Ο Sergio Perez πέρασε επικεφαλής του αγώνα στην εκκίνηση, και διατηρήθηκε στην πρωτοπορία καθ’ όλη τη διάρκειά του, αντιμετωπίζοντας επιτυχώς πολυάριθμα αυτοκίνητα ασφαλείας και VSC. Ο Μεξικανός βρίσκεται υπό έρευνα, καθώς οι αγωνοδίκες πιστεύουν ότι άφησε απόσταση μεγαλύτερη των 10 μονοθεσίων από το αυτοκίνητο ασφαλείας πριν σβήσουν τα φώτα στην τελευταία παρέμβαση του τελευταίου.
Η Ferrari ισχυρίζεται ότι ο Perez διέπραξε δύο φορές το παράπτωμα το οποίο θα ερευνηθεί μετά το τέλος του αγώνα. Ο Μεξικανός εξασφάλισε διαφορά 7,5 δλ. στον τερματισμό, γεγονός που σημαίνει ότι θα διατηρήσει τη νίκη αν τιμωρηθεί με ποινή 5 δλ. Αλλά αν του επιβληθούν δύο ποινές 5 δλ. η νίκη θα περάσει στο Leclerc. O Carlos Sainz ήταν απογοητευμένος από την 3η θέση, δηλώνοντας ότι δε βρήκε ποτέ το ρυθμό του στο βρεγμένο. Είναι η πρώτη φορά που αμφότεροι οι οδηγοί της Ferrari βρέθηκαν στο βάθρο από το GP Μαϊάμι.
Λόγω καταρρακτώδους βροχής μία ώρα πριν από την προγραμματισμένη ώρα εκκίνησης. Συνεπώς, η έναρξη του γύρου σχηματισμού καθυστέρησε 65 λεπτά. Η καθυστέρηση φάνηκε μεγαλύτερη από αυτό που θα μπορούσε να εφαρμοστεί.
- Opel: “Bazaar Μεταχειρισμένων” αυτοκινήτων με 5 χρόνια εγγύηση
- Το νέο Ford Capri, τώρα διαθέσιμο κάτω από 32.000 ευρώ
- Cupra: Νέο προωθητικό πρόγραμμα για τα E-Hybrid μοντέλα
- Alfa Romeo Junior με χαμηλότερη τιμή από 25.320 €
- MG3 Hybrid+: 5 λόγοι που το έχρισαν “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025” >>
Ωστόσο, η FIA έπρεπε να λάβει υπόψη και τις διαδικασίες προετοιμασίας που πραγματοποιούν οι ομάδες πριν βγάλουν τα μονοθέσια στην πίστα για να παραταχθούν grid, 40 λεπτά πριν από την εκκίνηση, όπως το ζέσταμα των κινητήρων -η οποία είναι μία αρκετά χρονοβόρα διαδικασία- και η προετοιμασία του εξοπλισμού που χρησιμοποιείται σε αυτό.
Έπειτα από τα προβλήματα που αντιμετώπισε ο George Russell στις κατατακτήριες δοκιμές που τον περιόρισε στην 11η θέση, η Mercedes αντικατέστησε τη μονάδα ισχύος του και ο Βρετανός εκκίνησε από το pit lane.
Όλοι οι οδηγοί εκκίνησαν με τη μέση γόμα και ενώ αρχικά ο poleman, Charles Leclerc έκανε καλύτερο ξεκίνημα από τον Sergio Perez, στη δεύτερη φάση της εκκίνησης η Ferrari παρουσίασε σπινάρισμα και ο Μεξικανός πέρασε επικεφαλής.
Checo made a brilliant start and didn’t look back! 💪#SingaporeGP #F1 pic.twitter.com/IJs7cAj0Xi
— Formula 1 (@F1) October 2, 2022
Πίσω τους, ο Lewis Hamilton έχασε έδαφος με τον ίδιο τρόπο με τον Leclerc. Αυτό επέτρεψε στον Carlos Sainz να μπει στην εσωτερική της Mercedes, προκαλώντας επαφή μεταξύ τους, που ώθησε τον Hamilton εκτός πίστας και επέτρεψε στον Ισπανό να περάσει μπροστά.
Πολύ καλή εκκίνηση έκανε και ο Lando Norris, για να ανέβει στην 5η θέση, εμπρός από τον Fernando Alonso και τον Pierre Gasly. O Max Verstappen έχασε 4 θέσεις στην εκκίνηση καθώς το μονοθέσιό του δεν ξεκίνησε σωστά και πέρασε σε λειτουργία anti-stall.
O Helmut Marko δήλωσε ότι ο Verstappen χρησιμοποίησε λάθος ρυθμίσεις στην εκκίνηση, για αυτό και ενεργοποιήθηκε το anti-stall. #F1
— Fabrizio Lazakis (@FabrizioLazakis) October 2, 2022
Ο Ολλανδός κατάφερε να ανακτήσει τρεις εξ αυτών εντός των τριών πρώτων γύρων, πριν από την επέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας του 8ου γύρου, έπειτα από τη σύγκρουση μεταξύ των Guanyu Zhou και Nicholas Latifi, όπου ο Καναδός, μην έχοντας δει την Alfa Romeo, «έκλεισε την πόρτα», οδηγώντας και τους δύο σε εγκατάλειψη.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας κόστισε περισσότερο στους Perez – Leclerc, η οποίοι είχαν καταφέρει να απομακρυνθούν αρκετά από τους Sainz και Hamilton. O Βρετανός επέκρινε την ομάδα του για την επιλογή ενδιάμεσων ελαστικών. Πιθανότατα ήθελε να χρησιμοποιήσει ένα μεταχειρισμένο σετ ενδιάμεσων ελαστικών αντί για καινούργιο, με το οποίο εκκίνησε.
Η μείωση των διαφορών ευνόησε λίγο τον Verstappen, o οποίος κατάφερε να προσπεράσει τον Sebastian Vettel για την 8η θέση στην επανεκκίνηση και πριν ολοκληρωθεί ο 11ος γύρος και τον Gasly για την 7η, έχοντας καταφέρει να φέρει τα ελαστικά του σε ιδανική θερμοκρασία νωρίτερα. Ο Ολλανδός στη συνέχεια κόλλησε πίσω από τον Alonso.
O Hamilton ανέφερε ότι έχανε χρόνο πίσω από τον Sainz, τον οποίο ακολουθούσε με πολύ πιο μικρή διαφορά από ό,τι πριν από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Οι ομάδες άρχισαν στον 15ο γύρο να συμβουλεύουν τους οδηγούς τους να ψάχνουν τα βρεγμένα μέρη της πίστας για να μειώσουν τις θερμοκρασίες των ενδιάμεσων ελαστικών, καθώς η άσφαλτος είχε αρχίσει να στεγνώνει, όχι αρκετά όμως για να επιτρέψει τη χρήση σλικ ελαστικών.
Η υψηλή υγρασία καθώς και τα πρόσφατα ασφαλτοστρωμένα τμήματα της πίστας συγκρατούσαν νερό. Ο Perez κατάφερε να ανεβάσει τη διαφορά του από τον Leclerc πάνω από τα 2 δλ. στον 19ο γύρο, ενώ η διαφορά μεταξύ των δύο Ferrari είχε φτάσει τα 10 δλ. στον 20ό γύρο. Ο Verstappen ανέφερε καθυστέρηση στα ανεβάσματα του κιβωτίου, εξακολουθώντας να είναι κολλημένος πίσω από την Alpine του Alonso.
Ωστόσο, στον 21ο γύρο ο κινητήρας του Ισπανού παρέδωσε το πνεύμα. Ο Verstappen πέρασε στην 6η θέση και ο Alonso εγκατέλειψε, αναγκάζοντας τη διεύθυνση αγώνων να κηρύξει καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Ο μοναδικός οδηγός που πήρε το ρίσκο να εισέλθει στα pits για σλικ ελαστικά ήταν ο George Russell, ο οποίος δεν είχε τίποτα να χάσει. Ωστόσο, ο Βρετανός είχε ένα μεγάλο γλίστρημα εξερχόμενος από τα pits και οι χρόνοι του ήταν έως και 10 δλ. πιο αργοί από τους κορυφαίους.
Ο Verstappen, όντας ο ταχύτερος οδηγός στην πίστα σε αυτή τη φάση του αγώνα, άρχισε να κυνηγάει τον Norris, ενώ ο Hamilton ξεκίνησε να πιέζει τον Sainz, o οποίος βρισκόταν ήδη 14 δλ. πίσω από τον Leclerc. Στον 25ο γύρο, ο Perez αύξησε τη διαφορά του από τον Leclerc στα 3 δλ., ενώ ο Alex Albon πάτησε στο βρεγμένο και χτύπησε στον τοίχο της στροφής 8, όπου άφησε την εμπρός αεροτομή της Williams.
Για να απομακρυνθεί αυτή, η διεύθυνση αγώνων χρησιμοποίησε ξανά το VSC, ενώ ο Albon εγκατέλειψε. Στην κορυφή, η διαφορά μεταξύ Perez και Leclerc είχε ξεπεράσει πλέον τα 4 δλ. Στον 28ο γύρο εγκατέλειψε και η δεύτερη Alpine, με τον Esteban Ocon να σταματάει στη στροφή 13, φέρνοντας και πάλι το VSC, για να απομακρυνθεί με ασφάλεια το γαλλικό μονοθέσιο. Είναι ο δεύτερος συνεχόμενος αγώνας που η Alpine δεν κατάφερε να σημειώσει ούτε ένα βαθμό.
Ο Verstappen προσπάθησε να επωφεληθεί, επιταχύνοντας νωρίτερα από το σήμα επανεκκίνησης, που οδήγησε σε μια πολύ επικίνδυνη κατάσταση, καθώς απέφυγε για πολύ λίγο τη σύγκρουση με τη McLaren του Norris. Οι δυο τους βρίσκονταν ήδη περισσότερο από ένα pit stop πίσω από τους επικεφαλής, μεταξύ των οποίων η διαφορά μειώθηκε και πάλι στα 3 δλ. έπειτα από ένα κακό πέρασμα του Perez από το 3ο sector στον 31ο γύρο.
Τον 33ο γύρο ο Hamilton πήγε ευθεία στην 7η στροφή, χτύπησε στον τοίχο με την εμπρός αεροτομή της Mercedes, και επέστρεψε στην πίστα πίσω από τον Norris και εμπρός από τον Verstappen. Η εμπρός αεροτομή του Hamilton είχε μεγάλη ζημιά στην αριστερή πλευρά, με τον Verstappen να προειδοποιεί ότι είναι επικίνδυνη κατάσταση.
The tricky track conditions even caught out Lewis Hamilton! 💥#SingaporeGP #F1 pic.twitter.com/7ZbvJjUkxJ
— Formula 1 (@F1) October 2, 2022
Παράλληλα, ο Russell ήταν ο ταχύτερος οδηγός στην πίστα πλέον με τα σλικ ελαστικά. H Ferrari κάλεσε τον Leclerc στα pits στον 35ο γύρο. Ωστόσο, ο Μονεγάσκος μπλόκαρε τα φρένα του και πέρασε το σημείο του pit stop, το οποίο καθυστέρησε τη στάση του, η οποία διήρκεσε 5,4 δλ. Αυτό επέτρεψε στον Perez να εισέλθει στα pits και να επιστρέψει στην πίστα επικεφαλής, με διαφορά 6 δλ. από το Μονεγάσκο.
Οι Hamilton, Sainz και Verstappen έκαναν pit stop, λίγο πριν ο Yuki Tsunoda χτυπήσει τον τοίχο της 10ης στροφής, φέρνοντας το αυτοκίνητο ασφαλείας. Αυτό επέτρεψε στη McLaren να κάνει τα pit stop της με μικρότερη απώλεια χρόνου 15 δλ. αντί για 28 δλ. Αυτό επέτρεψε στον Ricciardo να ανέβει -με τη μαλακή γόμα- στην 6η θέση, πίσω από τους Perez, Leclerc, Sainz, Norris και Verstappen.
O Hamilton είχε πέσει στην 9η θέση, πίσω από τις δύο Aston Martin. Οι ομάδες, βλέποντας τον Russell να γράφει ταχύτερους χρόνους, βιάστηκαν να φέρουν τα μονοθέσιά τους στα pits για σλικ, υποτιμώντας το χρόνο που θα έπαιρνε σε αυτά τα ελαστικά να αναπτύξουν τις κατάλληλες θερμοκρασίες λειτουργίας. Ο Norris παραλίγο να χτυπήσει στον τοίχο ακόμα και με ρυθμό αυτοκινήτου ασφαλείας.
Ήταν δεδομένο πλέον ότι ο αγώνας θα διαρκούσε 2 ώρες + 1 γύρο. Στην επανεκκίνηση, ο Verstappen επιτέθηκε στον Norris αλλά έχοντας πατήσει λίγο στο βρεγμένο, μπλόκαρε βίαια τα φρένα του και βγήκε εκτός πίστας, για να πέσει στην 8η θέση, εμπρός από τον Hamilton. Ωστόσο, είχε καταστρέψει τα ελαστικά του και αναγκάστηκε να επισκεφθεί τα pits ξανά και να πέσει τελευταίος.
Big lock up from Verstappen at the final restart 😵#SingaporeGP #F1 pic.twitter.com/5wgMm1O8Kb
— Formula 1 (@F1) October 2, 2022
Όχι για πολύ όμως, καθώς ο Russell είχε αστοχία πίσω δεξιού ελαστικού, έπειτα από επαφή με τον Mick Schumacher, καθώς προσπαθούσε να προσπεράσει τη Haas του Γερμανού και κινήθηκε προς τα δεξιά. Αστοχία ελαστικού είχε και ο Schumacher.
Παράλληλα, ο Leclerc πίεζε σκληρά τον Perez για την 1η θέση, με το Μεξικανό να βρίσκεται υπό έρευνα από τους αγωνοδίκες, πιθανότατα διότι δεν διαχειρίστηκε σωστά την απόσταση από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Η έρευνα θα πραγματοποιούνταν μετά τον αγώνα.
Sam Collins takes a closer look at the Perez/Safety Car incident which is currently under investigation 🔍#SingaporeGP #F1 pic.twitter.com/eEoqRoV39H
— Formula 1 (@F1) October 2, 2022
Ο Perez ανέφερε στον ασύρματο ότι αντιμετώπιζε προβλήματα με τη συμπεριφορά του κινητήρα του. Στον 44ο γύρο, η διεύθυνση αγώνων ενεργοποίησε για πρώτη φορά το DRS, ενώ ο Norris πίεζε τον Sainz για την 3η θέση, ενώ ο Hamilton ήταν κολλημένος πίσω από τις Aston Martin στην 8η θέση.
Ο Leclerc πίεζε εμφανώς, με συνεχείς στιγμές με ανάποδο τιμόνι, ενώ μπροστά, ο Perez μπλόκαρε τα φρένα του σε μια συναρπαστική μάχη για τη νίκη με 20 λεπτά να απομένουν για την καρό σημαία. Ωστόσο, ένα λάθος του Leclerc στον 48ο γύρο, έδωσε στον Perez την ευκαιρία να απομακρυνθεί 1,5 δλ. και να «σπάσει» το DRS πάρει μία ανάσα. Πιο πίσω, ο Sainz είχε μία απόσταση ασφαλείας 2,5 δλ. από τον 4o, Norris.
O Hamilton είχε παράπονα για τη μέση γόμα, διότι δεν μπορούσε να τα φέρει στις ιδανικές θερμοκρασίες λειτουργίας, όπως ανέφερε στον ασύρματο. Στον 51ο γύρο, ο Verstappen κατάφερε να επιστρέψει στη βαθμολογούμενη δεκάδα, προσπερνώντας τον Valtteri Bottas και στον επόμενο γύρο πέρασε και τον Gasly για την 9η θέση, πίσω από τον Hamilton.
H Red Bull προέτρεψε τον Perez να αυξήσει το ρυθμό του με 10 λεπτά να απομένουν για την καρό σημαία, για να αναπτύξει διαφορά μεγαλύτερη των 5 δλ., έτσι ώστε ακόμα και αν λάμβανε ποινή να διατηρήσει τη νίκη.
Αντίστοιχα, η Ferrari είπε στον Leclerc να παραμείνει εντός 5 δλ. Την ίδια στιγμή, ο Verstappen είχε βρεθεί ακριβώς πίσω από τον Hamilton, ο οποίος είχε μπροστά του τον Vettel.
Στον 57ο γύρο, ο Hamilton προσπάθησε να επιτεθεί στον Vettel, πάτησε στο βρεγμένο, πήγε για λίγο ευθεία, έχασε χρόνο και μαζί και την 9η θέση από τον Verstappen. Ο Ολλανδός κατάφερε στον τελευταίο γύρο να προσπεράσει και τον Vettel για την 7η θέση.
Verstappen takes full toll as Hamilton tries to battle past Vettel 💪#SingaporeGP #F1 pic.twitter.com/vGr4mQGPKC
— Formula 1 (@F1) October 2, 2022
Μέχρι την καρό σημαία, ο Perez επέκτεινε τη διαφορά του πέραν των 7 δλ. από τον Leclerc, για να κατακτήσει μια πολύ καλά εκτελεσμένη νίκη, τη δεύτερη φετινή του, με τους δύο οδηγούς της Ferrari να τον πλαισιώνουν στο βάθρο.
Πίσω από τις Ferrari τερμάτισαν οι δύο McLaren, με τον Norris 4o και τον Ricciardo 5ο, εμπρός από τον Lance Stroll. O Verstappen βρέθηκε μεταξύ των δύο Aston Martin, με τους Hamilton και Gasly να συμπληρώνουν τη βαθμολογούμενη δεκάδα.