F1: Καινούργια αεροδυναμική σήραγγα για τη Red Bull

H Red Bull βρίσκεται στο στάδιο έγκρισης κατασκευής καινούργιας αεροδυναμικής σήραγγας για την ομάδα της Formula 1.

F1: Καινούργια αεροδυναμική σήραγγα για τη Red Bull

H Red Bull βρίσκεται στο στάδιο έγκρισης κατασκευής καινούργιας αεροδυναμικής σήραγγας για την ομάδα της Formula 1.

Παρότι η Formula 1 σκοπεύει να περιορίσει την αεροδυναμική εξέλιξη αποκλειστικά σε υπολογιστικό περιβάλλον CFD (Computational Fluid Dynamics) το 2030, ήδη τρεις ομάδες σχεδιάζουν να κατασκευάσουν καινούργια αεροδυναμική σήραγγα. Για τις McLaren και Aston Martin αυτό ήταν ήδη γνωστό εδώ και πολύ καιρό. Τώρα προκύπτει ότι και η Red Bull σκοπεύει να κατασκευάσει καινούργια αεροδυναμική σήραγγα, επενδύοντας 50 – 75 εκατομμύρια ευρώ για ένα εργαλείο που θα χρησιμοποιηθεί για μόλις 6 χρόνια.

Προβλέπεται ότι η κατασκευή της σήραγγας της McLaren θα ολοκληρωθεί το 2023, ενώ αυτή της Aston Martin το 2024. Έπειτα από την εφαρμογή του ορίου εξόδων, που έχει εξαλείψει τις μεγάλες διαφορές προϋπολογισμού, αυτή η αναβάθμιση εγκαταστάσεων θα είναι πολύ σημαντική για αυτές τις δύο ομάδες, ώστε να φέρουν στο ίδιο επίπεδο με των κορυφαίων τα εργαλεία προσομοίωσης που έχουν στη διάθεσή τους.

Όσον αφορά τα σχέδια της Red Bull για την κατασκευή καινούργιας αεροδυναμικής σήραγγας, ο αγωνιστικός της σύμβουλος, Helmut Marko, επιβεβαίωσε ότι η αυστριακή ομάδα βρίσκεται στο στάδιο έγκρισης. Η διαδικασία κατασκευής, στις εγκαταστάσεις της Red Bull στο Milton Keynes της Αγγλίας, αναμένεται να διαρκέσει δύο χρόνια. Παράλληλα, προετοιμάζεται ήδη επέκταση των εγκαταστάσεων του τμήματος κινητήρων Red Bull Powertrains.

Στην πραγματικότητα, η Red Bull δεν ήθελε να κατασκευάσει καινούργια αεροδυναμική σήραγγα, αλλά νιώθει υποχρεωμένη να το κάνει, αν θέλει να διεκδικεί Παγκόσμια Πρωταθλήματα τα επόμενα χρόνια. Δεδομένου του γεγονότος ότι ο χρόνος μελέτης στην αεροδυναμική σήραγγα είναι περιορισμένος, η Red Bull -παρότι διαθέτει ποιοτικές εγκαταστάσεις- χρειάζεται πιο πρόσφατη τεχνολογία, για να έχει τη δυνατότητα να αγγίζει πιο γρήγορα τη μέγιστη ταχύτητα, όπου παράγονται τα πιο αξιόπιστα δεδομένα.

Ο Adrian Newey, επικεφαλής τεχνικό στέλεχος της Red Bull, δήλωσε: «Απλά παίρνει πολύ χρόνο πριν καταφέρουμε να φτάσουμε την επιθυμητή ταχύτητα αέρα. Αυτό μας στερεί σημαντικό χρόνο από αυτόν που δικαιούμαστε στην αεροδυναμική σήραγγα με αξιοποιήσιμη ταχύτητα αέρα. Εγώ θα περιόριζα τα πάντα αποκλειστικά σε εξέλιξη μέσω CFD. Δυστυχώς, δεν υπάρχουν επαρκείς ψήφοι για αυτό, παρότι θα ήταν πολύ πιο βιώσιμο. Οι συνήθεις ύποπτοι βρίσκονται πίσω από αυτό».

Συνεπώς, οι McLaren και Aston Martin, οι ομάδες δηλαδή που έχουν ήδη ξεκινήσει τη διαδικασία κατασκευής της δικής τους σήραγγας, δεν εγκρίνουν την μετάβαση σε αποκλειστική χρήση CFD νωρίτερα από το 2030 και η Red Bull ισχυρίζεται ότι το γεγονός αυτό την αναγκάζει να ξοδέψει πολλά εκατομμύρια για ένα εργαλείο που θα χρησιμοποιήσει για μικρό χρονικό διάστημα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!