Νέο Citroen Oli: Με εμφάνιση από… άλλο πλανήτη

Η Citroen αποκάλυψε το πρωτοποριακό ηλεκτρικό crossover “Oli” δίνοντας έμφαση στη βιωσιμότητα, το χαμηλό βάρος και την προσιτή τιμή.

Νέο Citroen Oli: Με εμφάνιση από… άλλο πλανήτη

Η Citroen αποκάλυψε το πρωτοποριακό ηλεκτρικό crossover “Oli” δίνοντας έμφαση στη βιωσιμότητα, το χαμηλό βάρος και την προσιτή τιμή.

Σε μια προσπάθεια να σπάσει το καλούπι των ακριβών, ομοιογενών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η Citroen αποκάλυψε ένα ριζοσπαστικό, πρωτοποριακό crossover με έμφαση στη βιωσιμότητα, το χαμηλό βάρος και την προσιτή τιμή. Ονομάζεται Oli, χρησιμοποιεί το ήθος του τετράτροχου Ami σε μεγαλύτερο μέγεθος και προϊδεάζει για θέματα σχεδιασμού και μηχανικής που θα συναντήσουμε σε μοντέλα της Citroen στο μέλλον.

Η Citroen ισχυρίζεται ότι το Oli δεν αποτελεί άμεσο προάγγελο ενός μοντέλου παραγωγής, παρά την παροχή μιας σειράς συγκεκριμένων τεχνικών λεπτομερειών για το αυτοκίνητο της έκθεσης. Το Oli στοχεύει να ανατρέψει την τάση των βαρέων EVs, με εκτιμώμενο βάρος μόλις 1000 κιλά, χάρη στη χρήση ελαφρών ανακυκλωμένων υλικών, απλοποιημένης τεχνολογίας και μιας σχετικά μικρής μπαταρίας 40 kWh.

Ορισμένα από τα εξωτερικά πάνελ του Oli είναι εναλλάξιμα μεταξύ τους, συμπεριλαμβανομένων των θυρών, των επεκτάσεων των θόλων των τροχών και των προφυλακτήρων, συμβάλλοντας στη μείωση του κόστους κατασκευής και επισκευής.

Ορισμένα μη δομικά στοιχεία του αμαξώματος είναι κατασκευασμένα από πάνελ από κυψελωτό χαρτόνι, τα οποία παρουσιάζουν 50% εξοικονόμηση βάρους σε σχέση με το ατσάλι, ενώ εξακολουθούν να είναι αρκετά ισχυρά για να αντέξουν το βάρος ενός ενήλικα. Σε άλλα σημεία, το Oli χρησιμοποιεί έναν μοναδικό σχεδιασμό ζάντας 20 ιντσών που συνδυάζει μια ισχυρή ατσάλινη επιφάνεια με μια εσωτερική ζάντα αλουμινίου για περαιτέρω εξοικονόμηση βάρους με χαμηλό κόστος.

Το Oli είναι το πρώτο Citroen που φέρει το νέο λογότυπο της εταιρείας, αλλά το καθοριστικό σχεδιαστικό χαρακτηριστικό του είναι το κάθετο παρμπρίζ τύπου “γραμματοκιβώτιο”. Ο επίπεδος γυάλινος πίνακας είναι μικρότερος, ελαφρύτερος και φθηνότερος στην παραγωγή από ένα τυπικό παρμπρίζ, αν και θέτει σε κίνδυνο την αεροδυναμική απόδοση του αυτοκινήτου. Παρόλα αυτά, η Citroen υποδηλώνει ότι το Oli θα χρησιμοποιηθεί κυρίως για αστικές μεταφορές και όχι για ταχύτατες διαδρομές, όπου οι αεροδυναμικοί περιορισμοί θα έμπαιναν σε μεγαλύτερη ισχύ.

Πιο συγκεκριμένα, η μέγιστη ταχύτητα του Oli, είναι τα  110 χλμ/ώρα, η αυτονομία θα μπορούσε να φτάσει τα 400 χιλιόμετρα και κατανάλωση μόλις τα 10 kWh/100 χλμ. Η αναπλήρωση της μπαταρίας από το 20 στο 80% διαρκεί μόλις 23 λεπτά, σύμφωνα με τη Citroen.

Επιπλέον, δίνεται η δυνατότητα τροφοδοσίας ηλεκτρικών συσκευών με τη χρήση της δυνατότητας μεταγωγής του οχήματος σε φορτίο. Η Citroen, προωθεί το Oli ως ένα ευέλικτο όχημα, κατάλληλο για υπαίθριες περιπέτειες, καθώς είναι εξοπλισμένο και με ράγες οροφής, σημεία σύνδεσης για αξεσουάρ και μια αποθήκη φόρτωσης τύπου pick-up.

Όπως και στο Ami, η εξατομίκευση του Oli επικεντρώνεται σε πακέτα γραφικών, χρώματα έμφασης και εσωτερικά διακοσμητικά στοιχεία και όχι σε βασικές αποχρώσεις χρώματος. Η καμπίνα είναι απίθανο να μοιάζει προς το παρόν με κάποιο μοντέλο έτοιμο για έκθεση, αλλά το ελαφρύ, μινιμαλιστικό θέμα συνεχίζεται. Τα καθίσματα, για παράδειγμα, είναι κατασκευασμένα από πλέγμα που εκτυπώνεται σε 3D και έτσι χρησιμοποιούνται 80% λιγότερα εξαρτήματα από τα παραδοσιακά στοιχεία, παρά το γεγονός ότι είναι εξοπλισμένα με εύκαμπτες θερμοπλαστικές υποδοχές για επιπλέον άνεση.

Το ταμπλό είναι εξοπλισμένο με μια σειρά από φυσικούς διακόπτες για τα χειριστήρια του κλιματισμού και δύο αφαιρούμενα ηχεία Bluetooth που βρίσκονται σε κάθε άκρο. Τέλος, τα καθήκοντα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας αναλαμβάνει μια λεπτή οθόνη στο ταμπλό, η οποία ελέγχεται από το smartphone του χρήστη.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!