F1: H Red Bull φοβάται τη Mercedes περισσότερο από τη Ferrari

Ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull στη Formula 1, Helmut Marko, πιστεύει ότι η αυστριακή ομάδα θα πρέπει να φοβάται περισσότερο τη Mercedes παρά τη Ferrari το 2023, καθώς ετοιμάζεται να υπερασπιστεί τους τίτλους της.

F1: H Red Bull φοβάται τη Mercedes περισσότερο από τη Ferrari

Ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull στη Formula 1, Helmut Marko, πιστεύει ότι η αυστριακή ομάδα θα πρέπει να φοβάται περισσότερο τη Mercedes παρά τη Ferrari το 2023, καθώς ετοιμάζεται να υπερασπιστεί τους τίτλους της.

Η Red Bull κυριάρχησε στην περυσινή σεζόν της Formula 1, με τον Max Verstappen να κατακτά τον δεύτερο συνεχόμενο τίτλο του. Παράλληλα, η αυστριακή ομάδα κατέκτησε το πρώτο της Πρωτάθλημα Κατασκευαστών από το 2013, κατακτώντας τη νίκη σε 17 από τα 22 Grand Prix της χρονιάς. Οι δύο οδηγοί της Red Bull ανέβηκαν στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου σε 10 από τους 11 τελευταίους αγώνες της σεζόν του 2022, με τον George Russell να «κλέβει» τη νίκη στο GP Βραζιλίας για λογαριασμό της Mercedes.

H Red Bull ξεκίνησε την περυσινή σεζόν μαχόμενη με τη Ferrari, η οποία είχε κάνει πολύ δυνατό ξεκίνημα. Ωστόσο, η πορεία της ιταλικής ομάδας ήταν καθοδική, λόγω προβλημάτων αξιοπιστίας και λάθος χειρισμών στρατηγικής στους αγώνες, καθώς και της τεχνικής υπόδειξης περί πιο αυστηρών ελέγχων ακαμψίας δαπέδων που τέθηκε σε ισχύ από το GP Βελγίου.

Αντιθέτως, η πορεία της Mercedes κατά τη διάρκεια της σεζόν ήταν ανοδική. Παρότι η γερμανική ομάδα δεν κατάφερε να αποσπάσει τη 2η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών από τη Ferrari, κατέκτησε την προαναφερθείσα νίκη στη Βραζιλία. Για αυτό και ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, χαρακτήρισε τη Mercedes ως τη βασική απειλή για την ομάδα του στη νέα σεζόν.

Ο Marko ανέφερε: «Θα έλεγα ότι πρέπει να φοβόμαστε περισσότερο τη Mercedes. Κυρίως επειδή έχουν πλεονέκτημα έναντι της Ferrari όσον αφορά τη στρατηγική και την αξιοπιστία». Υπενθυμίζουμε ότι ενόψει της καινούργιας σεζόν, στο Maranello έχει αλλάξει ο επικεφαλής της ομάδας, με τον Frederic Vasseur να έρχεται από την Alfa Romeo, για να αντικαταστήσει τον Mattia Binotto, o οποίος παραιτήθηκε.

Παράλληλα, ο Marko ήταν επιφυλακτικός σχετικά με το ενδεχόμενο η επιτυχία της Red Bull το 2022 να σηματοδοτήσει την έναρξη μιας περιόδου κυριαρχίας, παρόμοιας με εκείνη της Mercedes όταν παρουσιάστηκαν οι υβριδικές μονάδες ισχύος V6 το 2014: «Η κατάστασή μας σίγουρα δεν είναι σαν αυτή της Mercedes στην αρχή της υβριδικής εποχής», δήλωσε ο 79χρονος Αυστριακός.

«Δεν έχουμε τεράστιο προβάδισμα με τον κινητήρα αυτή τη στιγμή. Επομένως, αυτό είναι πολύ διαφορετικό. Η Mercedes τότε είχε τουλάχιστον 50 ίππους διαφορά από όλους τους άλλους. Και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το 2022 ήταν η πρώτη χρονιά με αυτό το νέο σύνολο κανονισμών. Οι άλλες ομάδες έχουν προφανώς δει τι έχουμε κάνει με το φετινό μονοθέσιο. Έτσι, νομίζω ότι σίγουρα θα είναι πολύ πιο κοντά την επόμενη σεζόν».

Άλλος ένας παράγοντας που δεν θα αφήσει τη Red Bull να κυριαρχήσει με ευκολία στις επόμενες δύο σεζόν, θα πρέπει να είναι και η ποινή μείωσης κατά 10% του χρόνου που μπορεί να αξιοποιήσει την αεροδυναμική σήραγγα και το CFD (υπολογιστική ρευστοδυναμική), έως το Νοέμβριο του 2023, επειδή υπερέβη το όριο εξόδων του 2021.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!