Μπορεί ο Lando Norris να ανακηρύχθηκε poleman του Grand Prix Ηνωμένων Πολιτειών της Formula 1, αλλά επρόκειτο για μία αρκετά τυχερή επιτυχία για τον Βρετανό οδηγό της McLaren. Ο Norris έκανε έναν εκπληκτικό γύρο στο απόλυτο όριο -τον οποίο αποκάλεσε τον καλύτερο της καριέρας του- στην 1η του προσπάθεια στο Q3 και κατάφερε να βρεθεί μόλις 0,031 δλ. εμπρός από τον Max Verstappen, που έκανε ένα μικρό λάθος με κακή γραμμή στη στροφή 19.
Στη δεύτερη προσπάθεια των δύο οδηγών, ο Verstappen ήταν ήδη ταχύτερος στο πρώτο sector, ενώ ο Norris δεν είχε τη δυνατότητα να βελτιώσει την επίδοσή του. Ωστόσο, η διαδικασία διακόπηκε με διπλές κίτρινες σημαίες, έπειτα από το ατύχημα του George Russell στην προτελευταία στροφή της πίστας. Συνεπώς, οι οδηγοί δεν είχαν τη δυνατότητα να ολοκληρώσουν τη δεύτερη προσπάθειά τους και μέτρησε η πρώτη τους.
Σε αυτό ο Norris στάθηκε τυχερός, καθώς ο Verstappen είχε κυριαρχήσει στα δύο πρώτα σκέλη των κατατακτήριων δοκιμών. Με μικρές αλλαγές στο στήσιμο, η αναβαθμισμένη RB20 ήταν πολύ γρήγορη στις ταχύτατες στροφές του 1ου sector και πολύ ανταγωνιστική στις αργές στροφές του τελευταίου τμήματος της πίστας.
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις κατατακτήριες δοκιμές του GP ΗΠΑ
Από την πλευρά της, η McLaren δεν έχει επιδείξει το ανταγωνιστικό πρόσωπο που έχουμε συνηθίσει στους τελευταίους 12 αγώνες από αυτήν. Φαίνεται ότι δυσκολεύεται στις ανομοιομορφίες του ασφαλτοτάπητα του Circuit of the Americas, καθώς σχεδόν όλες οι ομάδες αποφάσισαν να κάνουν πιο σφιχτές τις ρυθμίσεις των αναρτήσεων στα μονοθέσια, έπειτα από τα δεδομένα που συνέλλεξαν στο σπριντ.
To pit wall της McLaren συμβούλευσε τον Norris να μην πιέσει πολύ το μονοθέσιο στα σημεία όπου πρέπει να φρενάρει και να στρίψει ταυτόχρονα, αλλά ήταν φανερό ότι ο Βρετανός πίεζε στο όριο, με ένα μονοθέσιο που ήταν εμφανώς πιο νευρικό από τη Red Bull, καθώς βρισκόταν στην… κόψη του ξυραφιού της πρόσφυσης. Αυτή είναι η 4η pole position του Norris στους τελευταίους 5 αγώνες.
Στη δεύτερη σειρά εκκίνησης θα παραταχθούν οι δύο οδηγοί της Ferrari, με τον Carlos Sainz 0,09 δλ. εμπρός από τον Charles Leclerc. Ο Ισπανός ήταν απογοητευμένος που διακόπηκε η διαδικασία, καθώς ήταν 0,3 δλ. ταχύτερος έως τη στροφή 16 στη 2η προσπάθειά του. Η Ferrari γνώριζε από πριν ότι δεν θα είναι ανταγωνιστική στις κατατακτήριες δοκιμές, ωστόσο ευελπιστεί ότι η καλή διαχείριση των ελαστικών θα λειτουργήσει υπέρ τη στον αγώνα.
Ο Oscar Piastri θα εκκινήσει με την άλλη McLaren τον αγώνα από την 5η θέση, αλλά βρέθηκε 0,644 δλ. πίσω από τον team-mate του και σίγουρα δεν μπορεί να είναι ευχαριστημένος από αυτή την επίδοση. Οι οδηγοί της βρετανικής ομάδας έχουν αντιμετωπίσει δυσκολίες με το στήσιμο και την ισορροπία της MCL38 αυτό το τριήμερο.
Άδοξο τέλος είχε η διαδικασία για τον George Russell, ο οποίος στην τελική του προσπάθεια πάτησε πολύ στο kerb εισόδου της προτελευταίας στροφής, έχασε το πίσω μέρος της Mercedes, διέγραψε ένα τετ-α-κέ και προσέκρουσε στις μπαριέρες με ορμή που ξεπέρασε τα 25 G. Για αυτό και κλήθηκε να εισέλθει στην πίστα το ιατρικό αυτοκίνητο, προκαλώντας τις διπλές κίτρινες σημαίες, που έφεραν την πρόωρη λήξη των κατατακτήριων δοκιμών.
— Mr Matthew CFB (@F12847739274927) October 19, 2024
Ο Russell δεν ήταν ευχαριστημένος με τη συμπεριφορά του μονοθεσίου και παραδέχθηκε ότι δεν γνώριζε τι έλειπε από τις χθεσινές κατατακτήριες δοκιμές για το σπριντ, καθώς ο ρυθμός δεν ερχόταν εύκολα σήμερα, όντας εκτός του ιδανικού πλασίου λειτουργίας του. Ο Βρετανός παραδέχθηκε ότι ίσως είχε υπερβάλει στην προσέγγισή του.
Πολύ καλή εμφάνιση πραγματοποίησε ο Pierre Gasly, με την πολύ βελτιωμένη με τις σημερινές αλλαγές στησίματος της Alpine. Ο Γάλλος όμως βρίσκεται υπό έρευνα για μη ασφαλή απελευθέρωση του μονοθεσίου του στο pit lane από τη γαλλική ομάδα στο Q3, καθώς βρέθηκε στο διάβα του Verstappen, ο οποίος αναγκάστηκε να φρενάρει και να στρίψει δεξιά για να αποφύγει την επαφή. Η Alpine δέχθηκε πρόστιμο 5.000 ευρώ για το περιστατικό.
O Fernando Alonso κατέλαβε την 8η θέση με μία Aston Martin η οποία παρότι έχει φέρει μεγάλες αναβαθμίσεις στο δάπεδο της AMR24, δεν φαίνεται να έχει τα κέρδη απόδοσης που θα ήθελε. Ο Kevin Magnussen, που είχε για πρώτη φορά αυτό το τριήμερο τις αναβαθμίσεις που προετοίμασε η Haas για το Austin, εισήλθε για πρώτη φορά φέτος στο Q3 κατατακτήριων δοκιμών και κατετάγη 9ος.
Με αυτό τον τρόπο, ο Δανός έδωσε τέλος σε ένα σε σερί 8 αγώνων που βρισκόταν το Σάββατο πίσω από τον team-mate του, Nico Hulkenberg. Στη 10η θέση βρέθηκε ο Sergio Perez, του οποίου ο χρόνος από την πρώτη προσπάθεια στο Q3 διαγράφηκε, λόγω υπέρβασης ορίων πίστας στη στροφή 9.
Q2
Στην 11η θέση θα παραταχθεί για τον αυριανό αγώνα ο Yuki Tsunoda με τη Racing Bulls, εμπρός από τον Nico Hulkenberg, ο οποίος μπλόκαρε τα φρένα του στην 1η στροφή της τελικής του προσπάθειας και έχασε 0,4 δλ. για να βρεθεί 12ος. Πίσω από τον Γερμανό θα παραταχθεί ο Esteban Ocon με την Alpine, ακολουθούμενος από τον Lance Stroll.
Q1
Το μεγάλο σοκ του πρώτου σκέλους ήταν ο αποκλεισμός του Lewis Hamilton από τη διαδικασία. Ο Βρετανός, στη μοναδική του προσπάθεια με μαλακή γόμα στη διαδικασία, μπλόκαρε τα φρένα του στη στροφή 12 και βγήκε εκτός ορίων πίστας, χάνοντας μισό δλ. Ο χρόνος αυτός διαγράφηκε και ο 7 φορές Πρωταθλητής βρέθηκε προτελευταίος, μεταξύ των δύο Sauber.
Ο Hamilton αναρωτήθηκε τι συμβαίνει με το μονοθέσιο της Mercedes, το οποίο χαρακτήρισε εφιαλτικό και ίσως εκκινήσει από το pit lane για να κάνει αλλαγές στο στήσιμο, καθώς δεν είχε πρόσφυση ή καλή ισορροπία. Ο Hamilton είχε αστοχία ρουλεμάν σε πλήμνη εμπρός τροχού στο γύρο σχηματισμού του σπριντ, αλλά η Mercedes είχε επισκευάσει το μονοθέσιο.
Στο Q2 δεν κατάφεραν να προκριθούν ούτε οι οδηγοί της Williams, με τον Franco Colapinto να έχει μερικές στιγμές όπου σίγουρα ο παλμός του αυξήθηκε, καθώς το μονοθέσιό του αποσταθεροποιήθηκε στις γρήγορες στροφές του 1ου sector. Χρησιμοποιώντας τρία σετ ελαστικών μαλακής γόμας, ο Liam Lawson απέδειξε την ταχύτητά του σημειώνοντας τον 3ο χρόνο του Q1, αλλά θα εκκινήσει τελευταίος λόγω ποινής για χρήση επιπλέον μονάδας ισχύος φέτος, την οποία κληρονόμησε από τον Daniel Ricciardo.