Δοκιμάζουμε το νέο Kia EV9 GT Line 7-Seater AWD 384 PS

Το αμιγώς ηλεκτρικό EV9 φέρνει την Kia ευθέως απέναντι σε γαλαζοαίματους κατασκευαστές, αμφισβητώντας την πρωτοκαθεδρία τους με επιχειρήματα και αξιώσεις.

Δοκιμάζουμε το νέο Kia EV9 GT Line 7-Seater AWD 384 PS

Το αμιγώς ηλεκτρικό EV9 φέρνει την Kia ευθέως απέναντι σε γαλαζοαίματους κατασκευαστές, αμφισβητώντας την πρωτοκαθεδρία τους με επιχειρήματα και αξιώσεις.

Η ηλεκτροκίνηση, πέρα από το οικονομικό και οικολογικό όφελος που υπόσχεται, φέρνει μαζί της μεγάλες ανατροπές. Μία από αυτές είναι η αλλαγή στον τρόπο που αντιλαμβάνεται το αγοραστικό κοινό σήματα και μάρκες και το νέο Kia EV9 αποτελεί ένα από τα πλέον χαρακτηριστικά παραδείγματα που επιβεβαιώνουν ακριβώς αυτό.

Τις μέρες που είχαμε στα χέρια μας την ηλεκτρική ναυαρχίδα της Kia για δοκιμή, δεν υπήρξε περαστικός που να μην κολλήσει το βλέμμα πάνω του, οδηγός που να μην έκοψε ταχύτητα για να το περιεργαστεί, πιτσιρικάς που να μην κοντοστάθηκε για να βγάλει μια selfie δίπλα του και γνωστός που να μην ρωτήσει εκστασιασμένος, τιμή και πληροφορίες για αυτό το πληθωρικό SUV.

Είναι μια δεκαετία τώρα που η Κορεατική εταιρία βλέπει σοβαρά την ηλεκτροκίνηση κάνοντας την αρχή με το Soul EV του 2014. Το πρώτο άλμα έγινε το 2021 με το εντυπωσιακό EV6, είναι το EV9 όμως που εξαπολύει την κατά μέτωπο επίθεση της Kia σε όλες τις κατηγορίες ηλεκτρικών μοντέλων τα επόμενα χρόνια. Το θηριώδες SUV είναι ένα από τα 15 νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που σκοπεύει να λανσάρει η μάρκα μέχρι το 2027.

Premium αισθητική που προκαλεί

Το EV9 δεν κρύβεται. Θέλει να προκαλέσει με την εμφάνισή του και αναμφίβολα το καταφέρνει με μεγάλη επιτυχία. Το μήκους 5,01 μ. SUV κάθεται επιβλητικά πάνω στους μεγάλους τροχούς του – 21’’ με ελαστικά Continental Premium Contact C διάστασης 285/45 στην κορυφαία έκδοση GT Line που δοκιμάζουμε – και ιντριγκάρει το βλέμμα σου με την αιχμηρή του αισθητική και τις φουτουριστικές λεπτομέρειες.

Ανάμεσά τους η φωτιζόμενη μάσκα «Digital Tiger Face» που εξαπλώνεται σε όλο το εμπρός μέρος μέχρι τα φωτιστικά σώματα που «γραπώνουν»  τις γωνίες, τα επίσης ιδιαίτερα πίσω φωτιστικά σώματα αλλά και η ολόισια οροφή που καταλήγει στην έντονα τριγωνική πίσω κολώνα. Είναι βέβαια και αυτό το μπλε ματ του αυτοκινήτου της δοκιμής που δένει ωραία με τα μαύρα ένθετα σε προφυλακτήρες, μαρσπιέ και φτερά.

Πολυμορφικό SUV για έως 7

Με μήκος που ξεπερνά κατά τι τα 5 μ., μακρύ μεταξόνιο 3,1 μ. αλλά και βασισμένο στη νέα πλατφόρμα E-GMP (Electric Global Modular Platform) που εξελίχθηκε ειδικά για ηλεκτρικά μοντέλα, είναι αναμενόμενο το EV9 να διακρίνεται σε ευρυχωρία.

Μόνο που οι σχεδιαστές του μεγάλου SUV δεν έμειναν εκεί, αλλά το προίκισαν με τρεις σειρές καθισμάτων και πρακτικότητα που θυμίζει πολυμορφικό. Το EV9 είναι διαθέσιμο είτε ως 6-θέσιο είτε ως 7-θέσιο. Εμείς εδώ δοκιμάζουμε τη δεύτερη εκδοχή του.

Ξεκινώντας από τις εμπρός θέσεις, οδηγός και συνοδηγός κάθονται ψηλά κι έχουν εμπρός τους ένα ταμπλό με σωστή εργονομία και ελάχιστους διακόπτες. Η σχεδίαση είναι λιτή αλλά μοντέρνα, ενώ η ποιότητα υλικών και συναρμογής προσεγμένη, στο υψηλό επίπεδο που μας έχει συνηθίσει η Kia και που απαιτεί η κατηγορία.

Να πούμε επίσης πως το EV9 είναι το πρώτο μοντέλο της Κορεατικής φίρμας όπου εφαρμόζεται η σταδιακή κατάργηση της χρήσης δέρματος με παράλληλη εφαρμογή εναλλακτικών, βιώσιμων υλικών.

Στο ταμπλό υπάρχουν δύο μεγάλες οθόνες 12,3 ιντσών, μία για τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων και μία αφής για το σύστημα πολυμέσων. Ανάμεσά τους βρίσκεται μία μικρότερη αφής 5,3’’ που φιλοξενεί τις ρυθμίσεις του κλιματισμού, οι οποίες ωστόσο δεν είναι εύκολα ορατές από τον οδηγό καθώς κρύβονται από τη στεφάνη του τιμονιού.

Φυσικά, ο πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός, οι υπηρεσίες συνδεσιμότητας και πλοήγησης, η κάμερα οπισθοπορείας, η θήκη ασύρματης φόρτισης smartphone και οι ενημερώσεις Over the Air (OTA) κάνουν τη ζωή οδηγού κι επιβατών ευκολότερη, ενώ προαιρετικά διαθέσιμο είναι και το Head-Up Display (HUD).

Τα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού διαθέτουν μια ιδιαίτερη λειτουργία: μπορούν να ξαπλώσουν προς τα πίσω και σε συνδυασμό με ένα πτυσσόμενο μαξιλαράκι στο ύψος των γαμπών να προσφέρουν τη δυνατότητα χαλάρωσης, π.χ. στη στάση κατά τη διάρκεια ενός ταξίδι για να φορτίσει το αυτοκίνητο. Στην ευχάριστη ατμόσφαιρα του εσωτερικού συμβάλλει και η διπλή ηλιοροφή, με το εμπρός κομμάτι να είναι και ανοιγόμενο.

Ανάμεσα στα καθίσματα υπάρχουν μεγάλες και πρακτικές θήκες, καθώς επίσης χρήσιμες θύρες USB-C και πρίζα φόρτισης 12V. Η πρακτικότητα ενισχύεται όσο περνάμε προς το πίσω μέρος της καμπίνας. Τα καθίσματα της δεύτερης σειράς για παράδειγμα σύρονται εμπρός – πίσω και η πλάτη τους ρυθμίζεται σε κλίση.

Αυτό που κάνει τη μεγαλύτερη εντύπωση ωστόσο είναι ο χώρος που υπάρχει για τους επιβάτες της τρίτης σειράς. Άτομα ύψους έως 1,80 μ. θα νιώσουν άνετα στις δυο τελευταίες θέσεις, έχοντας στη διάθεσή τους αρκετό αέρα τόσο για τα γόνατα όσο και για το κεφάλι, καθώς επίσης ποτηροθήκες και θύρες φόρτισης για φορητές συσκευές.

Θα περίμενε κανείς πως η χρήση των 2 επιπλέον θέσεων θα εκμηδενίζει ουσιαστικά τον χώρο αποσκευών. Και όμως, ακόμη και στην 7θέσια διάταξη το πορτμπαγκάζ έχει αρκετό όγκο 333 λίτρων, ο αυξάνεται στα 828 λτ. με την αναδίπλωση της τρίτης σειράς καθισμάτων. Με την αναδίπλωση και της μεσαίας σειράς, ο όγκος εκτινάσσεται στα 2.393 λίτρα!

Μάλιστα, σε αυτά προστίθεται ο επιπλέον χώρος κάτω από το εμπρός καπό (frunk) που φτάνει τα 90 λίτρα στις πισωκίνητες εκδόσεις (RWD) ή τα 52 λτ. στις τετρακίνητες (AWD).

Τετρακίνητο, με 384 ίππους

Το Kia EV9 είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις με 204 ίππους και κίνηση στους πίσω τροχούς (RWD) ή με 384 ίππους και τετρακίνηση (AWD). Εμείς δοκιμάσαμε τη δεύτερη η οποία κινείται από δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν στον εμπρός κι έναν στον πίσω άξονα.

Στην πόλη, το μεγάλο μέγεθος απαιτεί την προσοχή του οδηγού – κάτι απόλυτα λογικό και αναμενόμενο. Η ορατότητα είναι καλή και η ανάρτηση απορροφά με άνεση τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, εξασφαλίζοντας παράλληλα ποιοτική κύλιση.

Στον αυτοκινητόδρομο το μεγάλο SUV είναι ήσυχο και πάντα πρόθυμο να επιταχύνει και να διατηρεί με άνεση υψηλή ταχύτητα (τελική: 200 χλμ./ώρα). Κάθε σανίδωμα του γκαζιού μεταφράζεται σε μια απότομη ώθηση προς τα εμπρός. Σημειώστε πως η έκδοση GT Line της δοκιμής έχει αυξημένη μέγιστη ροπή 700 Nm (από 600), ολοκληρώνοντας την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,3’’!

Σε επαρχιακό δρόμο με συνεχείς στροφές το EV9 διαχειρίζεται αποτελεσματικά τον όγκο και το βάρος των 2,6+ τόνων. Το επίπεδο της πρόσφυσης είναι πολύ υψηλό χάρη και στην τετρακίνηση και μόνο στις απότομες εναλλαγές κατεύθυνσης με μεγάλη ταχύτητα μπορείς να φέρεις το ηλεκτρικό SUV σε ελαφρώς δύσκολη θέση, λόγω αδράνειας. Και πάλι όμως οι όποιες αντιδράσεις ελέγχονται άμεσα με το καλό σε βάρος και αμεσότητα τιμόνι και με τη συνδρομή του πλούσιο πακέτου τεχνολογιών υποβοήθησης του οδηγού.

Ανάμεσα στα πολυάριθμα συστήματα ADAS περιλαμβάνεται η τελευταία γενιά του Highway Driving Assist 2 που είναι στάνταρ συνδυάζει το Lane Following Assist 2 με το Hands On Detection και το SCC Smart Cruise Control για να βοηθά στη διατήρηση μιας καθορισμένης απόστασης και ταχύτητας από το προπορευόμενο όχημα.

Θετική εντύπωση μας έκαναν επίσης τα ελαστικά με αφρό που αποσβαίνουν τον θόρυβο κύλισης και τα δυνατά φρένα.

Αν κάποιος αποφασίσει να κινηθεί σε χωματόδρομο, έχει συμμάχους του τα 177 χιλ. απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος και τα επιπλέον τρία προγράμματα οδήγησης (Snow, Mud και Sand), πέρα των τριών που αφορούν την κίνηση σε άσφαλτο (Eco, Normal και Sport). Τέλος, υπάρχει και η επιλογή My Drive με προσωποποιημένες ρυθμίσεις.

Την απαραίτητη ενέργεια στους δύο ηλεκτροκινητήρες παρέχει μια μεγάλη μπαταρία 99,8 kWh η οποία υπόσχεται αυτονομία έως 505 χλμ. στο δικό μας EV9 GT Line (512 χλμ. στις «απλές» εκδόσεις 384 PS AWD). Η μέση κατανάλωση ενέργειας είναι 22,8 kWh/100 χλμ. σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Στην πράξη, και σε μικτή χρήση εντός κι εκτός πόλης, πετύχαμε αυτονομία λίγο πάνω από 430 χλμ..

Η μπαταρία έχει τη δυνατότητα ταχείας φόρτισης με ισχύ έως 210 kW, που σημαίνει πως σε αντίστοιχο φορτιστή μπορεί να φτάσει από το 10% στο 80% σε 24 λεπτά. Μάλιστα, αρκούν μόλις 15’ για ανάκτηση ενέργειας αρκετής για 239 χλμ.! Σε αυτό συμβάλλει και το ηλεκτρικό κύκλωμα των 800 volt. Το EV9 είναι επίσης εξοπλισμένο με αμφίδρομη φόρτιση (V2L), κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να τροφοδοτεί με ενέργεια εξωτερικές ηλεκτρονικές συσκευές.

Τελικά;

Αν κάποιος θέλει να αντιληφθεί το επίπεδο στο οποίο βρίσκεται σήμερα η Kia, αρκεί να δει το EV9. Όπως λέμε και στον πρόλογο, το αμιγώς ηλεκτρικό SUV φέρνει την Κορεατική φίρμα ευθέως απέναντι σε γαλαζοαίματους κατασκευαστές, αμφισβητώντας την πρωτοκαθεδρία τους με επιχειρήματα και αξιώσεις. Στο EV9 αντικατοπτρίζεται στο 100% η τεράστια επένδυση που πραγματοποιεί η Kia για τον εξηλεκτρισμό της αλλά και για την είσοδό της στους premium κατασκευαστές.

Παράλληλα, το EV9 αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση για όποιον επιθυμεί να μπει στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης με στυλ, υψηλό πρεστίζ, δίχως συμβιβασμούς ή παραχωρήσεις, είτε έχει ανάγκη το κορυφαίο επίπεδο ευρυχωρίας, πρακτικότητας και πολυτέλειας που προσφέρει η καμπίνα του, είτε όχι.

ΦΩΤΟ: Γ. ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!