Η αυτοκρατορία της Red Bull στη Formula 1 έχει… πέσει, αν όχι για τα καλά, τουλάχιστον για αυτό το κομμάτι της σεζόν. Ενώ η ομάδα είχε ξεκινήσει τη σεζόν κυριαρχικά, στο χθεσινό Grand Prix Ιταλίας διέθετε μόλις το 4ο ταχύτερο μονοθέσιο. Είναι μία καθοδική πορεία που συνεχίζεται τους τελευταίους μήνες. Ωστόσο, ίσως υπάρχει φως στο τούνελ, καθώς η Red Bull ισχυρίζεται ότι κατανοεί πλέον τα προβλήματα που πλήττουν το μονοθέσιό της.
Ο Max Verstappen είχε έναν ανώνυμο αγώνα, όπου στην ουσία δεν κατάφερε να απειλήσει κανέναν από τους προπορευόμενους και απλώς επωφελήθηκε από το λάθος του George Russell στην 1η στροφή για να κερδίσει μία θέση. Στον αγώνα, είχε ένα αργό pit stop 6,2 δλ. και στη συνέχεια μειωμένη ισχύ από το υβριδικό σύστημα, επειδή μετέβαινε σε λειτουργία ανάκτησης στο τέλος των ευθειών, καθώς δεν εκμεταλλευόταν πλήρως την μπαταρία του.
To βαθμολογικό προβάδισμα της Red Bull στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών επί της McLaren μειώθηκε σε μόλις 8 βαθμούς. Ωστόσο, ο Verstappen βρίσκεται 62 βαθμούς μπροστά από τον Lando Norris στη μάχη του τίτλου οδηγών με 8 αγώνες να απομένουν για την ολοκλήρωση της σεζόν. Ωστόσο, αν συνεχίσουν εμφανίσεις τέτοιου επιπέδου για τη Red Bull, θα είναι δύσκολο για τον Ολλανδό να κατακτήσει και άλλη νίκη φέτος και η
Ο Verstappen δήλωσε μετά τον αγώνα: «Προς το παρόν, και τα δύο πρωταθλήματα δεν είναι ρεαλιστικά. Το μονοθέσιο δεν οδηγείται, έχουμε τεράστιο πρόβλημα ισορροπίας και δεν είναι μόνο στον ένα γύρο, αλλά και στον αγώνα». Όταν o Verstappen ρωτήθηκε αν η αποχώρηση του Adrian Newey από την ομάδα επηρέασε αυτή την κατάσταση, ο Verstappen δήλωσε: «Πάντα έλεγα ότι θα ήθελα να μείνει ο Adrian, πάντα».
«Αλλά τώρα δεν πρόκειται για αυτό, γιατί πέρυσι είχαμε ένα σπουδαίο μονοθέσιο, το οποίο ήταν το πιο κυρίαρχο μονοθέσιο όλων των εποχών, και ουσιαστικά το μετατρέψαμε σε τέρας, οπότε πρέπει να το αναστρέψουμε αυτό». Ο επικεφαλής της ομάδας της Red Bull, Christian Horner, προσέθεσε: «Με τον ρυθμό που είχαμε σήμερα, και τα δύο Πρωταθλήματα θα είναι σίγουρα υπό πίεση, οπότε πρέπει να αντιστρέψουμε την κατάσταση πολύ γρήγορα».
«Νομίζω ότι αυτή η πίστα αποκάλυψε τις ελλείψεις που έχουμε στο μονοθέσιο σε σχέση με πέρυσι», συνέχισε ο Horner. «Καθώς πιέσαμε το πακέτο πιο σκληρά, αποκαλύφθηκε το πρόβλημα». Ο Sergio Perez είχε παρομοιάσει το Σάββατο την RB20 με… πλοίο. Πέραν από την υποστροφή στην είσοδο των στροφών, ο εμπρός και ο πίσω άξονας δεν συνεργάζονται καλά και αυτό κάνει τη συμπεριφορά του μονοθεσίου απρόβλεπτη.
Ο Horner σχολίασε: «Νομίζω ότι είναι 100% ισορροπία. Δεν έχουμε σύνδεση μεταξύ του εμπρός και του πίσω μέρους. Οι οδηγοί δεν μπορούν να “στηριχθούν” στο πίσω μέρος κατά την είσοδο στη στροφή, και μετά καταλήγεις να το αντισταθμίζεις αυτό. Τότε δημιουργείς υποστροφή. Εξαρτάται από μια πολύ λεπτή γραμμή».
Ο Verstappen ανέφερε ότι έχει κάνει πολλά σχόλια στη Red Bull για τη συμπεριφορά του, «και τώρα εξαρτάται από την ομάδα να προχωρήσει σε πολλές αλλαγές στο μονοθέσιο, διότι ουσιαστικά πήγαμε από ένα κυρίαρχο μονοθέσιο σε ένα που δεν οδηγείται σε διάστημα 6-8 μηνών. Αυτό είναι πολύ περίεργο για μένα. Πρέπει πραγματικά να γυρίσουμε το μονοθέσιο ανάποδα».
Ο Horner είπε: «Νομίζω ότι υπήρχαν κάποια από αυτά τα ζητήματα στις αρχές της χρονιάς, ακόμη και όταν κερδίζαμε τους αγώνες με διαφορά 20 δευτερολέπτων. Νομίζω ότι οι πρόσφατες αναβαθμίσεις, ενώ προσέθεσαν αεροδυναμικό φορτίο στο μονοθέσιο, αποσύνδεσαν το εμπρός και το πίσω μέρος. Υπάρχει ένα πρόβλημα ισορροπίας με το μονοθέσιο που δεν επιτρέπει στους οδηγούς να δεσμευτούν στην είσοδο των στροφών».
«Μόλις ηρεμήσεις το πίσω μέρος, θέτεις σε κίνδυνο το εμπρός μέρος. Τότε καταλήγεις σε υποστροφή και καταστρέφεις τα ελαστικά σου με αυτόν τον τρόπο. Αυτό που πραγματικά πρέπει να κάνουμε είναι να βρούμε τη σωστή ισορροπία. Όταν έχεις κάτι τέτοιο, σημαίνει ότι δεν μπορείς να εμπιστευτείς τα εργαλεία σου. Συνεπώς, τότε πρέπει να επιστρέψεις στα δεδομένα από την πίστα και στην προηγούμενη εμπειρία.
«Η αεροδυναμική σήραγγα έχει τους περιορισμούς της, για αυτό και επενδύσαμε σε μια νέα. Αλλά είναι αυτό που έχουμε και πρέπει να το χρησιμοποιήσουμε. Δεν νομίζω ότι η αεροδυναμική σήραγγα είναι ο λόγος για το πού βρισκόμαστε. Ίσως έχουμε γίνει λίγο πολύπλοκοι και ίσως πρέπει να απλοποιήσουμε μερικά πράγματα», σχολιάζοντας ότι η McLaren έχει πιο απλό μονοθέσιο σχεδιαστικά.
«Το πιο σημαντικό είναι να κατανοήσουμε το ζήτημα και στη συνέχεια νομίζω ότι υπάρχουν ορισμένες διορθώσεις που μπορούν ενδεχομένως να παρουσιαστούν. Ίσως όχι για την επίλυση ολόκληρου του ζητήματος, αλλά για την αντιμετώπιση μέρους του. Έχουμε τώρα μια περίοδο δύο εβδομάδων πριν από το Μπακού και τη Σιγκαπούρη και στη συνέχεια έχουμε, αν θέλετε, ένα άλλο μίνι διάλειμμα, όπου μπορούμε να δουλέψουμε μεταξύ Σιγκαπούρης και Austin. Οπότε αυτός ο καιρός είναι κρίσιμος».