F1: Η Porsche δεν θα γίνει μέτοχος της Red Bull

Ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, δήλωσε ότι η Porsche δεν πρόκειται να γίνει μέτοχος της Red Bull. Ωστόσο, η γερμανική μάρκα εξακολουθεί να θέλει να εισέλθει στη Formula 1 το 2026.

F1: Η Porsche δεν θα γίνει μέτοχος της Red Bull

Ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, δήλωσε ότι η Porsche δεν πρόκειται να γίνει μέτοχος της Red Bull. Ωστόσο, η γερμανική μάρκα εξακολουθεί να θέλει να εισέλθει στη Formula 1 το 2026.

Η πιθανότητα να συνεταιριστεί η Porsche με την ομάδα της Red Bull στη Formula 1, αγοράζοντας το ήμισυ της εταιρείας που κατασκευάζει τα αυστριακά μονοθέσια (Red Bull Technology), φαίνεται πως δεν πρόκειται να γίνει πραγματικότητα προς το παρόν. Παρότι οι υπηρεσίες εναντίον μονοπωλίου διάφορων ευρωπαϊκών -και μη- χωρών έχουν δώσει την έγκρισή τους και η Porsche έχει ιδρύσει θυγατρική εταιρεία με την ονομασία «F1nally», φαίνεται ότι η συμφωνία αγοράς του 50% της Red Bull Technology έχει ναυαγήσει αυτή τη στιγμή.

Η Audi ανακοίνωσε ότι θα εισέλθει στη Formula 1 το 2026, στα πλαίσια του GP Βελγίου στα τέλη Αυγούστου, προς το παρόν ως προμηθευτής κινητήρων, καθώς αναμένεται να αγοράσει το 75% της ομάδας της Sauber, η οποία θα διακόψει την εμπορική συνεργασία της με την Alfa Romeo στο τέλος του 2023. Στη συνέντευξη Τύπου, ο CEO της μάρκας των τεσσάρων δακτυλίων Markus Duesmann, αναφέρθηκε στην Porsche, μιλώντας σαν να είναι δεδομένη η είσοδος και του κατασκευαστή από τη Στουτγκάρδη στην F1 το 2026.

Ωστόσο, αναφέρεται ότι αυτό προκάλεσε δυσαρέσκεια μεταξύ των ιθυνόντων της Porsche, οι οποίοι δεν είχαν ολοκληρώσει τη συμφωνία με τη Red Bull. Κάποιοι είδαν τις δηλώσεις του Duesmann ως δείγμα εσωτερικής πολιτικής διαμάχης στον όμιλο της Volkswagen, καθώς τη θέση του απερχόμενου προέδρου της Herbert Diess ανέλαβε από την 1η Σεπτεμβρίου o Oliver Blume, CEO της Porsche. Ο Duesmann ήταν ένας από τους αντίπαλους υποψήφιους του Blume για την προεδρία του ομίλου VW.

H συμφωνία με τη Red Bull δεν έχει προχωρήσει λόγω διαφωνιών όσον αφορά το ποσοστό μετοχών που θα αγοράσει η Porsche, καθώς και την ισχύ που θα έχει καθεμία από τις εταιρείες επί της ομάδας. Η Porsche ήθελε να έχει τον έλεγχο, αλλά η Red Bull δεν είναι διατεθειμένη να της παραχωρήσει το δικαίωμα διοίκησης της ομάδας. Επιπλέον, η αξία της ομάδας έχει αυξηθεί από τότε που ξεκίνησαν οι διαπραγματεύσεις, πάνω από ένα χρόνο πριν, σύμφωνα με πηγές εντός της Red Bull.

Porsche

O αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, δήλωσε στο γερμανικό F1 Insider: «Η Porsche δεν θα γίνει μέτοχός μας. Έχουμε κάθε δυνατότητα να κατασκευάσουμε τους δικούς μας κινητήρες». Δεδομένου ότι η Red Bull Powertrains έχει ήδη ξεκινήσει να λειτουργεί, με 300 υπαλλήλους (με σκοπό να επεκταθεί στους 450) και έχει προχωρήσει στις πρώτες δοκιμές με εξακύλινδρο μοντέλο κινητήρα εσωτερικής καύσης στα δυναμόμετρά της, κρατάει όλα τα χαρτιά στα χέρια της, ιδίως όταν και η Honda έχει εκφράσει την επιθυμία της να επιστρέψει στην F1 το 2026 σε συνεργασία με τη Red Bull.

Ο διευθυντής της Red Bull, Christian Horner, η συμφωνία με την Porsche θα προχωρήσει μόνο αν πραγματοποιηθεί υπό τους όρους της αυστριακής ομάδας: «Η Red Bull ήταν πάντα μια ανεξάρτητη ομάδα, αυτό είναι ένα από τα δυνατά μας σημεία. Είναι η ραχοκοκαλιά των επιτευγμάτων μας και της ικανότητάς μας να κινούμαστε γρήγορα και αποτελεί μέρος του DNA μας. Δεν είμαστε ένας οργανισμός που διοικείται από εταιρείες. Αυτό είναι ένα από τα δυνατά μας σημεία και ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούμε ως αγωνιστική ομάδα. Αυτό αποτελεί απόλυτη προϋπόθεση για το μέλλον».

Σύμφωνα με τον Horner, oι υποψήφιοι συνεργάτες της Red Bull «θα πρέπει να αποφασίσουν αν θέλουν να προσχωρήσουν σε αυτό τον οργανισμό (με αυτό τον τρόπο λειτουργίας) ή όχι. Αλλά θα πρέπει να είναι μέσα στην κουλτούρα του τρόπου με τον οποίο προσεγγίζουμε τους αγώνες». O Horner διέψευσε επίσης τις φήμες που προέκυψαν στον ολλανδικό Τύπο ότι αν η Red Bull συνεργαστεί με την Porsche, ο ίδιος ενδέχεται να αντικατασταθεί.

Helmut Marko & Christian Horner

Ο Horner ανέφερε: «Υπάρχουν πάντα τρελές φήμες σε αυτό το paddock. Πρόσφατα (τον περασμένο Δεκέμβριο) δεσμεύτηκα σε αυτή την ομάδα μακροπρόθεσμα και όποιες συζητήσεις κάναμε προϋποθέτουν την ίδια διοικητική δομή, η οποία ήταν πάντα πλήρως αποδεκτή. Οπότε δεν χρειάζεται να σχολιάσω τρελές εικασίες».

Όσον αφορά την πιθανότητα συνεργασίας με την Honda, o Horner ανέφερε: «Η Honda αποσύρθηκε από την F1, αλλά κράτησε το δάχτυλο του ποδιού της μέσα στο νερό με τη συμφωνία που έχουμε με την HRC. Κάνουν θόρυβο για το 2026, αλλά προφανώς το δικό μας τρένο έχει φύγει από το σταθμό, έχουμε δεσμευτεί στην επένδυση για την Red Bull Powertrains».

«Είμαστε περίπου 300 άτομα τώρα, που εργάζονται στον κινητήρα του 2026, οπότε θα πρέπει να ταιριάζει με αυτό, όπως οποιαδήποτε συμφωνία με οποιονδήποτε πιθανό συνεργάτη. Με όλη την ομάδα κάτω από μία στέγη, αυτό έχει οφέλη συνεργασίας, με τους σχεδιαστές του πλαισίου να βρίσκονται δίπλα στους σχεδιαστές του κινητήρα».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!