Οδηγούμε τη νέα Porsche 911 στην Κρήτη

Ανακαλύψαμε σε μια μοναδική κρητική διαδρομή πώς η νέα Porsche 911 (992.2) σερβίρει την πρωτοποριακή υβριδική τεχνολογία χωρίς να προδίδει την αυθεντική της ψυχή.

Οδηγούμε τη νέα Porsche 911 στην Κρήτη

Ανακαλύψαμε σε μια μοναδική κρητική διαδρομή πώς η νέα Porsche 911 (992.2) σερβίρει την πρωτοποριακή υβριδική τεχνολογία χωρίς να προδίδει την αυθεντική της ψυχή.

Όταν ακούς το όνομα «Porsche 911» δεν σκέφτεσαι απλώς ένα αυτοκίνητο. Σκέφτεσαι μια ιδέα που γεννήθηκε το 1963 και που συνεχώς εξελίσσεται, χωρίς ποτέ να προδίδει τον εαυτό της.

Από την πρώτη γενιά, που ήρθε να διαδεχθεί την 356, η 901 ή μάλλον… η 911 παρέμεινε πιστή στη φιλοσοφία του επίπεδου εξακύλινδρου κινητήρα boxer στο πίσω μέρος, με το μοναδικό σχήμα που έγινε σύμβολο.

Κάθε δεκαετία πρόσθετε στοιχεία, βελτίωνε την απόδοση, εισήγαγε νέες τεχνολογίες. Κι όμως, όσες αλλαγές κι αν ήρθαν, το DNA της παρέμεινε αναλλοίωτο: ισορροπία, αίσθηση, επαφή οδηγού και μηχανής, οικεία μορφή.

Η νέα γενιά με τον κωδικό 992.2 είναι η απόδειξη ότι η Porsche μπορεί να παντρέψει το παρελθόν με το μέλλον, εισάγοντας υβριδική τεχνολογία και ψηφιακές λύσεις, χωρίς να θυσιάζει την ουσία.

Porsche 911 Crete 10

Από το Ηράκλειο στη Σητεία: η διαδρομή

Το ταξίδι μας στην Κρήτη ξεκίνησε από το αεροδρόμιο του Ηρακλείου. Εκεί μας περίμεναν παρατεταγμένα τα αυτοκίνητα της πανευρωπαϊκής παρουσίασης: Carrera T, Carrera S Cabriolet, καθώς και δύο GTS Cabriolet σε επετειακή περιβολή, μαζί με την κόκκινη Targa.

Porsche 911 Crete 30

Ο προορισμός ήταν η Σητεία, με μια διαδρομή που ξεπέρασε τα 160 χιλιόμετρα και περιλάμβανε ό,τι μπορεί να ζητήσει ένας οδηγός για να δοκιμάσει τις δυνατότητες μιας νέας 911. Από ανοιχτές παραλιακές διαδρομές μέχρι στενές ορεινές στροφές, αλλά και ένα τμήμα δρόμου που είχε αποκλειστεί από την κυκλοφορία για να μπορέσουμε να την πιέσουμε πραγματικά στα όριά της, με ασφάλεια.

Porsche 911 Crete 14

Οι πρώτες εντυπώσεις με την Carrera S

Η Carrera S αποτέλεσε το πρώτο μας «καλωσόρισμα». Με τον γνώριμο 3λιτρο twin-turbo boxer, προσφέρει τη γνωστή καθαρότητα της 911. Το τιμόνι είναι σφιχτό, κοφτερό και γεμάτο πληροφόρηση, κάθε ανωμαλία του δρόμου περνάει στα χέρια, η ανάρτηση σφίγγει το αμάξωμα χωρίς να το κάνει κουραστικό.

Στις ανηφόρες και στις κατηφόρες γύρω από τα χωριά του νότιου Ηρακλείου, η Carrera S δείχνει πόσο φιλική μπορεί να είναι, χωρίς ποτέ να γίνεται flat, γιατί πάντα -ακόμα και στο Normal mode- το γουργουρητό του boxer δεν σε αφήνει να ξεχαστείς που βρίσκεσαι. Σου δίνει την αίσθηση ότι είναι έτοιμη να μπει σε ρυθμό μαζί σου, να σε αφήσει να παίξεις με τα όρια χωρίς φόβο.

Porsche 911 Crete 15

Ανεβαίνοντας η εμπειρία αποκτά μεγαλύτερο βάθος. Η απόκριση είναι πιο έντονη (ειδικά στο πρόγραμμα Sport Plus), η ροπή πιο διαθέσιμη, το πλαίσιο πιο σίγουρο στις γρήγορες καμπές. H S σε προκαλεί να εμπιστευτείς το γκάζι της, να βγεις από τις στροφές με περισσότερη αποφασιστικότητα. Η αίσθηση ασφάλειας που μεταφέρει το πλαίσιο είναι εντυπωσιακή, σε αφήνει να πιστέψεις ότι μπορείς να πας ακόμα παραπέρα.

Σε αυτή την περίπτωση έχουμε το “απλό” μηχανικό σύνολο των 480 ίππων και -αναμφίβολα- ήταν ένας προάγγελος για το τι πρόκειται να ακολουθήσει.

Porsche 911 Crete 9

Η GTS και η μεγάλη αλλαγή

Η στιγμή όμως που πραγματικά νιώθεις τη μετάβαση στη νέα εποχή είναι όταν περνάς πίσω από το τιμόνι της GTS. Η ειδική επετειακή έκδοση και η Targa που δοκιμάσαμε είναι εξοπλισμένες με το νέο υβριδικό σύστημα, το T-Hybrid.

Ο 3,6 λίτρων boxer συνεργάζεται με “ηλεκτρικό” τούρμπο και μικρή μπαταρία υψηλής τάσης, ενώ το αυτόματο PDK έχει ενσωματωμένο ηλεκτροκινητήρα απόδοσης λίγο παραπάνω από τους 50 ίππους. Το αποτέλεσμα είναι 541 ίπποι (+60 ίπποι από την προηγούμενη) και 610 Nm ροπής, με απόκριση που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από αγωνιστικά μηχανικά σύνολα.

Porsche 911 Crete 4

Η πρώτη εκκίνηση με Launch Control στο κλειστό τμήμα δρόμου ήταν εκρηκτική. Το αυτοκίνητο εκτοξεύεται στα 100 χλμ/ώρα σε περίπου 3 δευτερόλεπτα, με τρόπο που σε κολλάει στο κάθισμα. Το eTurbo καταργεί ουσιαστικά το κλασικό turbo lag, δίνοντας ώθηση από το πρώτο πάτημα. Ο ήχος παραμένει καθαρά Porsche, βαθύς, γεμάτος χαρακτήρα, με τον boxer να θυμίζει ότι είναι εκεί όχι μόνο για αριθμούς αλλά και για συναίσθημα. Πολύ σημαντικό για την ιστορία της 911.

Στις στροφές η διαφορά είναι ακόμα πιο έντονη. Η GTS στρίβει με ουδετερότητα που δύσκολα συναντάς, το πίσω σύστημα διεύθυνσης κάνει το αμάξωμα πιο ευέλικτο, ενώ η ανάρτηση με το σύστημα Porsche Active Suspension Management – PASM κρατά τον όγκο υπό έλεγχο ακόμα και σε δύσκολες ανωμαλίες.

Porsche 911 Crete 28

Οι αλλαγές κατεύθυνσης γίνονται γρήγορα και χωρίς να τρομάζουν, γεγονός στο οποίο βοηθάει το στάνταρ σύστημα τετραδιεύθυνσης και το σύστημα των ενεργών αντιστρεπτικών δοκών Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC). Τα φρένα έχουν δύναμη και διάρκεια, ενώ το PDK εκτελεί εντολές με απόλυτη αμεσότητα. Μάλιστα, πολλές φορές αισθήκαμε ότι υπάρχει… τηλεπάθεια! Βέβαια, τον περισσότερο χρόνο είχαμε “κουμπωμένο” το πρόγραμμα Sport Plus και τη Manual ρύθμιση (μέσω των paddles) στο ακαριαίο PDK κιβώτιο.

@motorone.gr Σύντομα περισσότερα στο άρθρο και σε videos που ακολουθούν… Ακολουθήστε μας και… δεν θα χάσετε! 😉 @Porsche @porschegreece #porsche #porsche911 #porsche911hybrid ♬ Confidence (sped up version) – Ocean Alley

Πολλοί περίμεναν ότι η κατανομή βάρους του αυτοκινήτου θα ταραζόταν λόγω της προσθήκης του υβριδικού συστήματος που είναι 50 κιλά, εκ των οποίων τα -σχεδόν- μισά είναι η μπαταρία των 1,9 kWh. Η Porsche όμως κράτησε χαμηλά το συνολικό βάρος, το οποίο είναι μόλις 1.595 κιλά.

Porsche 911 Crete 19

Διακριτικό αισθητικό φρεσκάρισμα

Στο μπροστινό μέρος της νέας 911 όλα τα φωτιστικά στοιχεία έχουν ενσωματωθεί στους βασικούς προβολείς Matrix LED ως στάνταρ, με επιλογή για HD-Matrix LED— δεν υπάρχουν πλέον βοηθητικά φώτα— αφήνοντας έναν καθαρό, λιτό και ταυτόχρονα πιο επιβλητικό προφυλακτήρα.

Ο χώρος για τοποθέτηση του αριθμού κυκλοφορίας έχει μετακινηθεί ώστε να δημιουργεί χώρο για αισθητήρες, σχεδόν αόρατους πίσω από γυαλιστερό κάλυμμα κάτω από την πινακίδα, διατηρώντας την γραμμή του σχεδιασμού πιο “καθαρή”.

Porsche 911 Crete 16

Στο πίσω μέρος, είναι εντυπωσιακή η ενιαία γραμμή των φώτων LED που ενώνονται με το φως τόξου, που “τρέχει” από μία φτερούγα στην άλλη, ενώ τα γράμματα PORSCHE είναι πλέον ενσωματωμένα οπτικά στο πίσω πάνελ με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρουν αντίθεση. Οι λωρίδες αερισμού στο πίσω καπό μειώθηκαν σε αριθμό (από εννιά προς πέντε ανά πλευρά), ενώ προστέθηκαν και επιπλέον εισαγωγές αέρα στις πλευρές.

Το κάτω μέρος του πίσω προφυλακτήρα έχει καθαρή δομή. Η εταιρεία έχει ενσωματώσει αεραγωγούς για το charge-air σύστημα ψύξης και εξαγωγές που αναδεικνύουν τον σπορ χαρακτήρα.

Porsche 911 Crete 11

Η 911 Carrera GTS έχει επιπλέον εξωτερικά στοιχεία που την ξεχωρίζουν: ενεργά στοιχεία αεροδυναμικής, όπως κάθετες περσίδες αέρα (cooling air flaps) στα εμπρός άκρα, προσαρμοζόμενοι διαχύτες στο εμπρός μέρος του υποδαπέδου (front diffusers) που συνεργάζονται με τις περσίδες, ενώ το εμπρός σπόιλερ έχει φινίρισμα σατινέ μαύρου (satin black) για πιο επιθετική εμφάνιση.

Οι ζάντες στην GTS είναι επίσης ειδικές (centre-lock, με 20″/21″), βαμμένες σε Anthracite Grey, και τα πίσω φωτιστικά περιλαμβάνουν λεπτομέρειες όπως διαφανή λωρίδα φώτων πίσω και εσοχές αερισμού με μαύρα ένθετα.

Porsche 911 Crete 20

Σε επίπεδο διαστάσεων, η νέα 911 διατηρεί το μεταξόνιο στα 2,45 μέτρων και το πλάτος στα περίπου 1,85 μ. Το μήκος διαφέρει ελαφρώς: οι απλές εκδόσεις Carrera έχουν μήκος περίπου 4,54 μ., ενώ οι GTS εκδόσεις με λίγο πιο “φουσκωμένους” εμπρός και πίσω προφυλακτήρες φτάνουν τα 4,55 μ. Το ύψος κυμαίνεται ανάλογα με την έκδοση και το σασί μεταξύ 1,29-1,30 μ.

Porsche 911 Crete 3

Τέλος, οι χρωματικές επιλογές έχουν αναβαθμιστεί: η Porsche έχει χωρίσει τις εξωτερικές αποχρώσεις σε τέσσερις “κόσμους χρωμάτων” — Legends, Dreams, Shades και Contrasts — ώστε να διευκολύνεται η επιλογή αλλά και να δίνεται έμφαση στην προσωπικότητα του αυτοκινήτου μέσα από τα χρώματα. Καινούργιες αποχρώσεις όπως Shade Green Metallic, Slate Grey Neo, Lugano Blue και Cartagena Yellow Metallic προστίθενται στο παλαιότερο φάσμα.

Τι άλλαξε στο εσωτερικό

Το cockpit διαθέτει για πρώτη φορά μια πλήρως ψηφιακή κυρτή οθόνη 12,6 ιντσών ως πίνακας οργάνων. Στην οθόνη αυτή βλέπεις τα βασικά δεδομένα οδήγησης, την απόδοση, τα μέσα ενημέρωσης –με επιλογές διάφορων layouts, ανάλογα με το τι έχεις επιλέξει. Υπάρχει, για παράδειγμα, μία “Classic” ρύθμιση που απεικονίζει πέντε στρογγυλούς μετρητές, με τον στροφομετρητή στο κέντρο — μια αναφορά στα παραδοσιακά Porsche.

Porsche 911 Crete 47

Ένα νέο στοιχείο που προστέθηκε είναι ο λειτουργικός διακόπτης (mode switch) που έρχεται στάνταρ. Μέσω αυτού μπορεί ο οδηγός να επιλέγει πιο εύκολα τα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (Normal, Sport, Wet), ενώ με το προαιρετικό ή στάνταρ πακέτο Sport Chrono –όπως στην GTS– προστίθενται λειτουργίες όπως Sport Plus, Launch Control, κλπ.

Ο διακόπτης (toggle) στο τιμόνι επιτρέπει γρήγορη αλλαγή των εμφανίσεων της οθόνης οργάνων ή άλλων λειτουργιών που εμφανίζονται εκεί. Επίσης, το μπουτόν εκκίνησης του κινητήρα βρίσκεται στην αριστερή πλευρά της κολώνας του τιμονιού —μια κίνηση που θυμίζει παλιότερα μοντέλα της Porsche, και που για πρώτη φορά υλοποιείται σε αυτή τη μορφή στην 911.

Η διαδρομή των 300+ χιλιομέτρων

Οδηγώντας πάνω από 300 χιλιόμετρα με τις τρεις διαφορετικές εκδόσεις είχαμε την ευκαιρία να καταλάβουμε πόσο διαφορετικές προσωπικότητες μπορεί να κρύβει το ίδιο σχήμα. Στην Carrera T των 394 ίππων απολαύσαμε την καθαρότητα και το χειροκίνητο κιβώτιο, στην Carrera S την ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και την απόδοση, ενώ στην GTS βιώσαμε την επιθετικότητα και την τεχνολογική καινοτομία.

Porsche 911 Crete 13

Το κλειστό τμήμα δρόμου αποκάλυψε πόσο γρήγορα ανεβαίνει η ταχύτητα, πόσο σίγουρη είναι η 911 σε καταστάσεις που λίγοι οδηγοί θα συναντήσουν στην καθημερινότητα. Σε καμπές με κατηφόρα και κακό οδόστρωμα, η GTS παρέμενε σταθερή, έτοιμη να ακολουθήσει την τροχιά που της υπαγόρευες. Στις ευθείες, ο αέρας δεν κατάφερνε να την αποσταθεροποιήσει, ενώ η ενεργή αεροδυναμική δούλευε διακριτικά για να κρατά το αυτοκίνητο κολλημένο στο δρόμο.

Ακόμα και μετά από ώρες οδήγησης, η κόπωση δεν εμφανίστηκε. Το κάθισμα, η εργονομία, το ψηφιακό cockpit που ενημερώνει χωρίς να κουράζει, όλα συντελούν ώστε να μπορείς να απολαμβάνεις την 911 για πολύ περισσότερα από μερικά λεπτά έντασης. Σίγουρα, αυτός που μπορεί να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη, αποκτά ένα iconic μοντέλο για την καθημερινότητα και γιατί όχι… να γεράσει μαζί του!

Porsche 911 Crete 21

Τι μένει στο τέλος

Αυτό που μένει στο τέλος αυτής της εμπειρίας στην Κρήτη είναι η διαπίστωση ότι η 911 παραμένει ένα από τα πιο εμβληματικά σπορ αυτοκίνητα που μπορείς να οδηγήσεις σήμερα. Η νέα γενιά με την κωδική ονομασία 992.2 φέρνει τεχνολογικές καινοτομίες που θα μπορούσαν να είχαν αλλοιώσει τον χαρακτήρα της, όμως δεν το κάνουν.

Σημαντικό fact αποτελεί το γεγονός ότι ο Ferdinand Porsche συνέλαβε σχεδόν 125 χρόνια πριν την ιδέα του ρεύματος και συγκεκριμένα ενός ηλεκτροκινητήρα για όχημα, όταν δούλευε σε μια εταιρεία ηλεκτρική εταιρεία στη Βιέννη. Μια ιδέα που υλοποιήθηκε τελικά με τη μορφή του ηλεκτρικού οχήματος Löhner-Porsche, το οποίο παρουσιάστηκε στην Παγκόσμια Έκθεση του Παρισιού το 1900. Οπότε για την Porsche το… ρεύμα δεν ήταν κάτι καινούργιο, αλλά ανήκει -και αυτό- στην ιστορία της.

Η υβριδική GTS δεν προδίδει την παράδοση,·αντίθετα την ενισχύει, προσφέροντας περισσότερη δύναμη, καλύτερη απόκριση και μια αίσθηση ότι οδηγείς κάτι μπροστά από την εποχή του.

Οι Carrera T και S συνεχίζουν να προσφέρουν την κλασική εμπειρία 911, πιο καθαρή, πιο παραδοσιακή, ιδανική για εκείνους που θέλουν την ουσία. Η GTS είναι η επιτομή της νέας φιλοσοφίας: ένα αυτοκίνητο που παραμένει αυθεντικό, αλλά δεν φοβάται να κάνει το βήμα στο μέλλον.

Porsche 911 Crete 44

Μετά από περισσότερα από 300 χιλιόμετρα, μπορούμε να πούμε ότι η νέα 911 συνεχίζει να είναι αυτό που πάντα ήταν: ένα αυτοκίνητο φτιαγμένο για τον οδηγό, που σε κάνει να χαμογελάς κάθε φορά που στρίβεις το τιμόνι ή πατάς το γκάζι. Και ταυτόχρονα, είναι έτοιμη να σε ακολουθήσει σε μια νέα εποχή όπου η τεχνολογία δεν αφαιρεί από την εμπειρία, αλλά την απογειώνει.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!