F1: Πιο αυστηρά τεστ ακαμψίας πίσω αεροτομών από το GP Κίνας

Έπειτα από την ανάλυση της συμπεριφοράς των πίσω αεροτομών των μονοθεσίων της Formula 1 για το 2025 στο GP Αυστραλίας, η FIA ανακοίνωσε ότι θα επιβάλει πιο αυστηρά τεστ ακαμψίας τους στο GP Κίνας.

F1: Πιο αυστηρά τεστ ακαμψίας πίσω αεροτομών από το GP Κίνας

Έπειτα από την ανάλυση της συμπεριφοράς των πίσω αεροτομών των μονοθεσίων της Formula 1 για το 2025 στο GP Αυστραλίας, η FIA ανακοίνωσε ότι θα επιβάλει πιο αυστηρά τεστ ακαμψίας τους στο GP Κίνας.

Οι ομάδες της Formula 1 θα έχουν να αντιμετωπίσουν πιο αυστηρά τεστ ακαμψίας για την πίσω αεροτομή στον τεχνικό έλεγχο των μονοθεσίων τους από το 2ο γύρο της φετινής σεζόν, το Grand Prix Κίνας, σύμφωνα με ανακοίνωση της FIA.

Κατά τη διάρκεια του εναρκτήριου αγώνα της χρονιάς, το GP Αυστραλίας, η FIA είχε τοποθετήσει κάμερες που βιντεοσκοπούσαν τη συμπεριφορά της πίσω αεροτομής των μονοθεσίων στις ελεύθερες δοκιμές, για να μελετηθεί η συμπεριφορά τους υπό υψηλό αεροδυναμικό φορτίο, δηλαδή αν αυξανόταν το διάκενο μεταξύ των δύο ανώτερων πτερυγίων τους, πρακτική που δίνει στο μονοθέσιο τη δυνατότητα να αγγίξει υψηλότερη ταχύτητα στις ευθείες.

Η FIA, με βάση την ανάλυση του υλικού που κατέγραψε, σε συνδυασμό με τις στατικές παραμορφώσεις που μετρήθηκαν στη Μελβούρνη, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι χρειάζεται να εφαρμόσει άμεσα πιο αυστηρά τεστ ακαμψίας για τις πίσω αεροτομές, παρότι τα είχε ήδη κάνει πιο περιοριστικά για το 2025.

Στο GP Αυστραλίας, το διάκενο μεταξύ των δύο πτερυγίων της πίσω αεροτομής δεν έπρεπε να μεταβάλλεται περισσότερο από 2 χιλιοστά υπό φορτίο 750 Newton (76,47 κιλά). Από το GP Κίνας, αυτό το όριο μειώθηκε στα 0,5 χλστ. Δεδομένου του ελάχιστου χρόνου προειδοποίησης για τους πιο αυστηρούς περιορισμούς, που ανακοινώθηκαν τη Δευτέρα μετά τη Μελβούρνη, μια ανοχή 0,25 χιλιοστών θα προστεθεί μόνο για το GP Κίνας, καθιστώντας το όριο στα 0,75 χλστ. αποκλειστικά για αυτό τον αγώνα. Από το GP Ιαπωνίας και έπειτα θα είναι 0,5 χλστ.

Η FIA διευκρίνισε ότι όλα τα μονοθέσια που υποβλήθηκαν σε δοκιμές ακαμψίας στη Μελβούρνη βρέθηκαν να συμμορφώνονται με το άρθρο 3.15.17 των τεχνικών κανονισμών και θεωρήθηκαν νόμιμα. Η κίνηση της FIA να κάνει πιο αυστηρά τα τεστ ακαμψίας έρχεται έπειτα από νέες υποψίες σχετικά με την ελαστικότητα των πίσω αεροτομών που εκφράστηκαν φέτος.

F1 Grand Prix Of Australia

Κατά τη διάρκεια των δοκιμών προετοιμασίας πριν από την έναρξη της σεζόν, ο τεχνικός διευθυντής της Red Bull, Pierre Wache, κατονόμασε τις ομάδες των McLaren και Ferrari ότι χρησιμοποιούν πίσω αεροτομές με αυξημένη ελαστικότητα, αυξάνοντας το διάκενο μεταξύ των πτερυγίων στην πίστα.

Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε αν τα πιο αυστηρά μέτρα της FIA θα φέρουν πλήγμα στην απόδοση ορισμένων μονοθεσίων του grid από το GP Κίνας. Πάντως, αποδεικνύει ότι η Red Bull μάχεται για το φετινό Πρωτάθλημα από την αρχή και στο παρασκήνιο. Άλλωστε, αναφέρεται ότι McLaren και Ferrari είχαν καταφέρει να πείσουν τη FIA να καθυστερήσει έως το GP Ισπανίας (9ο γύρο της φετινής σεζόν) την εφαρμογή των πιο αυστηρών τεστ ακαμψίας για την εμπρός αεροτομή των μονοθεσίων.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!