Δοκιμάζουμε το MG ZS 1.0Τ-GDI Auto

Στην κορυφή της γκάμας του B-SUV MG ZS, στέκεται η έκδοση με τον turbo κινητήρα του 1 λίτρου και το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων.

Δοκιμάζουμε το MG ZS 1.0Τ-GDI Auto

Στην κορυφή της γκάμας του B-SUV MG ZS, στέκεται η έκδοση με τον turbo κινητήρα του 1 λίτρου και το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων.

Οι ρίζες του ονόματος της MG κρατάνε από τη δεκαετία του 1920. Από την αρχή της πορείας της, η βρετανική φίρμα είχε γίνει γνωστή για τα ανοιχτά σπορ αυτοκίνητά της. Το 2005, η  MG πέρασε στον έλεγχο της Nanjing Automobile Group, η οποία συγχωνεύθηκε με τον κινεζικό κολοσσό SAIC το 2007. Από τότε, η μάρκα προσαρμόστηκε στα νέα δεδομένα της ευρωπαϊκής αγοράς. Μην ξεχνάμε πως είναι η εταιρεία με το μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης στην Ευρώπη.

To 2023 σηματοδοτεί την επιστροφή της MG στην Ελλάδα, με δυναμικό τρόπο και ένα αξιοσέβαστο στόλο μοντέλων με σημαντικότερο πλεονέκτημα την προσιτή τιμή. Στη βάση της γκάμας βρίσκεται το ZS, μία από τις πιο ελκυστικές προτάσεις της, δεδομένης της χαμηλής τιμής του.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διαθέτει τον turbo κινητήρα του 1 λίτρου, τον ισχυρότερο στη βενζινοκίνητη γκάμα του ZS (υπάρχει και το ηλεκτρικό ZS EV), ο οποίος συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, για πιο ξεκούραστη οδήγηση στην πόλη.

Εκεί που κερδίζει είναι στην άνεση και την πρακτικότητα, με μεγάλους για την κατηγορία χώρους, καθώς και στην τεχνολογία, καθώς διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό. Στα πράγματα που κάνουν το ZS μία ελκυστική πρόταση περιλαμβάνεται η 7ετής εργοστασιακή εγγύηση (ή 150.000 χλμ.) καθώς και το γεγονός ότι υπάρχουν ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα στην Ελλάδα.

Πρώτη εικόνα

  • Ενδιαφέρον σχεδιασμός
  • Οι ράγες οροφής τονίζουν τον SUV χαρακτήρα
  • Ικανοποιητική απόσταση από το έδαφος 16,5 εκ.

Πρόκειται για ένα καλαίσθητο SUV με προσεγμένο σχεδιασμό, χωρίς εκκεντρικές υπερβολές, εστιασμένο στην ευρεία απήχηση. Σε διαστάσεις, βρίσκεται πολύ κοντά στο ανώτερο άκρο των B-SUV, με μήκος 4,32 μ., πλάτος 1,809 μ. και ύψος που (με ράγες οροφής) ξεπερνά τα 1,65 μέτρα.

Ο τρόπος με τον οποίο ανοίγει το πορτμπαγκάζ, πιέζοντας το μεγάλο έμβλημα της MG, δίνει μία premium αίσθηση όπως και η είσοδος χωρίς κλειδί, αποκλειστικό χαρακτηριστικό της turbo έκδοσης. Δε μας συνάρπασε από την άλλη ο διακοσμητικός διαχύτης στο πίσω μέρος και οι -επίσης διακοσμητικές- απολήξεις εξατμίσεων.

Εσωτερικός κόσμος

  • Εξαιρετικοί χώροι και πορτμπαγκάζ 448 λίτρων
  • Πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός
  • Οθόνη αφής 10,1” με κάμερα 360 μοιρών

Στο εσωτερικό, το MG ΖS είναι… τακτοποιημένο, με καλή εργονομία και μαλακά υλικά στις περισσότερες επιφάνειες. Έχει τη δική του προσωπικότητα, και δεν έχει να ζηλέψει κάτι από τους αντιπάλους του στην κατηγορία. Τα δύο προστατευτικά πλευρικά στοιχεία που περιβάλλουν την κεντρική κονσόλα δίνουν μία premium νότα στην καλαίσθητη διαμόρφωση της καμπίνας, ενώ οι λεπτομέρειες είναι προσεγμένες.

Τα θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα ρυθμίζονται ηλεκτρικά προς έξι κατευθύνσεις, αλλά θα θέλαμε περισσότερη πλευρική στήριξη στην ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης, καθώς και τη δυνατότητα να ρυθμίζεται καθ’ ύψος το χοντρό δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με ευθύγραμμο κάτω μέρος. Θα θέλαμε επίσης να «γλιστράμε» πιο εύκολα στα καθίσματα με την επιφάνεια… υψηλής πρόσφυσης από οικολογικό δέρμα, αλλά μας άρεσαν οι κόκκινες ραφές αντίθεσης και το σήμα της GM στα προσκέφαλα που προσδίδουν χαρακτήρα.

Τα γραφικά και η ταχύτητα απόκρισης του συστήματος infotainment με οθόνη αφής 10,1″ δεν είναι κορυφαία, αντίθετα με εκείνα του ψηφιακού πίνακα οργάνων είναι όμορφα σχεδιασμένος. Το ηχοσύστημα 6 ηχείων έχει ικανοποιητική απόδοση. Υπάρχουν φυσικά χειριστήρια για τις βασικές λειτουργίες του κλιματισμού, οι οποίες ελέγχονται και μέσω της κεντρικής οθόνης, ενώ στον εξοπλισμό περιλαμβάνεται σύστημα πλοήγησης, κάμερα με πανοραμική εικόνα 360 μοιρών, LED φώτα, σύστημα επόπτευσης τυφλού σημείου και συναγερμός.

Ο χώρος στα πίσω καθίσματα είναι εξαιρετικός τόσο για τα πόδια όσο και για το κεφάλι και κάνει το ZS ένα από τα πιο ευρύχωρα μοντέλα της κατηγορίας. Στο ανώτερο άκρο της τοποθετείται και ο χώρος αποσκευών 448 λίτρων (1.166 λτ. με πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα), ο οποίος είναι ικανός να καλύψει τις ανάγκες των περισσότερων οικογενειών.

Οδηγικός χαρακτήρας

  • Πλούσια σουίτα συστημάτων υποβοήθησης ασφάλειας
  • Άνετο για μεγαλύτερες αποστάσεις και ταξίδια
  • Μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ./ώρα

Παρότι ο 3κύλινδρος turbo 1.000άρης κινητήρας αποτελεί τον πιο ισχυρό της γκάμας του ZS, η διαφορά απόδοσης με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα του 1,5 λίτρου είναι μόλις 5 ίπποι, φτάνοντας τους 111 συνολικά, με ροπή 160 Nm. Επιπλέον, ο χρόνος για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ανακοινώνεται στα 11,2 δλ., στην πράξη ωστόσο το αυτόματο ZS δείχνει αισθητά πιο ζωηρό και σβέλτο. Οι αλλαγές του κιβωτίου, δεν είναι απόλυτα ομαλές, ενώ ο οδηγός μπορεί να πάρει τον έλεγχό τους μέσω του κεντρικού επιλογέα σχέσεων.

Στη δοκιμή μας καταφέραμε -με κάμποση προσπάθεια- να πετύχουμε κατανάλωση 7,7 λτ./100 χλμ., αλλά η μέση τιμή θα φλερτάρει πιο συχνά με τα 9,5 λτ./100 χλμ. χωρίς αυτοσυγκράτηση. Η ανάρτηση του ZS έχει ρυθμιστεί με γνώμονα την άνεση και είναι μαλακή, χαρακτηριστικό χρήσιμο για τη διατήρηση της ηρεμίας στην καμπίνα επιβατών στις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, κάτι που κάνει και την συμπεριφορά του ZS αρκετά προοδευτική, αλλά λιγότερο άμεση.

Τελικά;

Στόχος του MG ZS είναι να προσελκύσει με τους μεγάλους χώρους του, τον πλούσιο εξοπλισμό, και τη μακροχρόνια εγγύηση. Αν και με με λιτό στυλ εξωτερικά, δεν έχει κάτι να ζηλέψει σε πρακτικότητα και άνεση, ωστόσο η έκδοση με τον turbo κινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο αυξάνει το κόστος αγοράς στα 25.150 ευρώ και σε αυτό το επίπεδο τιμών υπάρχει πολύ σκληρός ανταγωνισμός.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!