F1: Η Red Bull προετοιμάζει ελαφρύτερο monocoque

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η Red Bull εξελίσσει για το μονοθέσιό της στη Formula 1 καινούργιο, ελαφρύτερο monocoque, το οποίο θα πρέπει να περάσει εκ νέου τα υποχρεωτικά crash test της FIA.

F1: Η Red Bull προετοιμάζει ελαφρύτερο monocoque

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η Red Bull εξελίσσει για το μονοθέσιό της στη Formula 1 καινούργιο, ελαφρύτερο monocoque, το οποίο θα πρέπει να περάσει εκ νέου τα υποχρεωτικά crash test της FIA.

Υπό τους φετινούς τεχνικούς κανονισμούς, τα μονοθέσια της Formula 1 είναι 46 κιλά βαρύτερα από τα περυσινά, αλλά και πάλι οι ομάδες δυσκολεύτηκαν να πλησιάσουν το ελάχιστο όριο των 798 κιλών (μαζί με τον οδηγό). Έχοντας επιλέξει να δημιουργήσει ένα μονοθέσιο με μικρό μεταξόνιο, η Alfa Romeo κατάφερε να βρεθεί εξαρχής πολύ κοντά στο ελάχιστο όριο. Οι Williams και Aston Martin αφαίρεσαν αρκετό βάρος με τα μεγάλα πακέτα αναβαθμίσεων που παρουσίασαν στα μονοθέσιά τους.

Σύμφωνα με τις φήμες στα paddock του GP Ουγγαρίας, η Mercedes είναι 8 κιλά υπέρβαρη, η Red Bull 7 κιλά, οι Haas και McLaren ξεπερνάνε το ελάχιστο όριο κατά 3 κιλά και η κατά Alpine 2 κιλά. Δεν προέκυψαν πληροφορίες για Ferrari και AlphaTauri, αλλά εκτιμάται ότι υπάρχει χώρος για βελτίωση και για τις δύο ομάδες. Η Red Bull πιστεύει ότι η Ferrari βρίσκεται αρκετά κοντά στο όριο βάρους.

Η αυστριακή ομάδα πιστεύει ότι μπορεί να βρει κέρδη έως και 0,3 δλ. στο γύρο αφαιρώντας το επιπλέον βάρος και σύμφωνα με τις αναφορές στο γερμανικό Τύπο, η Red Bull κατασκευάζει ένα ελαφρύτερο monocoque, το οποίο θα πρέπει να περάσει εκ νέου τα υποχρεωτικά crash test της FIA. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, άλλη μία ομάδα σκοπεύει να κάνει το ίδιο, ωστόσο δεν είναι η Mercedes.

Πηγές από τη γερμανική ομάδα αναφέρουν ότι κάτι τέτοιο θα επέφερε επιπλέον κόστος 2 εκατομμυρίων ευρώ. Θα ήταν πολύ δύσκολο για τη Red Bull να προχωρήσει σε αυτή την κίνηση αν η FIA δεν είχε προβεί σε αύξηση του budget cap, λόγω της αύξησης του πληθωρισμού. Ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, δήλωσε: «Το οικονομικό τμήμα έχει επεκταθεί σημαντικά. Στο παρελθόν, οι μηχανολόγοι χρειαζόταν έπρεπε μόνο να λένε πόσα χρήματα χρειάζονταν και αν ήταν έξω από το επιχειρηματικό πλάνο έπρεπε να υπάρξει συντονισμός με τη Red Bull στο Σάλτσμπουργκ» (της Αυστρίας).

«Τώρα, η συνεργασία με τους λογιστές καθορίζει τις αναβαθμίσεις και την κλίμακά τους». Ο Marko δήλωσε ότι οι κρίσιμες αναβαθμίσεις μπορούν και τότε να πραγματοποιηθούν όταν οι λογιστές βρουν πως μπορούν να «εξοικονομηθούν χρήματα από κάπου αλλού. Είναι μια διαδικασία όπου η FIA μαθαίνει, όπως και εμείς. Ελπίζω να μην εκφυλιστεί σε ένα Πρωτάθλημα λογιστών».

O Marko δήλωσε ότι μειώθηκε το προσωπικό της Red Bull Racing (το οποίο ήταν περίπου 60 άτομα το 2020), της εταιρείας που κατέχει τα δικαιώματα συμμετοχής στη Formula 1, «αλλά έχουμε ακόμα τη Red Bull Technology», την εταιρεία που σχεδιάζει και κατασκευάζει τα μονοθέσια της ομάδας και το 2020 είχε προσωπικό 930 ατόμων.

Ο Marko ανέφερε για τη Red Bull Technology: «Οι άνθρωποι αυτοί θα μετακινηθούν και θα τους ανατεθούν άλλα καθήκοντα. Έχουμε το hypercar, καθώς και το America’s Cup (ιστιοπλοΐα). Υπάρχουν κάποια εγχειρήματα στα οποία διοχετεύουμε προσωπικό, κάτι που δεν θέλεις να χάσεις».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!