F1: Νέα διοίκηση και αεροδυναμική σήραγγα για τη Red Bull

Έπειτα από το θάνατο του συνιδρυτή της, Dietrich Mateschitz, η Red Bull έχει καταλήξει σε ένα σχέδιο διαδοχής για τη λειτουργία του ομίλου, συμπεριλαμβανομένων των ομάδων της Formula 1. Η Red Bull θα προχωρήσει επίσης στην κατασκευή καινούργιας αεροδυναμικής σήραγγας.

F1: Νέα διοίκηση και αεροδυναμική σήραγγα για τη Red Bull

Έπειτα από το θάνατο του συνιδρυτή της, Dietrich Mateschitz, η Red Bull έχει καταλήξει σε ένα σχέδιο διαδοχής για τη λειτουργία του ομίλου, συμπεριλαμβανομένων των ομάδων της Formula 1. Η Red Bull θα προχωρήσει επίσης στην κατασκευή καινούργιας αεροδυναμικής σήραγγας.

Μόλις δύο εβδομάδες μετά τον θάνατο του συνιδρυτή της Red Bull, Dietrich Mateschitz, για να γίνει δισεκατομμυριούχος, η Red Bull έχει καταλήξει στον τρόπο με τον οποίο θα διαρθρωθεί η ανώτερη διοίκηση της εταιρείας στο μέλλον. Αποφασίστηκε ότι η Red Bull δεν θα διοικείται πλέον από έναν και μόνο διευθύνοντα σύμβουλο, όπως συνέβαινε με τον Mateschitz, αλλά τα καθήκοντά του θα μοιραστούν τρία άτομα.

Σε επιστολή του ο Mark Mateschitz, γιού του Dietrich, προς το προσωπικό της Red Bull, εξήγησε ότι θα τεθεί σε εφαρμογή μια λύση που προτάθηκε από τον πατέρα του και υποστηρίζεται από τους Ταϊλανδούς συνέταιρους της οικογένειας επιχειρηματιών Yoovidhya.

Τις επιχειρηματικές δραστηριότητες της Red Bull θα φροντίζει στο μέλλον ένα διοικητικό συμβούλιο, το οποίο θα αποτελείται από τους Franz Watzlawick (CEO της επιχείρησης ενεργειακών ποτών), Alexander Kirchmayr (οικονομικός διευθυντής) και Oliver Mintzlaff (CEO εταιρικών εγχειρημάτων και επενδύσεων).

Ο Mark Mateschitz ανέφερε στην επιστολή: «Ο Franz, ο Alexander και ο Oliver ήταν η ομάδα των ονείρων μας. Είμαι πολύ χαρούμενος που θα αναλάβουν αυτό το έργο». Ο καταμερισμός καθηκόντων σημαίνει ότι οι ομάδες F1 των Red Bull και AlphaTauri θα υποπίτπτουν εφεξής στα καθήκοντα του Mintzlaff, ο οποίος έχει αναλάβει τον τομέα των χορηγιών, και του Kirchmayr.

Υπό την επίβλεψη του Kirchmayr θα είναι πιθανότατα η έγκριση του προϋπολογισμού διάφορων εγχειρημάτων του ομίλου. Ο Mintzlaff δεν είναι άγνωστος στους Γερμανούς φιλάθλους, καθώς ήταν πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου και διευθύνων σύμβουλος του ποδοσφαιρικού συλλόγου της Bundesliga, RB Leipzig.

Πριν από αυτό, ήταν υπεύθυνος για τον συντονισμό όλων των παγκόσμιων ποδοσφαιρικών υποχρεώσεων της Red Bull από το 2014 έως την άνοδο της Λειψίας στην Bundesliga το 2016. Πριν από την ένταξή του στη Red Bull, ο Mintzlaff ήταν δρομέας μεγάλων αποστάσεων. Το 1999 τερμάτισε 5ος στο γερμανικό πρωτάθλημα ημιμαραθωνίου και 8ος στα 10 χιλιόμετρα το 2001. Από το 2000 έως το 2008, εργάστηκε για την εταιρεία κατασκευής αθλητικών ειδών Puma και αργότερα, μεταξύ άλλων, ως σύμβουλος ποδοσφαιριστών και μάνατζερ.

Θεωρείται απίθανο οι δραστηριότητες της Red Bull στην F1 να αλλάξουν πολύ ως αποτέλεσμα της νέας ανώτερης διοικητικής δομής, καθώς η ομάδα κατέκτησε φέτος αμφότερους τους τίτλους στη Formula 1 για πρώτη φορά από το 2013. Πρόσφατα, ο επικεφαλής της ομάδας της Red Bull, Christian Horner, δήλωσε ότι το μακροπρόθεσμο μέλλον της είναι ασφαλές.

Αεροδυναμική σήραγγα

Πέραν του γεγονότος ότι ο Dietrich Mateschitz είχε εγκρίνει πριν από το θάνατό του τη δημιουργία της Red Bull Powertrains, του τμήματος κατασκευής μονάδων ισχύος, είχε επίσης εγκρίνει και την κατασκευή μίας καινούργιας αεροδυναμικής σήραγγας για την ομάδα. Από τα τέλη του 2004, που η Red Bull αγόρασε την ομάδα της Jaguar, χρησιμοποιεί την παλιά αεροδυναμική σήραγγα της Arrows στο Bedford, την οποία είχε κατασκευάσει το 1946 η Royal Aircraft Establishment για τη μελέτη αεροσκαφών.

Πρόσφατα, ο Horner χαρακτήρισε τη συγκεκριμένη αεροδυναμική σήραγγα ως «κατάλοιπο του Ψυχρού Πολέμου», καθώς έχει περιορισμούς στον έλεγχο της θερμοκρασίας, λόγω του μεγέθους και της ηλικίας του κτιρίου που τη στεγάζει. Με την καινούργια σήραγγα, η Red Bull θα έχει τη δυνατότητα να αναπτύσσει ταχύτερα τη μέγιστη ταχύτητα κυκλοφορίας του αέρα που επιτρέπουν οι τεχνικοί κανονισμοί της Formula 1 (50 μέτρα το δευτερόλεπτο ή 180 χλμ./ώρα), για την καλύτερη αξιοποίηση του διαθέσιμου χρόνου.

Η Red Bull θα προτιμούσε να μην προχωρήσει σε αυτή την επένδυση (ύψους 50 – 75 εκατομμυρίων ευρώ), καθώς έχει αρκετούς υποστηρικτές η πρόταση να προχωρήσει η Formula 1 στην απαγόρευση χρήσης αεροδυναμικής σήραγγας από το 2030, με τις αεροδυναμικές μελέτες να γίνονται αποκλειστικά σε υπολογιστικό περιβάλλον, δηλαδή σε CFD (Υπολογιστική Δυναμική Ρευστών).

Αυτή η πρόταση είχε την αρχική υποστήριξη της πλειονότητας των ομάδων πέρυσι, αλλά χωρίς να έχουν συζητηθεί πραγματικές λεπτομέρειες όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να συμβεί κάτι τέτοιο, η συναίνεση αυτή δεν είναι σίγουρο ότι η Formula 1 θα προχωρήσει στην απαγόρευση της χρήσης αεροδυναμικής σήραγγας.

Οι ομάδες που αντιτίθενται στην πρόταση, βλέπουν τις σήραγγες ως σημαντικά περιουσιακά στοιχεία που θα ήταν πλήγμα για τις ομάδες να χάσουν. Καινούργιες αεροδυναμικές σήραγγες προετοιμάζουν επίσης οι ομάδες των McLaren και Aston Martin.

Στο στρατόπεδο της Red Bull, η επένδυση αυτή θεωρήθηκε απαραίτητη αν η ομάδα θέλει να πρωταγωνιστεί τα επόμενα χρόνια στη Formula 1, καθώς εκτιμά ότι οι εγκαταστάσεις του Bedford είναι ξεπερασμένες. Συνεπώς, υπάρχει περίπτωση η νέα αεροδυναμική σήραγγα της Red Bull να χρησιμοποιηθεί για μόνο 6 χρόνια, καθώς η κατασκευή της αναμένεται να διαρκέσει 2 χρόνια.

Ο Christian Horner δήλωσε: «Όταν θεσπίστηκαν οι κανονισμοί για τις σήραγγες, τότε η αποδοτικότητα της δικής μας δεν ήταν συγκρίσιμη με την πορεία που ακολούθησαν οι κανονισμοί. Αυτό μας ανάγκασε να κάνουμε αυτή τη μεγάλη επένδυση κεφαλαίου».

F1 - Serio Perez (Red Bull), GP Μεξικού 2022

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!