F1 – Verstappen: «Κρατήστε το στόμα σας κλειστό»

Ο Πρωταθλητής της Formula 1, Max Verstappen, δήλωσε ότι οι αντίπαλες ομάδες θα πρέπει να σιωπήσουν όσον αφορά τις φήμες υπέρβασης του budget cap από τη Red Bull το 2021.

F1 – Verstappen: «Κρατήστε το στόμα σας κλειστό»

Ο Πρωταθλητής της Formula 1, Max Verstappen, δήλωσε ότι οι αντίπαλες ομάδες θα πρέπει να σιωπήσουν όσον αφορά τις φήμες υπέρβασης του budget cap από τη Red Bull το 2021.

Στο paddock του GP Σιγακπούρης, προέκυψε η φήμη ότι πέρυσι, η Red Bull ξεπέρασε κατά πολύ το ανώτατο όριο εξόδων των 147,85 εκατομμυρίων δολαρίων που είχε τεθεί για τη σεζόν του 2021. Σύμφωνα με τους οικονομικούς κανονισμούς της Formula 1, μία υπέρβαση που ξεπερνάει το 5% (7.392.500 $) θεωρείται σημαντική.

Για τόσο μεγάλη παράβαση, οι ποινές που προβλέπονται κυμαίνονται από αφαίρεση βαθμών από το Πρωτάθλημα Οδηγών και Κατασκευαστών στο οποίο σημειώθηκε η υπέρβαση, αποκλεισμό από μελλοντικά Grand Prix ή το Πρωτάθλημα, περιορισμοί στις ώρες αεροδυναμικής εξέλιξης στη σήραγγα και το CFD, αποκλεισμό από το Πρωτάθλημα, ή μείωση του ορίου εξόδων για τη συγκεκριμένη ομάδα στο μέλλον.

H Red Bull αρνείται ότι έχει ξεπεράσει το όριο εξόδων του 2021, παρότι η Mercedes έχει ισχυριστεί ότι αποτελεί κοινό μυστικό εδώ και μήνες και ενδέχεται να επηρεάζει τρεις σεζόν (2021, 2022 και 2023). Ο επικεφαλής της Red Bull, Christian Horner, επέκρινε δριμύτατα τις ομάδες που κάνουν αυτούς τους ισχυρισμούς, τους οποίους χαρακτήρισε «εμπρηστικούς» και αβάσιμους, καθώς η FIA αναμένεται να ανακοινώσει τα αποτελέσματα των οικονομικών ελέγχων που διενέργησε την ερχόμενη Τετάρτη (5/10).

Παράλληλα, ο Max Verstappen σχολίασε για τις φήμες: «Ξέρω από πού προέρχονται, οπότε για μένα είναι εντάξει. Από αυτά που ακούω από την ομάδα, είμαι σίγουρος. Φυσικά, στη συνέχεια άλλες ομάδες άρχισαν να μιλούν για αυτό, ενώ δεν είχαν καμία πληροφορία. Το βρίσκω αυτό λίγο ανόητο. Απλά κρατήστε το στόμα σας κλειστό».

Αν η Red Bull βρεθεί ότι έχει υπερβεί το όριο εξόδων περισσότερο από 5%, μεταξύ των πιθανών ποινών που μπορεί να δεχθεί η ομάδα είναι και η αφαίρεση βαθμών από το Πρωτάθλημα Οδηγών και Κατασκευαστών, γεγονός που θα μπορούσε σε ακραία περίπτωση να οδηγήσει στην απώλεια του τίτλου του 2021 για τον Ολλανδό.

O Verstappen σχολίασε επί αυτού: «Για να είμαι ειλικρινής, δεν έχω δώσει ιδιαίτερη σημασία. Είναι όλα ψίθυροι αυτή τη στιγμή. Δεν γνωρίζω αρκετά για αυτό για να μπορέσω να κάνω ένα συνετό σχόλιο. Δεν σκέφτομαι ιδιαίτερα κάτι. Είμαι περήφανος για την ομάδα μου και την επιμέλεια που έκαναν για να αγωνιστούν εντός των κανονισμών».

«Ειλικρινά, έχω απόλυτη εμπιστοσύνη στον Mohammed (Ben Sulayem, πρόεδρο της FIA), στον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρθηκε έως τώρα, όσον αφορά την αυστηρότητα και την σαφήνεια των κανονισμών. Οι κανονισμοί είναι κανονισμοί. Και για αυτού του είδους τα πράγματα που μπορούν να οδηγήσουν σε πραγματικές μεταβολές όσον αφορά την απόδοση του μονοθεσίου, πρέπει σίγουρα να τα λάβουμε σοβαρά υπόψη μας. Δεν ξέρω αν είναι αλήθεια ή όχι. Θα το δούμε».

Η παράβαση δεν είναι μικρή κατά τη Ferrari

Οι αντίπαλοι της Red Bull που έχουν εκφραστεί με τα πιο σκληρά λόγια για την πιθανή παράβαση της αυστριακής ομάδας είναι οι Mercedes και Ferrari, οι άλλες δύο δηλαδή μεγάλες ομάδες της Formula 1. Αμφότεροι ισχυρίζονται ότι ακόμα και αν η παράβαση είναι δεν υπερβαίνει το 5%, εξακολουθεί να μην είναι «μικρή».

O επικεφαλής της Scuderia, Mattia Binotto, δήλωσε: «Εκτός από τις επιπτώσεις στο περυσινό πρωτάθλημα, υπάρχουν και επιπτώσεις στο φετινό. Ας περιμένουμε μέχρι την Τετάρτη προτού κρίνουμε, αλλά για όποιο ποσό και αν μιλάμε, είναι σημαντικό να καταλάβουμε ότι ακόμα και αν πρόκειται για 4 εκατομμύρια, τα οποία εμπίπτουν στην κατηγορία αυτού που θεωρείται ‘μικρή παράβαση’, στην πραγματικότητα, 4 εκατ. δεν είναι μικρή παράβαση».

«Για εμάς, τα 4 εκατομμύρια αντιπροσωπεύουν τα εξαρτήματα εξέλιξης για μια ολόκληρη σεζόν. Τέσσερα εκατομμύρια σημαίνουν 70 άτομα σε ένα τεχνικό τμήμα που μπορούν να βρουν και να παράγουν λύσεις που θα μπορούσαν να αξίζουν έως και μισό δευτερόλεπτο ανά γύρο. Έτσι, ακόμη και αν εξετάζουμε κάτι που θεωρείται ‘μικρή παράβαση’, δεν μιλάμε για ψίχουλα».

«Μιλάμε για μισό δευτερόλεπτο και αυτό το πλεονέκτημα μεταφέρεται και στις επόμενες σεζόν, γιατί ενώ ξεκίνησε το 2021, εξακολουθεί να δίνει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα το 2022 και το 2023. Επομένως, σαφώς και είναι ένα σημαντικό θέμα. Θέτει σε κίνδυνο την αξιοπιστία εν γένει. Ελπίζω ότι όλοι αντιμετώπισαν σωστά αυτή την άσκηση, διότι διαφορετικά θα είναι ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα να αντιμετωπιστεί».

To ίδιο υποστηρίζει και η Mercedes

Ο επικεφαλής της ομάδας της Mercedes, Toto Wolff έχει την ίδια άποψη με τον Ιταλό: «Νομίζω ότι η λέξη (μικρή) μάλλον δεν είναι σωστή. Διότι αν ξοδεύεις 5 εκατομμύρια δολάρια περισσότερα ακόμα και αν θεωρείται μικρή παράβαση, εξακολουθεί να έχει μεγάλο αντίκτυπο στο Πρωτάθλημα. Για να σας δώσω μια ιδέα, παρακολουθούμε στενά ποια εξαρτήματα φέρνουν στην πίστα οι κορυφαίες ομάδες σε κάθε αγώνα το 2021 και το 2022».

«Μπορούμε να δούμε ότι υπάρχουν δύο κορυφαίες ομάδες που ξοδεύουν περίπου τα ίδια και υπάρχει μια άλλη που ξοδεύει περισσότερα. Ξέρουμε ότι ξοδεύουμε ακριβώς 3,5 εκατομμύρια το χρόνο σε εξαρτήματα που φέρνουμε στο αυτοκίνητο. Και μετά μπορείτε να δείτε τι διαφορά κάνει να ξοδέψουμε άλλες 500.000. Θα ήταν μεγάλη διαφορά».

«Δεν έχουμε κατασκευάσει ελαφριά εξαρτήματα για το μονοθέσιο, προκειμένου να κατεβάσουμε το διψήφιο αριθμό κιλών που είμαστε υπέρβαροι, επειδή απλά δεν έχουμε τα χρήματα, οπότε πρέπει να το κάνουμε για το μονοθέσιο της επόμενης χρονιάς. Δεν μπορούμε να περάσουμε από ομολογκασιόν ένα ελαφρύτερο πλαίσιο και να το φέρουμε, διότι απλά θα ξεπερνούσαμε το ανώτατο όριο κατά 2 εκατομμύρια Οπότε μπορείτε να δείτε ότι κάθε επιπλέον δαπάνη δίνει πλεονέκτημα απόδοσης».

«Υπάρχει ένας κατάλογος κυρώσεων μεταξύ των οποίων η FIA θα πρέπει να αποφασίσει ποια είναι η κατάλληλη ή αν αυτό θα πάει στην Επιτροπή Εκδίκασης του ανώτατου ορίου εξόδων. Πρέπει να δούμε ποιο θα είναι το αποτέλεσμα και στη συνέχεια μπορεί κανείς να σχολιάσει».

«Αλλά όλοι οι ενδιαφερόμενοι σε αυτό το άθλημα, όλες οι ομάδες που έχουν συμμορφωθεί με τους κανονισμούς, η FIA, η Formula 1, πρέπει να διασφαλίσουν ότι αυτοί οι κανονισμοί έχουν δόντια. Επειδή για τους προαναφερθέντες λόγους, μπορείς να αποκτήσεις ένα πραγματικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα».

Πληροφοριοδότης;

Όπως είχε συμβεί και με την τεχνική υπόδειξη που είχε παρουσιαστεί πριν από το GP Καναδά, η οποία επέτρεπε η χρήση δύο συρματόσχοινων στήριξης του δαπέδου και η Mercedes ήταν η μοναδική ομάδα που είχε προλάβει να τα τοποθετήσει στο μονοθέσιό της (για να τα αφαιρέσει στη συνέχεια), η Red Bull αναρωτιέται από που έχει λάβει τις πληροφορίες της η γερμανική ομάδα όσον αφορά την υπέρβαση του ορίου εξόδων για το 2021, καθώς οι υποβολές των λογιστικών εγγράφων υποτίθεται ότι είναι εμπιστευτικές.

Η Red Bull υπονοεί -ξανά- ότι η Mercedes έχει εσωτερική πληροφόρηση από την Shaila-Ann Rao, η οποία ανέλαβε τον Ιούνιο τη θέση του Γενικού Γραμματέα Μηχανοκίνητου Αθλητισμού στη FIA, αντικαθιστώντας τον Peter Bayer. H Βρετανίδα ήταν πρώην νομική σύμβουλος της ομάδας της Mercedes και δεξί χέρι του Toto Wolff σε αυτά τα θέματα.

O Wolff απάντησε σε αυτό που έχει αφεθεί να εννοηθεί: «Αυτή ήταν πάντα η στρατηγική: η επίθεση είναι η καλύτερη μορφή άμυνας! Χτυπάς άγρια. Την Τετάρτη θα εκδοθούν τα Πιστοποιητικά Συμμόρφωσης, τα οποία θα λένε αν ξεπέρασες το όριο ή το τήρησες. Μετά μπορείς να πεις ό,τι θέλεις στην κάμερα».

F1 - Sergio Perez (Red Bull), GP Σιγκαπούρης 2022

Ο επικεφαλής της Alfa Romeo, Frederic Vasseur, έφερε ως παράδειγμα τον αποκλεισμό του Lewis Hamilton από τα αποτελέσματα των κατατακτήριων δοκιμών του GP Βραζιλίας, επειδή το διάκενο μεταξύ των δύο πτερυγίων της πίσω αεροτομής ήταν κατά 1 χλστ. μικρότερο από αυτό που ορίζουν οι τεχνικοί κανονισμοί: «Πριν από δύο χρόνια, μας απέκλεισαν εξαιτίας των 0,9 χιλιοστών. Πέρυσι, στο Σάο Πάολο, η πίσω αεροτομή της Mercedes απείχε κατά ένα χιλιοστό. Πρέπει να το δεις και από αυτή την άποψη».

Σύμφωνα με τον αγωνιστικό διευθυντή της Ferrari, Laurent Mekies: «Οι οικονομικοί κανονισμοί είναι πιθανώς πιο ισχυροί από τους τεχνικούς και τους αγωνιστικούς κανονισμούς. Πρέπει απλώς να σκεφτείτε το κέρδος σε χρόνο στο γύρο με τα ποσά που συζητούνται ως μικρή υπέρβαση».

Πρώτες λεπτομέρειες

Σιγά-σιγά, προκύπτουν και κάποιες λεπτομέρειες για τους τομείς στους οποίους ενδέχεται να έχει σημειωθεί η παράβαση της Red Bull. O αγωνιστικός σύμβουλος της αυστριακής ομάδας, Helmut Marko, δήλωσε: «Έχουμε διαφορετικές εταιρείες που δεν λειτουργούν όπως η Formula 1. Κάποιοι άνθρωποι έχουν μεταφερθεί εκεί, και από τη δική μας άποψη, αυτά τα έξοδα δεν μπορούν να συμπεριληφθούν».

Η Red Bull Racing, η κάτοχος του δικαιώματος συμμετοχής στη Formula 1 αποτελούνταν από μόλις 59 υπαλλήλους το 2020, ενώ η Red Bull Technology, η οποία κατασκευάζει τα μονοθέσια της ομάδας και παρέχει όσα εξαρτήματα επιτρέπεται και στην AlphaTauri, διέθετε προσωπικό 934 ατόμων το 2020. Ωστόσο, υπάρχει και η Red Bull Advanced Technologies (RBAT), η οποία δεν εργάζεται μόνο στα εγχειρήματα της Formula 1.

H RBAT ασχολείται και με τους αγώνες ιστιοπλοΐας του America’s Cup, την ποδηλατική ομάδα της Red Bull και το hypercar που προετοιμάζει η εταιρεία. Τέτοιου είδους εταιρείες δεν είναι κάτι καινούργιο στη Formula 1. H Williams είχε την Advanced Engineering και η McLaren την Applied Limited. Αμφότερες αυτές οι εταιρείες έχουν ανεξαρτητοποιηθεί πλέον από την αντίστοιχη αγωνιστική ομάδα.

Στην περίπτωση της Red Bull, φαίνεται ότι η αγωνιστική ομάδα ζήτησε τη συμβολή της RBAT στην εξέλιξη του μονοθεσίου του 2021, αλλά οι μισθοί του προσωπικού και τα έξοδα της RBAT πιθανότατα να μην συνυπολογίζονται στο όριο εξόδων, καθώς οι τεχνικοί αυτοί δεν εργάζονται πάντα σε πράγματα που αφορούν τη Formula 1.

O Helmut Marko δήλωσε πεπεισμένος ότι η Red Bull έχει υπολογίσει σωστά τα έξοδά της: «Κατά τη γνώμη μας, είμαστε κάτω από το όριο. Αν το ερμηνεύσουν εις βάρος μας, τότε θα είμαστε οριακά επάνω από αυτό».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!