F1-GP Κίνας: Προγνωστικά ομάδων

Διαβάστε τις προβλέψεις για την ανταγωνιστικότητα των ομάδων στο GP Κίνας, το δεύτερο γύρο του φετινού Πρωταθλήματος της Formula 1.

F1-GP Κίνας: Προγνωστικά ομάδων

Διαβάστε τις προβλέψεις για την ανταγωνιστικότητα των ομάδων στο GP Κίνας, το δεύτερο γύρο του φετινού Πρωταθλήματος της Formula 1.

Με δύο αγώνες σε διαδοχικά Σαββατοκύριακα ξεκινά η φετινή σεζόν της Formula 1, η οποία κατευθύνεται για το δεύτερο Grand Prix της χρονιάς προς την Κίνα, και την πίστα της Σαγκάης, για την οποία μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα εδώ. Αξίζει να αναφερθεί ότι από αυτό το Σαββατοκύριακο θα τεθούν σε ισχύ από τη FIA πιο αυστηρά στατικά τεστ ακαμψίας για την πίσω αεροτομή των μονοθεσίων, τα οποία προβλέπεται ότι θα επηρεάσουν περισσότερο τις ομάδες των McLaren, Ferrari, Alpine και Haas.

H McLaren κατευθύνεται προς το δεύτερο αγώνα της σεζόν ως το ξεκάθαρο φαβορί, με την ευρεία γκάμα στροφών της πίστας της Σαγκάης να τονίζει ενδεχομένως το πλεονέκτημά της στη διαχείριση της θερμοκρασίας των ελαστικών, με ευρύτερο πλαίσιο λειτουργίας. Μοναδική δυσκολία για τους οδηγούς της ήταν να αντλήσουν το μέγιστο στις κατατακτήριες δοκιμές, με την MCL39 να είναι αρκετά νευρική στο όριο με άδειο ρεζερβουάρ.

Θα μπορέσει η McLaren να κυριαρχήσει στην Κίνα; Είναι πολύ πιθανό. Θα την επηρεάσουν τα πιο αυστηρά τεστ ακαμψίας της πίσω αεροτομής που θα εφαρμοστούν από αυτό τον αγώνα; Μάλλον ελάχιστα. Ο Lando Norris προσεγγίζει την Κίνα με ψυχολογικό και βαθμολογικό αβαντάζ επί του Oscar Piastri, αλλά η μάχη μεταξύ τους προμηνύεται σκληρή, εκτός και αν την αποτρέψει -ξανά- το pit wall της McLaren.

F1 2024 Chinese Grand Prix (2)

Κατά πόσο θα μπορεί να παλέψει ο Max Verstappen με τους οδηγούς της McLaren αυτό το Σαββατοκύριακο και θα έχει βελτιωμένη εικόνα η Red Bull στις διαφορετικές απαιτήσεις της Σαγκάης; H RB21 απέδειξε στη Μελβούρνη ότι διατηρεί ένα πολύ αποδοτικό DRS και αυτό ίσως λειτουργήσει υπέρ της στη Σαγκάη. Παράλληλα, στο στρατόπεδο της ομάδας, ο Liam Lawson θέλει να διαγράψει το GP Αυστραλίας, όπου η επιλογή να εκκινήσει με πιο λεπτή πίσω αεροτομή σε βρεγμένη πίστα αποδείχθηκε καταδικαστική.

Η Mercedes απέδειξε ότι η W16 αποτελεί μια πιο σταθερή πλατφόρμα και είναι λιγότερο επιρρεπής σε διακυμάνσεις απόδοσης ανάλογα με τις συνθήκες από τον προκάτοχό της. Ωστόσο, όπως ανέφερε ο Toto Wolff, το GP Αυστραλίας είχε και «μια υγιή δόση ρεαλισμού ως προς το πού βρισκόμαστε στη σειρά κατάταξης. Η εστίασή μας είναι τώρα στο να ξεκλειδώσουμε περισσότερες δυνατότητες και να προσθέσουμε επιδόσεις».

Με λιγότερες ανομοιομορφίες από το Albert Park, η Ferrari ευελπιστεί να αποδείξει ότι δεν η κακή εικόνα της στη Μελβούρνη δεν ήταν η πραγματική. Χάρη στο λείο ασφαλτοτάπητα, η ιταλική ομάδα ελπίζει να ρυθμίσει το μονοθέσιο με μικρότερη απόσταση από το έδαφος (και πιο σκληρές ρυθμίσεις στις αναρτήσεις), όπου θα λειτουργεί καλύτερα αεροδυναμικά.

Η ιταλική ομάδα θα πρέπει να εργαστεί στην προθέρμανση των ελαστικών πριν από ένα γρήγορο γύρο, που στην Κίνα είναι δύσκολη. Τα δεδομένα της τηλεμετρίας συνιστούν ότι η SF-25 είναι δυνατή στην είσοδο των στροφών, αλλά χάνει σταθερότητα στη συνέχεια. Επίσης, θα πρέπει να βελτιώσει την ισορροπία για τον Lewis Hamilton, με τον Βρετανό να πιστεύει ότι έχει κατανοήσει προς τα πού θέλει να κατευθυνθεί.

F1 Lewis Hamilton (Ferrari) (5)

H Ferrari ενδέχεται να χρησιμοποιήσει το σπριντ του Σαββάτου ως τεστ, για να βρει ένα συμβιβαστικό στήσιμο μεταξύ της απόστασης από το έδαφος και της απόδοσης του μονοθεσίου. Αν και η front limited πίστα της Σαγκάης δεν έχει δει τη Ferrari να τα πηγαίνει ιδιαίτερα καλά, η πολύ κακή εμφάνιση της Μελβούρνης, μόνο περιθώρια προόδου αφήνει.

O στόχος επίτευξης της 5ης θέσης στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών έγινε ακόμη πιο ξεκάθαρος για τη Williams, με ένα μονοθέσιο το οποίο ο Alex Albon πιστεύει ότι θα δίνει τη δυνατότητα στον ίδιο και τον Carlos Sainz να παλεύουν για θέσεις στην πρώτη δεκάδα σε κάθε αγώνα. Μένει να αποδειχθεί αν η Racing Bulls θα καταφέρει να έχει τον ίδιο ανταγωνιστικό ρυθμό με τη Μελβούρνη και στην Κίνα, και να μετατρέψει τις δυνατότητές της σε αποτελέσματα.

Να δούμε αν η Alpine θα επηρεαστεί από τα πιο αυστηρά στατικά τεστ πίσω αεροτομής καθώς στοχεύει στους πρώτους φετινούς βαθμούς της αυτό το Σαββατοκύριακο και αν η Aston Martin μπορεί να κάνει κάτι καλύτερο απ’ ό,τι στη Μελβούρνη, ιδίως στις κατατακτήριες δοκιμές. Η Sauber μπορεί να παλέψει τους προπορευόμενους με ένα βελτιωμένο στο Albert Park μονοθέσιο, ενώ η Haas ενδέχεται να δυσκολευτεί ακόμη περισσότερο απ’ ό,τι στο GP Αυστραλίας.

GP Κίνας

2ος γύρος του Πρωταθλήματος F1 2025
Πίστα: Shanghai International Circuit
Μήκος πίστας: 5.451 μ.
Γύροι: 56
Συνολική απόσταση αγώνα: 305,066 χλμ.
Ρεκόρ γύρου (σε αγώνα): 1:32.238 (212,749 χλμ./ώρα) – Μ. Schumacher (Ferrari), 2004
Απόλυτο ρεκόρ γύρου: 1:31.095 (215,419 χλμ./ώρα) – S. Vettel (Ferrari), 2018
Στροφές: 16 (7 αριστερές, 9 δεξιές)
Ζώνες DRS: 2 (μεταξύ στροφών 13-14, 16-1)
Ποσοστό χρόνου γύρου με τέρμα γκάζι: 55%
Ποσοστό μήκους γύρου με τέρμα γκάζι: 68%
Ποσοστό χρόνου γύρου στα φρένα: 18%
Αλλαγές σχέσεων στο γύρο: 52
Μέγιστο πλευρικό φορτίο: 4,3 G (στροφή 1)
Μέγιστη ταχύτητα: 321 χλμ./ώρα
Θέση pole position: Αριστερά
Απόσταση pole position – 1ης ζώνης φρεναρίσματος: 275 μ.
Μέση απώλεια χρόνου σε pit stop: 24 δλ.
Μήκος pit lane με περιοριστή ταχύτητας: 383  μ.
Κατανάλωση καυσίμου: Μέση
Καταπόνηση φρένων: Μέση

2. Προηγούμενα αποτελέσματα GP Κίνας

Πρόγραμμα τριημέρου

Παρασκευή 21 Μαρτίου
Ελεύθερες δοκιμές 1: 05:30
Κατατακτήριες δοκιμές σπριντ: 09:30

Σάββατο 22 Μαρτίου
Σπριντ: 05:00
Κατατακτήριες δοκιμές: 09:00

Κυριακή 23 Μαρτίου
Αγώνας: 09:00

Καλύτερα στιγμιότυπα προηγούμενων αγώνων

Στιγμιότυπα GP Κίνας 2024
Στιγμιότυπα GP Κίνας 2019
Στιγμιότυπα GP Κίνας 2018
Στιγμιότυπα GP Κίνας 2017
Στιγμιότυπα GP Κίνας 2016

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!