To πόρισμα της FIA για το GP Άμπου Ντάμπι 2021

Η FIA δημοσιοποίησε το πόρισμά της για τα γεγονότα του περυσινού GP Άμπου Ντάμπι που έκρινε τον τίτλο, αναφέροντας ότι ο πρώην διευθυντής αγώνων, Michael Masi, ενήργησε με καλή πίστη, αλλά διέπραξε λάθη, τα οποία περιγράφει πως θα αποφευχθούν στο μέλλον.

To πόρισμα της FIA για το GP Άμπου Ντάμπι 2021

Η FIA δημοσιοποίησε το πόρισμά της για τα γεγονότα του περυσινού GP Άμπου Ντάμπι που έκρινε τον τίτλο, αναφέροντας ότι ο πρώην διευθυντής αγώνων, Michael Masi, ενήργησε με καλή πίστη, αλλά διέπραξε λάθη, τα οποία περιγράφει πως θα αποφευχθούν στο μέλλον.

Το GP Άμπου Ντάμπι του 2021 ήταν ίσως το πιο αμφιλεγόμενο αγώνα της Formula 1 στον αιώνα μας μέχρι στιγμής και ο Michael Masi δέχθηκε σκληρή κριτική για τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίστηκε την κατάσταση. Υπήρχαν κατηγορίες ότι ο Αυστραλός «έστησε» το αποτέλεσμα του αγώνα με τις επιλογές του. Ωστόσο, η FIA αναφέρει ότι επρόκειτο περί ανθρώπινου λάθους, που συνέβη ενώ ο Masi ενεργούσε με καλή πίστη, προσπαθώντας να κάνει ό,τι καλύτερο μπορούσε. Ωστόσο, δεν αναφέρεται ακριβώς ότι δεν ακολούθησε τους κανονισμούς με τον τρόπο που θα έπρεπε να το έχει κάνει.

Η FIA αναφέρεται σε ανθρώπινο λάθος όσον αφορά το γεγονός ότι επετράπη μόνο σε συγκεκριμένα μονοθέσια που βρίσκονταν ένα γύρο πίσω να προσπεράσουν τον πρωτοπόρο, δηλαδή αυτά που βρίσκονταν μεταξύ των δύο διεκδικητών του τίτλου. Η FIA δεν παραδέχεται ότι δεν εφαρμόστηκαν σωστά οι κανονισμοί όμως και επίσης αναφέρει ότι το αποτέλεσμα του Πρωταθλήματος του 2021 δε μπορεί να αλλάξει, καθώς η Mercedes απέσυρε την ένστασή της στις αποφάσεις των αγωνοδικών, που δικαιολόγησαν τις επιλογές της διεύθυνσης αγώνων.

Παράλληλα, η FIA ανακοίνωσε ότι θα προσλάβει καινούργιο αγωνιστικό διευθυντή, ο οποίος θα αναλάβει τη διαμόρφωση των αγωνιστικών κανονισμών της Formula 1. Μέχρι στιγμής, αυτή η ευθύνη έπεφτε στις πλάτες του διευθυντή αγώνων. Παράλληλα, η FIA ανακοίνωσε ότι σε αυτά τα ζητήματα θα υπάρχει περαιτέρω υποστήριξη και από έναν ανώτερο νομικό σύμβουλο, ο οποίος θα καλείται να συμβάλλει τόσο στα αγωνιστικά τριήμερα, όσο και σε ευρύτερα αγωνιστικά ζητήματα της Formula 1. Επίσης, αναφέρθηκε ότι η FIA θα πρέπει να βελτιώσει την επικοινωνία μεταξύ Γενεύης και της ομάδας ανθρώπων της στην πίστα, καθώς και με τα τεχνικά τμήματα των ομάδων.

Ανακοίνωση

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της FIA: «Η διαδικασία του αυτοκινήτου ασφαλείας αποτέλεσε κεντρικό θέμα συζήτησης κατά τη διάρκεια της λεπτομερούς ανάλυσης και των διευκρινίσεων που προέκυψαν από την εφαρμογή της στο GP του 2021 στο Άμπου Ντάμπι, σύμφωνα με τα άρθρα 48.12 και 48.13 των αγωνιστικών κανονσιμών της Formula 1. Ο διευθυντής αγώνων κάλεσε το αυτοκίνητο ασφαλείας πίσω στο pit lane χωρίς αυτό να έχει ολοκληρώσει έναν επιπλέον γύρο, όπως απαιτείται από τους αγωνιστικούς κανονισμούς της Formula 1 (άρθρο 48.12)».

«Από την ανάλυση, ήταν προφανές ότι θα μπορούσαν να υπάρξουν διαφορετικές ερμηνείες του άρθρου 48.12 και του άρθρου 48.13 του αγωνιστικών κανονισμών και αυτό πιθανόν συνέβαλε στην εφαρμοζόμενη διαδικασία. Θεωρήθηκε επίσης ότι οι αποφάσεις σχετικά με το αυτοκίνητο ασφαλείας στο τέλος του Grand Prix, πιθανότατα έλαβαν υπόψη προηγούμενες συζητήσεις που κατέστησαν σαφές ότι οι ενδιαφερόμενοι φορείς της Formula 1 (FIA, F1, ομάδες και οδηγοί), προτιμούν να τερματίζουν τους αγώνες υπό συνθήκες πράσινης σημαίας και όχι πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, όταν αυτό είναι ασφαλές».

«Σε συνδυασμό με τον στόχο να τερματίζεται ο αγώνας υπό συνθήκες πράσινης σημαίας που εφαρμόστηκε καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν 2021, η έκθεση διαπιστώνει ότι ο διευθυντής αγώνων ενήργησε καλόπιστα και με την καλύτερη δυνατή γνώση, δεδομένων των δύσκολων συνθηκών, αναγνωρίζοντας ιδιαίτερα τους σημαντικούς χρονικούς περιορισμούς στη λήψη αποφάσεων και την τεράστια πίεση που ασκούσαν οι ομάδες».

«Τα αποτελέσματα του Grand Prix και του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος είναι έγκυρα, οριστικά και δεν μπορούν πλέον να αλλάξουν. Σύμφωνα με τους κανονισμούς, η Mercedes υπέβαλε διαμαρτυρία στους αγωνοδίκες μετά τον αγώνα, επιδιώκοντας να αλλάξει η κατάταξη του αγώνα. Οι αγωνοδίκες απέρριψαν τη διαμαρτυρία και η Mercedes είχε στη συνέχεια την ευκαιρία να προσφύγει κατά της απόφασης αυτής στο Διεθνές Εφετείο της FIA, αλλά δεν το έκανε. Δεν υπάρχουν άλλοι διαθέσιμοι μηχανισμοί στους κανονισμούς για την τροποποίηση της κατάταξης του αγώνα».

«Η διαδικασία εντοπισμού των μονοθεσίων που έχουν βρεθεί ένα γύρο πίσω ήταν χειροκίνητη μέχρι τώρα. Ανθρώπινο λάθος οδήγησε στο γεγονός ότι δεν επιτράπηκε σε όλα τα μονοθέσια να προσπεράσουν τον πρωτοπόρο. Λόγω του γεγονότος ότι οι χειροκίνητες επεμβάσεις ενέχουν γενικά μεγαλύτερο κίνδυνο ανθρώπινου λάθους, αναπτύχθηκε λογισμικό που θα αυτοματοποιεί στο εξής την κοινοποίηση του καταλόγου των αυτοκινήτων που πρέπει να πρέπει να περάσουν μπροστά».

«Επιπλέον, οι αγωνιστικοί κανονισμοί της Formula 1 του 2022 ενημερώθηκαν πρόσφατα για να διευκρινιστεί ότι ‘όλα’ και όχι ‘οποιαδήποτε’ αυτοκίνητα πρέπει να επιτρέπεται να περνάνε τον πρωτοπόρο. Αυτή η διαδικασία εντοπισμού των ντουμπλαρισμένων μονοθεσίων έχει επανεξεταστεί, στο πλαίσιο των συστάσεων που ανακοίνωσε ο πρόεδρος της FIA στη δηλώσεις της 17ης Φεβρουαρίου 2022. Περιλαμβάνει επίσης τη δημιουργία του κέντρου απομακρυσμένων λειτουργιών της FIA, την ενσωμάτωση μιας νέας και διευρυμένης ομάδας ανθρώπων στην πίστα, καθώς και την επανεξέταση των αλληλεπιδράσεων μεταξύ των ομάδων και της διεύθυνσης αγώνων κατά τη διάρκεια της δράσης στην πίστα».

ROC

Παράλληλα, η FIA ανακοίνωσε πως θα λειτουργεί το κέντρο απομακρυσμένων λειτουργιών (Remote Operations Centre – ROC), το αντίστοιχο του VAR στο ποδόσφαιρο: «Θέματα διαδικαστικά και κανονισμών μπορούν να παραπεμφθούν στo ROC, το οποίο λειτουργεί συμβουλευτικά και δεν θα διακόπτει τη ροή εργασιών διεύθυνσης αγώνων στην πίστα, ούτε θα καθυστερεί στη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Αν και παρόμοιο κατ’ αρχήν με το VAR στο ποδόσφαιρο, το ROC θα λειτουργεί ως υποστηρικτικός παράγοντας για τη διεύθυνση αγώνων, με δεδομένα συγκρίσιμα με εκείνα περισσότερων από 10 ταυτόχρονων ποδοσφαιρικών αγώνων, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 140 πηγών βίντεο και ήχου».

«Το ROC παρέχει έναν πρόσθετο παράγοντα για τη FIA στην ενδελεχή επανάληψη και επανεξέταση των πτυχών του αγώνα και των αποφάσεων που λαμβάνονται, προκειμένου να βελτιωθούν οι διαδικασίες στο μέλλον. Δεν έχει καμία ρυθμιστική αρμοδιότητα και δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να επανεκτιμήσει ή να τροποποιήσει αποφάσεις του παρελθόντος. Θα γίνει πολύτιμος εκπαιδευτικός παράγοντας για την επόμενη γενιά του προσωπικού ελέγχου αγώνων και των αγωνοδικών. Τα οφέλη του θα επεκταθούν αργότερα και σε άλλα πρωταθλήματα της FIA και στην ευρύτερη διεθνή κοινότητα των Εθνικών Αγωνιστικών Αρχών (ASN) της FIA».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!