F1: Υπέρβαση budget cap από δύο ομάδες το 2021;

Στο paddock της Σιγκαπούρης, κυκλοφορούν φήμες ότι Red Bull και Aston Martin ξεπέρασαν πέρυσι το ανώτατο όριο προϋπολογισμού της Formula 1.

F1: Υπέρβαση budget cap από δύο ομάδες το 2021;

Στο paddock της Σιγκαπούρης, κυκλοφορούν φήμες ότι Red Bull και Aston Martin ξεπέρασαν πέρυσι το ανώτατο όριο προϋπολογισμού της Formula 1.

Η FIA ολοκλήρωσε τον έλεγχο του προϋπολογισμού των ομάδων για τη σεζόν του 2021 στη Formula 1, την πρώτη στην ιστορία του σπορ κατά την οποία τέθηκε σε εφαρμογή το budget cap. Έντονες φήμες που κυκλοφορούν στο paddock της Σιγκαπούρης λένε ότι βρέθηκαν δύο ομάδες που ξόδεψαν πέραν του ορίου των 147,4 εκατομμυρίων δολαρίων πέρυσι. Λέγεται ότι ότι πρόκειται για τη Red Bull, η οποία αναφέρεται ότι ξεπέρασε κατά πολύ το όριο και την Aston Martin, με μικρότερη παράβαση.

Σύμφωνα με τους κανονισμούς, η FIA είναι υποχρεωμένη να δημοσιοποιήσει τυχόν παραβάσεις. Η υπέρβαση του ανώτατου ορίου του προϋπολογισμού αποτελεί παράβαση των κανονισμών, αντίστοιχη ενός μονοθεσίου ελαφρύτερου από το κατώτατο όριο βάρους των τεχνικών κανονισμών. Υποτίθεται ότι τα αποτελέσματα από τον έλεγχο των οικονομικών των ομάδων θα έπρεπε να έχουν δημοσιοποιηθεί εδώ και καιρό. Ωστόσο, η αποκάλυψη μπορεί να φέρει σεισμικές επιπτώσεις στην F1.

To πρόβλημα είναι ότι οι κανονισμοί δεν ορίζουν σαφείς ποινές για την υπέρβαση του ορίου εξόδων, ωστόσο οποιαδήποτε παράβαση που είναι κάτω των 5 εκατ. $ θεωρείται μικρό παράπτωμα, το οποίο πιθανότατα τιμωρείται με πρόστιμο. Όπως είναι φυσιολογικό, οι υπόλοιπες οκτώ ομάδες αντιδρούν. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι 5 εκατ. $ επιπλέον μπορούν να αποφέρουν κέρδη έως και μισού δευτερολέπτου στην πίστα.

Για ορισμένες ομάδες, 5 εκατ. $ θα μπορούσε να είναι ο συνολικός προϋπολογισμός για την εξέλιξη του μονοθεσίου κατά τη διάρκεια ολόκληρης της σεζόν. Που σημαίνει ότι μία αντίπαλος η οποία ξεπέρασε το όριο κατά αυτό το ποσό, επένδυσε τα διπλάσια στην εξέλιξη του δικού της μονοθεσίου.

F1 - Max Verstappen (Red Bull) & Lewis Hamilton (Mercedes), GP Ιταλίας 2022

Οποιαδήποτε ομάδα έχει υπερβεί το όριο περισσότερο από 5 εκατ. $ θα πρέπει να περιμένει να της επιβληθούν πιο αυστηρές ποινές, οι οποίες ενδέχεται να εκτείνονται έως και την αφαίρεση βαθμών στο περυσινό Πρωτάθλημα. Μία εναλλακτική λύση θα ήταν να αφαιρεθεί το επιπλέον χρηματικό ποσό από το budget της επόμενης σεζόν.

Αναφέρεται ότι Ferrari και Mercedes αντιδρούν, καθώς σύμφωνα με τις δικές τους εκτιμήσεις, η Red Bull δεν ξεπέρασε μόνο πέρυσι το όριο προϋπολογισμού, αλλά το έχει κάνει και φέτος. Κάποιοι ισχυρίζονται ότι αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Red Bull δεν έχει παρουσιάσει φέτος το ελαφρύτερο πλαίσιο το οποίο έχει προετοιμάσει και έχει περάσει crash test. Τα έξοδα για τα υλικά και την παραγωγή συνυπολογίζονται στον προϋπολογισμό μόνο εφόσον αυτά τα εξαρτήματα χρησιμοποιηθούν στην πίστα.

Εάν αποδειχθεί ότι η Red Bull πραγματικά ξόδεψε περισσότερα χρήματα το 2021, τότε η Mercedes θα είναι η πρώτη που θα διαμαρτυρηθεί. Η γερμανική ομάδα ήδη πιστεύει ότι ο περυσινός τίτλος οδηγών κλάπηκε από αυτήν λόγω του τρόπου διαχείρισης του αυτοκινήτου ασφαλείας στους τελικούς γύρους του φινάλε της σεζόν στο Άμπου Ντάμπι. Εάν αποδειχθεί τώρα ότι η Red Bull είχε και αθέμιτο τεχνικό πλεονέκτημα, θα είναι η σταγόνα που θα ξεχειλίσει το ποτήρι.

Από την πλευρά της, η Ferrari ισχυρίζεται ότι τα επιπλέον χρήματα που ξόδεψε η Red Bull πέρυσι, βοήθησαν και την εξέλιξη του φετινού μονοθεσίου. Γεγονός που θα εξηγούσε γιατί η Red Bull έκανε ένα τόσο δυνατό ξεκίνημα στη φετινή σεζόν, παρότι εκτιμάται πως ήταν η τελευταία ομάδα που έστρεψε την εστίασή της στην εξέλιξη του φετινού μονοθεσίου.

F1 - Max Verstappen (Red Bull), GP Αυστρίας 2022

Οι αντίπαλοι της Red Bull έχουν υπολογίσει ότι οι αναβαθμίσεις που έχουν παρουσιαστεί φέτος στο μονοθέσιο της αυστριακής ομάδας δεν θα μπορούσαν να είχαν παραχθεί εντός του ορίου προϋπολογισμού. Οι ομάδες παρακολουθούν τους αντιπάλους τους και κρατάνε λογαριασμό. Η κάθε μία υπολογίζει τι ξοδεύει η άλλη. Ο επικεφαλής της ομάδας της Red Bull, Christian Horner, έχει ήδη δηλώσει από τις αρχές του καλοκαιριού: «Πώς μπορεί μια άλλη ομάδα να ξέρει σε τι τιμή παράγουμε τα εξαρτήματα και τι υλικά χρησιμοποιούμε;»

Αρχικά, οι ελεγκτές της FIA δεν βρήκαν τίποτα ύποπτο. Όμως οι ομάδες παρέχουν στοιχεία η μία για την άλλη, έχοντας μάθει από μεταγραφές προσωπικού τον τρόπο με τον οποίο οι αντίπαλοί τους υπολογίζουν το κόστος και υπό ποιες συνθήκες παράγουν εξαρτήματα. Επομένως, η Red Bull βρέθηκε στο στόχαστρο των ελεγκτών κατά τη διάρκεια του δεύτερου γύρου ελέγχων.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν την επόμενη εβδομάδα, πριν από το GP Ιαπωνίας. Υποτίθεται ότι οι δύο ομάδες κατηγορούνται μόνο για μικρό παράπτωμα (κάτω των 5 εκατ. $). Αυτό ίσως έχει να κάνει με το γεγονός υπάρχει κάποιο περιθώριο διαφορετικής ερμηνείας των πραγματικών δαπανών. Ο αντίπαλες ομάδες φοβούνται έχουν γίνει συγκεκριμένοι υπολογισμοί, προκειμένου να αποφευχθεί ένα σκάνδαλο.

FIA F1

Η FIA βρίσκεται αντιμέτωπη με μια δύσκολη δοκιμασία. Τα νομικά επιτελεία των ομάδων απαιτούν απόλυτη διαφάνεια, αυστηρές ποινές για τους παραβάτες και ταχύτερη διεκπεραίωση των ελέγχων στο μέλλον. Διότι όποιος «συλλαμβάνεται» τον Οκτώβριο του επόμενου έτους έχει επωφεληθεί διπλά.

Αν η FIA δεν επιμείνει, διακυβεύεται ολόκληρο το σύστημα του budget cap. Από την πλευρά της, η Διεθνής Ομοσπονδία θέλει να αποφύγει το χειρότερο σενάριο, το οποίο είναι η αλλαγή του αποτελέσματος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος του 2021.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!