F1: H Ferrari επιβεβαίωσε ότι ακολουθεί σωστή πορεία εξέλιξης

Παρότι η Ferrari έχει χάσει απόδοση στους τελευταίους αγώνες της Formula 1, σύμφωνα με τους ελέγχους που έκανε, επιβεβαίωσε ότι βρίσκεται στο σωστό δρόμο όσον αφορά την πορεία εξέλιξης του φετινού μονοθεσίου της.

F1: H Ferrari επιβεβαίωσε ότι ακολουθεί σωστή πορεία εξέλιξης

Παρότι η Ferrari έχει χάσει απόδοση στους τελευταίους αγώνες της Formula 1, σύμφωνα με τους ελέγχους που έκανε, επιβεβαίωσε ότι βρίσκεται στο σωστό δρόμο όσον αφορά την πορεία εξέλιξης του φετινού μονοθεσίου της.

Με την απόδοση της Ferrari να έχει πέσει στους τελευταίους αγώνες, η ιταλική ομάδα έκανε μία παύση και αποφάσισε να θυσιάσει κάποια από την απόδοσή της στα αγωνιστικά Σαββατοκύριακα για να κάνει κάποιες συγκριτικές δοκιμές και να διαπιστώσει αν έχει ακολουθήσει το σωστό δρόμο, όσον αφορά την πορεία εξέλιξης της F1-75. Η ιταλική ομάδα είναι πλέον πεπεισμένη ότι έχει κατευθυνθεί σωστά.

Αν και η Ferrari αρνείται ότι οι περιορισμοί της τεχνικής υπόδειξης που τέθηκε σε εφαρμογή στο GP Βελγίου, πολλοί υποστηρίζουν ότι η απώλεια απόδοσης οφείλεται στις αλλαγές που αναγκάστηκε να πραγματοποιήσει στο δάπεδο της F1-75 η ιταλική ομάδα. Η Scuderia το αποδίδει περισσότερο στο γεγονός ότι προσπάθησε να επιβεβαιώσει ότι ακολουθούσε τη σωστή κατεύθυνση εξέλιξης.

Ο ανώτερος μηχανολόγος επιδόσεων της Ferrari (και «προπονητής» οδηγών), Jock Clear, δήλωσε: «Ήταν ζωτικής σημασίας για να επιβεβαιώσουμε ότι πηγαίνουμε προς τη σωστή κατεύθυνση. Και από τη στιγμή που έχεις αυτά τα ερωτηματικά σχετικά με το αν πήραμε λάθος δρόμο στο στήσιμο, πρέπει να είσαι αρκετά γενναίος. Πρέπει να καταλάβεις που βρίσκεσαι, δεν έχεις την πολυτέλεια να συνεχίσεις».

«Είναι λίγο σαν να έχεις χαθεί. Το τελευταίο πράγμα που πρέπει να κάνεις είναι να συνεχίσεις, λέγοντας ας δούμε τι θα συμβεί αργότερα. Σταματάς και κοιτάς το χάρτη. Και αυτό κάναμε, σταματήσαμε και κοιτάξαμε το χάρτη. Και θα μπορούσατε να πείτε ότι αυτό μας κόστισε πολύτιμη απόδοση σε αυτούς τους πέντε αγώνες. Αλλά δεν θα ήταν συνετό να μην το κάνουμε αυτό, γιατί το μέλλον είναι πάντα εκεί».

«Δεν μπορείς ποτέ να αγνοήσεις το γεγονός ότι πρέπει να παρακολουθείς ποια ακριβώς είναι η κατεύθυνση προς την οποία εξελίσσεσαι. Και το κάναμε αυτό, σταματήσαμε, κοιτάξαμε τον χάρτη. Και τώρα επιβεβαιώσαμε ότι πηγαίνουμε προς τη σωστή κατεύθυνση. Εξετάσαμε τη συνολική κατάσταση».

«Προφανώς, είναι ένα άθλημα όπου οι επιδόσεις είναι σχετικές με αυτές των άλλων, κοιτάζεις που βρίσκεσαι και φαίνεται σαν να έχουμε κάνει ένα βήμα προς τα πίσω από τη Γαλλία. Και το προφανές πράγμα που βάλαμε στη Γαλλία ήταν το δάπεδο. Έτσι, βάλαμε ξανά το προηγούμενο δάπεδο στο μονοθέσιο. Και στην πραγματικότητα συμφωνήσαμε ότι το νέο δάπεδο ήταν καλύτερο. Έτσι επιστρέψαμε σε αυτό».

«Οπότε, κάναμε μία μικρή σύγκριση Α/Β, απλά για να επιβεβαιώσουμε ότι δεν είχαμε βάλει κάτι στο μονοθέσιο που δεν λειτουργούσε. Αλλά στην πραγματικότητα αυτό το δάπεδο δούλευε μια χαρά. Η ομάδα συνεχίζει να πιέζει στην εξέλιξη και άλλο ένα νέο δάπεδο χρησιμοποιήθηκε στα μονοθέσια στην Ιαπωνία. Ο κακός καιρός το Σαββατοκύριακο θόλωσε κάπως τα πράγματα, αλλά η κοινή γνώμη ήταν ότι λειτούργησε όπως έπρεπε».

«Αυτό το δάπεδο ήταν διαθέσιμο στη Σιγκαπούρη. Αλλά είναι ένα δάπεδο που βασικά, παράγει περισσότερο αεροδυναμικό φορτίο σε υψηλές ταχύτητες. Και έτσι, δεν ήταν ιδιαίτερα εφαρμόσιμο στη Σιγκαπούρη. Δεν είναι εξαιρετικά διαφορετικό. Και νομίζω ότι αν δεν τοποθετήσετε τα δύο δίπλα-δίπλα, κάτι που δεν θα σας αφήσουμε να κάνετε, τότε δεν θα παρατηρήσετε τις λεπτομέρειες».

«Και για να είμαι ειλικρινής, είναι ακριβό. Προφανώς, έπρεπε να φέρουμε και όλα τα παλιά εξαρτήματα σε περίπτωση που δεν λειτουργούσε. Πρέπει να είσαι πολύ σίγουρος. Και ήμασταν πολύ σίγουροι ότι αυτό θα πήγαινε προς τη σωστή κατεύθυνση. Νομίζω ότι περιμέναμε πως η Red Bull θα ήταν πολύ δυνατή στη Suzuka».

«Το Spa είναι μια παρόμοια πίστα και εκεί μας κατατρόπωσαν. Ήμασταν πολύ ευχαριστημένοι που βρεθήκαμε τόσο κοντά στη Suzuka. Στην πραγματικότητα, ήμασταν πολύ απογοητευμένοι που δεν βρεθήκαμε στην pole, επειδή ήταν εφικτή και για τους δύο οδηγούς μας. Αν κοιτάξετε τις πίστες που πρόκειται να έρθουν, όλες θα έχουν αρκετά υψηλό ποσοστό τμημάτων υψηλής ταχύτητας.

«Αυτό το δάπεδο, όπως είπα, ήταν διαθέσιμο στη Σιγκαπούρη, αλλά η συγκεκριμένη πίστα είναι λίγο σαν το Μονακό. Ωστόσο, σε όλους τους αγώνες από εδώ και πέρα αυτό το δάπεδο θα ταιριάζει. Σε αυτή τη φάση της χρονιάς, αναζητάς την τελειοποίηση των ρυθμίσεων. Προφανώς, βρισκόμαστε σε μια κατάσταση όπου στο Πρωτάθλημα είναι πολύ μεγάλη πρόκληση να διατηρήσουμε τη 2η θέση».

«Προφανώς, θέλουμε να ερχόμαστε στους αγώνες και να κερδίζουμε, οπότε το κίνητρο εξακολουθεί να υπάρχει για να φέρουμε αναβαθμίσεις. Δεν μπορείς να σταματήσεις την εξέλιξη, δεν μπορείς να πεις ας κρατήσουμε τα χρήματά μας για την επόμενη χρονιά, γιατί πρέπει να συνεχίσεις να γυρίζεις τον τροχό».

«Η εξέλιξη είναι οργανική. Επειδή όλες οι ομάδες ήδη κοιτάζουν πολύ προς την επόμενη χρονιά. Και προφανώς θέλουμε να είμαστε το ίδιο ανταγωνιστικοί, αν όχι περισσότερο, του χρόνου. Τη στιγμή που αυτά τα μονοθέσια της F1 σταματούν να τρέχουν στα τέλη Νοεμβρίου, επιστρέφεις στην αεροδυναμική σήραγγα και στον προσομοιωτή, αλλά αυτό δεν είναι ακριβώς το ίδιο».

«Έτσι, πρέπει πραγματικά να μεγιστοποιήσουμε αυτούς τους τελευταίους αγώνες, από τη σκοπιά της εξέλιξης, ώστε να φέρουμε το μονοθέσιο σε καλύτερο επίπεδο. Πρέπει να παραμείνουμε μπροστά από τη Mercedes, και έτσι, θα είμαστε πρόθυμοι να φέρουμε επιδόσεις για να το πετύχουμε αυτό. Αλλά επίσης να συνεχίσουμε να παράγουμε όλο και περισσότερη οργανική εξέλιξη. Και αυτό θα μας δώσει αυτοπεποίθηση ενόψει της επόμενης χρονιάς».

Ο Clear τόνισε ότι είναι σημαντικό το γεγονός πως η Ferrari παρέμεινε πιστή στη βασική αεροδυναμική διαμόρφωση του φειτνού μονοθεσίου και δεν άλλαξε κατεύθυνση. Η ομάδα εξακολουθεί να πιστεύει στις πρωτότυπες ιδέες της, «ειδικά μετά τη μεγάλη ταραχή στις χειμερινές δοκιμές πριν από τη σεζόν. Τη στιγμή που ακούσαμε για τα μικρά καλύμματα ψυγείων της Mercedes πριν καν φτάσουν, προφανώς τα τμήματα αεροδυναμικής πάνω-κάτω στο pit lane ήταν σαν να πανικοβλήθηκαν, λέγοντας ‘Θεέ μου, η Mercedes θα είναι ένα δευτερόλεπτο το γύρο πιο γρήγορη από εμάς’».

«Φυσικά, τη στιγμή που το μονοθέσιο εμφανίστηκε στο Μπαχρέιν, είπαμε ότι κάναμε το σωστό. Η δουλειά όλων μας, των μηχανολόγων της F1, είναι να κοιτάμε τι κάνουν οι άλλοι και να λέμε μήπως κάποιος βρήκε κάτι; Αλλά νομίζω ότι πολύ γρήγορα, το τμήμα αεροδυναμικής ήταν σίγουρο ότι ακολουθήσαμε τη σωστή κατεύθυνση. Και προφανώς το κάναμε. Έχουμε μια ελαφρώς διαφορετική λύση από τη Red Bull. Αλλά νομίζω ότι είδατε ότι το γενικό DNA της Red Bull και της Ferrari είναι διαφορετικό».

«Οπότε, δεν πρόκειται να κυνηγήσουμε τη δική τους λύση όσον αφορά τα καλύμματα ψυγείων, απλά και μόνο επειδή αυτή πιθανότατα δεν θα λειτουργήσει για το μονοθέσιό μας, με τον ίδιο τρόπο που εκείνοι δεν έχουν κυνηγήσει τη δική μας λύση, επειδή οι δύο ομάδες το έχουν προσεγγίσει από ελαφρώς διαφορετικές κατευθύνσεις».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!