Έπειτα από τον πρώτο αγώνα της νέας σεζόν της Formula 1, η Ferrari βρίσκεται στην 7η θέση της βαθμολογίας του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, πίσω από την τελευταία ομάδα του 2024, τη Sauber, η οποία χρησιμοποιεί τις μονάδες ισχύος του Maranello. Αν και αυτό οφείλεται κυρίως σε μία αποτυχημένη στρατηγική επιλογή η οποία δεν επρόκειτο ποτέ να λειτουργήσει, και άφησε τον Charles Leclerc στην 8η θέση και τον Lewis Hamilton στη 10η στο Grand Prix Αυστραλίας, η SF-25 δεν αποδείχθηκε ανταγωνιστική σε κανέναν είδος συνθηκών.
Υπάρχει λόγος κρούσης του κώδωνα κινδύνου στη Scuderia, ή αυτό ήταν απλώς ένα μεμονωμένο γεγονός; Η Ferrari ήταν η μόνη από τις κορυφαίες ομάδες που εμφανίστηκε στη Μελβούρνη με πίσω αεροτομή μέσου αεροδυναμικού φορτίου, ενώ οι αντίπαλοί της επέλεξαν διαμορφώσεις με μικρότερο όγκο, σε αναζήτηση υψηλότερων ταχυτήτων στις ευθείες.
Την Παρασκευή, με «χλωρή» πίστα που δεν είχε στρωθεί με γόμα, το κόκκινο μονοθέσιο έδειξε ότι θα μπορούσε να είναι η δεύτερη δύναμη πίσω από τη McLaren. Αλλά στη συνέχεια, καθώς αυξανόταν η πρόσφυση της ασφάλτου η Ferrari πήγε… προς τα πίσω. Οι οδηγοί της Ferrari κατέλαβαν την 7η και την 8η θέση στις κατατακτήριες δοκιμές, ένα απογοητευτικό αποτέλεσμα.
- Δίλημμα Citroen C3: Βενζίνη με 16.900 € ή ηλεκτρικό με 18.900 €
- Τι πρέπει να έχει ένα μοντέλο για να αναδειχθεί "Αυτοκίνητο της χρονιάς";
- Πλούσιο, αυτόματο και χαρισματικό Premium C-SUV με τιμή 37.980 €
- 7 SUV “Game Changers” της ελληνικής αγοράς
- Peugeot 3008: Διαθέσιμο με προνομιακή χρηματοδότηση και επιδότηση αγοράς
- Ηλεκτρικό SUV για όλους με τιμή από 29.700 € και όφελος έως 14.000 €
Ωστόσο, ο Leclerc είχε δηλώσει ότι το στήσιμο του μονοθεσίου στόχευε σε καλύτερη απόδοση στον αγώνα, δεδομένης της πρόβλεψης για βροχή. Η μεγάλη πίσω αεροτομή θα μπορούσε να αποτελέσει πλεονέκτημα στην ολισθηρή πίστα. Το αποτέλεσμα όμως, ήταν ακόμη χειρότερο και ο Leclerc δεν κατάφερε ποτέ να απειλήσει τον George Russell που προπορευόταν με τη Mercedes στο πρώτο μισό του αγώνα.
Το βασικό στήσιμο του μονοθεσίου της Ferrari, το οποίο μελετήθηκε στον προσομοιωτή του Maranello, είχε αποδειχθεί πολύ χαμηλό την Παρασκευή σύμφωνα με ιταλικές πηγές. Η ομάδα αναγκάστηκε να αυξήσει την απόσταση της SF-25 από το έδαφος για να μην υπάρχει υπέρμετρη φθορά στη σανίδα νομιμότητας στο δάπεδο του μονοθεσίου, σε συνδυασμό με επιλογή πιο σκληρών ρυθμίσεων στην πίσω ανάρτηση.
Αυτό οδήγησε σε απώλεια αεροδυναμικού φορτίου και πιο κακή ισορροπία πρόσφυσης μεταξύ των δύο αξόνων, με υποστροφή και χαμηλή μηχανική πρόσφυση. Προσθέτοντας και την ογκώδη πίσω αεροτομή στην εξίσωση, το μονοθέσιο δεν ήταν ανταγωνιστικό στη Μελβούρνη. Πρόκειται για ένα σοβαρό πρόβλημα, επειδή η SF-25 έχει σχεδιαστεί με επιθετική αεροδυναμική χαρτογράφηση.
Πέρυσι, η Ferrari SF-24 ήταν εξοπλισμένη με ένα σύστημα πίσω ανάρτησης που χαμήλωνε το μονοθέσιο όταν υπέρβαινε ένα συγκεκριμένο αεροδυναμικό φορτίο, γεγονός που έκανε μεν το δάπεδο να ξύνεται ελαφρώς στο έδαφος, αλλά προσέφερε υψηλότερες ταχύτητες στην ευθεία. Στο φετινό μονοθέσιο, αυτό το χαρακτηριστικό φαίνεται να είναι πιο τονισμένο, και θα οδηγούσε σε υπερβολική φθορά της σανίδας νομιμότητας, το οποίο συνεπάγεται με αποκλεισμό. Το πρόβλημα αυτό δεν είχε εμφανιστεί στις δοκιμές προετοιμασίας πριν από τη σεζόν στο Μπαχρέιν.
Οι δυσκολίες στη Μελβούρνη αναδεικνύουν έναν δομικό περιορισμό της SF-25, ο οποίος σχετίζεται με τη διαχείριση του φαινομένου του squat (βύθισης) της πίσω ανάρτησης. Είναι πιθανό η Ferrari εργάζεται ήδη σε μια αναθεώρηση της γεωμετρίας της ανάρτησης για να περιορίσει αυτή τη συμπεριφορά; Τέτοιου είδους παρέμβαση απαιτεί χρόνο και δοκιμές, και σε μία χρονιά που οι ομάδες θέλουν να επικεντρωθούν νωρίτερα στο μονοθέσιο του 2026 λόγω των αλλαγών κανονισμών, είναι πιθανό η ομάδα να πρέπει να βρει έναν συμβιβασμό μεταξύ της απόστασης από το έδαφος και της συνολικής απόδοσης.
Ο Loic Serra, τεχνικός διευθυντής της Scuderia, δεν θα βρίσκεται στο GP Κίνας αυτό το Σαββατοκύριακο, αλλά θα παρακολουθεί στενά τις εργασίες στον προσομοιωτή και το εργοστάσιο του Maranello σε αναζήτηση λύσης. Μια λύση που θα μπορούσε να περιλαμβάνει ένα νέο σύστημα τερματισμού της διαδρομής της ανάρτησης ή αμορτισέρ με προοδευτική, αλλά πιο ελεγχόμενη ελαστικότητα.
Ενόψει GP Κίνας
Αν και η πίστα του Albert Park δεν αποτελεί αντιπροσωπευτικό δείγμα αξιολόγησης ενός μονοθεσίου, στο GP Κίνας αυτού του Σαββατοκύριακου στην ασφαλτοστρωμένη εκ νέου πίστα της Σαγκάης, θα υπάρχει μόνο μία περίοδος ελεύθερων δοκιμών διαθέσιμη πριν καθοριστεί το στήσιμο των μονοθεσίων για τις κατατακτήριες δοκιμές του σπριντ και τον ίδιο το μίνι αγώνα 100 χλμ. που θα διεξαχθεί το πρωί του Σαββάτου.
Στη Σαγκάη, ο περιοριστικός παράγοντας της πρόσφυσης και της καταπόνησης των ελαστικών αναμένεται να είναι το εμπρός αριστερό ελαστικό, λόγω των δύο παρατεταμένων δεξιών στροφών 300 μοιρών περίπου. Ιστορικά, η Ferrari έχει δυσκολευτεί σε πίστες που ο περιοριστικός παράγοντας είναι ο εμπρός άξονας του μονοθεσίου και γνωρίζουμε ότι οι γρήγορες στροφές δεν είναι ούτε φέτος το δυνατό σημείο της SF-25.
Ωστόσο, θα πρέπει να δούμε τι ρόλο θα παίξει στη γενική εικόνα η πιο λεία καινούργια άσφαλτος που στρώθηκε πέρυσι το καλοκαίρι και αναμένεται να παρέχει ταχύτερη «γόμωση» στην αγωνιστική γραμμή.
Ο επικεφαλής της Scuderia, Frederic Vasseur, δήλωσε ενόψει του GP Κίνας: «Θα είναι σημαντικό να έχουμε προετοιμαστεί καλά για το Σαββατοκύριακο στον προσομοιωτή του Maranello, καθώς θα έχουμε μόνο μία ώρα ελεύθερων δοκιμών στη διάθεσή μας, η οποία θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί τουλάχιστον εν μέρει για να εξοικειωθούμε με την εντελώς νέα άσφαλτο της Σαγκάης».
Παράλληλα, η ομάδα θα πρέπει να βρει μία καλύτερη ισορροπία για τον Lewis Hamilton, ο οποίος αντιμετώπισε προβλήματα υποστροφής καθ’ όλη τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου. Αυτό που ο Vasseur είχε προαναγγείλει πομπωδώς ως ομάδα τίτλου, αποκάλυψε αρκετές αδυναμίες. Πέραν της τυχοδιωκτικής στρατηγικής με «ζαριά» απελπισίας, η συνεννόηση των οδηγών με το pit wall στον ασύρματο ήταν προβληματική, κάτι που δεν αποτελεί καινούργιο φαινόμενο για το ιταλικό στρατόπεδο.