Τα σχέδια που κατέθεσε η BMW για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, αποκαλύπτουν το αναδιπλούμενο τιμόνι των μελλοντικών, αυτόνομων οχημάτων της. Η ιδέα βασίζεται στο τιμόνι τύπου yoke που παρουσίασε η Tesla στο Model S Plaid, με περιστρεφόμενες χειρολαβές που μπορούν να αναδιπλωθούν όσο είναι σε λειτουργία η αυτόνομη οδήγηση.
Τα σχέδια δεν αποκαλύπτουν ακριβώς πώς θα μοιάζει η συσκευή, αλλά το νέο τιμόνι, που αναφέρεται ως «λαβή τιμονιού», λειτουργεί με τρόπο διαφορετικό από οποιοδήποτε αυτοκίνητο παραγωγής. Το κεντρικό στοιχείο είναι ο ίδιο με ενός συμβατικού τιμονιού, αλλά οι ομοιότητες τελειώνουν εκεί. Δύο ακτίνες είναι προσαρτημένες στις δύο απέναντι πλευρές της κεντρικής κεφαλής και έχουν λαβές για να τις κρατά ο οδηγός.
Οι ακτίνες συνδέονται με συνδέσμους που τους επιτρέπουν να περιστρέφονται και να παραμένουν σε όρθια θέση, ανεξάρτητα από τον προσανατολισμό της κεντρικής κεφαλής. Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας αναφέρει ότι το σύστημα έχει σχεδιαστεί για αυτοοδηγούμενα αυτοκίνητα και οι ακτίνες μπορούν να αναδιπλωθούν όταν βρίσκεται σε λειτουργία αυτόνομης οδήγησης.
Ωστόσο, όσο ο οδηγός έχει τον έλεγχο, αυτό το τιμόνι δεν μοιάζει πολύ πρακτικό. Το ίδιο ισχύει για το τιμόνι yoke της Tesla, αλλά πολύ περισσότερο σε αυτό, που οι ακτίνες και οι λαβές περιστρέφονται για να παραμένουν σε όρθια θέση ανεξάρτητα από τη γωνία διεύθυνσης.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΗ ΝΕΑ BMW 420d GRAN COUPE
Τα σχέδια δείχνουν έναν οδηγό να στρίβει το τιμόνι 270ο δεξιόστροφα, χωρίς να είναι σαφές εάν αυτή είναι η μέγιστη δυνατότητα του συστήματος. Αν οι 270ο είναι το όριο του, είναι πολύ λίγες σε σχέση με ενός συμβατικού αυτοκινήτου. Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι η BMW αναπτύσσει ένα σύστημα διεύθυνσης μεταβλητής αναλογίας για τα μελλοντικά της μοντέλα, το οποίο με μικρή περιστροφή του τιμονιού θα στρίβει έντονα τους τροχούς όσο το αυτοκίνητο κινείται με μικρές ταχύτητες.
Εάν το τιμόνι της BMW προορίζεται για αυτοκίνητα παραγωγής, δεν θα το δούμε μέχρι να κυκλοφορήσει το πρώτο της πλήρως αυτόνομο αυτοκίνητο, όταν το επιτρέψει η νομοθεσία. Επί του παρόντος, σε πολλές χώρες επιτρέπεται αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2, που σημαίνει ότι τα συστήματα υποβοήθησης μπορούν να ελέγχουν το τιμόνι, το γκάζι και τα φρένα, ενώ ο οδηγός παραμένει σε πλήρη εγρήγορση με τα χέρια στο τιμόνι.