Δοκιμάζουμε το νέο Toyota C-HR 1.8 Hybrid 140 PS

Η δεύτερη γενιά του υβριδικού Toyota C-HR προσφέρει στυλ και αποδοτικότητα στο μάξιμουμ, αλλά όχι μόνον αυτά.

Δοκιμάζουμε το νέο Toyota C-HR 1.8 Hybrid 140 PS

Η δεύτερη γενιά του υβριδικού Toyota C-HR προσφέρει στυλ και αποδοτικότητα στο μάξιμουμ, αλλά όχι μόνον αυτά.

Το πρώτο C-HR ήταν μια τολμηρή και απρόσμενη κίνηση από την Toyota, όταν παρουσιάστηκε το 2016. Ο όρος “Couper Hi Rider” και η αισθητική του αρκούσαν για να δώσουν το στίγμα του ιαπωνικού C-SUV. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και στην ολοκαίνουρια, 2η γενιά.

Το πρωτοείδαμε από κοντά τον Ιούνιο του 2023 στο Αμβούργο, στην επίσημη παγκόσμια πρεμιέρα του. Έπειτα, συναντηθήκαμε ξανά μαζί του στην Υπερειδική διαδρομή του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2023 τον Σεπτέμβριο. Δύο μήνες αργότερα, ταξιδέψαμε στην Ισπανία για να πάρουμε την πρώτη οδηγική γεύση. Πλέον, βρίσκεται ήδη στην Ελλάδα και στα χέρια μας για την πρώτη αναλυτική δοκιμή. Στο νέο Toyota C-HR το στυλ είναι και πάλι πρωταγωνιστής – αλλά όχι ο μόνος.

Τόλμη και γοητεία

Οι σχεδιαστές του C-HR πέτυχαν διάνα. Το ιαπωνικό SUV πείθει τη ματιά σου να ασχοληθεί με την τολμηρή σχεδίαση και τις αιχμηρές λεπτομέρειες του αμαξώματος.

Το εμπρός μέρος με το τονισμένο ρύγχος και τους λεπτούς προβολείς σχήματος “Cθυμίζουν το ηλεκτρικό bZ4X και το νέο Prius. Το προφίλ έχει επίσης πολλούς λόγους για να σταθεί το βλέμμα σου: από τους φουσκωμένους θόλους των τροχών και τις τρεις γραμμές που ενώνονται στην εμπρός πόρτα, μέχρι τις χωνευτές χειρολαβές – για πρώτη φορά σε Toyota – και την κουπέ σιλουέτα που χαρίζει το έντονα κεκλιμένο πίσω τζάμι.

Πίσω, η λεπτή μπάρα των φωτιστικών σωμάτων που εκτείνεται σε όλο το πλάτος είναι ίσως το πιο δυνατό σχεδιαστικό στοιχείο του αυτοκινήτου.

Οδηγοκεντρικό και hi-tech εσωτερικό

Το εσωτερικό είναι διαμορφωμένο έχοντας τον οδηγό στο επίκεντρο. Το ταμπλό θυμίζει πιλοτήριο, με το δεξί μέρος της κονσόλας να τον διαχωρίζει ξεκάθαρα από τον συνοδηγό. Η θέση οδήγησης είναι ψηλή και προσφέρει καλή εποπτεία του δρόμου προς τα εμπρός. Δεν ισχύει το ίδιο και προς τα πίσω και διαγώνια, λόγω της σχεδίασης της πίσω κολώνας. Επιπλέον, το πίσω τζάμι δεν διαθέτει υαλοκαθαριστήρα με συνέπεια τις βροχερές μέρες να δυσχεραίνεται η ορατότητα.

Στο ταμπλό δεσπόζουν δύο μεγάλες οθόνες. Μία για τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3” που ανήκει στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων και διακρίνεται για την πλούσια πληροφορία και τα γραφικά υψηλής ανάλυσης.

Η δεύτερη για την κεντρική οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων που έχει διαγώνιο 8” στη βασική έκδοση C-ULT και 12,3” σε όλες τις υπόλοιπες – και στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Διαθέτει σύστημα πλοήγησης, ενσωματωμένο φωνητικό βοηθό, ασύρματη σύνδεση smartphone μέσω Apple CarPlay ή Android Auto και δυνατότητα over-the-air ενημερώσεων.

Εδώ προβάλλεται και η εικόνα από την κάμερα οπισθοπορείας, η οποία μαζί με  τα συστήματα ανίχνευσης τυφλού σημείου, υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών & δίκυκλου και αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, αποτελούν μερικές από τις τεχνολογίες υποβοήθησης της οδήγησης του νέου C-HR.

Η καμπίνα εξοπλίζεται επίσης με σύστημα ατμοσφαιρικού φωτισμού με δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε έως και 64 χρώματα (από την δεύτερη έκδοση C-LUB και πάνω). Κατά τα λοιπά, η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή με εκτεταμένη χρήση μαλακών υλικών, ενώ έχει διπλασιαστεί το ποσοστό των ανακυκλωμένων υλικών που χρησιμοποιούνται στο εσωτερικό, όπως στις επενδύσεις των καθισμάτων.

Παρά το γεγονός πως το μήκος είναι 4,36 μ., οι χώροι δεν συγκαταλέγονται στα δυνατά σημεία του νέου C-HR. Στις πίσω θέσεις ο χώρος είναι μέτριος τόσο για τα γόνατα όσο και για το κεφάλι. Μεγάλη βελτίωση αποτελεί πάντως η σχεδίαση στα πίσω παράθυρα που έχει εξαλείψει σε μεγάλο βαθμό την κλειστοφοβική αίσθηση που χαρακτήριζε το προηγούμενο μοντέλο στο πίσω μέρος.

Ούτε τα 388 λίτρα του χώρου αποσκευών δράττουν δάφνες. Από την άλλη, το μεγάλο άνοιγμα και το τετραγωνισμένο σχήμα διευκολύνουν την πλήρη εκμετάλλευσή του, ενώ στις πλουσιότερες εκδόσεις το πορτμπαγκάζ ανοίγει και κλείνει ηλεκτρικά.

Εξαιρετική απόδοση και οδική συμπεριφορά

Η γκάμα του νέου C-HR απαρτίζεται αποκλειστικά από υβριδικές επιλογές. Στην περίπτωσή μας έχουμε την εισαγωγική έκδοση Hybrid 140 η οποία συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα 1,8 λίτρων με ηλεκτροκινητήρα, μπαταρία 0,41 kWh και αυτόματο κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης e-CVT. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 140 ίππους, χαρίζοντας καλές επιδόσεις στο ιαπωνικό C-SUV.

Για το 0-100 χλμ./ώρα απαιτούνται 9,9’’ ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 175 χλμ./ώρα. Στην πράξη, η απόκριση στο γκάζι είναι καλή και η επιτάχυνση άμεση και δυνατή. Το πιο σημαντικό ωστόσο είναι πως έχει βελτιωθεί σημαντικά η λειτουργία του υβριδικού συστήματος, έτσι ώστε ο θόρυβος κατά την επιτάχυνση να είναι αισθητά μειωμένος – βοηθά βέβαια σε αυτό και η καλύτερη ηχομόνωση της καμπίνας.

Το πιο εντυπωσιακό ωστόσο είναι η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου που πετυχαίνει το υβριδικό σύστημα. Τιμές 5,3-5,5 λτ./100 χλμ. είναι εύκολα επιτεύξιμες χωρίς ιδιαίτερα προσεκτική οδήγηση, ενώ απέχουν ελάχιστα από την εργοστασιακή τιμή των 4,8 λτ./100 χλμ.! Επιπλέον, με εκπομπές CO2 105 γρ./χλμ. το C-HR 1.8 έχει απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ ως υβριδικό κυκλοφορεί ελεύθερα, καθημερινά στον Δακτύλιο της Αθήνας.

Εκτός από σβέλτο και ιδιαίτερα οικονομικό, το νέο C-HR είναι επίσης ασφαλές και ευχάριστο στην οδήγηση. Το πρώτο που αντιλαμβάνεται ο οδηγός είναι η εξαιρετικά ποιοτική κύλιση, που συνδυάζεται από το υψηλό επίπεδο άνεσης από την ανάρτηση. Η τελευταία συμπεριφέρεται υποδειγματικά σε κάθε είδους διαδρομή. Στις στροφές δεν αφήνει το αμάξωμα να πάρει υπερβολική κλίση, ενώ συμβάλλει στον αποτελεσματικό έλεγχο.

Ακόμη και όταν ο οδηγός προκαλέσει ηθελημένα ή άθελά του υπερστροφή, τα ηλεκτρονικά συστήματα επεμβαίνουν για να επαναφέρουν την τάξη. Προφανώς και το C-HR δεν διακατέχεται από έντονα σπορ διάθεση, έχει παρόλα αυτά τον τρόπο να κινηθεί γρήγορα και με ασφάλεια, αφήνοντας μια ευχάριστη εσάνς στον οδηγό του. Φυσικά, ο τελευταίος έχει τη δυνατότητα να επιλέξει το πρόγραμμα οδήγησης που επιθυμεί ανάμεσα στα Normal, Eco, Sport και Custom.

Τελικά;

Το νέο C-HR παίρνει την πετυχημένη συνταγή της πρώτης γενιάς και την εξελίσσει, εξαλείφοντας ψεγάδια και προσθέτοντας ουσία. Το ιαπωνικό C-SUV προτάσσει ως κύρια επιχειρήματα το ξεχωριστό στυλ, την εξαιρετική οικονομία καυσίμου, την ασφαλέστατη και ευχάριστη οδική συμπεριφορά και το πλούσιο και καλοφτιαγμένο εσωτερικό του. Δεν διακρίνεται σε χώρους, αλλά αυτό μάλλον δεν θα αποτελέσει τελικά εμπόδιο στο να γίνει άλλο ένα best seller της Toyota στην ελληνική αγορά.

ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!