F1 – Porsche: Και τώρα τι;

Έπειτα από την επίσημη ανακοίνωση της Porsche ότι δεν πρόκειται να συνεργαστεί με τη Red Bull, εξετάζουμε τις εναλλακτικές επιλογές της γερμανικής μάρκας.

F1 – Porsche: Και τώρα τι;

Έπειτα από την επίσημη ανακοίνωση της Porsche ότι δεν πρόκειται να συνεργαστεί με τη Red Bull, εξετάζουμε τις εναλλακτικές επιλογές της γερμανικής μάρκας.

Φαμπρίτσιο Λαζάκις

Η πιθανότητα συνεργασίας της Porsche με τη Red Bull κατέρρευσε. Κατά πόσο η καθυστέρηση της FIA να εγκρίνει τους κανονισμούς που θα διέπουν τις μονάδες ισχύος; Αυτό εξαρτάται από το πόσο προχωρημένες ήταν οι συνομιλίες μεταξύ Porsche και Red Bull πριν από το καλοκαιρινό διάλειμμα. Οι φήμες μιλάνε για προσύμφωνο και την πρόθεση να υπάρξει επίσημη ανακοίνωση στο GP Αυστρίας, στις 10 Ιουλίου.

Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι οι προσπάθειες του πρώην Γραμματέα Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA, Peter Bayer να επισπεύσει τη διαδικασία οδήγησαν στην απομάκρυνσή του από τη Διεθνή Ομοσπονδία, καθώς ο πρόεδρός της Mohammed Ben Sulayem, ήθελε να γίνουν τα πράγματα σύμφωνα με το δικό του χρονοδιάγραμμα.

Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ Red Bull και Porsche αναφέρεται ότι διήρκεσαν περισσότερο από ένα χρόνο και φημολογείται ότι η γερμανική μάρκα θα επένδυε 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ στην ομάδα την επόμενη δεκαετία. Στο τέλος όμως, οι διαπραγματεύσεις δεν κατέληξαν πουθενά. Η Porsche ήθελε να εκμεταλλευτεί την αύξηση δημοτικότητας της Formula 1. Ωστόσο, η Porsche αναζητούσε ισότιμη ισχύ με τη Red Bull στη λήψη αποφάσεων όσον αφορά τη μοίρα της ομάδας.

Η Red Bull δεν ήταν διατεθειμένη να παραχωρήσει τον έλεγχο, δεδομένου ότι έχει ήδη δεσμευθεί εδώ και ενάμιση χρόνο στην κατασκευή του τμήματος μονάδων ισχύος, τη Red Bull Powertrains, η οποία διαθέτει ήδη προσωπικό 300 ατόμων και έχει προχωρήσει στις δοκιμές εξακύλινδρου μοντέλου κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Red Bull

Red Bull και F1 δεν έχουν ανάγκη την Porsche

Η Red Bull δεν χρειάζεται χρηματοδότη ούτε για την ομάδα, ούτε για τo τμήμα μονάδων ισχύος. Αυτό ακριβώς όμως ήταν το σχέδιο της Porsche, η οποία θα επένδυε στη Red Bull, χωρίς να δημιουργήσει δικές της εγκαταστάσεις για την F1. Στο μεταξύ, με την Honda να προσεγγίζει την Red Bull για μία πιθανή συνεργασία το 2026 και με τα ονόματα κι άλλων κατασκευαστών να αναφέρονται (όπως της Hyundai καθώς και ενός βασιζόμενου στις ΗΠΑ), η Red Bull διαπίστωσε ότι η ζήτηση είναι μεγάλη για να παραχωρήσει τόσα δικαιώματα στην Porsche.

Όπως σχολίασε ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko: «Κατά τη διάρκεια των συνομιλιών, κατέστη σαφές ότι για το συνολικό εγχείρημα, αυτή η συνεργασία δεν θα απέφερε κανένα πλεονέκτημα σε καμία από τις δύο πλευρές. Η απόδοση της Red Bull Racing ήταν υψίστης σημασίας. Να είναι η ομάδα τόσο επιτυχημένη όσο ήταν τα τελευταία 10 ή 12 χρόνια, να συνεχιστεί αυτό. Βρισκόμαστε σε καλή θέση. Έχουμε τον ταχύτερο οδηγό μέχρι το 2028».

«Έχουμε τον Adrian Newey, τον καλύτερο σχεδιαστή. Και έχουμε ένα εργοστάσιο κινητήρων που έχει τεθεί σε πλήρη λειτουργία μέσα σε 55 εβδομάδες. Ο πρώτος κινητήρας έχει ήδη λειτουργήσει. Αυτό σημαίνει ότι είμαστε εντελώς αυτάρκεις. Παρ’ όλα αυτά, αν υπάρξει εταιρεία που μπορεί να συνεισφέρει τεχνογνωσία στον τομέα των κινητήρων ή αν μπορούν να επιτευχθούν άλλες συνεργασίες ή πλεονεκτήματα, είμαστε ανοιχτοί. Μιλάμε με τη Honda. Παραδόξως, έχουμε δεχτεί κάποιες διερευνητικές ερωτήσεις, τώρα που η ακύρωση της Porsche έγινε επίσημη».

Όσον αφορά την αναγκαιότητα για το ίδιο το σπορ να προσελκύσει την Porsche, o CEO της F1, Stefano Domenicali δήλωσε: «Η Porsche αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της ομάδας που συζήτησε και συνεχίζει να συζητά τους κανονισμούς για τη νέα μονάδα ισχύος που θα τεθούν σε ισχύ το 2026. Αλλά πιστεύω όμως ότι εμείς, ως F1, είμαστε σήμερα μια πλατφόρμα χωρίς αποκλεισμούς. Υπάρχουν επίσης και άλλοι κατασκευαστές που κάθονται στο τραπέζι των μηχανολόγων, οι οποίοι προτιμούν να μην βγουν στο φως».

Stefano Domenicali, Mohammed Ben Sulayem, Markus Duesmann & Oliver Hoffmann

«Από την πλευρά μας, δεν φοβόμαστε. Στην τελευταία Συνθήκη Ομονοίας, ζητήσαμε μόνο ένα χρόνο προειδοποίησης από τις ομάδες ή τους κατασκευαστές που σκοπεύουν να εγκαταλείψουν τη Formula 1. Στο παρελθόν οι κανόνες ήταν πολύ πιο αυστηροί. Αυτή η αλλαγή συμπεριλήφθηκε επειδή νιώθουμε αρκετά δυνατοί για να προχωρήσουμε ούτως ή άλλως και υπάρχουν πολύ καλά εφεδρικά σχέδια. Σήμερα, όπως ποτέ στο παρελθόν, έχουμε ένα μείγμα ομάδων, κατασκευαστών και προμηθευτών κινητήρων υψηλού επιπέδου. Αν κάτι αλλάξει, ξέρουμε τι πρέπει να κάνουμε».

Άλλωστε, η Formula 1 έχει ήδη εξασφαλίσει την Audi για το 2026, η οποία έχει ήδη αρχίσει να προσαρμόζει το αγωνιστικό της τμήμα για να ξεκινήσει την κατασκευή μονάδων ισχύος F1, ενώ αναμένεται να αγοράσει το 75% της ομάδας της Sauber. Συνεπώς, η F1 διαθέτει ήδη ένα δυνατό όνομα και υπάρχει ενδιαφέρον και από άλλους κατασκευαστές.

Στον πάγο;

Που αφήνει αυτό την Porsche; Το βασικότερο πρόβλημα για τη γερμανική μάρκα είναι ότι σκόπευε να μην κατασκευάσει τη δική της μονάδα ισχύος και θα βασιζόταν στις δυνάμεις της Red Bull. Τώρα, δεν έχει κάτι να προσφέρει σε πιθανούς συνεργάτες, εκτός και αν παραλάβει μονάδες από την Audi και τους μετονομάσει σε Porsche. Αλλά κατά πόσο είναι διατεθειμένη η Audi να κάνει κάτι τέτοιο;

Καθώς η Formula 1 παραμένει ελκυστική για την Porsche, μία άλλη λύση θα ήταν να ξεκινήσει η γερμανική μάρκα το σχεδιασμό και την κατασκευή μίας μονάδας ισχύος για το 2026 και έπειτα. Αλλά βρίσκεται ήδη πίσω σε σχέση με τους άμεσους αντιπάλους της: Red Bull Powertrains και Audi. Επιπλέον, για να προχωρήσει σε αυτό το βήμα, το πιο πιθανό είναι ότι θα ήθελε πρώτα να εξασφαλίσει συνεργασία με κάποια από τις ομάδες του grid.

Porsche

Θα μπορούσε ίσως να μην εισέλθει το 2026, αλλά αργότερα. Άλλωστε, η FIA έχει θέσει προθεσμία έως τις 15 Οκτωβρίου για τους υποψήφιους κατασκευαστές μονάδων ισχύος να δηλώσουν επίσημα ότι προτίθενται να εισέλθουν στη Formula 1 το 2026. Αυτή η προθεσμία ενδέχεται να παραταθεί, αλλά η Porsche έχει να αντιμετωπίσει και την επικείμενη είσοδό της στο χρηματιστήριο το Δεκέμβριο. Συνεπώς, δεν μπορεί να κάνει κάποια σημαντική στρατηγική ανακοίνωση για χρονικό διάστημα 100 ημερών πριν από αυτό.

Ο συγχρονισμός της ανακοίνωσης της Porsche δεν είναι τυχαίος. Μεταξύ της σημερινής ημερομηνίας και του τέλους Δεκεμβρίου παρεμβάλλονται 100 ημέρες. Μήπως αυτό σημαίνει ότι προς το παρόν, τα σχέδια της Porsche για την F1 έχουν μπει στον πάγο; Δεν είναι απίθανο.

Σενάρια για πιθανές συνεργασίες

Ωστόσο, ακόμα και αν αποφασίσει στο μέλλον να κατασκευάσει δική της μονάδα ισχύος, με ποιες ομάδες θα μπορούσε να συνεργαστεί; Η πιθανότητα της McLaren είναι πολύ μικρή, καθώς οι δύο εταιρείες είναι αντίπαλες στον τομέα των αυτοκινήτων παραγωγής και πιο συγκεκριμένα των supercars. Το γεγονός ότι η Williams είναι επανδρωμένη με αρκετά υψηλόβαθμα στελέχη της πρώην εργοστασιακής ομάδας WRC της Volkswagen θα μπορούσε να οδηγήσει σε μία πιθανή συνεργασία.

Ωστόσο, κατά πόσο η ιδιοκτήτρια εταιρεία της Williams, η αμερικανική Dorilton Capital είναι διατεθειμένη να πουλήσει μέρος της ομάδας; Μία άλλη πιθανότητα θα μπορούσε να είναι η Andretti Autosport, η οποία έχει εξασφαλίσει κινητήριο σύνολο Porsche για την επόμενη σεζόν για την ομάδα της στη Formula E. Η Andretti έχει εκφράσει την επιθυμία της να εισέλθει στη Formula 1, αλλά δε φαίνεται να έχει την απαιτούμενη υποστήριξη από τις ομάδες και την ίδια την F1.

Μία πιθανή συνεργασία με την Porsche θα μπορούσε να αυξήσει τις πιθανότητες να εξασφαλίσει δικαίωμα να προσχωρήσει στο grid. Ωστόσο, αυτό θα απαιτούσε να παραχωρήσει μέρος της ομάδας στην Porsche, η οποία θα πρέπει με τη σειρά της να κατασκευάσει και τις μονάδες ισχύος. Ωστόσο, αυτό ακούγεται πολύ δύσκολο σενάριο να υλοποιηθεί.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!