Από το Grand Prix Κίνας του ερχόμενου Σαββατοκύριακου, η FIA επέβαλε πιο αυστηρά τεστ ακαμψίας των πίσω αεροτομών των μονοθεσίων της Formula 1 αφότου παρατήρησε τη συμπεριφορά τους με κάμερες υψηλής ανάλυσης στο GP Αυστραλίας και δεν έμεινε ευχαριστημένη από τα ευρήματά της.
Την προσοχή σε αυτό το θέμα είχε τραβήξει από τις δοκιμές προετοιμασίας του Μπαχρέιν η Red Bull, που δείχνει ότι μάχεται εξαρχής και στο παρασκήνιο για τον τίτλο. Η πιο αυστηρή αντιμετώπιση στοχεύει να πατάξει το φαινόμενο αύξησης του διάκενου μεταξύ των δύο πτερυγίων της πίσω αεροτομής, ή την υποχώρηση ολόκληρης της αεροτομής υπό υψηλό αεροδυναμικό φορτίο, αμφότερες πρακτικές που αυξάνουν τη μέγιστη ταχύτητα των μονοθεσίων στην ευθεία.
Στο GP Αυστραλίας, υπό φορτίο 750 Newton, τα πτερύγια της πίσω αεροτομής επιτρεπόταν να υποχωρούν κατά 2 χιλιοστά. Για το GP Κίνας αυτό θα περιοριστεί στα 0,75 χλστ. και από το GP Ιαπωνίας το όριο θα είναι 0,5 χλστ. Επίσης, σε μία πολύ σημαντική αλλαγή προσέγγισης, η FIA ανέφερε στις τεχνικές υποδείξεις που απέστειλε στις ομάδες ότι ακόμα και αν τα μονοθέσια περάσουν τα στατικά τεστ του τεχνικού ελέγχου, αυτό δεν σημαίνει αυτομάτως πως θα θεωρούνται ότι πληρούν τους κανονισμούς.
- Δίλημμα Citroen C3: Βενζίνη με 16.900 € ή ηλεκτρικό με 18.900 €
- Τι πρέπει να έχει ένα μοντέλο για να αναδειχθεί "Αυτοκίνητο της χρονιάς";
- Πλούσιο, αυτόματο και χαρισματικό Premium C-SUV με τιμή 37.980 €
- 7 SUV “Game Changers” της ελληνικής αγοράς
- Peugeot 3008: Διαθέσιμο με προνομιακή χρηματοδότηση και επιδότηση αγοράς
- Ηλεκτρικό SUV για όλους με τιμή από 29.700 € και όφελος έως 14.000 €
Η FIA θα μπορούσε επομένως να αρχίσει να θεωρήσει παράνομες αεροτομές «των οποίων τα δομικά χαρακτηριστικά μεταβάλλονται από δευτερεύουσες παραμέτρους, οι οποίες παράγουν διαφορετικό χαρακτηριστικό παραμόρφωσης από αυτό που παρουσιάζεται κατά τους ελέγχους της FIA». Δευτερεύοντες παράγοντες αποτελούν στοιχεία όπως το αεροδυναμικό φορτίο ή η θερμοκρασία, για παράδειγμα.
Πώς θα επέμβουν όμως οι ομάδες στις πίσω πτέρυγες τους σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα για το GP Κίνας; Η απάντηση είναι μέσω εγχύσεων ρητίνης στα σημεία όπου γνωρίζουν ότι έχουν τη μεγαλύτερη εκτροπή ή μέσω του λεγόμενου «cleating», δηλαδή μέσω της προσθήκης επιπλέον στρωμάτων ανθρακονημάτων για την αύξηση της ακαμψία της δομής.
Οι ομάδες θα μπορούσαν επίσης να επέμβουν γρήγορα προσθέτοντας μεταλλικές ενισχύσεις στο εξωτερικό του κύριου πτερυγίου, κάτι που τουλάχιστον για το GP Κίνας, θα επιτραπεί από τη FIA, παρότι τροποποιεί την αεροτομή σε σχέση με τα σχέδια CAD των προδιαγραφών του που έχουν καταθέσει οι ομάδες στη Διεθνή Ομοσπονδία και τα οποία πρέπει να ταιριάζουν απόλυτα με την πραγματικότητα.
Αναφέρεται ότι τα νέα μέτρα της FIA μπορεί να κοστίσουν στις ομάδες που εκμεταλλεύονταν περισσότερο την ελαστικότητα των πτερυγίων της πίσω αεροτομής του μονοθεσίου τους έως και 0,2 δλ. στο γύρο. H McLaren εκτιμάται ότι συγκαταλέγεται μεταξύ αυτών (μαζί με τις Ferrari, Alpine και Haas), αλλά όσο και αν προσπαθεί η Red Bull να της… «κόψει» τα φτερά, υπάρχουν άλλες τεχνικές λύσεις στους εμπρός τροχούς που φαίνεται ότι κάνουν την πιο σημαντική διαφορά στη διαχείριση των ελαστικών της McLaren, όπως μπορείτε να διαβάσετε εδώ.