Οι ομάδες της Formula 1 θα έχουν να αντιμετωπίσουν πιο αυστηρά τεστ ακαμψίας για την πίσω αεροτομή στον τεχνικό έλεγχο των μονοθεσίων τους από το 2ο γύρο της φετινής σεζόν, το Grand Prix Κίνας, σύμφωνα με ανακοίνωση της FIA.
Κατά τη διάρκεια του εναρκτήριου αγώνα της χρονιάς, το GP Αυστραλίας, η FIA είχε τοποθετήσει κάμερες που βιντεοσκοπούσαν τη συμπεριφορά της πίσω αεροτομής των μονοθεσίων στις ελεύθερες δοκιμές, για να μελετηθεί η συμπεριφορά τους υπό υψηλό αεροδυναμικό φορτίο, δηλαδή αν αυξανόταν το διάκενο μεταξύ των δύο ανώτερων πτερυγίων τους, πρακτική που δίνει στο μονοθέσιο τη δυνατότητα να αγγίξει υψηλότερη ταχύτητα στις ευθείες.
Η FIA, με βάση την ανάλυση του υλικού που κατέγραψε, σε συνδυασμό με τις στατικές παραμορφώσεις που μετρήθηκαν στη Μελβούρνη, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι χρειάζεται να εφαρμόσει άμεσα πιο αυστηρά τεστ ακαμψίας για τις πίσω αεροτομές, παρότι τα είχε ήδη κάνει πιο περιοριστικά για το 2025.
- Δίλημμα Citroen C3: Βενζίνη με 16.900 € ή ηλεκτρικό με 18.900 €
- Τι πρέπει να έχει ένα μοντέλο για να αναδειχθεί "Αυτοκίνητο της χρονιάς";
- Πλούσιο, αυτόματο και χαρισματικό Premium C-SUV με τιμή 37.980 €
- 7 SUV “Game Changers” της ελληνικής αγοράς
- Peugeot 3008: Διαθέσιμο με προνομιακή χρηματοδότηση και επιδότηση αγοράς
- Ηλεκτρικό SUV για όλους με τιμή από 29.700 € και όφελος έως 14.000 €
🥶The FIA immediately informed the teams with very “animated” tones. Additional cameras positioned in Australia have convinced the FIA to act immediately.
The “anti-flexi” test that measures the opening of the slot gap with the symmetric load of 750N is immediately updated in… pic.twitter.com/1PVr5QN1SW— Rosario Giuliana (@RosarioGiuliana) March 17, 2025
Στο GP Αυστραλίας, το διάκενο μεταξύ των δύο πτερυγίων της πίσω αεροτομής δεν έπρεπε να μεταβάλλεται περισσότερο από 2 χιλιοστά υπό φορτίο 750 Newton (76,47 κιλά). Από το GP Κίνας, αυτό το όριο μειώθηκε στα 0,5 χλστ. Δεδομένου του ελάχιστου χρόνου προειδοποίησης για τους πιο αυστηρούς περιορισμούς, που ανακοινώθηκαν τη Δευτέρα μετά τη Μελβούρνη, μια ανοχή 0,25 χιλιοστών θα προστεθεί μόνο για το GP Κίνας, καθιστώντας το όριο στα 0,75 χλστ. αποκλειστικά για αυτό τον αγώνα. Από το GP Ιαπωνίας και έπειτα θα είναι 0,5 χλστ.
Η FIA διευκρίνισε ότι όλα τα μονοθέσια που υποβλήθηκαν σε δοκιμές ακαμψίας στη Μελβούρνη βρέθηκαν να συμμορφώνονται με το άρθρο 3.15.17 των τεχνικών κανονισμών και θεωρήθηκαν νόμιμα. Η κίνηση της FIA να κάνει πιο αυστηρά τα τεστ ακαμψίας έρχεται έπειτα από νέες υποψίες σχετικά με την ελαστικότητα των πίσω αεροτομών που εκφράστηκαν φέτος.
Κατά τη διάρκεια των δοκιμών προετοιμασίας πριν από την έναρξη της σεζόν, ο τεχνικός διευθυντής της Red Bull, Pierre Wache, κατονόμασε τις ομάδες των McLaren και Ferrari ότι χρησιμοποιούν πίσω αεροτομές με αυξημένη ελαστικότητα, αυξάνοντας το διάκενο μεταξύ των πτερυγίων στην πίστα.
Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε αν τα πιο αυστηρά μέτρα της FIA θα φέρουν πλήγμα στην απόδοση ορισμένων μονοθεσίων του grid από το GP Κίνας. Πάντως, αποδεικνύει ότι η Red Bull μάχεται για το φετινό Πρωτάθλημα από την αρχή και στο παρασκήνιο. Άλλωστε, αναφέρεται ότι McLaren και Ferrari είχαν καταφέρει να πείσουν τη FIA να καθυστερήσει έως το GP Ισπανίας (9ο γύρο της φετινής σεζόν) την εφαρμογή των πιο αυστηρών τεστ ακαμψίας για την εμπρός αεροτομή των μονοθεσίων.
👀 Vista del alerón trasero de McLaren en Australia
A simple vista no parece que esté el mini-DRS, y si lo está no es tan fácil de ver como en Bakú.
Veremos si hay efecto muy grande en alguien en China/Japon.
— ElReyGuiri (@ElReyGuiri) March 17, 2025