Έπειτα από την επιβεβαίωση ότι η Red Bull προέβη σε υπέρβαση του ανώτατου ορίου εξόδων το 2021, η FIA έχει κάνει μία πρόταση ποινής στην αυστριακή ομάδα, όπως ορίζουν οι οικονομικού κανονισμοί. Εφόσον η Red Bull αποδεχθεί το διακανονισμό και επιτευχθεί συμφωνία αποδοχής παράβασης, θα παραδεχτεί την ενοχή της και δεν θα έχει τη δυνατότητα να εφεσιβάλει την απόφαση. Ειδάλλως, αν η Red Bull αρνηθεί την πρόταση της FIA, το ζήτημα θα περάσει μετά στην Επιτροπή εκδίκασης του ορίου εξόδων.
Αναφέρεται ότι η Red Bull είχε προγραμματίσει για την Παρασκευή μία συνέντευξη Τύπου με τον επικεφαλής της, Christian Horner, η οποία όμως αναβλήθηκε, καθώς ο Βρετανός αποφάσισε να επικοινωνήσει πρώτα με τον πρόεδρο της FIA, Mohammed Ben Sulayem, επί του ζητήματος του ορίου εξόδων. Αξίζει να αναφερθεί ότι η τελευταία τροποποίηση των οικονομικών κανονισμών της FIA δημοσιεύθηκε στις 10 Οκτωβρίου, την ημέρα που ανακοινώθηκε η υπέρβαση της Red Bull.
Αναφέρεται επίσης ότι μόλις μία ώρα αφότου ο Max Verstappen κατέκτησε τον τίτλο στην Ιαπωνία, ο Horner δέχθηκε τηλεφώνημα από τη Γενική Γραμματέα μηχανοκίνητου αθλητισμού της FIA, Shaila-Ann Rao (πρώην νομική σύμβουλο της Mercedes), για να τον ενημερώσει ότι υπήρξε παράβαση, πριν αυτό δημοσιοποιηθεί την επόμενη ημέρα.
Εκτιμάται ότι αρχικά η Red Bull βρισκόταν 4 εκατ. $ κάτω από το όριο, ωστόσο κάποιοι τομείς έσπρωξαν προς τα επάνω τον προϋπολογισμό της κατά 5,8 εκατ. $. Συνεπώς, η τελική υπέρβαση της Red Bull ήταν 1,8 εκατομμύρια δολάρια. Μεταξύ αυτών, περιλαμβάνονται δαπάνες για πληρωμένες άδειες προσωπικού και απολαβές για την περίοδο μετάβασης μεταξύ ομάδων (gardening leave), οι οποίες ανέρχονται στα 800.000 $, καθώς και έξοδα catering που αγγίζουν τα 1,2 εκατ. $.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του Racing News 365, στο επίκεντρο του ζητήματος βρίσκεται η κατάσταση με τον πρώην επικεφαλής αεροδυναμικής της Red Bull Dan Fallows, ο οποίος απομακρύνθηκε από το τεχνικό τμήμα της ομάδας στο μέσο του 2021, καθώς αποδέχθηκε την πρόταση της Aston Martin να γίνει τεχνικός διευθυντής της.
Όπως συνηθίζεται σε αυτές τις περιπτώσεις, ο Fallows πέρασε μία χρονική περίοδο απομακρυσμένος από τα καθήκοντά του στην ομάδα (gardening leave), και μεταφέρθηκε στο τμήμα της Red Bull Advanced Technologies (η οποία ασχολείται με άλλα εγχειρήματα, όπως το hypercar της εταιρείας και αγώνες ποδηλασίας και ιστιοπλοΐας) πριν μεταβεί στην Aston Martin. Η Red Bull δεν συνυπολόγισε αυτές τις δαπάνες, ενώ η FIA το έκανε.
Επίσης, μέρος της υπέρβασης αναφέρεται ότι οφείλεται σε ανταλλακτικά εξαρτήματα και μία αποσαφήνιση των κανονισμών που αφορούν τη χρήση τους. Εξαρτήματα που είχαν σχεδιαστεί για τις προδιαγραφές του μονοθεσίου του 2021 και δεν μπορούσαν να μεταφερθούν στο φετινό, εξαιρούνταν μέχρι πρότινος από το budget cap. Ωστόσο, με μία αλλαγή στους κανονισμούς φέτος τον Ιούνιο, αυτά τα εξαρτήματα συμπεριλήφθηκαν στο ανώτατο όριο εξόδων.
Παρά τις φήμες που κυκλοφόρησαν ότι οι απολαβές του επικεφαλής τεχνικού στελέχους, Adrian Newey αποτελούσαν μέρος του προβλήματος, κάτι τέτοιο φαίνεται ότι δεν ισχύει, καθώς ο μισθός του Βρετανού αεροδυναμιστή είναι μεταξύ των τριών υψηλότερων της ομάδας (πέραν των οδηγών) και κατά συνέπεια εξαιρείται από τον προϋπολογισμό.
Το μεγαλύτερο μέρος της υπέρβασης της Red Bull αφορά πιστώσεις φόρων και επιστροφές από τις φορολογικές αρχές του Ηνωμένου Βασιλείου (His Majesty’s Revenue and Customs – HMRC). Γνωστή ως πίστωση δαπανών έρευνας και ανάπτυξης (RDEC), μπορεί να διεκδικηθεί από εργολάβους που έχουν προσληφθεί από μια μεγαλύτερη εταιρεία για εργασίες έρευνα και εξέλιξης και είτε έχουν λάβει επιχορήγηση ή επιδότηση, είτε οι δαπάνες είναι μεγαλύτερες από ένα ανώτατο όριο ενίσχυσης.
Υπολογίζεται στο 13% των επιλέξιμων δαπανών έρευνας και εξέλιξης και μέρος της πίστωσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την απαλλαγή από ορισμένες φορολογικές υποχρεώσεις. Πιστεύεται ότι η Red Bull ανέμενε επιστροφή από το HMRC, αλλά αυτό δεν συνέβη, προσθέτοντας 1,4 εκατ. δολάρια στον προϋπολογισμό του έτους.
Ωστόσο, εκτιμάται ότι η κατάσταση είναι ρευστή και αν η Red Bull είναι σε θέση να αποδείξει ότι είχε δίκιο να αποβλέπει σε επιστροφή από το HMRC, η FIA θα εξετάσει με επιείκεια αυτό το ποσό. Ο Christian Horner αναμένεται να μιλήσει για το θέμα στη συνέντευξη Τύπου των επικεφαλής των ομάδων το πρωί του Σαββάτου στο GP ΗΠΑ.