F1 – GP Αυστρίας: O Verstappen νικητής του σπριντ με άνεση

Ο Max Verstappen κατέκτησε τη νίκη στο σπριντ του GP Αυστρίας, έχοντας απομακρυνθεί εξαρχής, χωρίς να του ασκηθεί πίεση έως την καρό σημαία.

F1 – GP Αυστρίας: O Verstappen νικητής του σπριντ με άνεση

Ο Max Verstappen κατέκτησε τη νίκη στο σπριντ του GP Αυστρίας, έχοντας απομακρυνθεί εξαρχής, χωρίς να του ασκηθεί πίεση έως την καρό σημαία.

Ο Max Verstappen κατέκτησε τη 2η του νίκη σε ισάριθμα σπριντ φέτος, χωρίς να απειληθεί. Ο Ολλανδός είχε να αντιμετωπίσει την επίθεση του Charles Leclerc στην εκκίνηση, αλλά φρόντισε να κλείσει δίκαια τον Μονεγάσκο, o οποίος στριμώχθηκε στην εσωτερική. Αυτό επέτρεψε στον Carlos Sainz να περάσει στη δεύτερη θέση και να επιτεθεί από την εξωτερική στον Verstappen στην 3η στροφή. Ωστόσο, με αυτό τον τρόπο, ο Sainz είχε κακή έξοδο από τη στροφή και επέτρεψε στον Leclerc να του επιτεθεί.

Ο Μονεγάσκος κατάφερε να ανακτήσει τη 2η θέση από τον team-mate του. Ο Verstappen πίεσε πολύ στην αρχή για να «σπάσει» το DRS των Ferrari στους πρώτους δύο γύρους και τα κατάφερε, αλλά πίεσε τα ελαστικά του αρκετά. Το έργο του βοήθησε και το γεγονός ότι οι δύο Ferrari πίσω του μάχονταν μεταξύ τους, χάνοντας χρόνο. Στη συνέχεια, ο Verstappen διαχειριζόταν την κατάσταση προστατεύοντας τα ελαστικά του μέχρι το τέλος.

Στους πρώτους γύρους, ο Sainz έδειχνε να είναι ταχύτερος από τον Leclerc, ο οποίος όμως δήλωσε αργότερα ότι προφύλασσε τα ελαστικά του για να επιτεθεί στον Verstappen στο τέλος. Η μάχη των δύο Ferrari συνεχίστηκε για 7-8 γύρους, με τον Sainz να πιέζει συνεχώς τον Leclerc. Ο Ισπανός ανέφερε στον ασύρματο «νόμιζα ότι η μάχη ήταν μπροστά», υπονοώντας ότι είναι ταχύτερος και ότι η Ferrari θα έπρεπε να τον αφήσει να περάσει και να κυνηγήσει τον Verstappen.

Κάτι τέτοιο δεν συνέβη, ενώ ο Sainz, επιτιθέμενος και πάλι στη στροφή 3, μπλόκαρε τα φρένα του. Αυτό οδήγησε στην υπερθέρμανση των ελαστικών του και αναγκάστηκε αν υποχωρήσει για να τα ξαναφέρει στις ιδανικές τους θερμοκρασίες, δίνοντας τέλος στη μάχη με τον Leclerc. O Μονεγάσκος από την πλευρά του προσπάθησε να πιέσει στο τέλος, αλλά ο Verstappen είχε τη δυνατότητα να διατηρήσει μια απόσταση ασφαλείας και να διασφαλίσει ότι θα εκκινήσει από την πρώτη θέση τον αυριανό αγώνα, εμπρός από τις Ferrari.

Τίποτα δεν άλλαξε όσον αφορά την 4η θέση, με τον George Russell να κάνει έναν μοναχικό αγώνα, με την Mercedes του να φέρει εμφανείς συγκολλήσεις στο δάπεδο, έπειτα από το χθεσινό ατύχημα (και διαφορετική πίσω αεροτομή, που παράγει υψηλότερη οπισθέλκουσα), καθώς η ομάδα δεν είχε δύο εφεδρικά. Εκπληκτική ανάκαμψη πραγματοποίησε ο Sergio Perez, ο οποίος ανελκύστηκε από την 13η στην 5η θέση, πραγματοποιώντας πολλαπλά προσπεράσματα.

O Μεξικανός ευνοήθηκε από το ατύχημα της εκκίνησης, όπου ο Pierre Gasly, προσπαθώντας να πάρει καλύτερη γραμμή για την πρώτη στροφή, πίεσε την Mercedes του Lewis Hamilton προς τη Williams του Alex Albon. O πίσω αριστερός τροχός της AlphaTauri συγκρούστηκε με τον εμπρός δεξιό του Βρετανού. Το μονοθέσιο του Γάλλου γύρισε και έχασε αρκετές θέσεις, ενώ ο Hamilton βρέθηκε ανάμεσα στα μονοθέσια των Perez και Albon στην 3η στροφή, για να πέσει 11ος.

Ο Βρετανός κατάφερε να προσπεράσει τη Williams και τον Valtteri Bottas, για να βρεθεί πίσω από τις Haas, που είχαν καλό ρυθμό αγώνα. Ο Mick Schumacher όμως ήταν πολύ εκνευρισμένος μετά το σπριντ. Ο Γερμανός έδειχνε ταχύτερος από τον team-mate του, Kevin Magnussen. Προσπάθησε να επιτεθεί αρκετές φορές και είχε DRS για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα. Ζήτησε από την ομάδα να δώσει εντολή στον Magnussen να του επιτρέψει να περάσει, αλλά δεν εισακούστηκε. Προς το τέλος του αγώνα, τον πλησίασε ο Hamilton.

Έπειτα από τη μάχη του με τον Verstappen στο Silverstone, ο νεαρός Γερμανός είχε να αντιμετωπίσει τον 7 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή. Όσο είχε το DRS από τον Magnussen, είχε τη δυνατότητα να διατηρήσει τη Mercedes πίσω του με πολύ καθαρή οδήγηση. Όταν η μάχη του κόστισε χρόνο και ο Magnussen έσπασε το DRS, ο Schumcher ήταν πιο ευάλωτος. Ζήτησε από τον ασύρματο να επιβραδύνει λίγο ο Magnussen για να του ξαναδώσει DRS, αλλά ούτε αυτό συνέβη.

Εντέλει, ο Hamilton κατάφερε να προσπεράσει το Γερμανό. Ο Schumacher δήλωσε ότι κατά τη γνώμη του, η μάχη με τον Hamilton δεν θα έπρεπε να έχει συμβεί καν και είναι κάτι που πιστεύει ότι πρέπει να συζητηθεί εσωτερικά. Ο Γερμανός κρίνει ότι αν είχε περάσει τον Magnussen αν η ομάδα του είχε επιτρέψει να προσπεράσει τον Magnussen από νωρίς, θα είχε απομακρυνθεί. Εντέλει, ο Γερμανός έχασε τον βαθμό της 8ης θέσης από τον Hamilton.


Εμπρός από τον Βρετανό τερμάτισαν οι Esteban Ocon και Magnussen. Πολύ άτυχος ήταν ο Fernando Alonso, o οποίος πιθανότατα είχε πρόβλημα με τα ηλεκτρικά της Alpine πριν από την εκκίνηση και δεν συμμετείχε καν στον αγώνα. Ο Alonso ισχυρίζεται ότι έχει χάσει 60-70 βαθμούς λόγω έλλειψης αξιοπιστίας από την Alpine και κακοτυχίας. To μονοθέσιο του Ισπανού έπαθε blackout πριν από την εκκίνηση με την οθόνη του τιμονιού και τον κινητήρα να σβήνουν. Οι μηχανικοί δεν κατάφεραν να το επαναφέρουν.

Ο Alex Albon είχε έναν επεισοδιακό αγώνα. Σε μια μεγάλη μάχη με τον Lando Norris στα αρχικά στάδια του αγώνα, ο Ταϊλανδός υπερασπιζόμενος τη θέση του ώθησε ελαφρώς τον Norris εκτός πίστας και δέχθηκε ποινή 5 δλ., ενώ στο Silverstone αντίστοιχα περιστατικά δεν τιμωρήθηκαν. Αργότερα, είχε επαφή με τον Sebastian Vettel, η οποία έβγαλε εκτός πίστας την Aston Martin.

O Γερμανός είχε κερδίσει 6 θέσεις στην εκκίνηση και προσπάθησε να επιτεθεί στον Albon από την εξωτερική, αλλά ίσως έκλεισε υπερβολικά τη γραμμή του και ο Albon έχασε αεροδυναμικό φορτίο και τον χτύπησε. Ο Vettel αναγκάστηκε να εγκαταλείψει πριν τον τερματισμό, για να έχει την ευκαιρία η Aston Martin να επισκευάσει το μονοθέσιό του, χωρίς να χρειαστεί να εκκινήσει από το pit lane (δεδομένου του καθεστώτος parc ferme).

Sebastian Vettel (Aston Martin), Σπριντ GP Αυστρίας 2022

O Vettel κλήθηκε επίσης να παρουσιαστεί ενώπιον των αγωνοδικών για τη συμπεριφορά του στη συνάντηση των οδηγών με τον διευθυντή αγώνων Niels Wittich εχθές το βράδυ, όπου αναφέρεται ότι ο ίδιος και ο Alonso έκαναν παράπονα για την ασυνέπεια των αποφάσεων. Ο Γερμανός δέχθηκε πρόστιμο 25.000 δολαρίων με αναστολή για τη φετινή σεζόν, διότι αποχώρησε από τη συνάντηση, κάτι που δεν επιτρέπεται. Ωστόσο απολογήθηκε στη συνέχεια από τον Wittich και οι δυο τους είχαν μια πολύ εποικοδομητική συζήτηση για τα θέματα της συνάντησης.

Πάντως, ο George Russell, πρόεδρος του συνδέσμου των οδηγών (GPDA), έκανε έκκληση να υπάρχει μόνο ένας διευθυντής αγώνων. Παράλληλα, ο Vettel συνάντησε τους αγωνοδίκες και διότι δέχθηκε οδηγίες από το pit wall μέσω ασύρματου κατά τη διάρκεια του γύρου σχηματισμού πριν από την εκκίνηση, κάτι που δεν επιτρέπεται. Για το ίδιο παράπτωμα, οι αγωνοδίκες έχουν καλέσει επίσης και άλλους 6 οδηγούς: τους Russell, Perez, Ocon, Schumacher, Ricciardo και Stroll. Κανένας δεν τιμωρήθηκε.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!