Οδηγούμε το νέο Nissan Qashqai

Καθόμαστε πίσω από το τιμόνι του μεγαλύτερου, πιο άνετου και τεχνολογικά προηγμένου Nissan Qashqai

Οδηγούμε το νέο Nissan Qashqai

Καθόμαστε πίσω από το τιμόνι του μεγαλύτερου, πιο άνετου και τεχνολογικά προηγμένου Nissan Qashqai

Το Nissan Qashqai είναι το μοντέλο που όρισε ξανά την ιδέα ενός SUV ως το κύριο οικογενειακό αυτοκίνητο. Ήρθε ως διάδοχος του μη ελκυστικού Almera hatchback και το κοινό αποδέχθηκε γρήγορα την πρόταση ενός αυτοκινήτου με υψηλή θέση οδήγησης και του χαρούμενου στιλ ενός crossover. Το γεγονός ότι κατασκευαζόταν στη Μ. Βρετανία και συγκεκριμένα στο εργοστάσιο του Sunderland, επέτεινε περαιτέρω την αποδοχή του από τους Βρετανούς.

Τώρα έφθασε η ώρα για την τρίτη γενιά του Qashqai, όμως αρκετοί αντίπαλοί του έχουν εδώ και καιρό καλύψει το χαμένο έδαφος, με τον ανταγωνισμό να είναι πιο έντονος από ποτέ πριν. Άραγε η Nissan έκανε αρκετά για να διατηρήσει το Qashqai ανταγωνιστικό;

Κοιτώντας το απέξω, παρατηρείς ότι έχει συντελεστεί η σωστή εξέλιξη της σχεδίασης, καθώς ενώ δεν συγχέεις το νέο μοντέλο με τον προκάτοχό του, εξακολουθεί να αναγνωρίζεται ως Qashqai.

Κατά την άφιξή του, το νέο Qashqai προσφέρει μόνο τα βασικά, όσον αφορά τους κινητήρες. Υπάρχει όντως εν αναμονή μία έξυπνη υβριδική έκδοση με κινητήρα εσωτερικής καύσης που λειτουργεί ως range-extender, η e-Power, όμως δεν προγραμματίζεται να κυκλοφορήσει πριν το πρώτο εξάμηνο του 2022. Ενώ τω μεταξύ, δεν υπάρχει ούτε plug-in υβριδική ούτε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Αν θέλετε απεγνωσμένα ένα ηλεκτρικό SUV, η Nissan σας προτείνει το πιο πολυτελές Ariya.

δοκιμή νέο Nissan Qashqai

Η αρχική γκάμα κινητήρων είναι σχετικά απλή. Την ώρα που ο ανταγωνισμός στην κατηγορία – από τη BMW X1 και το Hyundai Tucson έως το Volkswagen Tiguan – προσφέρεται με πολλές επιλογές από κινητήρες βενζίνης, diesel και plug-in υβριδικά σύνολα με ισχύ έως τους 300 ίππους, το Qashqai είναι διαθέσιμο μόνο με τον τετρακύλινδρο 1.3 turbo βενζίνης, με 140 και 158 ίππους. Οι μόνες επιλογές.

Πριν διαλέξετε την έκδοση ισχύος, μάλλον πρέπει να θυμάστε ότι το νέο Qashqai μεγάλωσε ελαφρά, πλησιάζοντας σε μήκος τα 4,43 μέτρα. Για αρκετούς άρα, ο κινητήρας των 158 ίππων που δοκιμάζουμε εδώ δείχνει να είναι η πιο κατάλληλη επιλογή.

Οι τιμές και τα επίπεδα εξοπλισμού του νέου Qashqai στην Ελλάδα

Πράγματι, με βάρος άνω του 1,6 τόνου, το νέο Qashqai 1.3 DIG-T δεν είναι ελαφρύ στην έκδοση δοκιμής, με τετρακίνηση και το αυτόματο κιβώτιο CVT. Ίσως αναρωτιέστε αν όσοι είναι συνηθισμένοι στους ροπάτους diesel θα το βρουν λίγο αδύναμο. Ο συνδυασμός με κίνηση στους εμπρός τροχούς και μηχανικό κιβώτιο είναι διαθέσιμος και στις δύο παραλλαγές του κινητήρα, κάτι που αναμένεται να είναι πιο δημοφιλής επιλογή για τους περισσότερους.

Ο 1.3 turbo – τον οποίο γνωρίζουμε από μοντέλα της Renault και της Mercedes-Benz – αποδίδει μέγιστη ροπή 270 Nm από τις 1.800 έως τις 3.750 σ.α.λ. Τίμια ροπή και σε αρκετά μεγάλο εύρος στροφών, όμως το όφελος δεν είναι μεγάλο σε περίπτωση που προσπαθήσεις να πιέσεις τον κινητήρα. Και αυτό γιατί το κιβώτιο CVT έχει ρυθμιστεί νε προσανατολισμό τον περιορισμό της κατανάλωσης. Οπότε αν ζητάτε αστραπιαία επιτάχυνση, οι στροφές δεν ανεβαίνουν γρήγορα. Οι επίσημες τιμές είναι τελική 198 χλμ/ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα μόλις κάτω από 10 δλ. Το αυτοκίνητό μας μάλλον έδειχνε λίγο πιο αργό από αυτούς τους αριθμούς.

Υπάρχει τεχνολογία mild-hybrid για να βοηθά την αποδοτικότητα. Είναι σχετικά λιγότερο προηγμένη, βασιζόμενη σε ηλεκτρικό σύστημα 12V αντί για το πιο ισχυρό 48V που είναι ευρέως διαθέσιμο σήμερα. Θα αντιληφθείτε πάντως τη λειτουργία του στις χαμηλές ταχύτητες (κάτω από τα 20 χλμ/ώρα) και την ενίσχυση της ροπής όταν απαιτηθεί. Το αποτέλεσμα, στην περίπτωση του κορυφαίου σε εξοπλισμό και βάρος αυτοκινήτου δοκιμής, είναι 6,4 λίτρα/100 χλμ. και 144 γρ. CO2 ανά χλμ, αξιόλογες τιμές για ένα καθαρά βενζινοκίνητο μοντέλο.

Το Qashqai ανέκαθεν διέθετε ένα πλαίσιο καλά ρυθμισμένο για τους δρόμους της Μ. Βρετανίας. Εδώ οδηγούμε το ευρωπαϊκών προδιαγραφών αυτοκίνητο, όμως το έως τώρα συμπέρασμά μας είναι ότι το set-up είναι ανάλογο του κινητήρα στη σχετική έλλειψη ενθουσιασμού. Η αίσθηση από το τιμόνι είναι ακριβής και ομαλή, με αξιόλογη πληροφόρηση και η άνεση στην πόλη επηρεάζεται μόνο από τους μεγάλους τροχούς 19 ιντσών της κορυφαίας έκδοσης. Σε πιο γρήγορες και γεμάτες στροφές διαδρομές, το «πακέτο» θα είναι πιο σφιχτό και πιο άμεσο. Με το υπερυψωμένο πάντως αμάξωμα και την προαναφερθείσα μέγιστη ισχύ των 158 ίππων, δεν πρόκειται ούτως ή άλλως για ένα μοντέλο που απευθύνεται σε όσους θέλουν να οδηγούν γρήγορα.

Η εσωτερική σχεδίαση του Qashqai ήταν πάντα λίγο πιο συγκρατημένη από αυτή του μικρού του αδελφού, του «χαρούμενου» Juke, οπότε παραμένει η γενική προσέγγιση σε όλες τις σαρωτικές αλλαγές που έχουν συντελεστεί στην μεγαλύτερη καμπίνα. Το εσωτερικό είναι τουλάχιστον ισότιμο αρκετών ανταγωνιστών του Qashqai. Υπάρχει αρκετός χώρος μπροστά και πίσω, καθώς και ένας καλός συνδυασμός μοντέρνων διακοπτών και ψηφιακών οργάνων.

Μπορείς να επιλέξεις το head-up display των 10,8 ιντσών για να συνοδεύσει την 9 ιντσών κεντρική οθόνη του infotainment μέσω της οποία ελέγχονται αρκετές από τις λειτουργίες του αυτοκινήτου και ενώ ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών έχει πολλές παιχνιδιάρικες επιλογές προβολής, μπορείς να επιλέξεις την κλασσική με το στροφόμετρο και το ταχύμετρο.

Το μεταξόνιο του Qashqai μεγάλωσε κατά 20 χιλ, με επίσης οριακή αύξηση στο ύψος και το πλάτος. Η καλή διαμόρφωση του εσωτερικού σημαίνει ότι υπάρχουν αρκετοί χώροι για τέσσερις ενήλικες και πιο εύκολη πρόσβαση για την τοποθέτηση του παιδιού στο κάθισμά του, χάρη στο μεγάλο άνοιγμα κατά 85 μοίρες των πίσω θυρών. Αν προσθέσουμε το γενναιόδωρο χώρο αποσκευών (από 436 έως 1.422 λίτρα, αν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα) και ορισμένες «πινελιές», όπως τις δύο θύρες USB για τους πίσω επιβάτες, τότε έχεις ένα ικανό αυτοκίνητο να μεταφέρει τους φίλους ή την οικογένειά σου στο προορισμό με άνεσης και ευρυχωρία.

Το αυτοκίνητο δοκιμής είχε το κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού Techna, που ανεβάζει την τιμή του κοντά στις 38.000 ευρώ. Όπως συμβαίνει συχνά, περισσότερο value for money συναντάται πιο χαμηλά, καθώς κανένα Qashqai δεν είναι φτωχό σε εξοπλισμό. Και η χρονομίσθωση ίσως αποδειχθεί πιο σωστή επιλογή.

Συμπέρασμα

Θεωρούμε ότι το νέο Nissan Qashqai θα πάρει καλύτερο βαθμό όταν το δοκιμάσουμε σε πιο χαμηλή έκδοση εξοπλισμού. Ωστόσο είμαστε λιγότερο πεπεισμένοι ότι θα βρεθεί πιο ψηλά από τις μεσαίες θέσεις της κατηγορίας του. Η άνετη κύλιση και τα αρκετά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού μπορεί να μην είναι αρκετά για να ανακόψουν την πορεία των αντιπάλων του από τη Γερμανία και την Κορέα.

Φωτογραφίες: Auto Express

δοκιμή νέο Nissan Qashqai

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!