμούς όσον αφορά τα εξαρτήματα μονάδων ισχύος. Αυτό θα συνεχίσει να συζητείται στις Συμβουλευτικές Επιτροπές Αγωνιστικών ζητημάτων και Μονάδων Ισχύος για περαιτέρω ανάλυση και βελτίωση.

Ηλεκτρικές κουβέρτες ελαστικών

Ο στόχος της FIA και της FOM παραμένει η κατάργηση των ηλεκτρικών θερμαντικών κουβερτών ελαστικών για το 2024, ωστόσο, μετά από πολυάριθμες συζητήσεις και τα σχόλια των οδηγών, η Επιτροπή αποφάσισε να καθυστερήσει οποιαδήποτε τελική απόφαση μέχρι τον Ιούλιο του 2023, επιτρέποντας τη συλλογή πρόσθετων δεδομένων και τη συλλογή δεδομένων από δοκιμές δοκιμών για την πλήρη ενημέρωση των συμπερασμάτων.

Parc ferme για αγωνιστικά τριήμερα με σπριντ

Συζητήθηκαν ενημερώσεις σχετικά με τους τρόπους απλοποίησης των διαδικασιών parc ferme σε αγώνες που περιλαμβάνουν σπριντ. Όπως είχε σημειωθεί προηγουμένως από την Επιτροπή, οι συγκεκριμένοι αγώνες θέτουν πρόσθετες λειτουργικές απαιτήσεις στη FIA, λόγω της σημαντικής αύξησης των αιτήσεων αλλαγών υπό το καθεστώς parc ferme μεταξύ των κατατακτήριων δοκιμών και του σπριντ.

Επίδομα ζημιών από ατυχήματα

Το σύστημα που ισχύει για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων των ζημιών από ατυχήματα κατά τη διάρκεια των σπριντ θα απλοποιηθεί. Η αποζημίωση (αύξηση του budget cap) για ατυχήματα θα αντικατασταθεί με ένα σταθερό ποσό ανά ομάδα, για κάθε αγώνα που θα περιλαμβάνει σπριντ.

Η Επιτροπή ενέκρινε την πρόταση να αυξηθεί το «επίδομα» ζημιών για κάθε σπριντ από 150.000 σε 300.000 δολάρια από το 2023 και μετά. Όλα τα άλλα επιδόματα για σπριντ (μικρές ζημιές σύμφωνα με το άρθρο 4.1(l)(ii) και υλικές ζημιές σύμφωνα με το άρθρο 4.1(l)(iii)) θα καταργηθούν.

Τεχνικοί και οικονομικοί κανονισμοί

Εγκρίθηκαν ομόφωνα μικρές τροποποιήσεις στους τεχνικούς και οικονομικούς κανονισμούς του 2023. Επιπλέον, οριστικοποιήθηκαν οι κανονισμοί που εισάγουν πρόσθετες, αυστηρότερες απαιτήσεις για την αντοχή των roll hoop πίσω από το κεφάλι του οδηγού που θα εφαρμοστούν το 2024.

Αξίζει να αναφερθεί ότι ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, παραδέχθηκε ότι η αναφορά της FIA για το περυσινό GP Άμπου Ντάμπι και τον τρόπο με τον οποίο κρίθηκε το Πρωτάθλημα του 2021, ίσως δεν ήταν αρκετή, αλλά το αιτιολόγησε λέγοντας ότι συνέβη στα αρχικά στάδια της θητείας του, όπου ακόμα μάθαινε πράγματα για τα ζητήματα διαφάνειας της FIA.

Ο Mohammed Ben Sulayem δήλωσε επίσης ότι η Formula 1 δεν μπορεί να βασίζεται μόνο σε έναν ή δύο διευθυντές αγώνων, διότι δεν θα έχει εναλλακτικές επιλογές σε περίπτωση που κάτι συμβεί σε αυτούς.

Mohammed Ben Sulayem

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!