Δοκιμάζουμε το νέο Citroen C3 1.2 Turbo 100 PS

Το ολοκαίνουριο Citroen C3 ποντάρει στην εξαιρετικά χαμηλή του τιμή για να δελεάσει, αλλά αξίζουν όσα κρύβονται κάτω από το πολύ όμορφο περιτύλιγμα;

Δοκιμάζουμε το νέο Citroen C3 1.2 Turbo 100 PS

Το ολοκαίνουριο Citroen C3 ποντάρει στην εξαιρετικά χαμηλή του τιμή για να δελεάσει, αλλά αξίζουν όσα κρύβονται κάτω από το πολύ όμορφο περιτύλιγμα;

Με τα νέα δεδομένα της αγοράς, όπως αυτά διαμορφώθηκαν στην μετα-covid εποχή, τα 16.900 € που ζητάει η Citroen για τη βασική έκδοση του ολοκαίνουριου C3 είναι μια πολύ χαμηλή τιμή που δυσκολεύονται ακόμη και αυτοκίνητα πόλης να προσφέρουν. Είναι όμως το νέο γαλλικό μοντέλο πραγματική ευκαιρία, ή πίσω από το ομολογουμένως όμορφο παρουσιαστικό του κρύβονται πολλές παραχωρήσεις; Μια δοκιμή θα μας δώσει τις απαντήσεις.

Στυλάτο και νεανικό σε εμφάνιση

Είναι εμφανές με την πρώτη ματιά πως το νέο C3 μετακόμισε από τα σουπερμίνι στη γειτονιά των crossover. Κάτι που μαρτυρούν αφενός το μεγαλύτερο κατά 10 εκ. ύψος (1.577 χιλ. έναντι 1.474 του προηγούμενου) και η μεγάλη απόσταση από το έδαφος (197 χιλ.), όσο και από την σχεδίαση που υιοθετεί στοιχεία SUV. Ανάμεσά τους οι πλαστικές ενθέσεις στα τόξα των φτερών, το ψηλό καπό και οι ασημί ποδιές στους προφυλακτήρες.

Citroen C3 1.2T 100 PS TEST 2024 (8)

Η αισθητική είναι πολύ όμορφη, νεανική και με στοιχεία που χαρίζουν στυλ, όπως τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, οι μαύρες μπάρες με τις διαγώνιες γραμμές που τα ενώνουν και τα διακοσμητικά σιρίτια στις γωνίες του εμπρός προφυλακτήρα και στις πίσω κολώνες, τα οποία διαθέσιμα σε διάφορους χρωματισμούς.

Υπάρχουν έξι χρώματα για το αμάξωμα και όλα τους διατίθενται με δυνατότητα διχρωμίας, με λευκή οροφή αντίθεσης στο μαύρο και το γαλάζιο της δοκιμής ή μαύρη στο κόκκινο, το γκρι, το μπλε και το λευκό.

Η βασική έκδοση YOU και η επόμενη PLUS φορούν τάσια στους τροχούς και μόνο η κορυφαία MAX που δοκιμάζουμε εδώ διαθέτει στάνταρ ζάντες αλουμινίου 17’’.

Μοντέρνο κι ευρύχωρο εσωτερικό

Αντίστοιχα ευχάριστη είναι η εικόνα που αντικρίζεις μόλις ανοίξεις την πόρτα του νέου C3. Το ταμπλό αποτελείται ουσιαστικά από δύο οριζόντιες ζώνες στο επάνω μέρος. Πρωταγωνιστής είναι αναμφίβολα το μικρό τιμόνι με το επίπεδο κάτω μέρος και τη μεγάλη καμπύλη στο επάνω.

Citroen C3 1.2T 100 PS TEST 2024 (31)

Ακριβώς από πάνω του, στο βάθος, ο οδηγός βλέπει τον στενόμακρο μεν, ευανάγνωστο δε ψηφιακό πίνακα οργάνων (οθόνη LCD στην έκδοση YOU, TFT στις PLUS & MAX). Από τον οποίο να σημειώσουμε πως απουσιάζει το στροφόμετρο.

Στο κέντρο αιωρείται η οθόνη αφής 10,25’’ του συστήματος infotainment που είναι στάνταρ στις δύο πλουσιότερες εκδόσεις (η βασική YOU έχει βάση για smartphone αντί για οθόνη). Είναι έγχρωμη αλλά με απλά γραφικά και κάπως αργή σε απόκριση. Διαθέτει πάντως ασύρματη σύνδεση κινητού μέσω Apple CarPlay και Android Auto και συνοδεύεται από 3 θύρες Type-C (μία εμπρός και 2 πίσω).

Τα πλαστικά είναι στο σύνολό τους σκληρά και μέτριας ποιότητας. Το πρόσημο ωστόσο είναι θετικό, χάρη στις ανοιχτόχρωμες υφασμάτινες επενδύσεις. Τα καθίσματα είναι αναπαυτικά, η εργονομία είναι σωστά μελετημένη και οι θήκες για μικροαντικείμενα επαρκούν.

Στον αντίποδα, οι εμπρός ζώνες ασφαλείας δεν ρυθμίζονται σε ύψος, οι χειρολαβές οροφής απουσιάζουν και από τις πίσω θέσεις, ενώ τα μαρσπιέ είναι έτσι σχεδιασμένα που αν είναι λασπωμένα, βγαίνοντας από το αυτοκίνητο αποκλείεται να μην λερώσεις το παντελόνι σου.

Σε όλα αυτά, το C3 έχει να αντιπαραθέσει τους μεγάλους χώρους επιβατών. Στο πίσω κάθισμα βολεύονται με άνεση δύο εύσωμοι ενήλικες, με μπόλικο αέρα τόσο για τα γόνατα όσο και για το κεφάλι. Έχουν μάλιστα στη διάθεσή τους και δύο τσέπες στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων, ιδανικές για τα κινητά τους.

Citroen C3 1.2T 100 PS TEST 2024 (18)

Το πορτμπαγκάζ ικανοποιεί με την χωρητικότητα των 328 λίτρων και το τετραγωνισμένο και εύκολα εκμεταλλεύσιμο σχήμα του, υστερεί όμως σε πρακτικότητα καθώς έχει πολύ ψηλό κατώφλι και όταν αναδιπλωθεί η πλάτη του πίσω καθίσματος δημιουργείται έντονο σκαλοπάτι στο δάπεδο. Σε αυτή τη διαμόρφωση, ο συνολικός χώρος φόρτωσης αυξάνει στα 1.180 λίτρα.

Άνεση και σπιρτάδα σε πρωταγωνιστικούς ρόλους

Ο τρικύλινδρος 1.200άρης Turbo κινητήρας βενζίνης συνδυάζεται με ένα μέτριο σε αίσθηση 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και αποδίδει 100 ίππους και 205 Nm ροπής, δίνοντας στο B-Crossover των 1.150 κιλών πολύ καλές επιδόσεις: 0-100 χλμ./ώρα σε 10,6’’ και τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα (ηλεκτρονικά περιορισμένη).

Citroen C3 1.2T 100 PS TEST 2024 (38)

Γενικά, το μοτέρ είναι πρόθυμο να επιταχύνει το C3 σε κάθε πάτημα του γκαζιού. Σε κατανάλωση από την άλλη, δεν καταφέραμε να πλησιάσουμε τις αισιόδοξες εργοστασιακές τιμές (5,6-5,7 λτ./100 χλμ.). Η μέση τιμή που καταγράψαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, ήταν 7,5 λτ./100 χλμ., με χαλαρή αλλά όχι εξαιρετικά οικονομική οδήγηση.

Το «χαλαρά» είναι ο χαρακτηρισμός που ταιριάζει στη γενικότερη οδηγική εμπειρία με το νέο C3.

Η ανάρτηση, που υιοθετεί τα υδραυλικά “μαξιλάρια” προοδευτικής απόσβεσης (Progressive Hydraulic Cushions) στα αμορτισέρ, είναι μαλακή σε ρύθμιση και εστιάζει ξεκάθαρα στην άνεση, τομέα που τα καταφέρνει περίφημα.

Αυτό βέβαια σημαίνει πως στη γρήγορη οδήγηση το αμάξωμα γέρνει αισθητά στις στροφές και βουτάει έντονα στα απότομα φρεναρίσματα. Φυσικά δεν τίθεται θέμα ασφάλειας παρά μόνο αίσθησης, καθώς το αυτοκίνητο προειδοποιεί έγκαιρα, πολύ πριν χαθεί ο έλεγχος.

Citroen C3 1.2T 100 PS TEST 2024 (39)

Άλλωστε, συστήματα όπως το αυτόματο φρενάρισμα, η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, η ανίχνευση έλλειψης προσοχής οδηγού και η αναγνώριση σημάτων ορίου ταχύτητας που περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό, συνδράμουν τον οδηγό στη δύσκολη στιγμή.

Τελικά;

Το νέο Citroen C3 θα σε κερδίσει με την μοντέρνα του εμφάνιση, θα σου φτιάξει τη διάθεση με την ευχάριστη καμπίνα, θα σε βολέψει με την ευρυχωρία του, θα σε ικανοποιήσει με τον ροπάτο κινητήρα του και θα σε ταξιδέψει με περίσσεια άνεση.

Citroen C3 1.2T 100 PS TEST 2024 (40)

Στο ερώτημα αν αξίζει, η απάντηση είναι ναι, αρκεί να ξέρεις τι θέλεις. Η βασική έκδοση YOU των 16.900 € είναι μια χαρά, αν συμβιβάζεσαι με το να χρησιμοποιείς το κινητό σου ως κεντρική οθόνη, με ενιαίο πίσω κάθισμα και χωρίς πίσω ηλεκτρικά παράθυρα. Όλα τα απαραίτητα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας, είναι εκεί.

Η κορυφαία εξοπλιστικά MAX που αναλύουμε εδώ, είναι η καλύτερη επιλογή από τη γκάμα, δεδομένου πως κοστίζει μόλις 1.000 ευρώ παραπάνω από τη μεσαία PLUS αλλά έχει σημαντικά πιο πλούσιο εξοπλισμό, με στοιχεία όπως ο αυτόματος κλιματισμός (αντί για aircondition), η τρισδιάστατη πλοήγηση, η κάμερα οπισθοπορείας, η ασύρματη φόρτιση κινητού, τα φιμέ τζάμια και οι ζάντες αλουμινίου 17’’.

ΦΩΤΟ: Γ. ΛΗΜΝΑΙΟΣ

Citroen C3 1.2T 100 PS TEST 2024 (19)

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!