Δοκιμάζουμε το νέο ηλεκτρικό Citroen e-C3 με την αυτονομία των 326 χλμ.

To επιτυχημένο Citroen C3 έγινε ηλεκτρικό και παρότι αυτό συμβαίνει για πρώτη φορά, το γαλλικό hatchback αποτελεί μία ώριμη πρόταση από τα γεννοφάσκια του.

Δοκιμάζουμε το νέο ηλεκτρικό Citroen e-C3 με την αυτονομία των 326 χλμ.

To επιτυχημένο Citroen C3 έγινε ηλεκτρικό και παρότι αυτό συμβαίνει για πρώτη φορά, το γαλλικό hatchback αποτελεί μία ώριμη πρόταση από τα γεννοφάσκια του.

To νέο Citroen C3 -και ακόμη πιο πολύ η ηλεκτρική του εκδοχή την οποία αφορά το συγκεκριμένο κείμενο- είναι ένα πολύ σημαντικό αυτοκίνητο στην πορεία όχι μόνο της γαλλικής μάρκας, αλλά και του ομίλου Stellantis εν γένει.

Και αυτό διότι το νέο C3 είναι το πρώτο μοντέλο της Stellantis που βασίζεται στην ευέλικτη πλατφόρμα Smart Car, η οποία έχει σχεδιαστεί για να δέχεται παντός τύπου συστήματα κίνησης: με κινητήρα εσωτερικής καύσης, υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά.

Στόχος του Citroen e-C3 είναι να κάνει την ηλεκτροκίνηση προσβάσιμη στους περισσότερους, με χαμηλό κόστος, κάτι που αποτελούσε πάντα μέρος του DNA της γαλλικής μάρκας. Η Citroen περηφανεύεται ότι το e-C3 είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο που έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί στην Ευρώπη και προσφέρεται σε αυτό το επίπεδο τιμής.

Copyright William Crozes @ Continental Productions

Παράλληλα όμως, η νέα πρόταση των Γάλλων αποτελεί ένα πολύ καλό αυτοκίνητο του οποίου το κύριο πεδίο δραστηριότητας είναι το αστικό δίκτυο, όπου αποκαλύπτει τα περισσότερα προτερήματά του, αλλά είναι άνετο και ευχάριστο και στα ταξίδια.

New look

Ξεχάστε τις καμπύλες! Η νέα, 4η γενιά του hatchback της κατηγορίας Β, που αποτελεί το πιο δημοφιλές μοντέλο της Citroen (καθώς ευθύνεται για το 29% των συνολικών πωλήσεων της μάρκας στην Ευρώπη), επιλέγει αυτή τη φορά τετραγωνισμένες γραμμές. Το νέο C3 υιοθετεί μία νέα σχεδιαστική γλώσσα που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο concept Citroen Oli του 2022 και συνδυάζει ρετρό αισθητική με φουτουριστικά στοιχεία.

Copyright William Crozes @ Continental Productions

Ξεκινώντας από το νέοοβάλ πλέον- έμβλημα της Citroen που φιγουράρει στο εμπρός και πίσω μέρος. Η κάθετη κλειστή μάσκα διαθέτει μία περίτεχνη διακοσμητική οριζόντια λωρίδα εμπνευσμένη από το Chevron του εμβλήματος και πλαισιώνεται από τα νέα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα με σχέδιο σχήματος που θυμίζουν το γράμμα «C», με δύο οριζόντια και ένα κάθετο στοιχείο.

Μία χρωματιστή διακοσμητική οριζόντια γραμμή στις εισαγωγές αέρα της εμπρός μάσκας, που συναντάται και στην τρίτη κολώνα δίνει έναν ξεχωριστό τόνο στη χρωματική αντίθεση γαλάζιου (Monte Carlo Blue) αμαξώματος με λευκή οροφή που διέθετε το αυτοκίνητο το οποίο οδηγήσαμε και είναι ένα από τα έξι διαθέσιμα χρώματα.

Το μικρό σε μήκος, αλλά ψηλό καπό διαθέτει σμιλευμένες επιφάνειες, ενώ το παρμπρίζ είναι μεγαλύτερο και πιο όρθιο. Στο πλαϊνό προφίλ είναι ορατές και πάλι οι σμιλευμένες γραμμές, οι οποίες περνούν στα νέα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα και τις λεπτές πτυχώσεις στα πάνελ των θυρών.

Η χαρακτηριστική ταυτότητα συνεχίζεται στο πίσω μέρος όπου βρίσκουμε μια οριζόντια μαύρη γυαλιστερή διακοσμητική λωρίδα με το ίδιο μοτίβο που χρησιμοποιείται στην εμπρός όψη και πλαισιώνει το οβάλ έμβλημα της Citroen. Ένας τετραγωνισμένος προφυλακτήρας βοηθάει την αεροδυναμική.

Ένα από τα πρώτα πράγματα που παρατηρεί κανείς κοιτάζοντας το e-C3 είναι η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (163 χλστ.), ενώ παράλληλα οι τετραγωνισμένες γραμμές του δίνουν μία πιο στιβαρή στάση που τείνει προς crossover, και υπογραμμίζεται από τα μαύρα προστατευτικά στους τονισμένους θόλους τροχών και τις ζάντες διαμαντένιας κοπής 17” που είναι στάνταρ στις εκδόσεις εξοπλισμού Plus και της κορυφαίας Max, που οδηγήσαμε εμείς.

Οι διαστάσεις του C3 έχουν αυξηθεί για να παρέχουν πιο ευρύχωρη καμπίνα επιβατών. Το μοντέλο νέας γενιάς είναι 19 χλστ. πιο μακρύ, φτάνοντας τα 4,015 μ. σε μήκος, και 6 εκ. πιο φαρδύ, για να φτάσει τα 1,81 μ. Με εξαιρετικά μικρούς προβόλους, το μεταξόνιο -στα 2,54 μ.– είναι μεγάλο για τις συνολικές διαστάσεις.

Το μεγαλύτερο κέρδος σε χώρο όμως έχει επιτευχθεί στον κατακόρυφο άξονα (10 εκατοστά), με το ύψος να ανέρχεται στα 1,57 μ. (χωρίς τις ράγες οροφής). Όλα αυτά μεταφράζονται σε 30 χλστ. αυξημένο χώρο για τα κεφάλια των εμπρός επιβατών και κατά 21 χλστ. στους αγκώνες.

Στην πίσω σειρά καθισμάτων, ο χώρος για τα γόνατα είναι καλός (20 χλστ. μεγαλύτερος από το μέσο της κατηγορίας), και για το κεφάλι εξαιρετικά άνετος, με το μικρό κεντρικό προσκέφαλο να μην εμποδίζει την ορατότητα του οδηγού προς τα πίσω. Αν οδηγός αρέσκεται να οδηγεί με χαμηλά ρυθμισμένο το κάθισμά του, ο χώρος για τα πόδια αυτού που κάθεται πίσω του περιορίζεται αρκετά.

Ο χώρος αποσκευών ανέρχεται σε 328 λίτρα και είναι ικανοποιητικός ακόμη και για ταξίδια για τις ανάγκες μίας μικρής οικογένειας και επεκτείνεται στα 1.180 λίτρα με την αναδίπλωση των (διαιρούμενων σε αναλογία 60/40) πίσω καθισμάτων.

Εκ των έσω

Στο εσωτερικό, αυτό που η Citroen αποκαλεί C-Zen Lounge, προσπαθεί να προσδιορίσει εκ νέου την πρακτικότητα και το look στο εσωτερικό, αρχής γενομένης από το μικρών διαστάσεων, σχεδόν παραλληλόγραμμο τιμόνι δύο ακτινών πολλαπλών -δυνατά φωτιζόμενων- λειτουργιών.

Copyright William Crozes @ Continental Productions

Αν και είναι αρκετά διαφορετικό από αυτό που έχεις μάθει να βρίσκεται στα χέρια σου, η αίσθησή του συνηθίζεται εύκολα και άμεσα. Καταφέρνει να κάνει την εμπειρία οδήγησης του C3 μοναδική, παρότι η τοποθέτηση των χεριών είναι ίσως λίγο διαφορετική από αυτήν που έχεις συνηθίσει σε πιο παραδοσιακά τιμόνια.

Το ταμπλό έχει διάταξη πολλαπλών επιπέδων, με το κάτω μέρος του να είναι καμπυλωτό και επενδυμένο με γκρίζο ύφασμα που διαθέτει μαλακή αφή, σε στυλ «Sofa Design» όπως αναφέρει η Citroen. Έχει σχεδιαστεί για να προσθέτει ζεστασιά και οπτικό χαρακτήρα, ενώ παράλληλα στοχεύει να ενισχύσει τα συναισθήματα άνεσης και γαλήνης. Η φωτεινότητα της καμπίνας και η ορατότητα προς τα έξω έχει βελτιωθεί.

Copyright William Crozes @ Continental Productions

Το ρόλο του ψηφιακού πίνακα οργάνων αναλαμβάνει ένα head-up display τοποθετημένο βαθιά στο ταμπλό, για να βρίσκεται πολύ πιο κοντά στο οπτικό πεδίο του οδηγού (και κυριότερα πιο μακριά ως σημείο εστίασης), προσφέροντας τα οφέλη μίας «παραδοσιακής» head-up διάταξης. Επίσης, το γεγονός ότι τα δεδομένα δεν προβάλλονται στο παρμπρίζ τα κάνει πιο ευανάγνωστα.

Copyright William Crozes @ Continental Productions

Η ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό κεντρική οθόνη 10,25” κάνει καλά τη δουλειά της, με όμορφα γραφικά, εύχρηστο περιβάλλον και καλή απόκριση. Εκτιμήσαμε τα φυσικά χειριστήρια του κλιματισμού, αλλά όχι τόσο πολύ το γυαλιστερό πλαστικό της κεντρικής κονσόλας με τον κλασικό επιλογέα κίνησης σε μορφή διακόπτη της Stellantis.

Copyright William Crozes @ Continental Productions

Τα πάνελ των θυρών έχουν μία πιο παιχνιδιάρικη εικόνα χάρη στη λευκή/μαύρη διχρωμία. Επίσης, φέρουν κόκκινα υφασμάτινα ραφτά με motivational quotes όπως «feel good», «be happy», «be cool» και «have fun». Ο ψηφιακός ήχος του φλας θέλει λίγο καιρό να τον συνηθίσεις και μας έλειψε επίσης η είσοδος χωρίς κλειδί.

Ωστόσο, η κορυφαία έκδοση Max προσφέρει θέση ασύρματης φόρτισης smartphone και συνδεσιμότητα μέσω ασύρματης τεχνολογίας NFC (Near Field Communication).

Copyright William Crozes @ Continental Productions

Οι δύο θύρες USB-C ταχείας φόρτισης για τους εμπρός επιβάτες είναι λίγο ασυνήθστα τοποθετημένες (του οδηγού στο πίσω μέρος της κεντρικής κονσόλας και του συνοδηγού δεξιά της οθόνης infotainment). Άλλες δύο θύρες USB-C παρέχονται για τις ανάγκες των πίσω επιβατών.

Άνεση

H Citroen είχε πάντοτε ως προτεραιότητα την άνεση των επιβατών στα αυτοκίνητά της και αυτό αντικατοπτρίζεται στο e-C3 με τα νέα δίχρωμα υφασμάτινα καθίσματα Advance Comfort της γαλλικής εταιρείας, τα οποία διαθέτουν πρόσθετο αφρό για να παρέχουν μια φιλόξενη και απαλή αίσθηση. Τα καθίσματα παραμένουν ελαστικά και υποστηρικτικά, ανεξάρτητα από τη διάρκεια του ταξιδιού.

Παράλληλα, για πρώτη φορά στην ιστορία του hatchback C3, η Citroen κάνει διαθέσιμη σε όλες τις εκδόσεις εξοπλισμού την ανάρτηση Advanced Comfort με Progressive Hydraulic Cushions, δηλαδή προοδευτικών υδραυλικών στοπ για τη συμπίεση και την επαναφορά, που απορροφούν τους κραδασμούς και δίνουν μεγαλύτερη ελευθερία στη ρύθμιση της ανάρτησης.

Copyright William Crozes @ Continental Productions

Ωστόσο, με το αυξημένο βάρος 1.451 κιλών που επιφέρει η μπαταρία 44 kWh, η συμπεριφορά της ανάρτησης τείνει περισσότερο προς το σφιχτό φάσμα, χωρίς όμως να κάτι που εμείς θεωρήσαμε ως θετική αλλαγή, καθώς ευθυγραμμίζεται περισσότερο με τις προσωπικές μας προτιμήσεις, από ό,τι οι πιο μαλακές ρυθμίσεις που έχουν υιοθετηθεί π.χ. στην έκδοση βενζίνης.

Οδηγώντας

Το ίδιο ισχύει και για το βάρος στην αίσθηση του τιμονιού, που δεν είναι υπερβολικά μαλακό όπως έχουμε δει σε προηγούμενα μοντέλα της εταιρείας. Το μικρό τιμόνι σε κάνει λίγο να νιώθεις ότι οδηγείςκαρτ, και μερικές φορές (σε στενούς δρόμους) αισθάνεσαι ότι πρέπει να το στρίψεις περισσότερο για να πετύχεις τον επιθυμητή κλίση των κατευθυντήριων τροχών, αλλά αυτό δεν αλλάζει κάτι στην εμπειρία οδήγησης.

Το γεγονός ότι το τιμόνι ρυθμίζεται πέραν του κάθετου άξονα και τηλεσκοπικά, καθώς και το μεγάλο εύρος επιλογής για το ύψος του καθίσματος του οδηγού (από πολύ ψηλά έως αρκετά χαμηλά), συμβάλλουν στην εύκολη εύρεση της ιδανικής θέσης οδήγησης. Αξίζει να σημειωθεί ότι η θέση οδήγησης βρίσκεται 10 εκατοστά πιο ψηλά από τον μέσο όρο των hatchback της κατηγορίας B.

Την ευχάριστη εμπειρία οδήγησης συμπληρώνει το σχεδόν αθόρυβο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Ο υψίσυχνος ήχος χαμηλής έντασης εξαφανίζεται σχεδόν με κλειστά τα παράθυρα στην καμπίνα, η οποία είναι πολύ καλά ηχομονωμένη. Πολύ απλό και απαλό στην οδήγηση, το e-C3 είναι ξεκούραστο, ευχάριστο και πρακτικά αθόρυβο, ακόμα και σε υψηλότερες ταχύτητες. Χωράει εύκολα σε στενές θέσεις πάρκινγκ, με το μικρό κύκλο στροφής 10,6 μέτρων να βοηθάει τους ελιγμούς.

Copyright William Crozes @ Continental Productions

Η απόδοση του τοποθετημένου στον εμπρός άξονα ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη ανέρχεται σε 113 ίππους, και με άμεση -αλλά περιορισμένη σε… γήινα επίπεδα για εξοικονόμηση ενέργειας- ροπή 143 Nm, το e-C3 επιταχύνει από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 10,4 δλ. και αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 135 χλμ./ώρα. Επιδόσεις οι οποίες είναι απόλυτα ικανοποιητικές για κίνηση εντός της πόλης και στα προάστεια. Το σχετικά χαμηλό «ταβάνι» θα φανεί ίσως στα ταξίδια, αλλά η μέγιστη ταχύτητα βρίσκεται πάνω από το ανώτατο όριο που θα συναντήσετε στην Ελλάδα.

Εξ ορισμού, η επιλογή Drive (D) είναι στην ουσία Braking (B), δηλαδή μέγιστης αναγεννητικής πέδησης, όπου το αυτοκίνητο επιβραδύνει όταν ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το γκάζι, ώστε να αξιοποιείται η κινητική ενέργεια του οχήματος. Η επιβράδυνση σε αυτή τη ρύθμιση είναι πολύ ομαλή και έρχεται πιο φυσικά από ό,τι σε άλλα ηλεκτρικά οχήματα, που μπορεί να έχει υπερβολικά απότομη αίσθηση. Επίσης, σου επιτρέπει να οδηγείς την περισσότερη ώρα με ένα πεντάλ (το γκάζι), εφόσον δεν χρειάζεται να σταματήσεις, καθώς απαιτείται να πατήσεις ελαφρά το φρένο μόνο για να ακινητοποιηθεί το αυτοκίνητο.

Για όσους δεν αρέσκονται στην αναγεννητική πέδηση, υπάρχει και η επιλογή C (Coast), η οποία αφήνει το αυτοκίνητο να κυλάει κανονικά, χωρίς αντίσταση όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι. Ωστόσο, για να αναπληρώσει τη χαμένη ενέργεια, η ρύθμιση αυτή περιορίζει την απόκριση στο γκάζι, οπότε βρίσκεις τον εαυτό σου να πιέζει περισσότερο το δεξί πεντάλ για να έχει την ίδια ισχύ με το mode D.

Copyright William Crozes @ Continental Productions

Ένας πολύ χρήσιμος δείκτης που αναλαμβάνει έως ένα βαθμό το ρόλο του παραδοσιακού στροφόμετρου και προβάλλεται στο head-up display, βοηθάει τον οδηγό να παραμένει σε οικονομικά επίπεδα κατανάλωσης ενέργειας ανά πάσα στιγμή, με διαβαθμίσεις Charge (όταν ανακτάται ενέργεια), Eco (όπου κυμαίνεσαι την περισσότερη ώρα υπό κανονικές συνθήκες) και Power, όπου η κατανάλωση ανεβαίνει. Θα σημειώσουμε εδώ ότι όταν ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί στο ανώτερο φάσμα ισχύος, ο οδηγός αισθάνεται στο τιμόνι μικρές -σχεδόν ανεπαίσθητες- ταλαντώσεις από την περιστροφή του μοτέρ.

Αυτονομία και φόρτιση

Γενικά, το e-C3 σου δίνει την αίσθηση ενός καλοστημένου αυτοκινήτου το οποίο είναι εύκολο και άνετο στην οδήγηση. Η μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) χωρητικότητας 44 kWh, υπόσχεται αυτονομία που αγγίζει τα 326 χλμ. και επεκτείνεται σε 459 χλμ. σε αστικό κύκλο. Εμείς, σε μεικτές συνθήκες και με τη χρήση κλιματισμού, μετρήσαμε αυτονομία 285 χλμ., η οποία είναι πολύ κοντά στην τιμή που δίνει ο κατασκευαστής.

Σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης στην πόλη, η εξοικονόμηση ενέργειας είναι εμφανής και η αυτονομία αυξάνεται σημαντικά, αλλά όταν ψάχνεις για πάρκιγνκ στα στενά, πρέπει να είσαι πιο προσεκτικός για να μην κάψεις άσκοπα ενέργεια με απότομες επιταχύνσεις.

Η ισχύς ταχείας φόρτισης με συνεχές ρεύμα (DC) φτάνει έως τα 100 kW, γεγονός που σημαίνει ότι η πλήρωση της μπαταρίας από 20-80% επιτυγχάνεται σε μόλις 26 λεπτά. Η αντίστοιχη φόρτιση σε εναλλασσόμενο ρεύμα διαρκεί περίπου 4 ώρες και 26 λεπτά χρησιμοποιώντας ισχύ 7 kW, ή 2 ώρες και 52 λεπτά χρησιμοποιώντας τον προαιρετικό ενσωματωμένο φορτιστή 11 kW.

Copyright William Crozes @ Continental Productions

Η εμπειρία οδήγησης συμπληρώνεται από διάφορα συστήματα υποβοήθησης της ασφάλειας, όπως ενεργή πέδηση ασφαλείας, προειδοποίηση παραμονής στη λωρίδα κυκλοφορίας, προειδοποίηση απόσπασης της προσοχής του οδηγού, αναγνώριση ορίων ταχύτητας, cruise control με περιοριστή ταχύτητας, ηλεκτρικό χειρόφρενο, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, «έξυπνα» φώτα που ανιχνεύουν διερχόμενους στο αντίθετο ρεύμα και κατεβάζουν τη δέσμη φωτός, καθώς και κάμερα οπισθοπορείας με βοηθητικές γραμμές.

Εν κατακλείδι

Το Citroen e-C3 αποκαλεί ένα ολοκληρωμένο σύνολο χωρίς εμφανή ψεγάδια για οικολογική και οικονομική μετακίνηση κυρίως μέσα στην πόλη. Έρχεται σε πολύ ανταγωνιστική τιμή που ξεκινά από τα 24.390 ευρώ (με προωθητική ενέργεια της αντιπροσωπείας, χωρίς την επιδότηση του «Κινούμαι Ηλεκτρικά») για την εισαγωγική έκδοση You! και ανεβαίνει στα 28.500 για την κορυφαία έκδοση Max της δοκιμής. Συνοδεύεται επίσης από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση.

Με πολύ καλή συνολική εικόνα, εστιασμένο στην άνεση, με καλούς χώρους, και ικανοποιητική απόδοση και επιδόσεις, το Citroen e-C3 δείχνει ότι έχει τα φόντα να πρωταγωνιστήσει στον τομέα που στοχεύει, δηλαδή των προσιτών αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων για την πόλη.

Copyright William Crozes @ Continental Productions

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!