Οδηγούμε το νέο Volvo EX30 2023 στην Ισπανία

Το μικρό SUV Volvo EX30 είναι ένα λαμπρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ειδικά στην τιμή που διατίθεται.

Οδηγούμε το νέο Volvo EX30 2023 στην Ισπανία

Το μικρό SUV Volvo EX30 είναι ένα λαμπρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ειδικά στην τιμή που διατίθεται.

Μείναμε έκπληκτοι με το νέο Volvo EX30 όταν αυτό ανακοινώθηκε. Δεν ήταν ότι δεν ξέραμε ότι θα ερχόταν – ως συνήθως, ήμασταν οι πρώτοι που αποκαλύψαμε την είδηση για το μικρό SUV της Volvo πριν από μερικά χρόνια – αλλά η τιμή του αποτέλεσε σίγουρα έκπληξη. Οι τιμές για την επερχόμενη βασική έκδοση Core του αυτοκινήτου έχουν οριστεί να ξεκινούν από περίπου 31.000 £ [από 37.572 € στην Ελλάδα, χωρίς την κρατική επιδότηση των 8.000 €] – περίπου όσο θα περιμέναμε να πληρώσουμε για ένα μικρό βενζινοκίνητο Volvo, πόσο μάλλον για ένα ηλεκτρικό!

Αυτά τα χρήματα αφορούν τη μικρότερη από τις δύο μπαταρίες – μια μονάδα 51 kWh κατάλληλη για θεωρητική αυτονομία 214 μιλίων [343 χλμ.] – αλλά θα έχετε την ίδια όμορφη εμφάνιση, βιώσιμα υλικά και τεχνολογία συνδεσιμότητας από την Google με την υπόλοιπη γκάμα.

Εδώ εστιάζουμε στην έκδοση που υποψιαζόμαστε ότι θα είναι η πιο δημοφιλής, με έναν κινητήρα 272 ίππων που κινεί τους πίσω τροχούς και μια μπαταρία 69 kWh [Extended Range] που προσφέρει αυτονομία 298 μιλίων [480 χλμ.].

Στο επίπεδο εξοπλισμού Plus, αυτός ο συνδυασμός κοστίζει 38.545 £ [46.624 € στην Ελλάδα] – μια αξιοπρεπή τιμή, μέχρι να συνειδητοποιήσετε ότι η Tesla είναι εξαιρετικά επιθετική με την τιμολόγηση του Model 3, δίνοντάς σας πολύ περισσότερα για ένα αρχικό ποσό των £39.990 [41.990 € στην Ελλάδα]. Και το κορυφαίων προδιαγραφών EX30 Ultra που δοκιμάζουμε στην πραγματικότητα – με πανοραμική ηλιοροφή και κάμερες 360 μοιρών – κοστίζει 42.045 £ [49.848 € στην Ελλάδα].

Ωστόσο, αν θέλετε ένα εξολοκλήρου ηλεκτρικό SUV παρόμοιου μεγέθους, το Jeep Avenger κοστίζει 35.700 £ [38.700 € στην Ελλάδα], ενώ το Αυτοκίνητο της Χρονιάς [στα βραβεία του Auto Express], το Hyundai Kona, κοστίζει από 34.995 £ [41.990 € στην Ελλάδα]. Μπορείτε μόνοι σας να κρίνετε αν κάποιο από αυτά βρίσκεται στην ίδια premium κατηγορία με το Volvo.

Εάν θέλετε το EX30 σας να επιταχύνει από 0-60 μίλια/ώρα [0-98 χλμ./ώρα] σε μόλις 3,4 δευτερόλεπτα, μπορείτε να επιλέξετε το μοντέλο Twin Motor που κοστίζει £40.995 [49.352 € στην Ελλάδα], το οποίο προσθέτει επίσης τετρακίνηση και μεγαλύτερους τροχούς, αλλά μειώνει την αυτονομία της μπαταρία των 69 kWh στα 286 μίλια [460 χλμ.].

Ειλικρινά δεν θα μας πείραζε να μην τα έχουμε αυτά. Το Twin Motor δεν είναι τόσο ισορροπημένο στην οδήγηση, δίνοντας στον μπροστινό άξονα να διαχειριστεί περισσότερα από το τιμόνι και το φρενάρισμα και κάνει την ανάρτηση λίγο πιο σκληρή, επίσης. Ο χρόνος των 5,1’’ για το 0-60 μίλια/ώρα [0-98 χλμ./ώρα] που χρειάζεται η έκδοση Extended Range δεν είναι διόλου άσχημος, σε καμία περίπτωση.

Οι ταχύτητες φόρτισης για αυτά τα δύο μοντέλα είναι επίσης ίδιες. Μπορείτε να φτάσετε από 10% έως 80% σε λιγότερο από μισή ώρα, με ισχύ φόρτισης έως και 153 kW.

Το μικρό Volvo (με μήκος 4.233 χιλιοστά, έχει ουσιαστικά το ίδιο μέγεθος με ένα Volkswagen T-Roc) έχει όλα τα τυπικά σουηδικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, με προβολείς που θυμίζουν το σφυρί του Θορ, τονισμένους ώμους στα φτερά και ψηλά τοποθετημένα πίσω φώτα. Δεν υπάρχει μπροστινή μάσκα, επομένως το έμβλημα της Volvo βρίσκεται σε σημείο βαμμένο στο χρώμα του αμαξώματος, ενώ τα σκούρα πλαστικά κατά μήκος των μαρσπιέ ταιριάζουν με την οροφή σε χρώμα αντίθεσης για να κρύψουν το ψηλό ανάστημα στο πλάι του αυτοκινήτου. Μην ξεχνάμε άλλωστε πως πρόκειται για ένα SUV.

Είναι ένα όμορφο αυτοκίνητο με αίσθηση κορυφαίας ποιότητας το οποίο σύμφωνα με τη Volvo θα είναι το δεύτερο όχημα για πολλά νοικοκυριά και θα οδηγείται λιγότερα από 31 μίλια [50 χλμ.] την ημέρα. Αν αυτό συμβεί στην πράξη, τότε οι ιδιοκτήτες του θα χάσουν κάμποση ευχαρίστηση, γιατί αυτό είναι ένα από τα ωραιότερα Volvo που έχουμε οδηγήσει εδώ το τελευταίο διάστημα.

Σε ένα ποσοστό αυτό οφείλεται στη φύση των περισσότερων ηλεκτρικών οχημάτων. Η γρήγορη επιτάχυνση είναι εθιστική και χρήσιμη σε αστικό περιβάλλον για το οποίο έχει σχεδιαστεί το EX30. Μας άρεσε πολύ και η οδήγηση με ένα πεντάλ (one-pedal), επίσης, η οποία είναι εκπληκτικά διαισθητική όταν τη συνηθίζεις και έχει απολύτως φυσική αίσθηση στο Volvo. Η υπερυψωμένη θέση οδήγησης και η εξαιρετική ορατότητα περιμετρικά ενισχύουν την ευχαρίστηση.

Επιπρόσθετα, η ποιότητα κύλισης είναι καλύτερη από ό,τι έχουμε δει στα Volvo που έχουμε οδηγήσει τελευταία. Το αυτοκίνητο καταφέρνει να κρύβει καλά το βάρος του και ένιωθε ευέλικτο στους δρόμους της δοκιμαστικής οδήγησης γύρω από τη Βαρκελώνη, ακόμα και όταν βγήκαμε από την προκαθορισμένη διαδρομή και περάσαμε από κάποιες πιο σκληρές επιφάνειες.

Παρά την εντυπωσιακή επιτάχυνση, αυτό δεν είναι σπορ αυτοκίνητο. Το τιμόνι έχει ρυθμιστεί για ευκολία στη χρήση και όχι για κορυφαία αίσθηση και πληροφόρηση, ενώ το αμάξωμα γέρνει ελαφρώς στις πιο κλειστές στροφές, αν και τα εξαιρετικά καθίσματα σας κρατούν καλά στη θέση σας.

Η Volvo έχει ιστορία στην παραγωγή μερικών από τα καλύτερα καθίσματα στην αυτοκινητοβιομηχανία και το EX30 συνεχίζει αυτή την παράδοση. Το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε στην έκδοση Ultra είχε ηλεκτρικά καθίσματα, με ένα μόνο χειριστήριο στο πλάι να καλύπτει όλες τις κινήσεις. Σε αντίθεση με μερικά από τα άλλα χειριστήρια, στα οποία θα αναφερθούμε σε λίγο, είναι εκπληκτικά διαισθητικό, ενώ η ρύθμιση του τιμονιού σημαίνει ότι οι περισσότεροι άνθρωποι θα αισθάνονται άνετα στη θέση οδήγησης.

Υπάρχει μια αξιοσημείωτη θεωρία βιωσιμότητας σε ότι αφορά τα υλικά που χρησιμοποιούνται στο EX30. Η Volvo λέει ότι το αυτοκίνητο περιέχει 25% ανακυκλωμένο αλουμίνιο, 17% ανακυκλωμένο χάλυβα και 17% ανακυκλωμένο πλαστικό.

Υπάρχουν τέσσερα διαφορετικά θέματα για να διαλέξετε για το εσωτερικό, το καθένα με τη δική του αίσθηση και διαφορετικές επενδύσεις, χρώματα και βιώσιμα υλικά. Οδηγήσαμε δύο αυτοκίνητα – ένα με πάνελ στις πόρτες και ταμπλό από ανακυκλωμένα κουφώματα από PVC (αν και το σκούρο με ανοιχτόχρωμο φινίρισμα έδινε στο αυτοκίνητο μια αύρα «κομψού μπάνιου») και ένα με ένα πιο ζεστό ύφασμα από ανακυκλωμένο τζιν.

Παρά την κατηγορία τιμής, δεν υπάρχουν αμφιβολίες για την ποιότητα των υλικών στο εσωτερικό. Ακόμη και τα πλαστικά στο επάνω μέρος του ταμπλό και γύρω από την κεντρική κονσόλα έχουν ωραία υφή, φαίνονται καλά και δίνουν μια ποιοτική αίσθηση.

Έχει γίνει τόση μελέτη για αποθηκευτικούς χώρους όσο και για τη βιωσιμότητα μέσα στο αυτοκίνητο. Υπάρχει μια βαθιά θήκη μεταξύ του οδηγού και του συνοδηγού (όπου υπάρχει επίσης θέση ασύρματης φόρτισης τηλεφώνου) και ποτηροθήκες που σύρονται μέσα από το κεντρικό υποβραχιόνιο.

Μας πήρε λίγο χρόνο για να βρούμε το άνοιγμα για το κεντρικό ντουλαπάκι – βρίσκεται στην οθόνη αφής – ενώ το ίδιο ισχύει για τους διακόπτες παραθύρων, που βρίσκονται στο κεντρικό υποβραχιόνιο.

Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχουν ηλεκτρικοί διακόπτες στις πόρτες – θα μπορούσε να αποδοθεί στην εμμονή της Volvo με τον μινιμαλισμό, αν και είναι επίσης φθηνότερο να τοποθετηθούν κεντρικά επειδή απαιτείται λιγότερη καλωδίωση – αλλά τουλάχιστον οι λαβές των θυρών είναι όμορφα σχεδιασμένες και κατασκευασμένες από αλουμίνιο.

Τα χειριστήρια των καθρεφτών επίσης δεν βρίσκονται στις πόρτες. Πρέπει να περάσετε από μερικά μενού προτού μάθετε πώς να τους αλλάξετε θέση και, στη συνέχεια, πρέπει να χρησιμοποιήσετε τα κουμπιά στο τιμόνι για να τους ρυθμίσετε.

Η υπερβολική εξάρτηση από την οθόνη αφής – μεγέθους 12,3 ιντσών – είναι μια από τις λίγες επικρίσεις μας για το αυτοκίνητο. Η Volvo λέει ότι σπάνια χρειάζεται να αλλάξετε τους καθρέφτες αφού τους ρυθμίσετε, αλλά αν το κάνετε, είναι μια περιττή και δυνητικά επικίνδυνη ενέργεια. Η εταιρεία θα παρακολουθεί τη χρήση και θα τροποποιεί τα πράγματα χρησιμοποιώντας ενημερώσεις λογισμικού over-the-air για να κάνει βελτιώσεις, λέει.

Επίσης, δεν υπάρχει οθόνη μπροστά από τον οδηγό, επομένως θα πρέπει να ρίξετε μια ματιά στην κεντρική οθόνη για να παρακολουθείτε την ταχύτητά σας – κάτι που αποτελεί έκπληξη για τη Volvo η οποία είναι πολύ ευαίσθητη με την ασφάλεια (αν και οποιοδήποτε άλλο στοιχείο ασφάλειας και υποστήριξης του οδηγού θελήσετε, υπάρχει στο αυτοκίνητο).

Όπως είναι ο κανόνας πλέον με τα Volvo, η οθόνη αφής φιλοξενεί λογισμικό της Google, επομένως λειτουργεί καλά με φωνητικό έλεγχο, ενώ οι χρήστες iPhone της Apple μπορούν να συνδέσουν το CarPlay ασύρματα. Και δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η εσωτερική διακόσμηση είναι κουλ και ελκυστική – ακόμα κι αν αυτό είναι εν μέρει εις βάρος χρηστικότητας.

Επιπλέον, από τις πόρτες λείπουν τα ηχεία. Αλλά μην ανησυχείτε – η Volvo έχει συνεργαστεί με τη Harman Kardon για να τοποθετήσει μια ηχητική μπάρα στο αυτοκίνητο, ακριβώς κάτω από το παρμπρίζ. Από την εμπειρία μας, τα ηχεία στις πόρτες που δείχνουν προς τα πόδια σας δεν είναι ποτέ η καλύτερη εμπειρία ήχου και η ηχητική μπάρα με επτά ηχεία – παρόμοια με αυτές τις τόσο δημοφιλείς συσκευές για home cinema – αποδίδει πολύ καλά, με ωραίο βάθος στον ήχο και άφθονη ισχύ. Είναι σίγουρα κάτι που θα δούμε και από άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων.

Η ύπαρξη της μπάρας ήχου επέτρεψε επίσης στη Volvo να «παίξει» λίγο με τα φλας. Ο ήχος του κλικ του δείκτη πορείας θυμίζει κλαδί που σπάει. Αν ανάψετε το αριστερό φλας, ο ήχος μετακινείται προς τα αριστερά, κάνοντας ένα παρόμοιο κόλπο όταν θέλετε να στρίψετε δεξιά.

Έχουμε προσδώσει σε αυτό το αυτοκίνητο τον χαρακτηρισμό baby Volvo και αυτό το μικρό μέγεθος σημαίνει περιορισμένο χώρο πίσω. Θα είναι εντάξει για περιστασιακή χρήση, αλλά αν ο οδηγός είναι πάνω από το μέσο ύψος, ο πίσω χώρος είναι στενάχωρος για τα πόδια και τα γόνατα. Η τοποθέτηση ενός μεγάλου παιδικού καθίσματος στο πίσω κάθισμα μπορεί να είναι επίσης δύσκολη, αν και οι πόρτες έχουν αρκετά μεγάλο άνοιγμα.

Το πορτμπαγκάζ έχει τετράγωνο σχήμα και 318 λίτρα χώρου, ο οποίος θα ανέλθει στα 904 λίτρα με τα καθίσματα αναδιπλωμένα, ενώ υπάρχει ένα δεύτερο πάτωμα για να μπορείτε να κρύψετε τα καλώδια από κάτω – εκτός αν τα τοποθετήσετε στο εμπρός καπό (frunk).

Αρχικά, το EX30 θα κατασκευάζεται στην Κίνα – μοιράζεται πολλά από τα εξαρτήματά του, συμπεριλαμβανομένης της πλατφόρμας SEA (Sustainable Experience Architecture) με άλλα μοντέλα της Geely, του Κινέζου ιδιοκτήτη της Volvo – και η ποιότητα κατασκευής είναι εντυπωσιακή. Ωστόσο, σύμφωνα με τα σχέδιά της για βιωσιμότητα, η Volvo θα μεταφέρει την παραγωγή στην Ευρώπη – στο εργοστάσιό της στη Γάνδη στο Βέλγιο – από το 2025.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ VOLVO EX30 ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

Συμπέρασμα

Λατρεύουμε το Volvo EX30. Είναι ένα υπέροχο μικρό EV σε τιμή συγκρίσιμη με ένα μοντέλο βενζίνης, αλλά είναι κι ένα πολύ ευχάριστο αυτοκίνητο για να βρίσκεσαι μέσα. Έχει ωραία οδική συμπεριφορά, δείχνει υπέροχο σχεδιαστικά και είναι καλά κατασκευασμένο, ενώ η έξυπνη χρήση βιώσιμων υλικών είναι ένα ακόμη πλεονέκτημα. Μόνο η υπερβολική εξάρτηση από την οθόνη αφής και ο στενός χώρος πίσω αφήνουν χώρο για κριτική, αλλά αυτό είναι ένα από τα πιο επιθυμητά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που μπορείτε να αγοράσετε σε πραγματικά ελκυστική τιμή.

Χαρακτηριστικά

Volvo EX30 Single Motor Extended Range Ultra

  • Τιμή: 48.848 €
  • Σύστημα κίνησης: Μπαταρία 69 kWh, 1 ηλεκτροκινητήρας
  • Ισχύς/ροπή: 272 ίπποι / 343 Nm
  • Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο 1 ταχύτητας, πίσω κίνηση
  • 0-100 χλμ./ώρα: 5,3’’
  • Μέγιστη ταχύτητα: 180 χλμ./ώρα
  • Αυτονομία: 480 ΧΛΜ.
Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!