Η εκκλήσεις της Red Bull για αποσαφηνίσεις όσον αφορά τη συμπεριφορά της πίσω αεροτομής της McLaren, έπειτα από τις φωτογραφίες που δημοσιοποιήθηκαν από το GP Αζερμπαϊτζάν, φαίνεται ότι έπιασαν τόπο. Η FIA ζήτησε από τη McLaren να τροποποιήσει την πίσω αεροτομή χαμηλής παραγωγής αεροδυναμικού φορτίου.
Έπειτα από το GP Αζερμπαϊτζάν κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο φωτογραφίες από τη συμπεριφορά της πίσω αεροτομής του μονοθεσίου της McLaren στις ευθείες, όταν δεν είναι ενεργοποιημένο το DRS. To επάνω πτερύγιο της αεροτομής υποχωρούσε προς τα πίσω υπό υψηλό αεροδυναμικό φορτίο και ανασηκωνόταν το εμπρός του μέρος, αυξάνοντας το διάκενο με το κάτω πτερύγιο, για να μειώσει την οπισθέλκουσα.
Επίσης, τα εμπρός άκρα του επάνω πτερυγίου ανασηκώνονταν, για να αυξήσουν ακόμη περισσότερο τη λειτουργία του μίνι-DRS, όπως αποκαλέστηκε ο σχεδιασμός, που προσέφερε υψηλότερες ταχύτητες στις ευθείες.
H FIA εξέτασε τη συμπεριφορά της πίσω αεροτομής της McLaren μετά το GP Αζερμπαϊτζάν. Παρότι είχε αναφέρει εχθές ότι θεωρείται νόμιμη επειδή περνά τα στατικά τεστ εφαρμογής προκαθορισμένου βάρους επάνω στα πτερύγια (τα οποία διενεργούνται στον τεχνικό έλεγχο), ενημέρωσε τη McLaren ότι δεν θα πρέπει να ανασηκώνονται τα εμπρός άκρα του επάνω πτερυγίου στις ευθείες.
Ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, δήλωσε: «Διαμαρτυρηθήκαμε τρεις φορές για την πίσω αεροτομή της McLaren. Σήμερα η FIA πήρε μια πολύ σωστή απόφαση. Η πίσω αεροτομή της McLaren δεν επιτρέπεται. Τώρα ήρθε η ώρα να εξετάσουμε και την εμπρός αεροτομή τους».
View this post on Instagram
Η McLaren δεν χρησιμοποιεί την επίμαχη πίσω αεροτομή στο GP Σιγκαπούρης αυτού του Σαββατοκύριακου, καθώς η Marina Bay απαιτεί πολύ υψηλότερα αεροδυναμικά φορτία. Ωστόσο, σκόπευε να τη χρησιμοποιήσει στον επόμενο αγώνα, το GP ΗΠΑ. Τώρα, η βρετανική ομάδα θα έχει τέσσερις εβδομάδες στη διάθεσή της για να πραγματοποιήσει τροποποιήσεις στο σχεδιασμό και να ικανοποιήσει τις απαιτήσει της FIA.
Παρότι η McLaren ισχυρίζεται ότι η ανταγωνιστικότητα της MCL38 φέτος δεν οφείλεται αποκλειστικά στην πίσω αεροτομή της, θα είναι ενδιαφέρον να δούμε αν η απόδοση του μονοθεσίου θα είναι το ίδιο εντυπωσιακή και στο Austin του Τέξας σε περίπου ένα μήνα.
H McLaren ανέφερε σε ανακοίνωσή της: «Ενώ η πίσω αεροτομή μας στο Μπακού συμμορφώνεται με τους κανονισμούς και περνάει όλες τις δοκιμές ακαμψίας της FIA, η McLaren προσφέρθηκε να κάνει κάποιες μικρές προσαρμογές, μετά από συζητήσεις με τη FIA. Θα περιμέναμε επίσης ότι η FIA θα είχε παρόμοιες συζητήσεις και με άλλες ομάδες σε σχέση με τη συμμόρφωση των πίσω αεροτομών τους».