F1: Προεπισκόπηση και ωράρια GP ΗΠΑ

Η Formula 1 επιστρέφει στην αγωνιστική δράση έπειτα από ανάπαυλα τριών εβδομάδων, και πιο συγκεκριμένα στις Ηνωμένες Πολιτείες, με το Grand Prix που θα διεξαχθεί στο Circuit of the Americas, όπου πολλές κορυφαίες ομάδες θα παρουσιάσουν αναβαθμίσεις.

F1: Προεπισκόπηση και ωράρια GP ΗΠΑ

Η Formula 1 επιστρέφει στην αγωνιστική δράση έπειτα από ανάπαυλα τριών εβδομάδων, και πιο συγκεκριμένα στις Ηνωμένες Πολιτείες, με το Grand Prix που θα διεξαχθεί στο Circuit of the Americas, όπου πολλές κορυφαίες ομάδες θα παρουσιάσουν αναβαθμίσεις.

Το Grand Prix Ηνωμένων Πολιτειών, ο 19ος γύρος του φετινού Πρωταθλήματος της Formula 1, θα ξεκινήσει ένα σερί τριών αγώνων σε διαδοχικά Σαββατοκύριακα, με τα GP Μεξικού και Βραζιλίας να ακολουθούν. Επίσης, το Circuit of the Americas στο Austin του Τέξας θα φιλοξενήσει και το 4ο σπριντ της φετινής σεζόν, όπως είχε συμβεί και πέρυσι.

Οι ομάδες εκμεταλλεύτηκαν τις τρεις εβδομάδες κενού που παρεμβλήθηκαν από το GP Σιγκαπούρης για αεροδυναμική εξέλιξη και οι κορυφαίες εξ αυτών θα παρουσιάσουν πακέτα αναβαθμίσεων για τα μονοθέσιά τους, που αναμένεται να επικεντρώνονται κυρίως στο δάπεδο, την περιοχή όπου μπορούν να βρεθούν τα μεγαλύτερα κέρδη απόδοσης.

H Red Bull ποντάρει τις ελπίδες της για τον τίτλο οδηγών με τον Max Verstappen (που έρχεται στο GP ΗΠA με προβάδισμα 52 βαθμών από τον Lando Norris) στις αναβαθμίσεις που θα παρουσιάσει στο Austin, ενώ η Mercedes θα φέρει την τελευταία αναβάθμιση για την φετινή W15. Η McLaren έχει διατηρήσει στην αεροδυναμική σήραγγα εδώ και αρκετό καιρό ένα καινούργιο δάπεδο για την MCL38, έως ότου είναι σίγουρη ότι θα αποφέρει τα επιθυμητά κέρδη, οπότε δεν αποκλείεται να το φέρει στο Austin.

H Ferrari θα έχει μικρότερες αναβαθμίσεις από το προβλεπόμενο, οι οποίες αναμένεται να επικεντρωθούν στην εμπρός αεροτομή, ενώ το καινούργιο δάπεδο της SF-24 αναφέρεται ότι θα παρουσιαστεί στο GP Μεξικού. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε αν αυτές οι αναβαθμίσεις θα επηρεάσουν την ανταγωνιστικότητα των ομάδων στο Austin, αν η Red Bull θα καταφέρει να πλησιάσει τη McLaren και πώς θα αποδώσουν οι Ferrari και Mercedes.

Μένει να διαπιστωθεί κατά πόσο οι αναβαθμίσεις της Red Bull θα εξυγιάνουν τους αδύναμους τομείς της RB20 και αν το μονοθέσιο θα έχει τη δυνατότητα να αντιμετωπίσει τις ανομοιομορφίες της πίστας. Στις γρήγορες στροφές του πρώτου sector η Red Bull αναμένεται να αποδίδει καλά, αλλά πολλά θα εξαρτηθούν και από τη διαχείριση των ελαστικών, όπου McLaren και Ferrari έχουν το πάνω χέρι στους τελευταίους αγώνες.

Οι McLaren, Alpine και Haas θα αγωνιστούν με ειδικό χρωματισμό αυτό το Σαββατοκύριακο, ενώ η Mercedes θα συμμετάσχει στο 300ό Grand Prix της στη Formula 1. Ο Charles Leclerc γιόρτασε την Τετάρτη τα 27α γενέθλιά του. O Liam Lawson θα αντικαταστήσει τον Daniel Ricciardo στο δεύτερο cockpit της Racing Bulls. Ωστόσο, ο 22 ετών Νεοζηλανδός θα εκκινήσει από το πίσω μέρος του pit lane, καθώς θα δεχθεί ποινή για χρήση περισσότερων εξαρτημάτων μονάδας ισχύος φέτος, καθώς «κληρονομεί» το μονοθέσιο του Ricciardo.

Χαρακτηριστικά πίστας

Η πίστα του Austin είναι από τις πιο ανομοιόμορφες της σεζόν, καθώς έχει χτιστεί σε ελώδες έδαφος και η τοποθεσία των ανωμαλιών αλλάζει χρόνο με το χρόνο. Τα τελευταία χρόνια έχουν πραγματοποιηθεί τμηματικές ασφαλτοστρώσεις για να καταπολεμηθεί το φαινόμενο. Φέτος, η πίστα έχει ασφαλτοστρωθεί μεταξύ των στροφών 9-12 και 16-2, τμήματα που περιλαμβάνουν τις δύο μεγάλες ευθείες της πίστας, ενώ έχουν τοποθετηθεί διαφορετικά kerb στις στροφές 9, 10 και 18.

MF1 240302 Track Maps Redesign current

Έπειτα από τα περυσινά προβλήματα με την υπέρβαση των ορίων πίστας από διάφορους οδηγούς που κατηγορήθηκαν ότι «έκοβαν δρόμο» σε συγκεκριμένες στροφές, αλλά οι onboard κάμερες δεν μπορούσαν να παράσχουν επαρκείς αποδείξεις, λήφθηκαν μέτρα αντιμετώπισης του φαινομένου. Σε διάφορα σημεία, οι περιοχές ασφάλτου πέραν των ορίων της πίστας έχουν στενέψει κατά 1,5 μέτρο και έχουν αντικατασταθεί με χλοοτάπητα, γεγονός που θα αποτρέπει τους οδηγούς να τοποθετήσουν τους τροχούς τους εκεί. Πρόκειται για το εσωτερικό των στροφών 6, 13, 14 και 15.

Επίσης, έχουν τοποθετηθεί κάμερες σε στρατηγικά μέρη για την εποπτεία των ορίων πίστας. Επίσης, στην έξοδο τη στροφής 11, που οδηγεί στη μεγάλη ευθεία, έχει τοποθετηθεί τεχνητή αμμοπαγίδα, όπου τα χαλίκια έχουν κολληθεί μεταξύ τους με ρητίνη, όπως έχουμε δει στο Zandvoort. Αυτή η αλλαγή αυτή έγινε πειραματικά φέτος, με το COTA να πρέπει να εξισορροπήσει τις απαιτήσεις της F1 με το MotoGP.

Το COTA αποτελεί μία από τις καλύτερες χαράξεις του Γερμανού αρχιτέκτονα Hermann Tilke, o οποίος συνέθεσε στοιχεία από άλλες πίστες. Οι στροφές 3-6 είναι εμπνευσμένες από τις Maggotts και Becketts του Silverstone, οι 12-15 από το τμήμα του σταδίου στο Hockenheim και οι 16-18 από την παρατεταμένη στροφή 8 με πολλαπλές κορυφές της Τουρκίας.

Το αριστερόστροφο Austin απαιτεί αρκετά υψηλά επίπεδα αεροδυναμικού φορτίου και το DRS έχει μεγάλη επίδραση. Τα μονοθέσια θα είναι εξοπλισμένα με μεγάλες πίσω αεροτομές και στις γρήγορες στροφές του 1ου sector χρειάζονται ένα ισχυρό εμπρός μέρος για τις ταχύτατες αλληλένδετες καμπές, όπου μπορεί να χαθεί πολύς χρόνος, καθώς ένα λάθος σε μία από αυτές επηρεάζει όλες όσες ακολουθούν.

Η προσέγγιση στην 1η στροφή αποτελεί την πιο απότομη ανωφέρεια της σεζόν, καθώς τα μονοθέσια «ανεβαίνουν» ύψος 30 μέτρων μέσα σε μόλις 200 μ. απόστασης. Η ακολουθία στροφών μεταξύ 2-7 διανύεται με μέση ταχύτητα 250 χλμ./ώρα με τα μονοθέσια να στρίβουν συνεχώς για περισσότερα από 800 μέτρα. Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες σε διάρκεια ακολουθίες στροφών της χρονιάς.

Επίσης, η προσέγγιση για τη στροφή 12 αποτελεί ένα από τα πιο ισχυρά φρεναρίσματα της σεζόν, με 5 G επιβράδυνσης να ασκούνται στο σώμα του οδηγού και το μονοθέσιο. Πολλές από τις στροφές του Austin (όπως οι 1, 11 και 15) έχουν διευρυμένο πλάτος πίστας στην είσοδό τους για να δημιουργούν περισσότερες ευκαιρίες προσπερασμάτων. Στην προσέγγιση της στροφής 15 τα μονοθέσια στρίβουν και φρενάρουν ταυτόχρονα, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε μπλοκάρισμα των τροχών.

Λόγω των ανομοιομορφιών, οι ομάδες ενδέχεται να αναγκαστούν να ανυψώσουν τα μονοθέσιά τους από το έδαφος, χάνοντας κάτι σε απόδοση. Πέρυσι είχαμε τον αποκλεισμό των Charles Leclerc και Lewis Hamilton επειδή είχε φθαρεί υπερβολικά η σανίδα νομιμότητας στο δάπεδο των μονοθεσίων της Ferrari και της Mercedes, έπειτα από λανθασμένη επιλογή ρυθμίσεων. Αυτό συνέβη επειδή -όπως και φέτος- οι ομάδες θα έχουν μόνο μία περίοδο ελεύθερων δοκιμών πριν τα μονοθέσια εισέλθουν σε καθεστώς parc ferme, αν και φέτος μπορούν να γίνουν αλλαγές στο στήσιμο και μετά το σπριντ.

F1 GP ΗΠΑ 2024, Στοιχεία ελαστικών

Ελαστικά

Η Pirelli έχει επιλέξει γόμες μέσης σκληρότητας με τη C2 να είναι η σκληρή, η C3 η μέση και η C4 η μαλακή για αυτό το Σαββατοκύριακο. Οι ελάχιστες πιέσεις ελαστικών στους 70 βαθμούς Κελσίου έχουν διαμορφωθεί στα 23,5 psi μπροστά και 22 psi στον πίσω άξονα, με την τελευταία να έχει αυξηθεί 2 psi από πέρυσι. Πέραν από τα υψηλά πλευρικά φορτία που αναπτύσσονται στις γρήγορες στροφές, υπάρχουν επίσης ισχυρά φρεναρίσματα και επιταχύνσεις από τις πολυάριθμες αργές στροφές, οπότε τα ελαστικά καταπονούνται αρκετά.

Τα φορτία που ασκούνται στα ελαστικά, κατανέμονται αρκετά ομοιόμορφα μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα και είναι περισσότερο πλευρικά παρά κάθετα. Συνήθως, η καταπόνηση είναι θερμική και συνδέεται με τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος. Ο περιοριστικός παράγοντας εξαρτάται από τις συνθήκες, αν και συνήθως τείνει να είναι η καταπόνηση των εμπρός ελαστικών, ενώ το graining είναι αρκετά σπάνιο φαινόμενο. Ο ασφαλτοτάπητας παρέχει υψηλά επίπεδα πρόσφυσης και είναι αρκετά φθοροποιός.

Όσον αφορά τη στρατηγική, θα πρέπει να δούμε πώς μπορεί να επηρεαστεί από τη νέα ασφαλτόστρωση, έχοντας υπόψη ότι το σπριντ του Σαββάτου θα πρέπει να δώσει πολλά χρήσιμα δεδομένα. Υπό κανονικές συνθήκες, η στρατηγική δύο pit stop ήταν πάντα ταχύτερη σε αυτή την πίστα. Το ένα pit stop συνεπάγεται με πολύ προσεκτική διαχείριση της καταπόνησης των ελαστικών, εις βάρος της απόδοσης. Πέρυσι, η μέση γόμα λειτούργησε καλύτερα από τη σκληρή στον αγώνα και ήταν το ελαστικό που προτιμήθηκε και στο σπριντ.

Τα τρόπαια με τον Heroo, το χαρακτήρα που δημιούργησε η Pirelli, επιμελήθηκε ο Ιταλός καλλιτέχνης Matteo Macchiavelli.

F1 Τρόπαια GP ΗΠΑ

Πρόγραμμα τριημέρου

Παρασκευή 18 Οκτωβρίου
Ελεύθερες δοκιμές 1: 20:30
Κατατακτήριες δοκιμές σπριντ: 00:30

Σάββατο 19 Οκτωβρίου
Σπριντ: 21:00
Κατατακτήριες δοκιμές: 01:00

Κυριακή 20 Οκτωβρίου
Αγώνας: 22:00

Όλες οι διαδικασίες θα μεταδοθούν ζωντανά στο ελληνικό συνδρομητικό τηλεοπτικό κανάλι ANT1+ και τη συνδρομητική υπηρεσία F1TV (με αγγλικό σχολιασμό). Οι κατατακτήριες δοκιμές θα μεταδοθούν ζωντανά και στην ελεύθερη συχνότητα του ANT1 σε το Σάββατο στη 01:00, και ο αγώνας ετεροχρονισμένα την Κυριακή στις 23:15.

GP ΗΠΑ

19ος γύρος του Πρωταθλήματος F1 2024
Πίστα: Circuit of the Americas
Μήκος πίστας: 5.513 μ.
Γύροι: 56
Συνολική απόσταση αγώνα: 308,405 χλμ.
Ρεκόρ γύρου (σε αγώνα): 1:36.169 (206,374 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) – C. Leclerc (Ferrari), 2019
Απόλυτο ρεκόρ γύρου: 1:32.029 (215,658 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) – V. Bottas (Mercedes), 2019
Στροφές: 20 (11 αριστερές, 9 δεξιές)
Ζώνες DRS: 2 (μεταξύ των στροφών 11-12 και 20-1)
Ποσοστό χρόνου γύρου με τέρμα γκάζι: 56%
Ποσοστό μήκους γύρου με τέρμα γκάζι: 67%
Ποσοστό χρόνου γύρου στα φρένα: 18%
Αλλαγές σχέσεων στο γύρο: 49
Μέγιστο πλευρικό φορτίο: 4,3 G (στροφή 5)
Μέγιστη ταχύτητα: 317 χλμ./ώρα
Θέση pole position: Δεξιά
Απόσταση pole position – 1ης ζώνης φρεναρίσματος: 215 μ.
Μήκος pit lane με περιοριστή ταχύτητας: 415 μ.
Μέση απώλεια χρόνου σε pit stop: 20 δλ.
Κατανάλωση καυσίμου: Μέση
Καταπόνηση φρένων: Μέση

F1 Προηγούμενα αποτελέσματα GP ΗΠΑ

Στιγμιότυπα προηγούμενων αγώνων

Καλύτερα στιγμιότυπα 2023

Καλύτερα στιγμιότυπα 2022

Καλύτερα στιγμιότυπα 2021

Καλύτερα στιγμιότυπα 2019

Καλύτερα στιγμιότυπα 2018

Καλύτερα στιγμιότυπα 2017

F1 US GP

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!