F1: Αποσαφηνίσεις στον καθορισμό της σειράς εκκίνησης

H FIA δημοσίευσε αλλαγές στους αγωνιστικούς κανονισμούς για τον καθορισμό της σειράς εκκίνησης των αγώνων της Formula 1 για να είναι πιο σαφής ο τρόπος διαμόρφωσής της.

F1: Αποσαφηνίσεις στον καθορισμό της σειράς εκκίνησης

H FIA δημοσίευσε αλλαγές στους αγωνιστικούς κανονισμούς για τον καθορισμό της σειράς εκκίνησης των αγώνων της Formula 1 για να είναι πιο σαφής ο τρόπος διαμόρφωσής της.

Έπειτα από το φετινό GP Ιταλίας, όπου πολλοί οδηγοί είχαν δεχθεί ποινές λόγω αντικατάστασης εξαρτημάτων μονάδας ισχύος και η τελική σειρά εκκίνησης ανακοινώθηκε σχεδόν 4 ώρες έπειτα από την ολοκλήρωση των κατατακτήριων δοκιμών, η FIA προέβη σε αλλαγές που αποσαφηνίζουν τη διαδικασία.

Στη Monza, ο Pierre Gasly είχε ρωτήσει στο Twitter αν κάποιος γνωρίζει τη θέση από την οποία θα εκκινούσε τον αγώνα, ενώ ο επικεφαλής της Ferrari, Mattia Binotto είχε δηλώσει: «Ο λόγος για τον οποίο χρειάστηκε τόσος χρόνος είναι ότι υπάρχουν σίγουρα διαφορετικές ερμηνείες και ο κανονισμός δεν είναι αρκετά σαφής».

Έπειτα από συνεδρίαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA, ανακοινώθηκε η αναδιατύπωση του σχετικού άρθρου 42.2 των αγωνιστικών κανονισμών της Formula 1, το οποίο διαμορφώθηκε ως εξής:

α) Οι οδηγοί που έχουν λάβει αθροιστικά 15 ή λιγότερες θέσεις ποινής θα λάβουν προσωρινή θέση εκκίνησης ίση με την κατάταξη συν το άθροισμα των ποινών. Εάν δύο ή περισσότεροι οδηγοί μοιράζονται μια προσωρινή θέση εκκίνησης, η σχετική σειρά τους θα καθοριστεί σύμφωνα με την κατάταξή τους, με τον πιο αργό οδηγό να διατηρεί την προσωρινή θέση εκκίνησης που του έχει κατανεμηθεί και οι υπόλοιποι οδηγοί να λαμβάνουν προσωρινές θέσεις εκκίνησης ακριβώς μπροστά του.

F1 - GP Σιγκαπούρης 2022

β) Μετά την κατανομή των προσωρινών θέσεων εκκίνησης στους τιμωρημένους οδηγούς, σύμφωνα με το (α), στους μη τιμωρημένους οδηγούς θα κατανεμηθεί οποιαδήποτε μη κατειλημμένη θέση εκκίνησης, σύμφωνα με τη σειρά κατάταξης στις κατατακτήριες δοκιμές.

γ) Μετά την κατανομή των θέσεων εκκίνησης στους μη τιμωρημένους οδηγούς, οι τιμωρημένοι οδηγοί με προσωρινή θέση εκκίνησης, όπως ορίζεται στο (α), θα μετακινηθούν προς τα εμπρός, για να καλύψουν οποιαδήποτε μη κατειλημμένη θέση εκκίνησης.

δ) Οι οδηγοί που έχουν συγκεντρώσει ποινή υψηλότερη από 15 θέσεις ή που έχουν τιμωρηθεί για να εκκινήσουν στο πίσω μέρος της εκκίνησης, θα εκκινήσουν πίσω από οποιονδήποτε άλλο οδηγό. Η σχετική τους θέση θα καθοριστεί σύμφωνα με την κατάταξη τους στις κατατακτήριες δοκιμές.

ε) Οι οδηγοί που δεν έχουν πάρει κατάταξη στις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά έχουν λάβει άδεια συμμετοχής στον αγώνα από τους αγωνοδίκες, θα λάβουν θέσεις εκκίνησης πίσω από όλους τους υπόλοιπους οδηγούς. Οι σχετικές θέσεις τους θα καθοριστούν σύμφωνα με το άρθρο 39.3 (β).

F1

Στο άρθρο 39.3 (β) καθορίζεται ότι μεταξύ των οδηγών που δεν έχουν πάρει κατάταξη στις κατατακτήριες δοκιμές, υψηλότερα τοποθετούνται αυτοί που ξεκίνησαν γρήγορο γύρο αλλά δεν τον ολοκλήρωσαν. Ακολουθούν αυτοί που βγήκαν από τα pits αλλά δεν ξεκίνησαν γρήγορο γύρο και τελευταίοι είναι αυτοί που δεν εξήλθαν καν από τα pits.

Παράλληλα, η FIA επιβεβαίωσε την αύξηση των διαστάσεων των καθρεπτών των μονοθεσίων για το 2023, καθώς και αλλαγές στο σχεδιασμό του roll hoop πίσω από το κεφάλι του οδηγού, έπειτα από το ατύχημα του Guanyu Zhou στην εκκίνηση του GP Μ. Βρετανίας. Επίσης, ανακοινώθηκαν αλλαγές στη διατύπωση των τεχνικών κανονισμών που διέπουν το κύκλωμα του συστήματος πέδησης. Ίσως η FIA διαπίστωσε ότι υπήρχαν ομάδες που εκμεταλλεύονταν την προηγούμενη διατύπωση για να κάνουν πράγματα τα οποία η Διεθνής Ομοσπονδία ήθελε να αποτρέψει.

Παράλληλα, η FIA ανακοίνωσε ότι έπειτα από την έρευνα που διεξήγαγε όσον αφορά τη διαχείριση του GP Ιαπωνίας, όπου εμφανίστηκε γερανός μέσα στην πίστα παράλληλα με τα μονοθέσια, διαπίστωσε ότι προέκυψαν διαδικαστικά θέματα, τα οποία θα δημοσιοποιηθούν εν ευθέτω χρόνω. Κυκλοφορούν φήμες ότι ο ένας εκ των δύο διευθυντών αγώνων, ο Πορτογάλος Eduardo Freitas, ο οποίος ήταν επικεφαλής στο GP Ιαπωνίας, βρίσκεται στο επίκεντρο για τους χειρισμούς που επέλεξε να κάνει στη Suzuka.

H FIA ανέφερε επίσης ότι η Porsche βρίσκεται ακόμα σε συνομιλίες με ομάδες της F1, για την πιθανότητα εισόδου της στο σπορ από το 2026 και έπειτα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!