F1: H Red Bull δεν περιμένει βαριά τιμωρία

Η Red Bull δεν περιμένει να τιμωρηθεί με βαριές κυρώσεις για την υπέρβαση του ορίου εξόδων της Formula 1 το 2021, καθώς οι ποινές της FIA ήταν επιεικείς στο παρελθόν για άλλα σημαντικά παραπτώματα.

F1: H Red Bull δεν περιμένει βαριά τιμωρία

Η Red Bull δεν περιμένει να τιμωρηθεί με βαριές κυρώσεις για την υπέρβαση του ορίου εξόδων της Formula 1 το 2021, καθώς οι ποινές της FIA ήταν επιεικείς στο παρελθόν για άλλα σημαντικά παραπτώματα.

Αφότου η FIA επιβεβαίωσε επίσημα τη Δευτέρα ότι η Red Bull ξεπέρασε το budget cap του 2021, εξετάζει τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί στη συνέχεια. Από την πλευρά της, η Red Bull εξακολουθεί να ισχυρίζεται ότι σύμφωνα με τους δικούς της υπολογισμούς βρίσκεται εντός ορίου και δεν περιμένει βαριά τιμωρία από τη FIA.

Όπως δήλωσε ο αγωνιστικός σύμβουλος της αυστριακής ομάδας, Helmut Marko, δήλωσε: «Δεν θέλω να πω πολλά, μόνο αυτό: εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι δεν έχουμε παραβεί τους κανονισμούς του ανώτατου ορίου εξόδων. Οι συζητήσεις με τη FIA συνεχίζονται ακόμα. Ας δούμε ποιο θα είναι το τελικό αποτέλεσμα».

«Οι φήμες ότι ο Max θα μπορούσε να χάσει τον παγκόσμιο τίτλο του το 2021, για παράδειγμα, είναι εντελώς ανόητες. Το παρελθόν έχει δείξει ότι ακόμη και ακραίες παραβάσεις κανονισμών τιμωρήθηκαν πολύ επιεικώς από τη FIA». Ο Marko αναφέρεται σε δύο συγκεκριμένα περιστατικά.

Το 2013, η ομάδα της Mercedes πραγματοποίησε ένα παράνομο τεστ δοκιμών για λογαριασμό της Pirelli με το μονοθέσιο και τα ελαστικά εκείνης της σεζόν πριν από το GP Μονακό, ενώ αυτό απαγορευόταν από τους κανονισμούς. Έπειτα από αυτό το τεστ, η Mercedes έλυσε πολλά από τα προβλήματα ελαστικών που αντιμετώπιζε.

Όταν έγινε γνωστό ότι έλαβε χώρα το τεστ, οι υπόλοιπες ομάδες απαίτησαν τη μέγιστη ποινή: αποβολή από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Ωστόσο, η FIA τιμώρησε τη Mercedes πολύ επιεικώς, καθώς απαγορεύτηκε απλά η συμμετοχή της σε ένα τεστ νέων οδηγών. Οι υπόλοιπες ομάδες δέχτηκαν απρόθυμα την ποινή, ώστε να μην προκαλέσουν περαιτέρω ζημιά στην εικόνα της Formula 1, κατά τους ισχυρισμούς τους.

Το δεύτερο περιστατικό αφορά την παράνομη λειτουργία της μονάδας ισχύος της Ferrari στα τέλη του 2019. Η FIA έκανε μυστικό συμβιβασμό με την ιταλική ομάδα, οι λεπτομέρειες του οποίου δεν αποκαλύφθηκαν ποτέ, αλλά οδήγησαν στην πτώση απόδοσης του V6 του Maranello για τα επόμενα δύο χρόνια. Η Ferrari υποχρεώθηκε επίσης να συμμετάσχει ενεργά στην ανάπτυξη συνθετικού καυσίμου και να βοηθήσει τη FIA στην αστυνόμευση των μονάδων ισχύος.

Ο Marko δεν θέλησε να σχολιάσει το γεγονός ότι η Mercedes και η Ferrari απαιτούν τώρα μια δραστική ποινή για τη Red Bull και αρκέστηκε σε ένα απλό χαμόγελο… Σύμφωνα με μερικές φήμες, η διαφορετική ερμηνεία της FIA, όσον αφορά τους λογιστικούς υπολογισμούς ενδέχεται να συμπεριλαμβάνει τα χρήματα που ξοδεύτηκαν για πληρωμένες άδειες του προσωπικού σε περιπτώσεις ασθένειας.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!