H McLaren είχε προειδοποιήσει ήδη από το Φεβρουάριο ότι υπάρχουν πολλές πρωτοποριακές ιδέες στο μονοθέσιο της για τη φετινή χρονιά της Formula 1, την MCL39, οι οποίες θα αποκαλύπτονταν σιγά-σιγά.
Μία από τις πιο ορατές λύσεις είναι τα κάτω ψαλίδια της εμπρός ανάρτησης, που είναι τοποθετημένα με τεράστια κλίση προς τα πίσω, έχουν επεκταθεί για να ενώνονται πολύ πιο πίσω με το πλαίσιο και διαμορφώνουν σύστημα πολλαπλών συνδέσμων (multi-link) με την πλήμνη των εμπρός τροχών (αντί για παραδοσιακό ψαλίδι), χρησιμοποιούνται ως πτερύγια για να κατευθύνουν καλύτερα τον αέρα προς το εμπρός μέρος του δαπέδου της MCL39 και είναι μία ιδέα που δεν μπορεί να αντιγραφεί εντός της σεζόν.
Ωστόσο, το πραγματικά δυνατό σημείο της McLaren στο GP Αυστραλίας δεν προερχόταν αποκλειστικά από την αεροδυναμική. Εντοπιζόταν στη διαχείριση των ελαστικών. Ήταν η μοναδική ομάδα που δεν υπερθέρμαινε τα μαλακά ελαστικά στο τελικό sector του Albert Park στις κατατακτήριες δοκιμές.
- Δίλημμα Citroen C3: Βενζίνη με 16.900 € ή ηλεκτρικό με 18.900 €
- Τι πρέπει να έχει ένα μοντέλο για να αναδειχθεί "Αυτοκίνητο της χρονιάς";
- Πλούσιο, αυτόματο και χαρισματικό Premium C-SUV με τιμή 37.980 €
- 7 SUV “Game Changers” της ελληνικής αγοράς
- Peugeot 3008: Διαθέσιμο με προνομιακή χρηματοδότηση και επιδότηση αγοράς
- Ηλεκτρικό SUV για όλους με τιμή από 29.700 € και όφελος έως 14.000 €
Ο επικεφαλής της ομάδας της Red Bull, Christian Horner, δήλωσε στη Μελβούρνη: «Είναι πολύ περίεργο πώς οι McLaren καταφέρνουν να ζεσταίνουν τα ελαστικά αμέσως, χωρίς να έχουν μεγαλύτερη καταπόνηση στη συνέχεια. Συνήθως αυτά τα δύο δεν συμβαδίζουν, το ένα θα έπρεπε να είναι εις βάρος του άλλου».
Σε αυτό φαίνεται ότι συμβάλλει ο περίπλοκος αεροδυναμικός σχεδιασμός των εσωτερικών καλυμμάτων των εμπρός φρένων της MCL39, που αποκαλύφθηκε στη Μελβούρνη και η McLaren είχε προσπαθήσει πολύ να διατηρήσει κρυμμένο στο Μπαχρέιν. Έχει σκοπό να απομακρύνει τη θερμότητα που δημιουργείται από τα δισκόφρενα κατά την πέδηση και να μην την αφήνει να περνά στις ζάντες, και κατά συνέπεια, στα ελαστικά.
McLaren finally revealed the secret of the brakes on the front axle. #AMuS #AusGP #AustralianGP #MclarenF1 #F1
📸 AMuS pic.twitter.com/QBrQurtSbo
— Lucho Yoma (@LucianoYoma) March 13, 2025
Αυτός ο σχεδιασμός, διαθέτει πολλαπλά κανάλια, ώστε να διατηρείται πιο σταθερή η θερμοκρασία σε όλο το πλάτος της ζάντας. Η McLaren προσπαθεί να ωθήσει τη ροή στο εξωτερικό μέρος της πλήμνης για να αυξήσει τον έλεγχο της θερμοκρασίας με φρέσκο αέρα. Παρότι οι απαιτήσεις ψύξης δεν έχουν αυξηθεί, έχει μεγαλώσει η εισαγωγή αέρα στο εσωτερικό των εμπρός τροχών, κάτι που υποδεικνύει ότι κυκλοφορεί μεγαλύτερος όγκος αέρα στο εσωτερικό της πλήμνης των τροχών.
Πρόκειται για έναν τομέα του μονοθεσίου που δεν αντιγράφεται εύκολα, επειδή είναι ένας τομέας σχεδιασμού που απαιτεί πολύ χρόνο για να καθοριστεί και απαιτεί σημαντικό κόστος στο περιορισμένο πλαίσιο εξέλιξης εντός της σεζόν υπό το καθεστώς budget cap.
Αυτός ο σχεδιασμός φαίνεται ότι επιτρέπει στη McLaren να θέσει υπό έλεγχο την υπερθέρμανση των ελαστικών. Αυτές οι ιδέες είναι πολύ πιθανό να προέρχονται από τον επικεφαλής σχεδιαστή Rob Marshall, τον άνθρωπο που ανέβηκε στο βάθρο του GP Αυστραλίας εκπροσωπώντας τη McLaren, και την ομάδα ανθρώπων που πήρε μαζί του από τη Red Bull.
Η τελευταία γνωρίζει πολύ καλά της δυνατότητες του Marshall, και πόσο πιέζει τα όρια των κανονισμών, για αυτό και έχει εξαπολύσει από πέρυσι διάφορες επιθέσεις εναντίον της McLaren, υποδεικνύοντας στη FIA πιθανές γκρίζες ζώνες των κανονισμών που θα μπορούσε ενδεχομένως να εκμεταλλεύεται η βρετανική ομάδα. Η Red Bull φαίνεται ότι εξακολουθεί να πιστεύει πως η McLaren κάνει κάτι ύποπτο με τα ελαστικά της.