Η FIA αποκάλυψε ότι 2-3 ομάδες της Formula 1 αναγκάστηκαν να κάνουν αλλαγές στις πίσω αεροτομές των μονοθεσίων τους για το Grand Prix Ηνωμένων Πολιτειών. Η κίνηση αυτή έγινε από τη Διεθνή Ομοσπονδία για να εξαλειφθούν τα τεχνάσματα που αύξαναν το διάκενο μεταξύ των πτερυγίων των πίσω αεροτομών, με σκοπό να μειώσουν την οπσιθέλκουσα στις ευθείες.
Έπειτα από το GP Αζερμπαϊτζάν, και την αποκάλυψη της λύσης της McLaren, με το «μίνι DRS», το οποίο στη συνέχεια απαγορεύθηκε, οι πίσω αεροτομές έχουν βρεθεί στο μικροσκόπιο της FIA. Μάλιστα, η Διεθνής Ομοσπονδία τοποθέτησε κάμερες υψηλής ανάλυσης στα μονοθέσια για τις ελεύθερες δοκιμές του Austin, για να παρακολουθήσει τη συμπεριφορά των πίσω αεροτομών.
Από το GP Σιγκαπούρης, η FIA προχώρησε σε περαιτέρω δράσεις για να καθορίσει σε όλες τις ομάδες τι θεωρεί αποδεκτό όσον αφορά τις πίσω αεροτομές, καθώς υπήρχαν και άλλες ομάδες «έπαιζαν» με το διάκενο μεταξύ των δύο πτερυγίων. Η McLaren αποκάλυψε ότι αναγκάστηκε να πραγματοποιήσει αλλαγές όχι μόνο στην πίσω αεροτομή χαμηλού αεροδυναμικού φορτίου, αλλά σε όλες τις εκδόσεις του συνόλου, για να συμμορφωθεί με τις νέες απαιτήσεις της FIA.
Μήπως αυτό έχει συμβάλει στη λιγότερο ανταγωνιστική εικόνα που έχει επιδείξει η βρετανική ομάδα μέχρι στιγμής στο Austin, παρά την -εν μέρει τυχερή- κατάκτηση της pole position από τον Lando Norris; Μόνο η McLaren το γνωρίζει σίγουρα αυτό. Ωστόσο, η Red Bull ισχυρίζεται ότι η McLaren προκάλεσε όλη την αναστάτωση με το μηχανισμό ρύθμισης του εμπρός μέρους του δαπέδου της RB20 αυτό το Σαββατοκύριακο, για να αποσπάσει το ενδιαφέρον από την πίσω αεροτομή της.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες οι τροποποιήσεις της McLaren αφορούσαν το ανώτερο πτερύγιο της αεροτομής, ώστε να μη «λυγίζει» υπό υψηλό αεροδυναμικό φορτίο, καθώς και την αύξηση του διάκενου μεταξύ των δύο πτερυγίων, ώστε να μειώνεται η αεροδυναμική αντίσταση.
Ο επικεφαλής του τμήματος μονοθεσίων της FIA, Νικόλας Τομπάζης, δήλωσε επί του θέματος: «Εκδώσαμε μετά τη Σιγκαπούρη κάποια ανακοίνωση σχετικά με τις πίσω αεροτομές, λέγοντας τι θα θεωρούσαμε αποδεκτό ή μη αποδεκτό. Δυο-τρεις ομάδες έπρεπε να κάνουν κάποιες μικρές αλλαγές για να προσαρμοστούν σε αυτό».
Δεν έχει επιβεβαιωθεί ποιες άλλες ομάδες χρειάστηκε να κάνουν αλλαγές λόγω των οδηγιών της FIA, αλλά οι πηγές αναφέρουν ότι όσες έχουν κερδίσει αγώνες φέτος βρέθηκαν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, επειδή ενδεχομένως να ξεπέρασαν τα όρια των κανονισμών όσον αφορά την ευκαμψία της πίσω αεροτομής.
Ο Τομπάζης δήλωσε πως η ουσία της νέας υπόδειξης της FIA ήταν ότι θα θεωρούσε εκτός κανονισμών οποιαδήποτε διαμόρφωση του διάκενου μεταξύ των πτερυγίων υπερβαίνει τα 2 χιλιοστά όταν το DRS είναι κλειστό: «Δεν θέλουμε το μέγεθος του διάκενου να υπερβαίνει τα 2 χιλιοστά. Δημιουργείται ένα φυσιολογικό άνοιγμα, λόγω του τρόπου με τον οποίο είναι τοποθετημένες οι αεροτομές, πώς παραμορφώνονται κ.ο.κ., αλλά σε κάποιες ομάδες παραμορφώνονταν περισσότερο».
Με τα πλάνα από τις κάμερες που υποχρέωσε η FIA τις ομάδες να χρησιμοποιούν στις ελεύθερες δοκιμές, η FIA δεν μπορεί να τις τιμωρήσει, αλλά επιβλέπει την κατάσταση. Δεν πρόκειται πάντως να παρουσιάσει επιπλέον τεστ ακαμψίας, όπως ξεκαθάρισε ο Τομπάζης: «Θέλουμε απλώς να βεβαιωθούμε ότι δεν υπάρχει κάποιου είδους συνεχιζόμενη τάση προς μια συγκεκριμένη κατεύθυνση, αλλά δεν είναι επειδή έχουμε άμεσα σχέδια να εισάγουμε μια νέα δοκιμή ή οτιδήποτε άλλο».