F1 – Budget cap 2021: Oι διαμάχες ξεκίνησαν

Έπειτα από την αποκάλυψη ότι η Red Bull μάλλον υπερέβη το όριο εξόδων πέρυσι, η Mercedes καλεί τη FIA να υιοθετήσει σκληρή στάση, αν αποδειχθεί ότι πράγματι συνέβη αυτό.

F1 – Budget cap 2021: Oι διαμάχες ξεκίνησαν

Έπειτα από την αποκάλυψη ότι η Red Bull μάλλον υπερέβη το όριο εξόδων πέρυσι, η Mercedes καλεί τη FIA να υιοθετήσει σκληρή στάση, αν αποδειχθεί ότι πράγματι συνέβη αυτό.

Πριν από το GP Σιγκαπούρης αυτό το Σαββατοκύριακο, προέκυψαν φήμες ότι οι Red Bull και η Aston Martin υπερέβησαν το όριο εξόδων των 147,4 εκατομμυρίων δολαρίων που επιβλήθηκε πέρυσι σε όλες τις ομάδες της Formula 1, για πρώτη φορά στην ιστορία. Η FIA αναμένεται να δημοσιεύσει τα πορίσματά της τις επόμενες ημέρες, με τα πιστοποιητικά συμμόρφωσης να εκδίδονται σε όσες ομάδες διαπιστώθηκε ότι λειτούργησαν κάτω από το ανώτατο όριο καθ’ όλη τη διάρκεια του 2021.

Σε περίπτωση που κάποια ομάδα έχει υπερβεί το ανώτατο όριο, οτιδήποτε λιγότερο από το 5% (7,37 εκατ. $) θεωρείται από τους κανονισμούς μικρό παράπτωμα. Πέραν αυτού του ορίου απόκλισης, η FIA έχει στη διάθεσή της μια σειρά από κυρώσεις, από αφαίρεση βαθμών έως και αποκλεισμό από το Πρωτάθλημα.

Ο επικεφαλής της Red Bull, Christian Horner, όταν ρωτήθηκε για πιθανές παραβάσεις δήλωσε: «Σίγουρα δεν γνωρίζω καμία. Τα λογιστικά έγγραφα υποβλήθηκαν από όλους το Μάρτιο, οπότε ο έλεγχός τους ήταν μια μακρά διαδικασία με τη FIA. Σωστά ακολουθούν αυτή τη διαδικασία και νομίζω ότι στα μέσα της επόμενης εβδομάδας θα δηλώσουν τα πιστοποιητικά τους. Η υποβολή μας ήταν κάτω από το ανώτατο όριο, και εναπόκειται στη FIA να ακολουθήσει τη διαδικασία της, και αυτή τη στιγμή αυτό κάνει».

«Είναι ένα ολοκαίνουργιο και πολύ περίπλοκο σύνολο κανονισμών, οπότε ο τρόπος εφαρμογής του θα είναι υποκειμενικός μεταξύ των ομάδων και αναπόφευκτα, καθώς περνούν τα χρόνια, τα πράγματα θα διευθετηθούν. Πρέπει να θυμόμαστε ότι είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο. Κάνουμε τη δέουσα επιμέλεια, μας ελέγχουν ούτως ή άλλως, είναι μια διαδικασία παρόμοια με αυτή της συνεργασίας με έναν ελεγκτή, ελαφρώς προσαρμοσμένη στη Formula 1».

F1 - Max Verstappen (Red Bull) & George Russell (Mercedes), GP Ιταλίας 2022

«Έχουν έρθει διευκρινίσεις ακόμη και μετά την υποβολή των λογιστικών εγγράφων, οπότε μπορείτε να δείτε ότι η διαδικασία είναι πρώιμη, αλλά η FIA προφανώς εργάζεται σκληρά πάνω σε αυτό και κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί. Θα έχουν εξετάσει τους υποβληθέντες λογαριασμούς κάθε ομάδας, ακολουθώντας μια διαδικασία και η ημερομηνία ολοκλήρωσης έχει μεταφερθεί από τον Ιούλιο στο Σεπτέμβριο και τώρα στον Οκτώβριο. Είναι μια μεγάλη δουλειά, πολλά πράγματα να ελεγχθούν».

«Είμαστε πολύ σίγουροι για τις υποβολές μας. Οτιδήποτε διαφορετικό από αυτό, τότε προφανώς θα περιμένουμε να ακούσουμε από τη FIA. Η FIA βρίσκεται σε μια διαδικασία και πάντα θα υπάρχουν φήμες. Έχω ακούσει για σημαντικές παραβάσεις, αλλά σίγουρα δεν έχω γνώση για κάτι τέτοιο».

H απάντηση της Mercedes

Ο επικεφαλής της ομάδας της Mercedes, Toto Wolff, δήλωσε: «Το ανώτατο όριο εξόδων είναι ίσως η πιο σημαντική εξέλιξη των κανονισμών προκειμένου να διατηρηθούν ίσοι όροι ανταγωνισμού. Για να μπορέσουν οι ομάδες που δεν έχουν τον πλήρη προϋπολογισμό να καλύψουν τη διαφορά και να τεθεί ανώτατο όριο στις δαπάνες των κορυφαίων ομάδων. Έτσι, έχει τεράστια σημασία να δείξουμε ότι αυτοί οι κανονισμοί αστυνομεύονται».

F1, GP Ισπανίας 2022 - George Russell (Mercedes), Max Verstappen (Red Bull)

«Και δεν έχω κανένα λόγο να πιστεύω το αντίθετο. Η FIA, ιδιαίτερα ο Mohammed (Ben Sulayem, πρόεδρός της), έχει δείξει μια αρκετά ισχυρή στάση στην επιβολή όλων των ειδών των κανονισμών. Έτσι, νομίζω ότι αν μιλάμε τώρα για κάτι μεγάλο, θα δείξει την ίδια ακεραιότητα και ηγεσία που έχει δείξει και στο παρελθόν».

«Δεν έχω καμία πληροφορία σε αυτό το στάδιο αν έχουν κάνει παράβαση και κατά πόσο έχουν ξεπεράσει το όριο. Και προφανώς το να κάνεις παράβαση τη μία χρονιά, σημαίνει ότι πιθανώς το ίδιο συμβαίνει τόσο τη και δεύτερη και ενδεχομένως και την τρίτη χρονιά. Μόλις αυτό αποσαφηνιστεί, είμαι σίγουρος ότι θα ξεκινήσουν πολλές συζητήσεις σχετικά με το τι επιπτώσεις θα έχει. Αλλά είναι πολύ νωρίς σε αυτό το στάδιο για να σχολιάσουμε».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!