Οδηγούμε το ηλεκτρικό Volvo EX30 στην Ελλάδα

Παίρνουμε μια πρώτη γεύση από το μικρό, αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Volvo που μόλις έφτασε στην ελληνική αγορά.

Οδηγούμε το ηλεκτρικό Volvo EX30 στην Ελλάδα

Παίρνουμε μια πρώτη γεύση από το μικρό, αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Volvo που μόλις έφτασε στην ελληνική αγορά.

Είναι αναμφίβολα ένα από τα πιο πολυαναμενόμενα νέα μοντέλα της χρονιάς. Το πρωτοαντικρίσαμε στην επίσημη διαδικτυακή του αποκάλυψη τον Ιούνιο του ’23, είχαμε την ευκαιρία να το δούμε από κοντά τον Σεπτέμβριο, το οδηγήσαμε στην Ισπανία δύο μήνες αργότερα και πλέον, έφτασε η στιγμή να πάρουμε την πρώτη οδηγική γεύση επί ελληνικού εδάφους.

Κυρίες και κύριοι, υποδεχτείτε το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό EX30, το οποίο είναι παράλληλα το μικρότερο μοντέλο της Volvo. To EX30 είναι εδώ και μερικούς μήνες διαθέσιμο για παραγγελία στη χώρα μας σε τρεις συνδυασμούς συστημάτων κίνησης και μπαταριών:

  • EX30 Single Motor με ηλεκτροκινητήρα 272 ίππων, αυτονομία 343 χλμ. και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 5,7’’.
  • EX30 Single Motor Extended Range με ηλεκτροκινητήρα 272 ίππων, αυτονομία έως και 480 χλμ. και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα, σε 5,3’’.
  • EX30 Twin Motor Performance με δύο ηλεκτροκινητήρες, τετρακίνηση, συνδυαστική ισχύ 428 ίππων, αυτονομία 460 χλμ. και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 3,6’’.

Από αυτές, η μεσαία με τον έναν ηλεκτροκινητήρα και την αυξημένη αυτονομία παρουσιάζει το μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον συγκεντρώνοντας τη μερίδα του λέοντος στο σύνολο των παραγγελιών, οπότε είναι αυτό που επιλέξαμε για την πρώτη μας επαφή στους ελληνικούς δρόμους.

Το πρώτο που κάνει εντύπωση είναι η λιτή μεν, μοντέρνα δε εξωτερική του εμφάνιση. Το μήκους 4,25 μέτρων B-SUV τραβά τα βλέμματα με τα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, τους ακροβολισμένους τροχούς και την εμφατικά κλειστή μάσκα εμπρός που αποτελεί τον ιδανικό καμβά για να αναδειχτεί το λογότυπο της Volvo με τη χαρακτηριστική διαγώνια γραμμή.

Στο ίδιο μήκος κύματος και το εσωτερικό, όπου κυριαρχούν η μοντέρνα απλότητα, τα σε μεγάλο βαθμό ανακυκλωμένα υλικά και η μεγάλη οθόνη αφής 12,3’’ στο κέντρο του ταμπλό. Εκεί συγκεντρώνονται όλες οι πληροφορίες και λειτουργίες του οχήματος, καθώς πίνακας οργάνων δεν υπάρχει.

Το σύστημα infotainment διαθέτει ενσωματωμένες εφαρμογές και υπηρεσίες Google, όπως φωνητική βοήθεια Google Assistant, πλοήγηση Google Maps και αγαπημένα apps μέσω του Google Play. Φυσικά οι κάτοχοι iPhone, δεν χρειάζεται να ανησυχούν, καθώς το EX30 εξοπλίζεται και με ασύρματη λειτουργία Apple CarPlay. Υπάρχουν επίσης over-the-air ενημερώσεις, καθώς και μια μπάρα ήχου που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του ταμπλό.

Η θέση οδήγησης είναι βολική και οι θήκες για αντικείμενα αρκετές, το μικρό ντουλαπάκι στην κεντρική κονσόλα ωστόσο είναι το μόνο σημείο που μπορείς να κρύψεις κάτι. Τα υλικά είναι σκληρά αλλά μάλλον ευχάριστα σε υφή – είπαμε άλλωστε πως η έμφαση στο εσωτερικό του EX30 έχει δοθεί στη βιωσιμότητα και όχι στην πολυτέλεια.

Στον αντίποδα, οι χώροι πίσω για τους επιβάτες δεν συγκαταλέγονται στα δυνατά σημεία του αυτοκινήτου. Ο αέρας για τα γόνατα είναι περιορισμένος και η στάση του σώματος κάπως άβολη, καθώς το χαμηλό έδρανο αναγκάζει τα πόδια να είναι πολύ λυγισμένα. Το πορτμπαγκάζ πάντως των 318 λίτρων ικανοποιεί για το μέγεθος και την κατηγορία του Σουηδικού μοντέλου.

Στο δρόμο, το μικρό Volvo είναι μια μικρή αποκάλυψη: στιβαρό, σταθερό, με ποιοτική κύλιση, άφθονο γκάζι και δυνατά φρένα. Οι 272 ίπποι που στέλνει ο ηλεκτροκινητήρας στους πίσω τροχούς χαρίζουν στο EX30 Single Motor Extended Range επιδόσεις επιπέδου hot-hatch (θυμίζουμε: 0-100 χλμ./ώρα σε 5,3’’ μόλις και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα), ενώ η μεγάλη μπαταρία των 69 kWh υπόσχεται αυτονομία έως και 480 χλμ..

Με την αποτελεσματικότητα εξασφαλισμένη (χάρη και στην πλειάδα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης), θετική είναι η εικόνα και σε επίπεδο αίσθησης. Μπορεί το αμάξωμα να γέρνει όταν ο οδηγός πιέζει στις στροφές και το ελαφρύ τιμόνι να μην διακρίνεται σε πληροφόρηση, η πίσω κίνηση ωστόσο δίνει μια ευχάριστη οδική συμπεριφορά – όσο αφορά την τοποθέτηση μέσα στη στροφή, καθώς οι όποιες τάσεις πλαγιολίσθησης εκμηδενίζονται εν τη γενέσει τους από τα ηλεκτρονικά συστήματα.

Θα θέλαμε βέβαια στην οδήγηση με ενεργοποιημένο το one-pedal, όταν αφήνουμε το γκάζι, η επιβράδυνση (και η ανάκτηση ενέργειας) να είναι λίγο πιο έντονη.

Ένα ακόμη πλεονέκτημα που χαρίζει προοπτικές εμπορικής επιτυχίας στο Volvo EX30, είναι οι τιμές του. Η βασική έκδοση με τους 272 ίππους και την αυτονομία των 343 χλμ. ξεκινά – συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» – κάτω από το ψυχολογικό όριο των 30.000 ευρώ (από 29.572 €), ενώ η έκδοση δοκιμής με αντίστοιχη ιπποδύναμη και μεγαλύτερη αυτονομία 480 χλμ., από 34.966 €. Οι τιμές για την ισχυρότερη, τετρακίνητη έκδοση ΕΧ30 Twin Motor των 428 ίππων, τέλος, αρχίζουν από 41.352 €.

Μείνετε συντονισμένοι καθώς σύντομα θα ακολουθήσει αναλυτική δοκιμή του Volvo EX30.

ΦΩΤΟ: Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!