Είναι εντυπωσιακό το πόσο συχνά συναντάς το νέο Toyota C-HR στους ελληνικούς δρόμους, παρότι δεν πάει καιρός από το επίσημο λανσάρισμά του στη χώρα μας. Είναι ολοφάνερο πως το νέο ιαπωνικό C-SUV συνεχίζει ακριβώς από εκεί που σταμάτησε η εξαιρετικά πετυχημένη εμπορικά πρώτη γενιά, διεκδικώντας μάλιστα με αξιώσεις τον τίτλο του Best Seller της κατηγορίας για το 2024.
Έχοντας ήδη δοκιμάσει την πιο δημοφιλή έκδοση HEV των 1.800 κ.εκ. με τους 140 ίππους, ήρθε η ώρα να δούμε πώς τα καταφέρνει και η τετρακίνητη εκδοχή της γκάμας με το υβριδικό σύστημα των σχεδόν 200 ίππων.
Ομοιότητες και διαφορές
Εμφανισιακά, αν εξαιρέσει κανείς τα λογότυπα AWD-i χαμηλά στις πίσω πόρτες, δεν υπάρχει τίποτα που να μαρτυρά πως πρόκειται για το C-HR HEV 200 AWD-i.
Βέβαια, το δικό μας τυχαίνει να είναι στην ειδική έκδοση λανσαρίσματος Premiere Edition με την ιδιαίτερη διχρωμία που συνδυάζει το “Sulphur” (κίτρινο του θείου) με μαύρο και κάνει την αιχμηρή κουπέ σιλουέτα να δείχνει ακόμη πιο τολμηρή και ντιζαϊνάτη.
Το εσωτερικό είναι φυσικά πλουσιότερο, καθώς έχει στάνταρ δερμάτινα διάτρητα καθίσματα με ραφές αντίθεσης στην ίδια απόχρωση Sulphur, head-up display, πανοραμική ηλιοροφή και ηχοσύστημα της JBL με 9 ηχεία.
Διατηρούνται φυσικά η προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, η οδηγοκεντρική σχεδίαση του ταμπλό, η ψηλή θέση οδήγησης με τη μέτρια ορατότητα προς τα πίσω, ο ατμοσφαιρικός φωτισμός με 64 χρώματα και οι δύο οθόνες.
Πίσω από το τιμόνι βρίσκεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3’’ και στο κέντρο η κεντρική οθόνη αφής 12,3’’ του infotainment, η οποία διαθέτει σύστημα πλοήγησης, ενσωματωμένο φωνητικό βοηθό και υπηρεσίες MyToyota, ασύρματη σύνδεση smartphone μέσω Apple CarPlay ή Android Auto, δυνατότητα over-the-air ενημερώσεων και προβολή της εικόνας από την κάμερα οπισθοπορείας.
Όπως και στη μικρή έκδοση των 140 ίππων, έτσι κι εδώ οι χώροι δεν είναι ανάμεσα στα δυνατά σημεία του αυτοκινήτου. Οι πίσω επιβάτες έχουν περιορισμένο (για τα δεδομένα της κατηγορίας) αέρα τόσο για τα γόνατα όσο και για το κεφάλι, ενώ το πορτμπαγκάζ της τετρακίνητης έκδοσης είναι ακόμη πιο μικρό σε σχέση με τις προσθιοκίνητες, με χωρητικότητα 362 λίτρων (έναντι 388 λτ.).
Πιο ισχυρό αλλά εξαιρετικά αποδοτικό
Οι μεγάλες αλλαγές αφορούν βέβαια στο υβριδικό σύστημα κίνησης. Σε αυτή την περίπτωση, ο μεγαλύτερος βενζινοκινητήρας των 2.0 λίτρων συνεργάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, μπαταρία 0,41 kWh και αυτόματο κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης e-CVT.
Ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται στον πίσω άξονα και δίνει το χαρακτηριστικό της τετρακίνησης στο C-HR. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 198 ίππους και η ροπή τα 206 Nm, απόδοση ικανή να δώσει πολύ καλές επιδόσεις στο ιαπωνικό SUV: 0-100 χλμ./ώρα σε 7,9’’ και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα.
Παράλληλα, η μέση κατανάλωση που ανακοινώνει ο κατασκευαστής είναι 5,1 λτ./100 χλμ., τιμή που είναι εφικτή αν οδηγείς συντηρητικά στην πόλη. Το αστικό πεδίο ταιριάζει γάντι στο υβριδικό σύστημα της Toyota, με το C-HR να κινείται σε αρκετές περιπτώσεις αμιγώς ηλεκτρικά.
Υπάρχει άλλωστε και η λειτουργία EV με την οποία το σύστημα εστιάζει στην ηλεκτρική κίνηση – αρκεί φυσικά η μπαταρία να έχει αρκετό απόθεμα ενέργειας.
Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας καταγράψαμε κατά μέσο όρο την εξαιρετική κατανάλωση των 6,4 λτ./100 χλμ.. Παράλληλα, οι χαμηλές εκπομπές CO2 των 112 γρ./χλμ. εξασφαλίζουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, ενώ παράλληλα ως υβριδικό το C-HR απολαμβάνει ελεύθερη είσοδο καθημερινά στον Δακτύλιο της Αθήνας.
Παρότι τετρακίνητο, με απόσταση από το έδαφος μόλις 161 χιλ., το C-HR δεν ενδείκνυται για off-road περιπέτειες. Η τετρακίνηση έχει περισσότερο ρόλο να προσφέρει αισθητά καλύτερη πρόσφυση σε γλιστερό ή βρεγμένο οδόστρωμα, και εκεί τα καταφέρνει περίφημα.
Άλλωστε, το C-SUV της Toyota είναι συνολικά ασφαλές και ευχάριστο στην οδήγηση. Το τιμόνι είναι ελαφρύ αλλά διακρίνεται σε αμεσότητα και τα δυνατά φρένα εμπνέουν σιγουριά για να επιτεθείς σε δρόμο με συνεχείς στροφές, αρκεί να συνηθίσεις την κάπως περίεργη αίσθηση του μεσαίου πεντάλ.
Η ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) δεν αφήνει το αμάξωμα να πάρει υπερβολική κλίση στις στροφές και προσφέρει υψηλό επίπεδο άνεσης και ποιοτική κύλιση. Στο ταξίδι, το νέο C-HR είναι αισθητά πιο ήσυχο από το προηγούμενο, χάρη και στην βελτιωμένη ηχομόνωση της καμπίνας.
Μόνο στις μεγάλες επιταχύνσεις ο θόρυβος διαταράσσει την ηρεμία στην καμπίνα, καθώς το κιβώτιο CVT κρατά σταθερά ψηλά τις στροφές του κινητήρα.
Ο οδηγός έχει επίσης τη δυνατότητα να επιλέξει το πρόγραμμα οδήγησης που επιθυμεί ανάμεσα στα Normal, Eco, Sport και Custom. Στην ασφαλή οδική συμπεριφορά συμβάλλουν τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης όπως η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, το αυτόματο φρενάρισμα με ανίχνευση πεζών & δίκυκλου, η ανίχνευση τυφλού σημείου και η αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας.
Τελικά;
Το C-HR AWD-i παίρνει την γνωστή πετυχημένη συνταγή και την αναβαθμίζει, προσθέτοντας επιδόσεις 200 σχεδόν ίππων και τετρακίνηση για ακόμη καλύτερη οδική συμπεριφορά. Και αυτά, χωρίς αισθητές επιπτώσεις στην οικονομία καυσίμου! Η τιμή βέβαια ανεβαίνει αρκετά και ξεκινά από 37.100 ευρώ (έκδοση C-LUB), μην ξεχνάμε ωστόσο πως οι τετρακίνητες επιλογές στην κατηγορία δεν είναι και πάρα πολλές.
ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ